w sprawie zatwierdzenia procedury organizacji procesu rekrutacji oraz terminarza czynności rekrutacyjnych i internetowej rejestracji kandydatów na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich na semestr zimowy roku akademickiego 2019/2020.
Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.), oraz § 18 ust. 3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, uchwały nr 123/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania kandydatów na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w roku akademickim 2019/2020 oraz uchwały nr 124/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 grudnia 2018 rokuw sprawie szczegółowych zasad przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich w latach 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 zarządza się, co następuje:
§1
1. Rejestracja kandydatów na wszystkie kierunki studiów na semestr zimowy w roku akademickim 2019/2020 prowadzona będzie wyłącznie za pośrednictwem Internetu w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (zwanym dalej IRK w przypadku kandydatów z Polski oraz DreamApply w przypadku osób niebędących obywatelami polskimi).
2. Procesem rekrutacji objęci są wszyscy kandydaci na studia, w tym laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego, laureaci konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich oraz kandydaci z zagranicy.
§2
- Zarządzenie reguluje tryb rekrutacji na studia obywateli polskich oraz cudzoziemców.
- Opłat za kształcenie na studiach stacjonarnych, prowadzonych w języku polskim, nie pobiera się od:
1) cudzoziemca – obywatela państwa
członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członkowie ich rodzin, mieszkający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
3) cudzoziemca którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2017 r. poz. 2206 i 2282 oraz z 2018 r. poz. 107, 138 i 771)
4) cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
5) posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
6) cudzoziemca, będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
7) cudzoziemca – posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2018 r. poz. 931), co najmniej na poziomie biegłości językowej C1.
§ 3
- Kandydat jest zobowiązany do zapoznania się w odpowiednim czasie z informacjami zamieszczonymi na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl, w szczególności z terminarzem oraz zasadami rekrutacji.
- Warunkiem dopuszczenia kandydata do kwalifikacji jest dokonanie rejestracji w systemie IRK/DreamApply, uzupełnienie wszystkich wymaganych danych oraz wniesienie opłaty rekrutacyjnej na numer konta bankowego, indywidualnie wygenerowanego dla kandydata w systemie IRK lub wskazany w systemie DreamApply.
- Konsekwencje nieprawidłowego wypełnienia formularza w systemie IRK/DreamApply, nieuzupełnienia danych oraz podania błędnych informacji ponosi kandydat.
- Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia przez kandydata hasła dostępu do jego indywidualnego konta w systemie IRK/DreamApply.
- Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za skutki niezapoznania się przez kandydata w odpowiednim czasie z informacjami umieszczonymi na indywidualnym koncie kandydata w systemie IRK/DreamApply oraz na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl.
§ 4
W celu dokonania rejestracji w systemie IRK/DreamApply kandydat zobowiązany jest do:
1) założenia indywidualnego konta rejestracyjnego, podając swój adres e-mail;
2) wypełnienia formularza danych osobowych, zgodnie ze stanem faktycznym;
3) wpisania i weryfikacji danych dotyczących świadectwa maturalnego (w przypadku kandydatów legitymujących się starą maturą: świadectwa dojrzałości), w tym numeru świadectwa oraz uzyskanych na egzaminie maturalnym wyników z pisemnych części egzaminów i sprawdzenie ich zgodności ze świadectwem;
4) dokonania wyboru kierunku/-ów studiów;
5) wniesienia opłaty rekrutacyjnej zgodnie z §5.
§ 5
- Opłatę rekrutacyjną należy wnieść za każdy deklarowany kierunek, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Niedokonanie opłaty w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji – załącznik 1, skutkuje nieuwzględnieniem kandydata w dalszym toku rekrutacji.
- Potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej jest widoczne w systemie IRK w terminie do 5 dni roboczych od dnia dokonania przelewu. W przypadku systemu DreamApply dokonanie opłaty rekrutacyjnej potwierdza Biuro Rekrutacji we współpracy z Działem Księgowości UPWr.
- Dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej kandydat załącza do dokumentów rekrutacyjnych.
- Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem sytuacji, w której:
a) kandydat wniósł opłatę wyższą niż wynika to z deklaracji w systemie IRK;
b) nie uruchomiono kierunku;
Wówczas opłata jest zwracana na wniosek kandydata skierowany do właściwego dla kierunku dziekana – załącznik 2.
§ 6
- Kwalifikacja kandydatów na pierwszy rok studiów I stopnia odbywa się na podstawie listy rankingowej, utworzonej na podstawie przyznanych punktów rekrutacyjnych i ogłaszanej w terminie określonym w terminarzu – załącznik 1.
- Lista rankingowa ogłaszana jest na stronie internetowej www.rekrutacja.upwr.edu.pl.
- Wynik rekrutacji jest równocześnie widoczny dla kandydata po zalogowaniu na konto w systemie IRK.
- Osoby znajdujące się na liście rankingowej, jako osoby zakwalifikowane do wpisu, zobowiązane są do złożenia kompletu wymaganych dokumentów we właściwej wydziałowej komisji rekrutacyjnej w terminach określonych w terminarzu – załącznik 1. Dokumenty powinny zostać złożone w foliowej koszulce.
- W ramach pierwszego naboru na studia I stopnia ogłaszane będą trzy kolejne progi punktowe. W przypadku wypełnienia limitu miejsc po ogłoszeniu pierwszego lub drugiego progu punktowego, na danym kierunku nie będą ogłaszane kolejne progi punktowe.
- W przypadku rezygnacji kandydatów przyjętych na pierwszy rok studiów na ich miejsce będą przyjmowani kolejni kandydaci z listy rankingowej. Uzupełnienie listy będzie następowało sukcesywnie w miarę zwalniania się miejsc.
- Niezłożenie dokumentów w określonym terminie, bez względu na powód, oznacza rezygnację z podjęcia studiów i skutkuje skreśleniem kandydata z listy rankingowej.
- Na kierunek weterynaria rekrutacja na studia stacjonarne i niestacjonarne odbywa się oddzielnie, ale w tym samym terminie.
- Niedopuszczalne jest ponowne dokonanie wpisu na kierunek i formę studiów, na którym w dniu wpisu kandydat posiada status osoby wpisanej na listę studentów.
§ 7
- Kandydaci na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie, którzy na liście rankingowej zostali zakwalifikowani do wpisu są zobowiązani, w terminach określonych w harmonogramie, dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji osobiście, za pośrednictwem poczty lub kuriera lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika.
- W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć komplet dokumentów:
1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w IRK);
2) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wydziałową komisję rekrutacyjną, notariusza lub organ wydający:
a) kandydaci z nową maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości – oryginał do wglądu,
b) kandydaci ze starą maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty – oryginały do wglądu,
4) w przypadku laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich określonych w uchwale nr 124/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu – kopię dokumentu wydanego przez główny komitet organizacyjny danej olimpiady, opatrzony numerem porządkowym, stwierdzający zajęte przez danego kandydata na studia miejsce w eliminacjach centralnych – oryginał do wglądu;
5) oryginał dowodu osobistego do wglądu komisji;
- W przypadku wysyłki drogą pocztową lub kurierem kandydat powinien wysłać komplet dokumentów:
1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w IRK);
2) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez organ wydający lub notariusza:
a) kandydaci z nową maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości,
b) kandydaci ze starą maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
4) w przypadku laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich określonych w uchwale nr 124/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu – poświadczoną za zgodność z oryginałem przez organ wydający lub notariusza kserokopię dokumentu wydanego przez główny komitet organizacyjny danej olimpiady, opatrzony numerem porządkowym, stwierdzający zajęte przez danego kandydata na studia miejsce w eliminacjach centralnych – oryginał do wglądu.
- W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać:
1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w IRK);
2) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez organ wydający lub notariusza:
a) kandydaci z nową maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości,
b) kandydaci ze starą maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
4) w przypadku laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich określonych w uchwale nr 124/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu – poświadczoną za zgodność z oryginałem przez organ wydający lub notariusza kserokopię dokumentu wydanego przez główny komitet organizacyjny danej olimpiady, opatrzony numerem porządkowym, stwierdzający zajęte przez danego kandydata na studia miejsce w eliminacjach centralnych – oryginał do wglądu.
5) upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed właściwą wydziałową komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.
