w sprawie utworzenia Działu Ewidencji Księgowej Projektów oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 50, § 40 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 18, § 19 ust. 1 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:
§ 1
Tworzy się Dział Ewidencji Księgowej Projektów.
§ 2
- Dział Ewidencji Księgowej Projektów podlega bezpośrednio Kwestorowi.
- Dział Ewidencji Księgowej Projektów otrzymuje symbol organizacyjny RF00EKP0.
- Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.
§ 3
Dział Ewidencji Księgowej Projektów:
- Organizuje i prowadzi ewidencję księgową projektów: NCN, NCBiR, MNiSW, Erasmus, MRiRW, Funduszu Nauki oraz unijnych na wyodrębnionych dla projektów kontach księgowych.
- Weryfikuje sprawozdania z projektów oraz wnioski o płatność z zapisami księgowymi.
- Prowadzi analizę zgodności ewidencji księgowej z modułem Projekty.
- Prowadzi analizę rozrachunków w zakresie zakupów do projektów.
- Współpracuje z kierownikami projektów oraz jednostkami organizacyjnymi uczelni realizującymi projekty.
- Weryfikuje prawidłowość realizacji projektów, kontroluje koszty w szczególności w zakresie zgodności z umową oraz warunkami ogólnymi projektu.
- Księguje i prowadzi rachunki bankowe w walucie polskiej i obcej (euro i dolary).
- Wystawia faktury do umów z podmiotami gospodarczymi.
- Współpracuje z instytucjami kontrolującymi projekty.
- Prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Działowi Ewidencji Księgowej Projektów.
- Nadzór nad działalnością i organizacją pracy Działu Ewidencji Księgowej Projektów sprawuje Zastępca kwestora ds. księgowości”.
§ 4
- Działem, o którym mowa w § 1, kieruje kierownik powoływany przez Rektora na wniosek Kwestora.
- Kierownik jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.
§ 5
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
- Wykonania stosownych szyldów i pieczątek,
- Wprowadzenia zmian w systemie EOD.
§ 6
Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Kwestorowi.
§ 7
- Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
1) w § 17 ust. 3 w pkt 28 dodaje się lit. e o treści: „Dział Ewidencji Księgowej Projektów”,
2) w § 28 ust. 9 pkt 3 dodaje się lit. f w brzmieniu: „Dział Ewidencji Księgowej Projektów”,
3) w § 35 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3. sprawuje nadzór nad działalnością i organizacją pracy działów Kwestury: Działu Ewidencji Majątkowej, Działu Księgowości i Działu Ewidencji Księgowej Projektów”.
- dodaje się § 109 a w brzmieniu:
„Dział Ewidencji Księgowej Projektów:
1) Organizuje i prowadzi ewidencję księgową projektów: NCN, NCBiR, MNiSW, Erasmus, MRiRW, Funduszu Nauki oraz unijnych na wyodrębnionych dla projektów kontach księgowych.
2) Weryfikuje sprawozdania z projektów oraz wnioski o płatność z zapisami księgowymi.
3) Prowadzi analizę zgodności ewidencji księgowej z modułem Projekty.
4) Prowadzi analizę rozrachunków w zakresie zakupów do projektów.
5) Współpracuje z kierownikami projektów oraz jednostkami organizacyjnymi uczelni realizującymi projekty.
6) Weryfikuje prawidłowość realizacji projektów, kontroluje koszty w szczególności w zakresie zgodności z umową oraz warunkami ogólnymi projektu.
7) Księguje i prowadzi rachunki bankowe w walucie polskiej i obcej (euro i dolary).
8) Wystawia faktury do umów z podmiotami gospodarczymi.
9) Współpracuje z instytucjami kontrolującymi projekty.
10) Prowadzi kompleksową obsługę biegłego rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie kompetencji powierzonych Działowi Ewidencji Księgowej Projektów.
11) Nadzór nad działalnością i organizacją pracy Działu Ewidencji Księgowej Projektów sprawuje Zastępca kwestora ds. księgowości”.
- W pionie bezpośrednio podległym rektorowi w załączniku nr 1 do regulaminu organizacyjnego wprowadzonym zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku wprowadza się następujące zmiany:
1) pkt 7 otrzymuje brzmienie „Dział Ewidencji Księgowej Projektów RF00EKP0”.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy