2019 rok

Zarządzenie nr 223/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 13 grudnia 2019 roku

w sprawie zatwierdzenia procedury organizacji procesu rekrutacji oraz terminarza czynności rekrutacyjnych i internetowej rejestracji kandydatów na I rok studiów stacjonarnych drugiego stopnia na semestr letni roku akademickiego 2019/2020.

Na podstawie art. 23 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Dz.U .z 2018 r. poz. 1668 ze zm.) oraz § 8 ust. 3 pkt. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, Uchwały nr 123/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania kandydatów na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w roku akademickim 2019/2020 ze zm., oraz Uchwały nr 14/2019 Senatu UPWr z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie liczby miejsc na I rok poszczególnych kierunków studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia, jednolitych studiów magisterskich oraz studiów prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2019/2020, zarządza się, co następuje:

§1

  1. Rejestracja kandydatów na wszystkie kierunki studiów na semestr zimowy w roku akademickim 2019/2020 prowadzona będzie wyłącznie za pośrednictwem Internetu w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (zwanym dalej IRK) w przypadku kandydatów z Polski oraz Dream Apply w przypadku osób niebędących obywatelami polskimi.
  2. Warunkiem dopuszczenia kandydata będącego obywatelem Polski do rekrutacji jest dokonanie rejestracji w systemie IRK, zaś kandydata niebędącego obywatelem Polski jest dokonanie rejestracji w systemie Dream Apply, uzupełnienie wszystkich wymaganych pól oraz wniesienie opłaty rekrutacyjnej na numer konta bankowego indywidualnie wygenerowanego dla danego kandydata na studia w systemie IRK lub na numer wskazany w systemie Dream Apply.
  3. Kandydat jest zobowiązany do zapoznania się w odpowiednim czasie z informacjami zamieszczonymi na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl, w szczególności z zasadami rekrutacji i obowiązującym terminarzem.
  4. Konsekwencje niezapoznania się w odpowiednim czasie z informacjami umieszczonymi na indywidualnym koncie kandydata w systemie IRK/Dream Apply oraz na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl ponosi kandydat.
  5. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia przez kandydata hasła dostępu do jego indywidualnego konta w systemie IRK/Dream Apply osobom trzecim.
  6. Niedopuszczalne jest ponowne dokonanie wpisu na kierunek i formę studiów, na którym w dniu wpisu kandydat posiada status osoby wpisanej na listę studentów.
  7. W przypadku zgłoszenia się wyraźnie mniejszej liczby kandydatów kierunek może być nieuruchomiony. Ostateczną decyzję podejmuje rektor po zasięgnięciu opinii dziekana oraz przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej.

§2

  1. W celu dokonania rejestracji w systemie IRK/Dream Apply kandydat zobowiązany jest do:
    1) założenia indywidualnego konta rejestracyjnego, podając swój adres e-mail;
    2) wypełnienia formularza danych osobowych, zgodnie ze stanem faktycznym;
    3) wpisania i weryfikacji danych dotyczących ukończenia studiów pierwszego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub innych równorzędnych oraz uzyskanych wyników;
    4) dokonania wyboru kierunku/-ów studiów;
    5) wniesienia opłaty rekrutacyjnej.
  2. Konsekwencje nieprawidłowego wypełnienia formularza w systemie IRK/Dream Apply, nieuzupełnienia pól i/lub podania błędnych lub nieprawdziwych informacji ponosi kandydat.

§ 3

  1. Opłatę rekrutacyjną należy wnieść za każdy deklarowany kierunek najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Niedokonanie opłaty w terminie określonym w terminarzu rekrutacji – załącznik 1 skutkuje nieuwzględnieniem kandydata w dalszym toku rekrutacji.
  2. Potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej jest widoczne w systemie IRK w terminie do 5 dni roboczych od dnia dokonania przelewu. W przypadku systemu Dream Apply dokonanie opłaty rekrutacyjnej potwierdza Biuro Rekrutacji we współpracy z Działem Księgowości UPWr.
  3. Dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej kandydat załącza do dokumentów rekrutacyjnych.
  4. Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi za wyjątkiem sytuacji, w której:
    a) kandydat wniósł opłatę wyższą niż wynika to z deklaracji w systemie IRK;
    b) nie uruchomiono kierunku.

