w sprawie przekształcenia dotychczasowego Działu Inwentaryzacji w Sekcję Inwentaryzacji w Dziale Ewidencji Majątkowej oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 50, §40 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz §12 ust.7, § 19 ust. 2 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:
§ 1
Przekształca się dotychczasowy Dział Inwentaryzacji w Sekcję inwentaryzacji w Dziale Ewidencji Majątkowej.
§ 2
- Sekcja inwentaryzacji podlega bezpośrednio Kierownikowi Działu Ewidencji Majątkowej.
- Sekcja inwentaryzacji korzysta z symbolu organizacyjnego Działu Ewidencji Majątkowej.
- Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.
§ 3
Sekcja inwentaryzacji:
- Opracowuje plany inwentaryzacji składników majątkowych Uczelni oraz harmonogramy prac inwentaryzacyjnych na okresy roczne.
- Organizuje i przeprowadza spisy z natury składników majątkowych.
- Dokonuje analizy sprawozdań zespołów spisowych, wnioskuje usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości oraz składa kwestorowi informacje o wydaniu zaleceń poinwentaryzacyjnych.
- Kieruje i nadzoruje pracę zespołów spisowych oraz przeprowadza kontrolę szczegółową każdej inwentaryzacji pod względem prawidłowości i rzetelności zapisów.
- Przestrzega i egzekwuje terminy rozpoczęcia i zakończenia pełnych inwentaryzacji okresowych związanych ze zmianą osób materialnie odpowiedzialnych.
- Analizuje wyniki rozliczeń księgowych inwentaryzacji oraz przyczyny zaistniałych różnic inwentaryzacyjnych zgodnie z wnioskami uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej.
- Prowadzi bieżące kontrole wykonania planu inwentaryzacji w formie ewidencji przeprowadzonych inwentaryzacji oraz wyników jej rozliczeń.
- Prowadzi techniczno-sekretarską obsługę posiedzeń uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej.
- Sporządza roczne sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji.
- Prowadzi rejestr przebiegu prac inwentaryzacyjnych.
- Prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Sekcji inwentaryzacji.
§ 4
- Sekcją, o której mowa w § 1, kieruje kierownik powoływany przez Rektora na wniosek Kwestora.
- Kierownik jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu sekcji.
§ 5
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
- Wykonania stosownych szyldów i pieczątek,
- Wprowadzenia zmian w systemie EOD.
§ 6
Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Kwestorowi.
§ 7
- Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
1) uchyla się § 17 ust. 3 pkt 17,
2) w § 17 ust. 3 w pkt 28 lit. b otrzymuje brzmienie: „Dział Ewidencji Majątkowej”,
3) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio kanclerzowi uchyla się „Dział Inwentaryzacji”,
4) w § 28 ust. 9 pkt 3 lit. b otrzymuje brzmienie: „Działu Ewidencji Majątkowej”,
5) w § 35 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3. sprawuje nadzór nad działalnością i organizacją pracy działów Kwestury: Działu Ewidencji Majątkowej, Działu Księgowości i Działu Ewidencji Księgowej Projektów”;
6) uchyla się § 93;
- § 107 otrzymuje brzmienie:
„Dział Ewidencji Majątkowej:
1) Prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową majątku trwałego, WNiP, wyposażenia, księgozbiorów oraz gospodarki magazynowej.
2) Prowadzi ewidencję kosztów inwestycji.
3) Zakłada i prowadzi ewidencję oraz rozlicza wszystkie projekty inwestycyjne (krajowe, UE) w zakresie księgowań.
4) Nalicza wieloletnie korekty VAT od inwestycji.
5) Sporządza roczne plany amortyzacji i dokonuje rozliczenia amortyzacji.
6) Sporządza sprawozdania o stanie i ruchu środków trwałych.
7) Sprawdza dowody magazynowe pod względem formalnym i rachunkowym.
8) Rozlicza inwentaryzację, przygotowuje księgi inwentarzowe oraz drukuje kody kreskowe.
9) Weryfikuje w Elektronicznym Obiegu Dokumentów wnioski zakupowe dotyczące zakupów inwestycyjnych oraz wszystkie faktury dotyczące zakupu materiałów.
10) Przygotowuje dokumenty dla biegłego rewidenta i czynnie uczestniczy podczas badania sprawozdania finansowego.
11) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z zakresem działania i ich bieżącą aktualizację.
W ramach Działu Ewidencji Majątkowej działa sekcja inwentaryzacji.
Sekcja inwentaryzacji:
1) Opracowuje plany inwentaryzacji składników majątkowych Uczelni oraz harmonogramy prac inwentaryzacyjnych na okresy roczne.
2) Organizuje i przeprowadza spisy z natury składników majątkowych.
3) Dokonuje analizy sprawozdań zespołów spisowych, wnioskuje usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości oraz składa kwestorowi informacje o wydaniu zaleceń poinwentaryzacyjnych.
4) Kieruje i nadzoruje pracę zespołów spisowych oraz przeprowadza kontrolę szczegółową każdej inwentaryzacji pod względem prawidłowości i rzetelności zapisów.
5) Przestrzega i egzekwuje terminy rozpoczęcia i zakończenia pełnych inwentaryzacji okresowych związanych ze zmianą osób materialnie odpowiedzialnych.
6) Analizuje wyniki rozliczeń księgowych inwentaryzacji oraz przyczyny zaistniałych różnic inwentaryzacyjnych zgodnie z wnioskami uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej.
7) Prowadzi bieżące kontrole wykonania planu inwentaryzacji w formie ewidencji przeprowadzonych inwentaryzacji oraz wyników jej rozliczeń.
8) Prowadzi techniczno-sekretarską obsługę posiedzeń uczelnianej komisji inwentaryzacyjnej.
9) Sporządza roczne sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji.
10) Prowadzi rejestr przebiegu prac inwentaryzacyjnych.
11) Prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Sekcji inwentaryzacji”;
7) uchyla się § 113 ust. 1 pkt 1 lit. c;
- W załączniku nr 1 do regulaminu organizacyjnego wprowadzonym zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku wprowadza się następujące zmiany:
1) w pionie bezpośrednio podległym rektorowi:
a) pkt 7 otrzymuje brzmienie: „Dział Ewidencji Majątkowej”;
2) w pionie bezpośrednio podległym kanclerzowi:
a) uchyla się pkt 4.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy