2020 rok

Zarządzenie nr 372/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 4 grudnia 2020 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie utworzenia Działu Ewidencji Księgowej Projektów oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 50, § 40 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 18, § 19 ust. 1 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:

§ 1


Tworzy się Dział Ewidencji Księgowej Projektów.

§ 2

  1. Dział Ewidencji Księgowej Projektów podlega bezpośrednio Kwestorowi.

  2. Dział Ewidencji Księgowej Projektów otrzymuje symbol organizacyjny RF00EKP0.

  3. Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.

§ 3


Dział Ewidencji Księgowej Projektów:

  1. Organizuje i prowadzi ewidencję księgową projektów: NCN, NCBiR, MNiSW, Erasmus, MRiRW, Funduszu Nauki oraz unijnych na wyodrębnionych dla projektów kontach księgowych.

  2. Weryfikuje sprawozdania z projektów oraz wnioski o płatność z zapisami księgowymi.

  3. Prowadzi analizę zgodności ewidencji księgowej z modułem Projekty.

  4. Prowadzi analizę rozrachunków w zakresie zakupów do projektów.

  5. Współpracuje z kierownikami projektów oraz jednostkami organizacyjnymi uczelni realizującymi projekty.

  6. Weryfikuje prawidłowość realizacji projektów, kontroluje koszty w szczególności w zakresie zgodności z umową oraz warunkami ogólnymi projektu.

  7. Księguje i prowadzi rachunki bankowe w walucie polskiej i obcej (euro i dolary).

  8. Wystawia faktury do umów z podmiotami gospodarczymi.

  9. Współpracuje z instytucjami kontrolującymi projekty.

  10. Prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Działowi Ewidencji Księgowej Projektów.

  11. Nadzór nad działalnością i organizacją pracy Działu Ewidencji Księgowej Projektów sprawuje Zastępca kwestora ds. księgowości”.

§ 4

  1. Działem, o którym mowa w § 1, kieruje kierownik powoływany przez Rektora na wniosek Kwestora.

  2. Kierownik jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.

§ 5


Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

  1. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek,

  2. Wprowadzenia zmian w systemie EOD.

§ 6


Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Kwestorowi.

§ 7

  1. Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

    1) w § 17 ust. 3 w pkt 28 dodaje się lit. e o treści: „Dział Ewidencji Księgowej Projektów”,

    2) w § 28 ust. 9 pkt 3 dodaje się lit. f w brzmieniu: „Dział Ewidencji Księgowej Projektów”,

    3) w § 35 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

    „3. sprawuje nadzór nad działalnością i organizacją pracy działów Kwestury: Działu Ewidencji Majątkowej, Działu Księgowości i Działu Ewidencji Księgowej Projektów”.

  2. dodaje się § 109 a w brzmieniu:

    „Dział Ewidencji Księgowej Projektów:

    1) Organizuje i prowadzi ewidencję księgową projektów: NCN, NCBiR, MNiSW, Erasmus, MRiRW, Funduszu Nauki oraz unijnych na wyodrębnionych dla projektów kontach księgowych.

    2) Weryfikuje sprawozdania z projektów oraz wnioski o płatność z zapisami księgowymi.

    3) Prowadzi analizę zgodności ewidencji księgowej z modułem Projekty.

    4) Prowadzi analizę rozrachunków w zakresie zakupów do projektów.

    5) Współpracuje z kierownikami projektów oraz jednostkami organizacyjnymi uczelni realizującymi projekty.

    6) Weryfikuje prawidłowość realizacji projektów, kontroluje koszty w szczególności w zakresie zgodności z umową oraz warunkami ogólnymi projektu.

    7) Księguje i prowadzi rachunki bankowe w walucie polskiej i obcej (euro i dolary).

    8) Wystawia faktury do umów z podmiotami gospodarczymi.

    9) Współpracuje z instytucjami kontrolującymi projekty.

    10) Prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Działowi Ewidencji Księgowej Projektów.

    11) Nadzór nad działalnością i organizacją pracy Działu Ewidencji Księgowej Projektów sprawuje Zastępca kwestora ds. księgowości”.

  3. W pionie bezpośrednio podległym rektorowi w załączniku nr 1 do regulaminu organizacyjnego wprowadzonym zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku wprowadza się następujące zmiany:

    1) pkt 7 otrzymuje brzmienie „Dział Ewidencji Księgowej Projektów RF00EKP0”.

§ 8


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.


Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt zmieniający Zarządzenie nr 411/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 17 grudnia 2020 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 04-12-2020
Opublikowane przez: Tomasz Lewandowski
Data publikacji: 08-12-2020 11:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 09:32