Wówczas opłata jest zwracana na wniosek kandydata skierowany do komisji rekrutacyjnej za pośrednictwem Biura Rekrutacji – załącznik 2.

§ 4

  1. Kandydaci zobowiązani są do złożenia kompletu dokumentów określonych w § 5 dla obywateli polskich oraz w § 7 pkt. 4 dla cudzoziemców, w terminach określonych w terminarzu – załącznik 1.
  2. Kandydaci, będą obywatelami polskimi, składają dokumenty osobiście lub przez osobę trzecią.
    1) O skutecznym złożeniu dokumentów decyduje data ich dostarczenia do komisji rekrutacyjnej,
    2) Dokumenty powinny być złożone w foliowej koszulce,
    3) Dokładne adresy komisji zostaną określone na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl
  3. Kandydaci niebędący obywatelami polskimi składają dokumenty osobiście lub przez osobę trzecią. O skutecznym złożeniu dokumentów decyduje data ich dostarczenia do Biura Rekrutacji.
  4. Konsekwencje nieterminowego dostarczenia dokumentów ponosi kandydat.
  5. Niezłożenie dokumentów w określonym terminie, bez względu na powód, oznacza rezygnację z dalszego procesu rekrutacji.
  6. Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu nie ponosi odpowiedzialności za przesłane pocztą/kurierem dokumenty.
  7. Na wniosek kandydata komisja rekrutacyjna potwierdza odbiór dokumentów. Wzór potwierdzenia dla kandydata stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia.

§ 5

  1. Kandydaci są zobowiązani, w określonych w terminarzu terminach, dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji osobiście lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika.
  2. W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat powinien złożyć komplet dokumentów:
    1) podpisane podanie na ustalonym formularzu (wydruk po dokonaniu rejestracji w systemie IRK);
    2) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez komisję rekrutacyjną, przez notariusza lub organ wydający, kserokopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich – oryginał do wglądu;
    3) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez komisję rekrutacyjną, przez notariusza lub organ wydający, kserokopię suplementu do dyplomu lub wypis z indeksu – oryginał do wglądu;
    4) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym indywidualne konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu;
    5) oryginał dowodu osobistego do wglądu komisji.
  3. W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać oprócz dokumentów wymienionych w § 5 ust. 2 pkt 1-4 oświadczenie kandydata, że dane zamieszczone na jego indywidualnym koncie kandydata w systemie IRK2 są zgodne ze stanem faktycznym i dokumentem tożsamości (załącznik nr 5) oraz upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.
  4. Osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem zajęć zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technologia żywności i żywienie człowieka, zarządzanie i inżynieria produkcji, zarządzanie jakością i analiza żywności, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat otrzymuje przy składaniu dokumentów w sposób, o którym mowa w ust. 2 i 3.

§ 6

  1. Przyjęcie kandydatów na pierwszy rok studiów drugiego stopnia odbywa się na podstawie listy rankingowej kandydatów sporządzonej na podstawie średniej arytmetycznej wszystkich ocen ze studiów pierwszego stopnia, z wyjątkiem wychowania fizycznego, a w dalszej kolejności oceny końcowej ze studiów pierwszego stopnia oraz oceny z języka obcego. W przypadku studiów drugiego stopnia lista rankingowa (w ramach limitu miejsc) jest równoznaczna z listą przyjętych.
  2. Listy osób przyjętych ogłaszane są na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl w terminach określonych w terminarzu oraz na indywidualne konto kandydata w systemie IRK/Dream Apply.
  3. Wynik rekrutacji jest równocześnie widoczny dla kandydata po zalogowaniu na konto w systemie IRK.
  4. Wpis na listę studentów następuje w momencie publikacji decyzji w systemie IRK.

§ 7

  1. Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na UPWr rejestrują się poprzez system Dream Apply.
  2. Opłat za kształcenie na studiach stacjonarnych prowadzonych w języku polskim nie pobiera się od:
    1) cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    2) cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt stały, lub rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
    3) cudzoziemca, któremu udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2018 r. poz. 2094 ze zm.);
    4) cudzoziemca, który posiada status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzysta z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    5) posiadacza Karty Polaka lub osoby, której wydano decyzję w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
    6) cudzoziemca, będącego małżonkiem, wstępnym lub zstępnym obywatela Rzeczypospolitej Polskiej, mieszkającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
    7) cudzoziemca – posiadacza certyfikatu poświadczającego znajomość języka polskiego jako obcego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2019. poz.1480), co najmniej na poziomie biegłości językowej C1.
  3. Kandydaci na studia niebędący obywatelami polskimi są zobowiązani w terminach określonych w terminarzu dostarczyć dokumenty wymagane w procesie rekrutacji osobiście lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika.
  4. W przypadku osobistego stawiennictwa kandydat na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie powinien złożyć komplet dokumentów:
    1) podpisane przez kandydata podanie o przyjęcie na studia wydrukowane z systemu Dream Apply;
    2) kserokopię dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem, które uprawniają do kontynuacji kształcenia na żądanym kierunku i stopniu studiów wraz z oryginałem do wglądu;
    3) poświadczenie dyplomu ukończenia studiów poza granicami RP w formie legalizacji lub apostille (nie dotyczy dokumentów wydanych w krajach UE/EFTA);
    4) tłumaczenie przysięgłe dyplomu wraz z suplementem na język, w którym prowadzone są studia;
    5) dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej na wygenerowane w systemie rejestracyjnym konto na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, wskazane w systemie Dream Apply. Kandydat, który nie uiścił opłaty rekrutacyjnej w wyznaczonym terminie nie będzie brany pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym;
    6) kserokopię dokumentu, który potwierdza spełnienie przesłanek, o których mowa w §7 ust. 2. – oryginał do wglądu;
    7) dowód wniesienia opłaty za legitymację studencką;
    8) kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia płatne przedstawiają dowód wniesienia opłaty za I semestr studiów w dziekanacie, a w przypadku cudzoziemców w Biurze Rekrutacji, najpóźniej do ostatniego dnia przed rozpoczęciem studiów drugiego stopnia;
    9) w przypadku kandydatów podejmujących studia prowadzone w języku polskim, wymagane jest potwierdzenie znajomości języka polskiego na poziomie minimum B1 poprzez:
    a) posiadanie zaświadczenia o ukończeniu rocznego kursu przygotowawczego do podjęcia nauki w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez MNiSW, albo:
    b) posiadanie certyfikatu znajomości języka polskiego, co najmniej na poziomie B1, wydanego przez Państwową Komisję do Spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, albo:
    c) potwierdzenie uczelni przyjmującej na studia, że ich przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim, albo:
    d) posiadanie świadectwa ukończenia szkoły ponadpodstawowej, gdzie zajęcia były prowadzone w języku polskim lub świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty lub dyplom ukończenia uczelni wyższej, w której językiem wykładowym był język polski;
    10) w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia prowadzone w języku angielskim, znajomość języka powinna być potwierdzona certyfikatem FCE, CAE, CPE, TOEFL, IELTS lub innym dokumentem zaświadczającym wystarczającą biegłość w posługiwaniu się językiem angielskim;
    11) paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia do wglądu;
    12) osoby zakwalifikowane na kierunki studiów, na których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe, mają obowiązek złożyć przed rozpoczęciem roku akademickiego zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (dotyczy to kierunków: agrobiznes, biotechnologia, medycyna roślin, odnawialne źródła energii i gospodarka odpadami, ogrodnictwo, ochrona środowiska, rolnictwo, technologia i organizacja gastronomii, technologia żywności i żywienie człowieka, zarządzanie jakością i analiza żywności, zarządzanie i inżynieria produkcji, żywienie człowieka i dietetyka). Skierowanie na badania kandydat otrzymuje przy składaniu dokumentów w sposób, o którym mowa w §7 ust 4.
  5. W przypadku dostarczenia dokumentów za pośrednictwem wyznaczonego pełnomocnika komplet dokumentów powinien zawierać oprócz dokumentów wymienionych w § 7 ust. 4 pkt 1) do 10) oświadczenie kandydata, że dane zamieszczone na jego indywidualnym koncie kandydata w systemie Dream Apply są zgodne ze stanem faktycznym i dokumentem tożsamości (załącznik nr 5) oraz upoważnienie dla pełnomocnika do reprezentowania kandydata przed komisją rekrutacyjną. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 6.

§ 8

Wykonanie zarządzenia powierza się komisji rekrutacyjnej, a nadzór nad wykonaniem zarządzenia prorektorowi ds. studenckich i edukacji.

§ 9

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Pliki do pobrania


Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 13-12-2019
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 18-12-2019 09:35
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 06-12-2022 14:03