w sprawie wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.), § 8 ust. 2 i ust. 3 pkt. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm, § 114 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym zał. do zarządzenia Rektora z 3 października 2019 r. nr 152/2019r. z późniejszymi zmianami zarządza się, co następuje:
§1
W Regulaminie organizacyjnym wprowadzonym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:
- w § 6 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi podlegają Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni we wszystkich sprawach wynikających ze stosunku pracy (podległość służbowa), zaś odpowiednio prorektorom, zastępcom kanclerza, dziekanom, kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywania bieżących obowiązków (podległość funkcjonalna)”;
- uchyla się § 6 ust. 5;
- w § 9 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Stosunek pracy z pracownikami niebędącymi nauczycielami akademickimi nawiązuje, zmienia i rozwiązuje prorektor ds. organizacji i rozwoju Uczelni na wniosek lub po zasięgnięciu opinii kierownika jednostki”;
- uchyla się § 9 ust. 4;
- w § 22 ust. 2 uchyla się pkt 15;
- w § 23 ust. 5 uchyla się pkt 3;
- w § 26 ust. 2 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„nawiązuje, zmienia i rozwiązuje stosunki pracy z pracownikami niebędącymi nauczycielami akademickimi, przyznaje tym pracownikom nagrody, wyróżnienia i premie, wymierza kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy”;
- w § 26 ust. 3;
- pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach”;
- pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„Centrum Modelowania Procesów Hydrologicznych”;
- dodaje się § 26 ust. 3 pkt 16 w brzmieniu: „Uczelniane Centrum Informatyzacji”;
- dodaje się § 26 ust. 3 pkt 17 w brzmieniu: „Dział Aparatury”;
- dodaje się § 26a w brzmieniu: „Uczelniane Centrum Informatyzacji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu jest jednostką ogólnouczelnianą, którego zadania określa odrębny regulamin”;
- dodaje się § 26b w brzmieniu: „Dział Aparatury w szczególności:
- zajmuje się gospodarką aparaturową, prowadząc całokształt spraw związanych z wyposażeniem jednostek organizacyjnych Uczelni w aparaturę: naukowo-badawczą, specjalistyczną, laboratoryjną, pomiarową oraz dydaktyczną (jak również w sprzęt medyczny, geodezyjny, rolniczy);
- prowadzi:
- bazę danych aparatury w poszczególnych jednostkach,
- analizę potrzeb w zakresie aparatury poszczególnych jednostek oraz jej racjonalnego wykorzystania;
- zapewnia konserwację i naprawy aparatury;
- prowadzi sprawy związane z likwidacją, przekazaniem lub sprzedażą aparatury zbędnej;
- opracowuje projekty przepisów wewnętrznych dot. Działu i ich bieżącą aktualizację;
- prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka związanego z zakresem działania”;
- w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się Uczelniane Centrum Informatyzacji;
- w schemacie graficznym jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni dodaje się Dział Aparatury,
- uchyla się § 52;
- uchyla się § 67;
- w § 76 dodaje się pkt 11, który otrzymuje brzmienie:
„prowadzi książkę kontroli”;
- uchyla się § 92 ust. 1
- pkt 5,
- pkt 7.
§2
W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 r. wprowadza się następujące zmiany:
- w pionie bezpośrednio podległym Rektorowi uchyla się pkt 15-20;
- w pionie bezpośrednio podległym Prorektorowi do spraw nauki i współpracy z zagranicą uchyla się pkt 13;
- w pionie bezpośrednio podległym prorektorowi do spraw organizacji i rozwoju Uczelni:
- pkt 8 otrzymuje brzmienie: „Stacja Badawczo-Dydaktyczna w Swojczycach ”;
- pkt 10 otrzymuje brzmienie: „Uczelniane Centrum Informatyzacji”;
- pkt 13 otrzymuje brzmienie: „Dział Aparatury”;
- pkt 14 otrzymuje brzmienie: „Centrum Modelowania Procesów Hydrologicznych”.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z mocą obowiązywania w przypadku Działu Aparatury i Uczelnianego Centrum Informatyzacji od 1.09.2020 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy