2020 rok

Zarządzenie nr 374/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 4 grudnia 2020 roku

w sprawie przekształcenia dotychczasowego Działu Inwentaryzacji w Sekcję Inwentaryzacji w Dziale Ewidencji Majątkowej oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 50, §40 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz §12 ust.7, § 19 ust. 2 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:

§ 1


Przekształca się dotychczasowy Dział Inwentaryzacji w Sekcję inwentaryzacji w Dziale Ewidencji Majątkowej.

§ 2

  1. Sekcja inwentaryzacji podlega bezpośrednio Kierownikowi Działu Ewidencji Majątkowej.

  2. Sekcja inwentaryzacji korzysta z symbolu organizacyjnego Działu Ewidencji Majątkowej.

  3. Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.

§ 3


Sekcja inwentaryzacji:

  1. Opracowuje plany inwentaryzacji składników majątkowych Uczelni oraz harmonogramy prac inwentaryzacyjnych na okresy roczne.

  2. Organizuje i przeprowadza spisy z natury składników majątkowych.

  3. Dokonuje analizy sprawozdań zespołów spisowych, wnioskuje usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości oraz składa kwestorowi informacje o wydaniu zaleceń poinwentaryzacyjnych.

  4. Kieruje i nadzoruje pracę zespołów spisowych oraz przeprowadza kontrolę szczegółową każdej inwentaryzacji pod względem prawidłowości i rzetelności zapisów.

  5. Przestrzega i egzekwuje terminy rozpoczęcia i zakończenia pełnych inwentaryzacji okresowych związanych ze zmianą osób materialnie odpowiedzialnych.

  6. Analizuje wyniki rozliczeń księgowych inwentaryzacji oraz przyczyny zaistniałych różnic inwentaryzacyjnych zgodnie z wnioskami uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej.

  7. Prowadzi bieżące kontrole wykonania planu inwentaryzacji w formie ewidencji przeprowadzonych inwentaryzacji oraz wyników jej rozliczeń.

  8. Prowadzi techniczno-sekretarską obsługę posiedzeń uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej.

  9. Sporządza roczne sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji.

  10. Prowadzi rejestr przebiegu prac inwentaryzacyjnych.

  11. Prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Sekcji inwentaryzacji.

§ 4

  1. Sekcją, o której mowa w § 1, kieruje kierownik powoływany przez Rektora na wniosek Kwestora.

  2. Kierownik jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu sekcji.

§ 5


Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

  1. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek,

  2. Wprowadzenia zmian w systemie EOD.

§ 6


Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Kwestorowi.

§ 7

  1. Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

      1) uchyla się § 17 ust. 3 pkt 17,

      2) w § 17 ust. 3 w pkt 28 lit. b otrzymuje brzmienie: „Dział Ewidencji Majątkowej”,

      3) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio kanclerzowi uchyla się „Dział Inwentaryzacji”,

      4) w § 28 ust. 9 pkt 3 lit. b otrzymuje brzmienie: „Działu Ewidencji Majątkowej”,

      5) w § 35 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

    „3. sprawuje nadzór nad działalnością i organizacją pracy działów Kwestury: Działu Ewidencji Majątkowej, Działu Księgowości i Działu Ewidencji Księgowej Projektów”;

      6) uchyla się § 93;

  2. § 107 otrzymuje brzmienie:

    „Dział Ewidencji Majątkowej:

      1) Prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową majątku trwałego, WNiP, wyposażenia, księgozbiorów oraz gospodarki magazynowej.

      2) Prowadzi ewidencję kosztów inwestycji.

      3) Zakłada i prowadzi ewidencję oraz rozlicza wszystkie projekty inwestycyjne (krajowe, UE) w zakresie księgowań.

      4) Nalicza wieloletnie korekty VAT od inwestycji.

      5) Sporządza roczne plany amortyzacji i dokonuje rozliczenia amortyzacji.

      6) Sporządza sprawozdania o stanie i ruchu środków trwałych.

      7) Sprawdza dowody magazynowe pod względem formalnym i rachunkowym.

      8) Rozlicza inwentaryzację, przygotowuje księgi inwentarzowe oraz drukuje kody kreskowe.

      9) Weryfikuje w Elektronicznym Obiegu Dokumentów wnioski zakupowe dotyczące zakupów inwestycyjnych oraz wszystkie faktury dotyczące zakupu materiałów.

      10) Przygotowuje dokumenty dla biegłego rewidenta i czynnie uczestniczy podczas badania sprawozdania finansowego.

      11) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z zakresem działania i ich bieżącą aktualizację.

    W ramach Działu Ewidencji Majątkowej działa sekcja inwentaryzacji.

    Sekcja inwentaryzacji:

      1) Opracowuje plany inwentaryzacji składników majątkowych Uczelni oraz harmonogramy prac inwentaryzacyjnych na okresy roczne.

      2) Organizuje i przeprowadza spisy z natury składników majątkowych.

      3) Dokonuje analizy sprawozdań zespołów spisowych, wnioskuje usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości oraz składa kwestorowi informacje o wydaniu zaleceń poinwentaryzacyjnych.

      4) Kieruje i nadzoruje pracę zespołów spisowych oraz przeprowadza kontrolę szczegółową każdej inwentaryzacji pod względem prawidłowości i rzetelności zapisów.

      5) Przestrzega i egzekwuje terminy rozpoczęcia i zakończenia pełnych inwentaryzacji okresowych związanych ze zmianą osób materialnie odpowiedzialnych.

      6) Analizuje wyniki rozliczeń księgowych inwentaryzacji oraz przyczyny zaistniałych różnic inwentaryzacyjnych zgodnie z wnioskami uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej.

      7) Prowadzi bieżące kontrole wykonania planu inwentaryzacji w formie ewidencji przeprowadzonych inwentaryzacji oraz wyników jej rozliczeń.

      8) Prowadzi techniczno-sekretarską obsługę posiedzeń uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej.

      9) Sporządza roczne sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji.

      10) Prowadzi rejestr przebiegu prac inwentaryzacyjnych.

      11) Prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Sekcji inwentaryzacji”;

      7) uchyla się § 113 ust. 1 pkt 1 lit. c;

  3. W załączniku nr 1 do regulaminu organizacyjnego wprowadzonym zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku wprowadza się następujące zmiany:

      1) w pionie bezpośrednio podległym rektorowi:

      a) pkt 7 otrzymuje brzmienie: „Dział Ewidencji Majątkowej”;

      2) w pionie bezpośrednio podległym kanclerzowi:

      a) uchyla się pkt 4.

§ 8


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.


Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 04-12-2020
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 08-12-2020 13:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 09:37