2019 rok

Zarządzenie nr 56/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 30 kwietnia 2019 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie zatwierdzenia procedury organizacji procesu rekrutacji oraz terminarza czynności rekrutacyjnych i internetowej rejestracji kandydatów na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich na semestr zimowy roku akademickiego 2019/2020.

Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Dz. U. z 2018 r. poz. 1668 ze zm.), oraz § 18 ust. 3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, uchwały nr 123/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania kandydatów na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w roku akademickim 2019/2020 oraz uchwały nr 124/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 grudnia 2018 rokuw sprawie szczegółowych zasad przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich w latach 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 zarządza się, co następuje:

§1

1. Rejestracja kandydatów na wszystkie kierunki studiów na semestr zimowy w roku akademickim 2019/2020 prowadzona będzie wyłącznie za pośrednictwem Internetu w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (zwanym dalej IRK w przypadku kandydatów z Polski oraz DreamApply w przypadku osób niebędących obywatelami polskimi).

2. Procesem rekrutacji objęci są wszyscy kandydaci na studia, w tym laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego, laureaci konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich oraz kandydaci z zagranicy.

§2

  1. Zarządzenie reguluje tryb rekrutacji na studia obywateli polskich oraz cudzoziemców.
  2. Opłat za kształcenie na studiach stacjonarnych, prowadzonych w języku polskim, nie pobiera się od:
    1) cudzoziemca – obywatela państwa
    członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członkowie ich rodzin, mieszkający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2) cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
    3) cudzoziemca którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2017 r. poz. 2206 i 2282 oraz z 2018 r. poz. 107, 138 i 771)
    4) cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    5) posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
    6) cudzoziemca, będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, mieszkającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    7) cudzoziemca – posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2018 r. poz. 931), co najmniej na poziomie biegłości językowej C1.

§ 3

  1. Kandydat jest zobowiązany do zapoznania się w odpowiednim czasie z informacjami zamieszczonymi na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl, w szczególności z terminarzem oraz zasadami rekrutacji.
  2. Warunkiem dopuszczenia kandydata do kwalifikacji jest dokonanie rejestracji w systemie IRK/DreamApply, uzupełnienie wszystkich wymaganych danych oraz wniesienie opłaty rekrutacyjnej na numer konta bankowego, indywidualnie wygenerowanego dla kandydata w systemie IRK lub wskazany w systemie DreamApply.
  3. Konsekwencje nieprawidłowego wypełnienia formularza w systemie IRK/DreamApply, nieuzupełnienia danych oraz podania błędnych informacji ponosi kandydat.
  4. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia przez kandydata hasła dostępu do jego indywidualnego konta w systemie IRK/DreamApply.
  5. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za skutki niezapoznania się przez kandydata w odpowiednim czasie z informacjami umieszczonymi na indywidualnym koncie kandydata w systemie IRK/DreamApply oraz na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl.

§ 4

W celu dokonania rejestracji w systemie IRK/DreamApply kandydat zobowiązany jest do:

1) założenia indywidualnego konta rejestracyjnego, podając swój adres e-mail;
2) wypełnienia formularza danych osobowych, zgodnie ze stanem faktycznym;
3) wpisania i weryfikacji danych dotyczących świadectwa maturalnego (w przypadku kandydatów legitymujących się starą maturą: świadectwa dojrzałości), w tym numeru świadectwa oraz uzyskanych na egzaminie maturalnym wyników z pisemnych części egzaminów i sprawdzenie ich zgodności ze świadectwem;
4) dokonania wyboru kierunku/-ów studiów;
5) wniesienia opłaty rekrutacyjnej zgodnie z §5.

§ 5

  1. Opłatę rekrutacyjną należy wnieść za każdy deklarowany kierunek, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Niedokonanie opłaty w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji – załącznik 1, skutkuje nieuwzględnieniem kandydata w dalszym toku rekrutacji.
  2. Potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej jest widoczne w systemie IRK w terminie do 5 dni roboczych od dnia dokonania przelewu. W przypadku systemu DreamApply dokonanie opłaty rekrutacyjnej potwierdza Biuro Rekrutacji we współpracy z Działem Księgowości UPWr.
  3. Dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej kandydat załącza do dokumentów rekrutacyjnych.
  4. Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem sytuacji, w której:
    a) kandydat wniósł opłatę wyższą niż wynika to z deklaracji w systemie IRK;
    b) nie uruchomiono kierunku;
    Wówczas opłata jest zwracana na wniosek kandydata skierowany do właściwego dla kierunku dziekana – załącznik 2.

§ 6

  1. Kwalifikacja kandydatów na pierwszy rok studiów I stopnia odbywa się na podstawie listy rankingowej, utworzonej na podstawie przyznanych punktów rekrutacyjnych i ogłaszanej w terminie określonym w terminarzu – załącznik 1.
  2. Lista rankingowa ogłaszana jest na stronie internetowej www.rekrutacja.upwr.edu.pl.
  3. Wynik rekrutacji jest równocześnie widoczny dla kandydata po zalogowaniu na konto w systemie IRK.
  4. Osoby znajdujące się na liście rankingowej, jako osoby zakwalifikowane do wpisu, zobowiązane są do złożenia kompletu wymaganych dokumentów we właściwej wydziałowej komisji rekrutacyjnej w terminach określonych w terminarzu – załącznik 1. Dokumenty powinny zostać złożone w foliowej koszulce.
  5. W ramach pierwszego naboru na studia I stopnia ogłaszane będą trzy kolejne progi punktowe. W przypadku wypełnienia limitu miejsc po ogłoszeniu pierwszego lub drugiego progu punktowego, na danym kierunku nie będą ogłaszane kolejne progi punktowe.
  6. W przypadku rezygnacji kandydatów przyjętych na pierwszy rok studiów na ich miejsce będą przyjmowani kolejni kandydaci z listy rankingowej. Uzupełnienie listy będzie następowało sukcesywnie w miarę zwalniania się miejsc.
  7. Niezłożenie dokumentów w określonym terminie, bez względu na powód, oznacza rezygnację z podjęcia studiów i skutkuje skreśleniem kandydata z listy rankingowej.
  8. Na kierunek weterynaria rekrutacja na studia stacjonarne i niestacjonarne odbywa się oddzielnie, ale w tym samym terminie.
  9. Niedopuszczalne jest ponowne dokonanie wpisu na kierunek i formę studiów, na którym w dniu wpisu kandydat posiada status osoby wpisanej na listę studentów.

§ 7

  1. Kandydaci na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie, którzy na liście rankingowej zostali zakwalifikowani do wpisu są zobowiązani, w terminach określonych w harmonogramie, dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji osobiście, za pośrednictwem poczty lub kuriera lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika.
  2. W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć komplet dokumentów:
    1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w IRK);
    2) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
    3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wydziałową komisję rekrutacyjną, notariusza lub organ wydający:
    a) kandydaci z nową maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości – oryginał do wglądu,
    b) kandydaci ze starą maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty – oryginały do wglądu,
    4) w przypadku laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich określonych w uchwale nr 124/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu – kopię dokumentu wydanego przez główny komitet organizacyjny danej olimpiady, opatrzony numerem porządkowym, stwierdzający zajęte przez danego kandydata na studia miejsce w eliminacjach centralnych – oryginał do wglądu;
    5) oryginał dowodu osobistego do wglądu komisji;
  3. W przypadku wysyłki drogą pocztową lub kurierem kandydat powinien wysłać komplet dokumentów:
    1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w IRK);
    2) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
    3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez organ wydający lub notariusza:
    a) kandydaci z nową maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości,
    b) kandydaci ze starą maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
    4) w przypadku laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich określonych w uchwale nr 124/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu – poświadczoną za zgodność z oryginałem przez organ wydający lub notariusza kserokopię dokumentu wydanego przez główny komitet organizacyjny danej olimpiady, opatrzony numerem porządkowym, stwierdzający zajęte przez danego kandydata na studia miejsce w eliminacjach centralnych – oryginał do wglądu.
  4. W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać:
    1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w IRK);
    2) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
    3)  poświadczoną za zgodność z oryginałem przez organ wydający lub notariusza:
    a)  kandydaci z nową maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości,
    b)  kandydaci ze starą maturą – kserokopię świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
    4)  w przypadku laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich określonych w uchwale nr 124/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu – poświadczoną za zgodność z oryginałem przez organ wydający lub notariusza kserokopię dokumentu wydanego przez główny komitet organizacyjny danej olimpiady, opatrzony numerem porządkowym, stwierdzający zajęte przez danego kandydata na studia miejsce w eliminacjach centralnych – oryginał do wglądu.
    5) upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed właściwą wydziałową komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.
  5. Osoby wpisane w poczet studentów UPWr na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, ekonomia, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technika rolnicza i leśna, technologia i organizacja gastronomii, technologia żywności i żywienie człowieka, weterynaria, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania osoba wpisana w poczet studentów UPWr lub jej pełnomocnik otrzymuje przy składaniu dokumentów wymienionych w §7 ust. 2 i 4. W przypadku wysyłki dokumentów drogą pocztową lub kurierem osoba wpisana w poczet studentów lub jej pełnomocnik ma możliwość odbioru skierowania w terminach przyjmowania dokumentów i dokonywania wpisów, określonych w załączniku 1.

§ 8

Kwalifikacja kandydatów na pierwszy rok studiów II stopnia odbywa się na podstawie listy rankingowej kandydatów sporządzonej na podstawie średniej arytmetycznej wszystkich ocen ze studiów I stopnia, z wyjątkiem wychowania fizycznego, a w dalszej kolejności oceny końcowej ze studiów I stopnia oraz oceny z języka obcego. W przypadku studiów II stopnia lista rankingowa (w ramach limitu miejsc) jest równoznaczna z listą przyjętych.

§ 9

  1. Kandydaci na studia drugiego stopnia, są zobowiązani, w określonych w harmonogramie terminach, dostarczyć dokumenty wzmagane w procesie rekrutacji osobiście, drogą pocztową lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika.
  2. W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć komplet dokumentów:
    1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w systemie IRK);
    2) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wydziałową komisję rekrutacyjną, przez notariusza lub organ wydający kopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich – oryginał do wglądu;
    3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wydziałową komisję rekrutacyjną albo przez notariusza kserokopię suplementu do dyplomu lub wypis z indeksu – oryginał do wglądu;
    4) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
    5) oryginał dowodu osobistego do wglądu komisji.
  3. W przypadku wysyłki drogą pocztową lub kurierem kandydat powinien wysłać komplet dokumentów:
    1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w systemie IRK);
    2) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający kserokopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;
    3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający kserokopię suplementu do dyplomu lub wypisu z indeksu;
    4) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.
  4. W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać:
    1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w systemie IRK);
    2) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający kserokopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;
    3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub organ wydający kserokopię suplementu do dyplomu lub wypisu z indeksu;
    4) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.
    5) upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed właściwą wydziałową komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.
  5. Osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem pierwszego semestru zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technika rolnicza i leśna, technologia żywności i żywienie człowieka, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat otrzymuje przy składaniu dokumentów wymienionych w ust. 2 i 4. W przypadku wysyłki dokumentów drogą pocztową lub kurierem osoba wpisana w poczet studentów lub jej pełnomocnik ma możliwość odbioru skierowania w terminach przyjmowania dokumentów i dokonywania wpisów, określonych w załączniku 1.

§10

  1. Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia I stopnia, jednolite studia magisterskie lub II stopnia na UPWr rejestrują się poprzez system DreamApply.
  2. Kandydaci na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie, którzy zostali zakwalifikowani do wpisu, są zobowiązani w terminach określonych w harmonogramie dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji osobiście lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika.
  3. W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie powinien złożyć komplet dokumentów:
    1) podpisane przez kandydata podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu DreamApply;
    2) świadectwo ukończenia szkoły średniej, o którym mowa w §11 ust. 1;
    3) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, wskazane w systemie DreamApply. Kandydat, który nie uiścił opłaty rekrutacyjnej w wyznaczonym terminie nie będzie brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
    4) kserokopię dokumentu, który potwierdza spełnienie przesłanek, o których mowa w §2 ust. 2. – oryginał do wglądu;
    5) dowód wniesienia opłaty za legitymację studencką;
    6) kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia płatne, przedstawiają dowód wniesienia opłaty za I semestr studiów;
    7) w przypadku kandydatów podejmujących studia prowadzone w języku polskim, wymagane jest potwierdzenie znajomości języka polskiego na poziomie minimum B1 poprzez:
    a) posiadanie zaświadczenia o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez MNiSW, albo:
    b) posiadanie certyfikatu znajomości języka polskiego, co najmniej na poziomie B1, wydanego przez Państwową Komisję do Spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, albo:
    c) potwierdzenie uczelni przyjmującej na studia, że ich przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim, albo:
    d) posiadanie świadectwa ukończenia szkoły ponadpodstawowej, gdzie zajęcia były prowadzone w języku polskim lub świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty lub dyplom ukończenia uczelni wyższej, w której językiem wykładowym był język polski;
    8) w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia prowadzone w języku angielskim, znajomość języka powinna być potwierdzona certyfikatem FCE, CAE, CPE, TOEFL, IELTS lub innym dokumentem zaświadczającym wystarczającą biegłość w posługiwaniu się językiem angielskim;
    9) paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia do wglądu;
    10)   osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, ekonomia, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technika rolnicza i leśna, technologia i organizacja gastronomii, technologia żywności i żywienie człowieka, weterynaria, zarządzanie jakością i analiza żywności, zarządzanie i inżynieria produkcji, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat otrzymuje przy składaniu dokumentów wymienionych w § 10 ust 3, pkt 1) do 11).
    11)   W przypadku kandydatów małoletnich oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego stanowiące załącznik 4 do niniejszego zarządzenia.
  4. W przypadku dostarczenia dokumentów na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać oprócz dokumentów wymienionych w §10 ust. 3, pkt 1) do 11) – upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed właściwą wydziałową komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.
  5. Kandydaci na studia II stopnia, którzy zostali zakwalifikowani do wpisu, są zobowiązani w terminach określonych w harmonogramie dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji osobiście lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika:
    1) podpisane przez kandydata podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu DreamApply;
    2) dyplom, o którym mowa w §11 ust. 2;
    3) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, wskazane w systemie DreamApply. Kandydat, który nie uiścił opłaty rekrutacyjnej w wyznaczonym terminie nie będzie brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
    4) kserokopię dokumentu, który potwierdza spełnienie przesłanek, o których mowa w §2 ust. 2. – oryginał do wglądu;
    5) dowód wniesienia opłaty za legitymację studencką;
    6) kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia płatne, przedstawiają dowód wniesienia opłaty za I semestr studiów;
    7) w przypadku kandydatów podejmujących studia prowadzone w języku polskim wymagane jest potwierdzenie znajomości języka polskiego na poziomie minimum B1 poprzez:
    a) posiadanie zaświadczenia o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez MNiSW, albo:
    b) posiadanie certyfikatu znajomości języka polskiego, co najmniej na poziomie B1, wydanego przez Państwową Komisję do Spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, albo:
    c) potwierdzenie uczelni przyjmującej na studia, że ich przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim, albo:
    d) posiadanie dyplomu ukończenia uczelni wyższej, w której językiem wykładowym był język polski;
    8) w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia prowadzone w języku angielskim, znajomość języka powinna być potwierdzona certyfikatem FCE, CAE, CPE, TOEFL, IELTS lub innym dokumentem zaświadczającym wystarczającą biegłość w posługiwaniu się językiem angielskim;
    9) paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia – do wglądu;
    10)  osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, biotechnologia stosowana roślin, ekonomia, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technika rolnicza i leśna, technologia i organizacja gastronomii, technologia żywności i żywienie człowieka, weterynaria, zarządzanie jakością i analiza żywności, zarządzanie i inżynieria produkcji, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat otrzymuje przy składaniu dokumentów wymienionych w § 10 ust 5. pkt 1) do 9).
  6. W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać oprócz dokumentów wymienionych w §10 ust. 5, pkt 1) do 9) upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed właściwą wydziałową komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.

§ 11

  1. Kandydaci na studia I stopnia i jednolite studia magisterskie legitymujący się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły, dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, zobowiązani są w określonych terminach dostarczyć oprócz dokumentów określonych dla kandydatów z obywatelstwem polskim wymienionych w §7, a w przypadku cudzoziemców określonych w §10:
    1) kserokopię świadectwa dojrzałości/dyplomu IB/dyplomu EB lub innego świadectwa uzyskanego poza granicami RP, uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w kraju wydania, uznane w Polsce z mocy prawa lub na podstawie umowy międzynarodowej, lub w drodze postępowania administracyjnego kuratora oświaty wraz z oryginałem do wglądu;
    2) poświadczenie świadectwa uzyskanego poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille (nie dotyczy dokumentów wydanych w krajach UE/EFTA);
    3) decyzję kuratora oświaty w sprawie uznania świadectwa uzyskanego poza granicami RP za dokument potwierdzający uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe (nie dotyczy świadectw uznanych z mocy prawa lub świadectw, o których mowa w umowach międzynarodowych) lub oświadczenie, w którym kandydat zobowiązuje się do przedłożenia decyzji w terminie nie dłuższym niż do końca pierwszego semestru studiów;
    4) zaświadczenie potwierdzające, iż uzyskane poza granicami RP świadectwo uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w państwie, w którego systemie edukacji zostało wydane (dokument może być wymagany dodatkowo);
    5) tłumaczenie przysięgłe świadectwa wraz z suplementem na język, w którym prowadzone są studia.
  2. Kandydaci na studia II stopnia legitymujący się wydanym za granicą świadectwem ukończenia szkoły średniej, dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, zobowiązani są w określonych terminach dostarczyć oprócz dokumentów określonych dla kandydatów z obywatelstwem polskim wymienionych w §9, a w przypadku cudzoziemców określonych w §10:
    1) kserokopię dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem, które uprawniają do kontynuacji kształcenia na żądanym stopniu studiów w kraju wydania wraz z oryginałem do wglądu;
    2) poświadczenie dyplomu ukończenia studiów uzyskanego poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille (nie dotyczy dokumentów wydanych w krajach UE/EFTA);
    3) tłumaczenie przysięgłe dyplomu wraz z suplementem na język, w którym prowadzone są studia.

§ 12

  1. Kandydaci, obywatele polscy składają dokumenty osobiście, za pośrednictwem poczty lub kurierem lub przez osobę trzecią. Decyduje data dostarczenia kompletu dokumentów do wydziałowej komisji rekrutacyjnej.
  2. Kandydaci niebędący obywatelami polskimi składają dokumenty osobiście lub przez osobę trzecią. Decyduje data dostarczenia kompletu dokumentów do Biura Rekrutacji.
  3. Konsekwencje nieterminowego dostarczenia dokumentów ponosi kandydat.
  4. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za przesłane pocztą/kurierem dokumenty.
  5. Miejsca przyjmowania dokumentów zostaną określone na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl.
  6. Na wniosek kandydata wydziałowa komisja rekrutacyjna potwierdza odbiór dokumentów. Wzór potwierdzenia dla kandydata stanowi załącznik nr 5 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 13

  1. Kandydaci na kierunek technologia i organizacja gastronomii zobowiązani są do przystąpienia do egzaminu wstępnego.
  2. Termin egzaminu określa terminarz – załącznik 1. Miejsce egzaminu zostanie ogłoszone na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl Kandydaci otrzymają również powiadomienie o miejscu i terminie egzaminu za pośrednictwem systemu IRK/DreamApply.
  3. Warunkiem przystąpienia kandydatów do obowiązkowego egzaminu na kierunek technologia i organizacja gastronomii jest wniesienie opłaty rekrutacyjnej na numer konta bankowego, indywidualnie wygenerowanego dla kandydata w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów i dostarczenie na egzamin dowodu wpłaty.
  4. Nieprzystąpienie do egzaminu w wyznaczonym terminie skutkuje nieuwzględnieniem kandydata w dalszym toku rekrutacji na kierunek technologia i organizacja gastronomii.
  5. Oceny z egzaminu zostaną przeliczone na punkty rekrutacyjne i zsumowane z punktacją za wyniki maturalne. Oceny przelicza się wg następujących zasad:
Ocena Liczba punktów
5,0 – bardzo dobry 1000
4,5 – dobry plus 800
4,0 – dobry 600
3,5 – dostateczny plus 400
3,0 – dostateczny 200
2,0 – niedostateczny 0
(brak możliwości udziału w dalszym procesie rekrutacji)

§ 14

  1. Listy osób przyjętych ogłaszane są na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl w terminach określonych w terminarzu oraz na indywidualne konto kandydata w systemie IRK/DreamApply.
  2. W przypadku niewyczerpania limitu przyjęć rektor może ogłosić kolejny nabór.
  3. W przypadku małej liczby kandydatów rektor może podjąć decyzję o rezygnacji z postępowania konkursowego i przeprowadzić rekrutację na podstawie zapisów. Zapisy są prowadzone, aż do wypełnienia wyznaczonego limitu miejsc, o przyjęciu na studia decyduje kolejność złożenia dokumentów przez kandydatów, którzy zarejestrowali się w systemie IRK/DreamApply.

§ 15

Wykonanie zarządzenia powierza się dziekanom wydziałów, a nadzór nad wykonaniem zarządzenia prorektorowi ds. studenckich i edukacji.

§ 16

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniający Zarządzenie nr 101/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 lipca 2019 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 30-04-2019
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 02-05-2019 08:26
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 29-11-2022 09:11