2020 rok

Zarządzenie nr 176/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 czerwca 2020 roku

w sprawie ścieżki obiegu dokumentów związanych z zajęciami wierzytelności wpływającymi na Uczelnię

Na podstawie art.23 ust.1 i 2 pkt2 ustawy z 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j.  Dz.U. z 2020r. poz.85 ze zm.) oraz § 8 ust. 2 i 3 pkt.2 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu  uchwalonego 28 czerwca 2019r. przez Senat uchwałą nr 56/2019r. zarządza się co następuje:

§ 1

W związku z rosnącą ilością wpływających na Uczelnię pism dotyczących zajęć wierzytelności  przez komorników i organy egzekucji administracyjnej dotyczących  pracowników, doktorantów, studentów  i kontrahentów Uczelni ustala się następującą ścieżkę obiegu wspomnianych dokumentów. 

§ 2

Zajęcia wierzytelności, o których mowa w § 1, w pierwszej kolejności rejestrowane są w systemie EOD przez Kancelarię Ogólną (dotyczy zajęć zaadresowanych na adres ogólny uczelni). Proces rejestrowany jest w obiegu poczty przychodzącej z zaznaczeniem opcji „zajęcie wierzytelności”.

§ 3

  1. Zajęcie wierzytelności, które dotyczy osoby fizycznej, kierowane jest w pierwszej kolejności równolegle do dwóch działów:
    1) Działu Kadr i Płac (DKiP) – sprawdzenie czy dany pracownik jest pracownikiem/doktorantem. 
    W przypadku gdy Dział Kadr, po weryfikacji, stwierdzi, że zajęcie dotyczy pracownika lub doktoranta odbiera oryginał pisma z Kancelarii Ogólnej, odpowiada na pismo, a w komentarzu w systemie EOD umieszcza sygnaturę listu wysłanego za pośrednictwem Kancelarii). Jeśli natomiast dłużnik nie jest ani pracownikiem ani doktorantem, pracownik DKiP umieszcza informację w polu „wydane dyspozycje”, a następnie przesyła odpowiedź do Kancelarii. 
    2) Dział Organizacji Studiów (DOS) – sprawdzenie czy dłużnik jest studentem.
    W przypadku kiedy dłużnik nie jest studentem, pracownik DOS pozostawia informację w polu, o którym  mowa w § 3 pkt 1.  Natomiast gdy pracownik DOS, po weryfikacji stwierdzi, że dłużnik jest studentem umieszcza w polu „wydane dyspozycje” informację na temat Wydziału, na którym studiuje student, następnie przesyła odpowiedź do Kancelarii.
  2. Kancelaria Ogólna weryfikuje informacje zamieszczone przez Działy wymienione w § 3. Jeżeli Dział Organizacji Studiów wskazał Wydział, Kancelaria dekretuje pocztę na Dziekanat, który odbiera oryginał zajęcia komorniczego oraz na niego odpowiada. 

§ 4

Jeżeli zajęcie wierzytelności nie dotyczy ani Działu Kadr i Płac (dłużnik nie jest pracownikiem/doktorantem), ani Działu Organizacji Studiów (nie jest studentem) Kancelaria Ogólna dekretuje zajęcie do następujących Działów:


b) Dział Finansowy – sprawdzenie czy dłużnik jest kontrahentem,  

c) Biuro Zamówień Publicznych – sprawdzenie czy z dłużnikiem są zawarte jakieś umowy, 

d) Dział Głównego Energetyka – sprawdzenie czy z dłużnikiem są zawarte jakieś umowy, 

e) Dział Inwestycji i Remontów – sprawdzenie czy z dłużnikiem są zawarte jakieś umowy.


§ 5

Przy dokonywaniu  dekretacji zajęć wierzytelności do Działów wskazanych w §3 i w  §4  należy dodać do wiadomości Kwestora. 


§ 6

W przypadku gdy zajęcie wierzytelności dotyczy kontrahenta Kancelaria Ogólna przesyła dokument w pierwszej kolejności do Działów wymienionych w § 4.

§ 7

 Wszystkie działy wymienione w § 4 uzupełniają dane dotyczące zajęcia wierzytelności w ciągu 3 dni roboczych od dnia otrzymania zawiadomienia mailowego. 

§ 8

Po 3 dniach Kwestor weryfikuje obieg oraz wszystkie dyspozycje umieszczone przez Działy wymienione w § 4. Osoba upoważniona przez Kwestor odpowiada na zajęcie wierzytelności.

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. 

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka


Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 22-06-2020
Opublikowane przez: Karolina Gerlicz
Data publikacji: 23-06-2020 09:00
Ostatnio zaktualizował: Karolina Gerlicz
Data ostatniej aktualizacji: 23-06-2020 09:29