w sprawie wprowadzenia zmian do Zarządzenia nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku w sprawie wprowadzenia w życie Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt. 2 w zw. z art.126 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018r, poz. 1668 ze zm.), § 8 ust. 3 pkt 16 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu uchwalonego w dniu 28 czerwca 2019 r. stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz art. 104 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1495) zarządza się, co następuje:
§ 1
Wprowadza się zmiany do Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
1. W § 5 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
,,4. Przepisu, o którym mowa w ust. 3 nie stosuje się w przypadku zatrudnienia nauczyciela akademickiego:
1) skierowanego do pracy w uczelni na podstawie umowy zawartej z Centrum Łukasiewicz, instytutem Sieci Łukasiewicz albo zagraniczną instytucją naukową
2) będącego beneficjentem przedsięwzięcia, programu lub konkursu ogłoszonego przez NAWA, NCBiR, NCN lub międzynarodowego konkursu na realizację projektu badawczego;
3) na czas realizacji projektu badawczego lub dydaktycznego finansowanego:
a) ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
b) przez inny podmiot przyznający grant.’’
2. W § 5 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
,,5. Konkurs, o którym mowa w ust. 3, ogłasza rektor na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, w której ma być zatrudniony pracownik, zaopiniowany przez:
1) przewodniczącego właściwej rady dyscypliny oraz dziekana właściwego kierunku studiów w przypadku zatrudnienia pracownika do instytutu lub katedry;
2) właściwego prorektora w pozostałych przypadkach.’’
3. W § 5 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
,,5.Informację o konkursie oraz jego wyniku wraz z uzasadnieniem rektor podaje do publicznej wiadomości w sposób określony w statucie Uczelni.’’
4. W § 5 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
,,7.Komisja konkursowa jest powoływana zarządzeniem rektora. Skład komisji konkursowej oraz sposób wyłaniania kandydata określa statut Uczelni.’’
5. W § 5 dodaje się ust. 8 w brzmieniu:
,,8. Kierownik jednostki organizacyjnej z upoważnienia rektora jest zobowiązany do ustalania nauczycielowi akademickiemu zakresu obowiązków, biorąc pod uwagę grupę pracowników, w której jest zatrudniony nauczyciel oraz stanowisko, rodzaj zajęć dydaktycznych objętych zakresem tych obowiązków, w tym wymiar zajęć dydaktycznych, a także badawczych i organizacyjnych oraz do kontroli dyscypliny pracy (formalnej i merytorycznej) wszystkich pracowników jednostki.’’
6. W § 10 ust. 2 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
,,8) przestrzegać w Uczelni zasad współżycia społecznego, kodeksu etyki oraz dbać o właściwe stosunki międzyludzkie,’’
7. W § 10 ust. 2 pkt 15 otrzymuje brzmienie:
,,15) wykonywać obowiązki określone w zakresie obowiązków lub w zakresie czynności, uprawnień i odpowiedzialności oraz w wewnętrznych aktach normatywnych Uczelni.’’
8. W § 11 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
,,1. Nauczyciela akademickiego obowiązuje system zadaniowego czasu pracy, o którym mowa w art. 140 Kodeksu pracy i jest określony zakresem jego obowiązków dydaktycznych, naukowych oraz organizacyjnych ustalonym z upoważnienia rektora przez kierownika jednostki organizacyjnej, w której jest zatrudniony nauczyciel.’’
9. W § 12 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
,,1. Nauczycieli akademickich obowiązuje roczny wymiar zajęć dydaktycznych określony w grupie pracowników:
1) badawczo-dydaktycznych zatrudnionych na stanowisku:
a) profesora – 180 godzin dydaktycznych,
b) profesora UPWr – 240 godzin dydaktycznych,
c) adiunkta – 240 godzin dydaktycznych,
d) asystenta – 240 godzin dydaktycznych,
2) dydaktycznych zatrudnionych na stanowisku:
a) profesora – 210 godzin dydaktycznych,
b) profesora UPWr – 300 godzin dydaktycznych
c) adiunkta – 360 godzin dydaktycznych
d) asystenta – 360 godzin dydaktycznych
e) lektora – 540 godzin dydaktycznych
f) instruktora – 540 godzin dydaktycznych.’’
10. W § 12 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
,,2. Roczny wymiar zajęć dydaktycznych dla osób pełniących niżej wymienione funkcje wynosi:
1) rektor – 45 godzin,
2) prorektor – 75 godzin,
3) dziekan – 90 godzin*,
4) przewodniczący rady dyscypliny – 90 godzin,
5) prodziekan, zastępca przewodniczącego rady dyscypliny – 150 godzin.
Godziny ponadwymiarowe nauczycieli akademickich pełniących wyżej wymienione funkcje naliczane są od poziomu rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych wynikającego z osobistego zaszeregowania, o którym mowa w ust. 1.’’
11. W § 21 ust. 9 otrzymuje brzmienie:
,, 9. W przypadku nauczyciela akademickiego zatrudnionego w ramach umowy o pracę za ciężkie naruszenie obowiązków pracownika, mogące stanowić podstawę rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia, rozumie się również następujące okoliczności:
1) dopuszczenie się:
a) czynu określonego w art. 115 ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych stwierdzonego prawomocnym wyrokiem,
b) stwierdzonego prawomocnym orzeczeniem komisji dyscyplinarnej:
- przywłaszczenia sobie autorstwa albo wprowadzenia w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania,
- rozpowszechnienia, bez podania nazwiska lub pseudonimu twórcy, cudzego utworu w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania,
- rozpowszechnienia, bez podania nazwiska lub pseudonimu twórcy, cudzego artystycznego wykonania lub publicznego zniekształcenia takiego utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu lub nadania,
- innego sposobu naruszenia cudzych praw autorskich lub praw pokrewnych,
- fałszowania badań lub wyników badań naukowych, lub innego oszustwa naukowego
2) odmowa poddania się ocenie okresowej, o której mowa w art. 128 ustawy.’’
12. § 22 otrzymuje brzmienie:
,, § 22
13. § 29 otrzymuje brzmienie:
,,§29
1. Dowodami usprawiedliwiającymi nieobecność w pracy są:
1) zaświadczenie lekarskie, o którym mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa;
2) decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego, wydana zgodnie z przepisami o zwalczaniu chorób zakaźnych - w razie odosobnienia pracownika z przyczyn przewidzianych tymi przepisami;
3) oświadczenie pracownika - w razie zaistnienia okoliczności uzasadniających konieczność sprawowania przez pracownika osobistej opieki nad zdrowym dzieckiem do lat 8 z powodu nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły, do których dziecko uczęszcza;
4) oświadczenie pracownika o chorobie niani lub dziennego opiekuna oraz kopia zaświadczenia lekarskiego, o którym mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, albo kopia zaświadczenia lekarskiego wystawionego na zwykłym druku, stwierdzających niezdolność do pracy niani lub dziennego opiekuna, potwierdzone przez pracownika za zgodność z oryginałem - w przypadku choroby niani, z którą rodzice mają zawartą umowę uaktywniającą, o której mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, lub dziennego opiekuna, sprawujących opiekę nad dzieckiem;
5) imienne wezwanie pracownika do osobistego stawienia się, wystosowane przez organ właściwy w sprawach powszechnego obowiązku obrony, organ administracji rządowej lub samorządu terytorialnego, sąd, prokuraturę, policję lub organ prowadzący postępowanie w sprawach o wykroczenia - w charakterze strony lub świadka w postępowaniu prowadzonym przed tymi organami, zawierające adnotację potwierdzającą stawienie się pracownika na to wezwanie;
6) oświadczenie pracownika potwierdzające odbycie podróży służbowej w godzinach nocnych, zakończonej w takim czasie, że do rozpoczęcia pracy nie upłynęło 8 godzin, w warunkach uniemożliwiających odpoczynek nocny.
2. Jeżeli zaświadczenie lekarskie zostało wystawione w formie papierowej, pracownik jest zobowiązany doręczyć je pracodawcy nie później niż w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania.’’
14. Uchyla się § 31.
15. W § 33 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
,,6. Urlop wypoczynkowy nauczyciela akademickiego może być wykorzystany w okresie wolnym od zajęć dydaktycznych wynikającym z planu zajęć dydaktycznych nauczyciela akademickiego.’’
16. W § 33 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
,,7. W okresach wolnych dla studentów nauczyciel akademicki powinien świadczyć pracę poprzez realizację innych czynności niż działalność dydaktyczna albo skorzystać z urlopu wypoczynkowego.’’
17. W § 33 ust. 8 otrzymuje brzmienie:
,,8. Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika niebędącego nauczycielem akademickim i w terminie przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu wypoczynkowego w każdym roku kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia tego urlopu najpóźniej w godzinach porannych w dniu rozpoczęcia urlopu.’’
18. W § 72 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
,, 4. Zapisy § 12 ust. 2 pkt 4 obowiązują od 01.09.2020 roku. Do 31.08.2020 roku wymiar roczny zajęć dydaktycznych dla osób pełniących funkcję dziekana wynosi 75 godzin.’’
19. Po § 72 dodaje się zapis:
,,*vide przepisy przejściowe’’
§ 2
Pozostałe postanowienia Regulaminu Pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu nie ulegają zmianie.
§ 3
Zmiany do regulamin pracy wchodzą w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników poprzez zamieszczenie na stronie internetowej uczelni.
Rektor
Prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka
Status | Akt zmieniający |
---|---|
akt zmieniany | Zarządzenie nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku |
tekst jednolity | Obwieszczenie nr 2/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 marca 2022 roku |
Wytworzył: | Tadeusz Trziszka |
---|---|
Data wytworzenia: | 20-01-2020 |
Opublikowane przez: | Karolina Gerlicz |
Data publikacji: | 20-01-2020 15:27 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 04-03-2022 15:49 |