- Osoby wpisane w poczet studentów UPWr na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, ekonomia, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technika rolnicza i leśna, technologia i organizacja gastronomii, technologia żywności i żywienie człowieka, weterynaria, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania osoba wpisana w poczet studentów UPWr lub jej pełnomocnik otrzymuje przy składaniu dokumentów wymienionych w §7 ust. 2 i 4. W przypadku wysyłki dokumentów drogą pocztową lub kurierem osoba wpisana w poczet studentów lub jej pełnomocnik ma możliwość odbioru skierowania w terminach przyjmowania dokumentów i dokonywania wpisów, określonych w załączniku 1.
§ 8
Kwalifikacja kandydatów na pierwszy rok studiów II stopnia odbywa się na podstawie listy rankingowej kandydatów sporządzonej na podstawie średniej arytmetycznej wszystkich ocen ze studiów I stopnia, z wyjątkiem wychowania fizycznego, a w dalszej kolejności oceny końcowej ze studiów I stopnia oraz oceny z języka obcego. W przypadku studiów II stopnia lista rankingowa (w ramach limitu miejsc) jest równoznaczna z listą przyjętych.
§ 9
- Kandydaci na studia drugiego stopnia, są zobowiązani, w określonych w harmonogramie terminach, dostarczyć dokumenty wzmagane w procesie rekrutacji osobiście, drogą pocztową lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika.
- W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć komplet dokumentów:
1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w systemie IRK);
2) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wydziałową komisję rekrutacyjną, przez notariusza lub organ wydający kopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich – oryginał do wglądu;
3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wydziałową komisję rekrutacyjną albo przez notariusza kserokopię suplementu do dyplomu lub wypis z indeksu – oryginał do wglądu;
4) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
5) oryginał dowodu osobistego do wglądu komisji.
- W przypadku wysyłki drogą pocztową lub kurierem kandydat powinien wysłać komplet dokumentów:
1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w systemie IRK);
2) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający kserokopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;
3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający kserokopię suplementu do dyplomu lub wypisu z indeksu;
4) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.
- W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać:
1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w systemie IRK);
2) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający kserokopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;
3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający kserokopię suplementu do dyplomu lub wypisu z indeksu;
4) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.
5) upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed właściwą wydziałową komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.
- Osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem pierwszego semestru zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technika rolnicza i leśna, technologia żywności i żywienie człowieka, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat otrzymuje przy składaniu dokumentów wymienionych w ust. 2 i 4. W przypadku wysyłki dokumentów drogą pocztową lub kurierem osoba wpisana w poczet studentów lub jej pełnomocnik ma możliwość odbioru skierowania w terminach przyjmowania dokumentów i dokonywania wpisów, określonych w załączniku 1.
§10
- Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia I stopnia, jednolite studia magisterskie lub II stopnia na UPWr rejestrują się poprzez system DreamApply.
- Kandydaci na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie, którzy zostali zakwalifikowani do wpisu, są zobowiązani w terminach określonych w harmonogramie dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji osobiście lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika.
- W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie powinien złożyć komplet dokumentów:
1) podpisane przez kandydata podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu DreamApply;
2) świadectwo ukończenia szkoły średniej, o którym mowa w §11 ust. 1;
3) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, wskazane w systemie DreamApply. Kandydat, który nie uiścił opłaty rekrutacyjnej w wyznaczonym terminie nie będzie brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
4) kserokopię dokumentu, który potwierdza spełnienie przesłanek, o których mowa w §2 ust. 2. – oryginał do wglądu;
5) dowód wniesienia opłaty za legitymację studencką;
6) kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia płatne, przedstawiają dowód wniesienia opłaty za I semestr studiów;
7) w przypadku kandydatów podejmujących studia prowadzone w języku polskim, wymagane jest potwierdzenie znajomości języka polskiego na poziomie minimum B1 poprzez:
a) posiadanie zaświadczenia o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez MNiSW, albo:
b) posiadanie certyfikatu znajomości języka polskiego, co najmniej na poziomie B1, wydanego przez Państwową Komisję do Spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, albo:
c) potwierdzenie uczelni przyjmującej na studia, że ich przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim, albo:
d) posiadanie świadectwa ukończenia szkoły ponadpodstawowej, gdzie zajęcia były prowadzone w języku polskim lub świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty lub dyplom ukończenia uczelni wyższej, w której językiem wykładowym był język polski;
8) w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia prowadzone w języku angielskim, znajomość języka powinna być potwierdzona certyfikatem FCE, CAE, CPE, TOEFL, IELTS lub innym dokumentem zaświadczającym wystarczającą biegłość w posługiwaniu się językiem angielskim;
9) paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia do wglądu;
10) osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, ekonomia, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technika rolnicza i leśna, technologia i organizacja gastronomii, technologia żywności i żywienie człowieka, weterynaria, zarządzanie jakością i analiza żywności, zarządzanie i inżynieria produkcji, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat otrzymuje przy składaniu dokumentów wymienionych w § 10 ust 3, pkt 1) do 11).
11) W przypadku kandydatów małoletnich oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego stanowiące załącznik 4 do niniejszego zarządzenia.
- W przypadku dostarczenia dokumentów na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać oprócz dokumentów wymienionych w §10 ust. 3, pkt 1) do 11) – upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed właściwą wydziałową komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.
- Kandydaci na studia II stopnia, którzy zostali zakwalifikowani do wpisu, są zobowiązani w terminach określonych w harmonogramie dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji osobiście lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika:
1) podpisane przez kandydata podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu DreamApply;
2) dyplom, o którym mowa w §11 ust. 2;
3) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, wskazane w systemie DreamApply. Kandydat, który nie uiścił opłaty rekrutacyjnej w wyznaczonym terminie nie będzie brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
4) kserokopię dokumentu, który potwierdza spełnienie przesłanek, o których mowa w §2 ust. 2. – oryginał do wglądu;
5) dowód wniesienia opłaty za legitymację studencką;
6) kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia płatne, przedstawiają dowód wniesienia opłaty za I semestr studiów;
7) w przypadku kandydatów podejmujących studia prowadzone w języku polskim wymagane jest potwierdzenie znajomości języka polskiego na poziomie minimum B1 poprzez:
a) posiadanie zaświadczenia o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez MNiSW, albo:
b) posiadanie certyfikatu znajomości języka polskiego, co najmniej na poziomie B1, wydanego przez Państwową Komisję do Spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, albo:
c) potwierdzenie uczelni przyjmującej na studia, że ich przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim, albo:
d) posiadanie dyplomu ukończenia uczelni wyższej, w której językiem wykładowym był język polski;
8) w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia prowadzone w języku angielskim, znajomość języka powinna być potwierdzona certyfikatem FCE, CAE, CPE, TOEFL, IELTS lub innym dokumentem zaświadczającym wystarczającą biegłość w posługiwaniu się językiem angielskim;
9) paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia – do wglądu;
10) osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, ekonomia, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technika rolnicza i leśna, technologia i organizacja gastronomii, technologia żywności i żywienie człowieka, weterynaria, zarządzanie jakością i analiza żywności, zarządzanie i inżynieria produkcji, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat otrzymuje przy składaniu dokumentów wymienionych w § 10 ust 5. pkt 1) do 9).
- W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać oprócz dokumentów wymienionych w §10 ust. 5, pkt 1) do 9) upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed właściwą wydziałową komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.
§ 11
- Kandydaci na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie legitymujący się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły, dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, zobowiązani są w określonych terminach dostarczyć oprócz dokumentów określonych dla kandydatów z obywatelstwem polskim wymienionych w §7, a w przypadku cudzoziemców określonych w §10:
1) kserokopię świadectwa dojrzałości/dyplomu IB/dyplomu EB lub innego świadectwa uzyskanego poza granicami RP, uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w kraju wydania, uznane w Polsce z mocy prawa lub na podstawie umowy międzynarodowej, lub w drodze postępowania administracyjnego kuratora oświaty wraz z oryginałem do wglądu;
2) poświadczenie świadectwa uzyskanego poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille (nie dotyczy dokumentów wydanych w krajach UE/EFTA);
3) decyzję kuratora oświaty w sprawie uznania świadectwa uzyskanego poza granicami RP za dokument potwierdzający uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe (nie dotyczy świadectw uznanych z mocy prawa lub świadectw, o których mowa w umowach międzynarodowych) lub oświadczenie, w którym kandydat zobowiązuje się do przedłożenia decyzji w terminie nie dłuższym niż do końca pierwszego semestru studiów;
4) zaświadczenie potwierdzające, iż uzyskane poza granicami RP świadectwo uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w państwie, w którego systemie edukacji zostało wydane (dokument może być wymagany dodatkowo);
5) tłumaczenie przysięgłe świadectwa wraz z suplementem na język, w którym prowadzone są studia.
- Kandydaci na studia II stopnia legitymujący się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej, dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, zobowiązani są w określonych terminach dostarczyć oprócz dokumentów określonych dla kandydatów z obywatelstwem polskim wymienionych w §9, a w przypadku cudzoziemców określonych w §10:
1) kserokopię dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem, które uprawniają do kontynuacji kształcenia na żądanym stopniu studiów w kraju wydania wraz z oryginałem do wglądu;
2) poświadczenie dyplomu ukończenia studiów uzyskanego poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille (nie dotyczy dokumentów wydanych w krajach UE/EFTA);
3) tłumaczenie przysięgłe dyplomu wraz z suplementem na język, w którym prowadzone są studia.
§ 12
- Kandydaci, obywatele polscy składają dokumenty osobiście, za pośrednictwem poczty lub kurierem lub przez osobę trzecią. Decyduje data dostarczenia kompletu dokumentów do wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
- Kandydaci niebędący obywatelami polskimi składają dokumenty osobiście lub przez osobę trzecią. Decyduje data dostarczenia kompletu dokumentów do Biura Rekrutacji.
- Konsekwencje nieterminowego dostarczenia dokumentów ponosi kandydat.
- Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za przesłane pocztą/kurierem dokumenty.
- Miejsca przyjmowania dokumentów zostaną określone na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl.
- Na wniosek kandydata wydziałowa komisja rekrutacyjna potwierdza odbiór dokumentów. Wzór potwierdzenia dla kandydata stanowi załącznik nr 5 do niniejszego zarządzenia.
§ 13
- Kandydaci na kierunek technologia i organizacja gastronomii zobowiązani są do przystąpienia do egzaminu wstępnego.
- Termin egzaminu określa terminarz – załącznik 1. Miejsce egzaminu zostanie ogłoszone na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl Kandydaci otrzymają również powiadomienie o miejscu i terminie egzaminu za pośrednictwem systemu IRK/DreamApply.
- Warunkiem przystąpienia kandydatów do obowiązkowego egzaminu na kierunek technologia i organizacja gastronomii jest wniesienie opłaty rekrutacyjnej na numer konta bankowego, indywidualnie wygenerowanego dla kandydata w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów i dostarczenie na egzamin dowodu wpłaty.
- Nieprzystąpienie do egzaminu w wyznaczonym terminie skutkuje nieuwzględnieniem kandydata w dalszym toku rekrutacji na kierunek technologia i organizacja gastronomii.
- Oceny z egzaminu zostaną przeliczone na punkty rekrutacyjne i zsumowane z punktacją za wyniki maturalne. Oceny przelicza się wg następujących zasad:
Ocena |
Liczba punktów |
5,0 – bardzo dobry |
1000 |
4,5 – dobry plus |
800 |
4,0 – dobry |
600 |
3,5 – dostateczny plus |
400 |
3,0 – dostateczny |
200 |
2,0 – niedostateczny |
0 (brak możliwości udziału w dalszym procesie rekrutacji) |
§ 14
- Listy osób przyjętych ogłaszane są na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl w terminach określonych w terminarzu oraz na indywidualne konto kandydata w systemie IRK/DreamApply.
- W przypadku niewyczerpania limitu przyjęć rektor może ogłosić kolejny nabór.
- W przypadku małej liczby kandydatów rektor może podjąć decyzję o rezygnacji z postępowania konkursowego i przeprowadzić rekrutację na podstawie zapisów. Zapisy są prowadzone, aż do wypełnienia wyznaczonego limitu miejsc, o przyjęciu na studia decyduje kolejność złożenia dokumentów przez kandydatów, którzy zarejestrowali się w systemie IRK/DreamApply.
§ 15
Wykonanie zarządzenia powierza się dziekanom wydziałów, a nadzór nad wykonaniem zarządzenia prorektorowi ds. studenckich i edukacji.
§ 16
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka