2020 rok

Zarządzenie nr 366/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 4 grudnia 2020 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie przekształcenia Biura Zamówień Publicznych i Umów, Działu Zaopatrzenia i Działu Aparatury w Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 i 50, § 40 ust. 6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz § 19 ust. 8 i § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego zał. nr 1 do zarządzenia nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. z późn. zm. zarządza się, co następuje:

§ 1


Przekształca się Biuro Zamówień Publicznych i Umów, Dział Zaopatrzenia oraz Dział Aparatury w Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów.

§ 2

  1. Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów podlega bezpośrednio Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.

  2. Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów otrzymuje symbol organizacyjny I0CZZ000.

  3. Jednostka jest finansowana ze środków Uczelni.

§ 3


W ramach Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów tworzy się następujące sekcje:

  1. Sekcję zamówień i umów,

  2. Sekcję zakupów,

  3. Sekcję zakupów aparatury.

§ 4


Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów realizuje zadania poprzez sekcje w następującym zakresie:

  1. Sekcja zamówień i umów:

    1) Przygotowuje, organizuje i prowadzi wszystkie sprawy związane z udzielaniem zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi na zasadach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

    2) Sprawuje merytoryczny nadzór nad organizacją procedur zamówień publicznych w jednostkach organizacyjnych Uczelni, w tym zatwierdza wnioski w sprawie przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówień publicznych pod względem zgodności z ustawą Prawo zamówień publicznych.

    3) Dokonuje ogłoszeń o udzielanych zamówieniach, o których mowa w § 39 ust. 1 pkt 1.

    4) Prowadzi rejestr zamówień publicznych dla zamówień, o których mowa w punkcie 1 oraz prowadzi rejestr umów zawieranych przez Uczelnię w trybie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

    5) Opracowuje specyfikację istotnych warunków zamówienia dla zamówień publicznych określonych w punkcie 1.

    6) Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi w zakresie ustalania:

       a) danych do przeprowadzania postępowań przetargowych (terminy, wadia, nadzór, dobór kryteriów, oceny ofert);

       b) danych do projektów umów;

       c) innych dokumentów, wynikających z potrzeb i specyfiki danych postępowań przetargowych.

    7) Pełni obsługę sekretarską komisji przetargowych oraz uczestniczy w przetargach dotyczących postępowań określonych w punkcie 1.

    8) Wnioskuje o powołanie komisji przetargowych, w tym stałych i doraźnych, dotyczących postępowań określonych w punkcie 1.

    9) Sporządza dokumentację przetargową zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi postępowań określonych w punkcie 1.

    10) Zawiadamia oferentów o wynikach przetargu, ogłasza wyniki przetargów oraz kompletuje dokumenty do podpisania umowy.

    11) Prowadzi procedury odwoławcze dotyczące postępowań określonych w punkcie 1.

    12)Wykonuje czynności w sprawie zwrotu wadium oraz ustala wysokość i formy należytego zabezpieczenia umowy.

    13) Sporządza wzorcowe materiały do przeprowadzania procedur przetargowych.

    14) Udziela wyjaśnień pracownikom jednostek organizacyjnych Uczelni dotyczących zamówień publicznych.

    15) Opracowuje projekty umów na wykonywanie zadań będących przedmiotem prowadzonych procedur w porozumieniu z jednostkami wnioskującymi.

    16) Uzgadnia treść umów z radcą prawnym, kwestorem, rektorem, prorektorem i kanclerzem.

    17) Wykonuje wszystkie czynności związane z podpisaniem przez strony umów będących rezultatem postępowań określonych w punkcie 1, kompletuje wszystkie niezbędne załączniki do umów i przekazuje odpowiednią liczbę egzemplarzy podpisanej umowy zainteresowanym stronom celem ich realizacji.

    18) Wykonuje inne zadania określone ustawą Prawo zamówień publicznych i przepisami wewnętrznymi.

  2. Sekcja zakupów:

    1) Prowadzi gospodarkę magazynową i materiałową Uczelni (z wyjątkiem zakresu należącego do Centrum Zarządzania Budynkami).

    2) Opracowuje roczne plany zaopatrzenia dot.:

       a) odczynników chemicznych,
       b) mebli,
       c) artykułów papierniczych i biurowych,
       d) druków studenckich,
       e) kart gemalto,
       f) odzieży ochronnej,
       g) alkoholi i spirytusów,
       h) artykułów spożywczych,
       i) artykułów elektrycznych,
       j) źródeł światła,
       k) środków czystości, ręczników i papierów toaletowych,
       l) pasz i karm dla zwierząt,
       m) paliwa,
       n) artykułów hydrauliczno-ślusarskich oraz narzędzi (nie dotyczy materiałów budowlanych),
       o) części samochodowych i części do maszyn oraz urządzeń rolniczych.

    3) Zaopatruje jednostki Uczelni w napoje chłodzące oraz posiłki profilaktyczne zgodnie ze stosownym zarządzeniem rektora.

    4) Współpracuje z Sekcją zamówień i umów w zakresie wyłaniania dostawców.

    5) Organizuje komisyjny odbiór ilościowy i jakościowy zakupionych materiałów oraz w wymaganych sytuacjach prowadzi reklamacje ilościowe i jakościowe.

    6) Dokonuje merytorycznej i formalnej kontroli faktur za dostarczone towary.

    7) Zgłasza do kwestury informacje o odmowie akceptu rachunku podając przyczyny takiego stanu rzeczy.

    8) Prowadzi ewidencję realizacji zamówień oraz dokumentację dokonywanych operacji handlowych i finansowych.

    9) Dokonuje zagospodarowania środków rzeczowych wycofanych z użytkowania.

    10) Organizuje pracę magazynu głównego, nadzoruje prawidłowość gospodarki magazynowej w Uczelni.

    11) Organizuje obieg dokumentacji związanej z gospodarką materiałową.

    12) Prowadzi kartotekę odzieży ochronnej i roboczej oraz nadzoruje wypłacanie ekwiwalentu za przedłużenie używania tej odzieży lub używanie odzieży własnej.

    13) Prowadzi rozliczenia pracowników z odzieży ochronnej i roboczej oraz kontroluje jej zużycie.

    14)Prowadzi rejestr zamówień publicznych realizowanych przez Sekcję zakupów.

    15) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych dot. działalności Sekcji i spraw przez nią prowadzonych oraz ich bieżącą aktualizację.

    16) Prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działania.

    17) Magazyn Główny jest częścią Sekcji zakupów.

  3. Sekcja zakupów aparatury:

    1) Zajmuje się gospodarką aparaturową, prowadząc całokształt spraw związanych z wyposażeniem jednostek organizacyjnych Uczelni w aparaturę: naukowo-badawczą, specjalistyczną, laboratoryjną, pomiarową oraz dydaktyczną (jak również w sprzęt medyczny, geodezyjny i rolniczy).

    2) Prowadzi:

       a) bazę danych aparatury w poszczególnych jednostkach,

       b) analizę potrzeb w zakresie aparatury poszczególnych jednostek oraz jej racjonalnego wykorzystania.

    3) Zapewnia konserwację i naprawy aparatury.

    4) Prowadzi sprawy związane z likwidacją, przekazaniem lub sprzedażą aparatury zbędnej.

§ 5

  1. Centrum, o którym mowa w § 1 kieruje dyrektor powoływany przez Rektora na wniosek Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni.

  2. Dyrektor jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.

§ 6


Pracownicy Biura Zamówień Publicznych i Umów, Działu Zaopatrzenia i Działu Aparatury stają się pracownikami Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów.

§ 7


Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

  1. Przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej.

  2. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek.

  3. Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek.

  4. Wprowadzenia zmian w systemie EOD.

§ 8


Nadzór nad realizacją niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.

§ 9

Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

1) § 17 ust. 3 pkt 9 otrzymuje brzmienie: „Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów”;

2) uchyla się § 17 ust. 3 pkt 14;

3) uchyla się § 17 ust. 3 pkt 16;

4) uchyla się § 22 ust. 2 pkt 9;

5) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi Biuro Zamówień Publicznych i Umów uchyla się;

6) § 26 ust. 3 pkt 17 otrzymuje brzmienie: „Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów”;

7) w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni Dział Aparatury otrzymuje brzmienie: „Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów”;

8) uchyla się § 26b;

9) uchyla się § 27 ust. 4 pkt 3 lit. a;

10) uchyla się § 34 ust. 18 pkt 4;

11) § 39 otrzymuje brzmienie:


„Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów realizuje zadania poprzez sekcje w następującym zakresie:

  1. Sekcja zamówień i umów:

    1) Przygotowuje, organizuje i prowadzi wszystkie sprawy związane z udzielaniem zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi na zasadach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

    2) Sprawuje merytoryczny nadzór nad organizacją procedur zamówień publicznych w jednostkach organizacyjnych Uczelni, w tym zatwierdza wnioski w sprawie przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówień publicznych pod względem zgodności z ustawą Prawo zamówień publicznych.

    3) Dokonuje ogłoszeń o udzielanych zamówieniach, o których mowa w § 39 ust. 1 pkt 1.

    4) Prowadzi rejestr zamówień publicznych dla zamówień, o których mowa w punkcie 1 oraz prowadzi rejestr umów zawieranych przez Uczelnię w trybie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.

    5) Opracowuje specyfikację istotnych warunków zamówienia dla zamówień publicznych określonych w punkcie 1.

    6) Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi w zakresie ustalania:

       a) danych do przeprowadzania postępowań przetargowych (terminy, wadia, nadzór, dobór kryteriów, oceny ofert);

       b) danych do projektów umów;

       c) innych dokumentów, wynikających z potrzeb i specyfiki danych postępowań przetargowych.

    7) Pełni obsługę sekretarską komisji przetargowych oraz uczestniczy w przetargach dotyczących postępowań określonych w punkcie 1.

    8) Wnioskuje o powołanie komisji przetargowych, w tym stałych i doraźnych, dotyczących postępowań określonych w punkcie 1.

    9) Sporządza dokumentację przetargową zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi postępowań określonych w punkcie 1.

    10) Zawiadamia oferentów o wynikach przetargu, ogłasza wyniki przetargów oraz kompletuje dokumenty do podpisania umowy.

    11) Prowadzi procedury odwoławcze dotyczące postępowań określonych w punkcie 1.

    12) Wykonuje czynności w sprawie zwrotu wadium oraz ustala wysokość i formy należytego zabezpieczenia umowy.

    13) Sporządza wzorcowe materiały do przeprowadzania procedur przetargowych.

    14) Udziela wyjaśnień pracownikom jednostek organizacyjnych Uczelni dotyczących zamówień publicznych.

    15) Opracowuje projekty umów na wykonywanie zadań będących przedmiotem prowadzonych procedur w porozumieniu z jednostkami wnioskującymi.

    16) Uzgadnia treść umów z radcą prawnym, kwestorem, rektorem, prorektorem i kanclerzem.

    17) Wykonuje wszystkie czynności związane z podpisaniem przez strony umów będących rezultatem postępowań określonych w punkcie 1, kompletuje wszystkie niezbędne załączniki do umów i przekazuje odpowiednią liczbę egzemplarzy podpisanej umowy zainteresowanym stronom celem ich realizacji.

    18) Wykonuje inne zadania określone ustawą Prawo zamówień publicznych i przepisami wewnętrznymi.

  2. Sekcja zakupów:

    1) Prowadzi gospodarkę magazynową i materiałową Uczelni (z wyjątkiem zakresu należącego do Centrum Zarządzania Budynkami).

    2) Opracowuje roczne plany zaopatrzenia dot.:

        a) odczynników chemicznych,
        b) mebli,
        c) artykułów papierniczych i biurowych,
        d) druków studenckich,
        e) kart gemalto,
        f) odzieży ochronnej,
        g) alkoholi i spirytusów,
        h) artykułów spożywczych,
        i) artykułów elektrycznych,
        j) źródeł światła,
        k) środków czystości, ręczników i papierów toaletowych,
        l) pasz i karm dla zwierząt,
        m) paliwa,
        n) artykułów hydrauliczno-ślusarskich oraz narzędzi (nie dotyczy materiałów budowlanych),
        o) części samochodowych i części do maszyn oraz urządzeń rolniczych.

    3) Zaopatruje jednostki Uczelni w napoje chłodzące oraz posiłki profilaktyczne zgodnie ze stosownym zarządzeniem rektora.

    4) Współpracuje z Sekcją zamówień i umów w zakresie wyłaniania dostawców.

    5) Organizuje komisyjny odbiór ilościowy i jakościowy zakupionych materiałów oraz w wymaganych sytuacjach prowadzi reklamacje ilościowe i jakościowe.

    6) Dokonuje merytorycznej i formalnej kontroli faktur za dostarczone towary.

    7) Zgłasza do kwestury informacje o odmowie akceptu rachunku podając przyczyny takiego stanu rzeczy.

    8) Prowadzi ewidencję realizacji zamówień oraz dokumentację dokonywanych operacji handlowych i finansowych.

    9) Dokonuje zagospodarowania środków rzeczowych wycofanych z użytkowania.

    10) Organizuje pracę magazynu głównego, nadzoruje prawidłowość gospodarki magazynowej w Uczelni.

    11) Organizuje obieg dokumentacji związanej z gospodarką materiałową.

    12) Prowadzi kartotekę odzieży ochronnej i roboczej oraz nadzoruje wypłacanie ekwiwalentu za przedłużenie używania tej odzieży lub używanie odzieży własnej.

    13) Prowadzi rozliczenia pracowników z odzieży ochronnej i roboczej oraz kontroluje jej zużycie.

    14) Prowadzi rejestr zamówień publicznych realizowanych przez Sekcję zakupów.

    15) Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych dot. działalności Sekcji i spraw przez nią prowadzonych oraz ich bieżącą aktualizację.

    16) Prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działania.

    17) Magazyn Główny jest częścią Sekcji zakupów.

    1. Sekcja zakupów aparatury:

      1) Zajmuje się gospodarką aparaturową, prowadząc całokształt spraw związanych z wyposażeniem jednostek organizacyjnych Uczelni w aparaturę: naukowo-badawczą, specjalistyczną, laboratoryjną, pomiarową oraz dydaktyczną (jak również w sprzęt medyczny, geodezyjny i rolniczy).

      2) Prowadzi:

         a) bazę danych aparatury w poszczególnych jednostkach,

         b) analizę potrzeb w zakresie aparatury poszczególnych jednostek oraz jej racjonalnego wykorzystania.

      3) Zapewnia konserwację i naprawy aparatury.

      4) Prowadzi sprawy związane z likwidacją, przekazaniem lub sprzedażą aparatury zbędnej”;

      12) uchyla się § 104.

    2. W wykazie symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

      1) uchyla się pkt 11 w pionie bezpośrednio podległym rektorowi;

      2) pkt 17 w pionie bezpośrednio podległym prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni otrzymuje brzmienie: „Centrum Zamówień Publicznych i Zakupów I0CZZ000”;

      3) uchyla się pkt 5 w pionie bezpośrednio podległym zastępcom kanclerza.

§ 10


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i mocą obowiązywania 1 grudnia 2020 r.

Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 7/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2023 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 04-12-2020
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 08-12-2020 15:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 20-02-2023 09:19