2019 rok

Zarządzenie nr 150/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 października 2019 roku

w sprawie utworzenia Zespołu Inżyniera CIT 1

Na podstawie art. 23 ust.1 i 2 pkt 2 ustawy z 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Dz. U. z 2018r. poz. 1688 ze zm. § 8 ust. 3 pkt.50 i § 40 ust.6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z 28 lipca 2019 r. przyjętego uchwałą Senatu nr 56/2019 zrządza się co następuje:

§ 1

  1. Na wniosek Kanclerza tworzy się na czas realizacji projektu Zespół Inżyniera CIT 1.
  2. Zespół otrzymuje symbol A0T00ZI1.

§ 2

ZESPÓŁ INŻYNIERA CIT 1:

1)    Przygotowuje zgodnej z założeniami realizacji kontraktów budowlanych w ramach projektu pn. Regionalne Centrum Innowacyjnych Technologii Produkcji, Przetwórstwa i Bezpieczeństwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu dla trzech zadań:

a) Budowa Ośrodka Zaawansowanych Technologii Produkcji Ogrodniczej,

b) Budowa Centrum Eksperymentalnych Zakażeń Zwierząt,

c) Budowa Centrum Biologii Stosowanej oraz Innowacyjnych Technologii Produkcji Żywności.

2)    reprezentuje Zamawiającego wobec wykonawcy robót oraz innych jednostek biorących udział w realizacji inwestycji,

3)     prawidłowo stosuje zapisy kontraktowe,

4)    nadzoruje realizacji robót,

5)    sporządza na bieżąco dokumentacji z realizacji robót

6)     raportuje przebieg prac za pomocą oprogramowania do zarządzania zadaniami inwestycyjnymi,

7)    znajomość dokumentacji posiadanej przez Zamawiającego w zakresie przygotowywanych inwestycji, pisemne opiniowanie dokumentacji projektowej wytwarzanej w trybie „zaprojektuj i wybuduj” (ze zwróceniem uwagi na kolizje z pozostałymi branżami),

8)    współpracuje z nadzorem autorskim w zakresie zwoływania i rozliczania nadzorów autorskich; rozwiązywania problemów realizacyjnych między stronami procesu inwestycyjnego w sposób polubowny, sprzyjający sprawnemu realizowaniu inwestycji (w przypadku braku możliwości wypracowuje porozumienia, aktywnie uczestniczy w procesach sądowych), wyznaczania odpowiednich terminów na usuwanie wad i usterek dokumentacji, rozliczania z dotrzymania tych terminów zgodnie z umową między Zamawiającym a biurem projektowym, przygotowaniem wniosków o naliczanie kar umownych lub innych roszczeń wynikających z błędów projektowych bądź zaniedbań ze strony biura projektowego; wnioski powinny obejmować wartość roszczeń jak również pełne uzasadnienie),

9)    uczestniczy w przekazywaniu Wykonawcom placu budowy,

10)    wykonuje próby lub badania, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawiania ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych,

11)    koordynuje, sprawowanie nadzoru nad realizacją prac celem uniknięcia zagrożeń oraz ewentualnych niezgodności z projektem lub z pozwoleniem na budowę,

12)    akceptuje szczegółowe harmonogramy robót opracowanych przez Wykonawcę robót,

13)    przyjmuje umowy z podwykonawcami robót w terminie wyznaczonym kontraktami,

14)    monitoruje postęp prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zaaprobowanym harmonogramem rzeczowo-finansowym robót, zatwierdza raporty Wykonawcy robót, aktywnie uczestniczy w posiedzeniach Rad Budowy; zgłasza Wykonawcy i Zamawiającemu wnioski w sprawie działań niwelujących opóźnienia, wnioskowanie o aktualizację harmonogramu wraz z uzasadnieniem i wskazaniem przyczyn rozbieżności,

15)    gromadzi dokumentację kontraktową i ją archiwizuje

16)    prowadzi cyfrową dokumentację fotograficzną i ją archiwizuje,

17)    sprawdza w czasie prowadzenia robót, czy spełnione zostały wymagania dotyczące:

-   bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,

-   ochrony środowiska,

-   zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie,

18)    zatwierdza rysunki robocze Wykonawcy robót i niezbędnych korekt tych rysunków,

19)    zatwierdzenie harmonogramów, rysunków i rozwiązań zamiennych i uzupełniających (nie wpływających na zmianę wartości kontraktu)

20)    Podejmuje decyzje w zakresie :

- akceptacji faktur kontraktowych wymagają zatwierdzenia ich przez Prorektora ds. rozwoju uczelni,

- zmiany sposobu wykonania, akceptowania podwykonawców, wyrażania zgody na zmianę podwykonawców wymagają uzgodnienia z Biurem Zamówień Publicznych,

21)    bieżąco nadzoruje prowadzenia dokumentacji powykonawczej odbieranych elementów,

22)    zleca kontrolne badania laboratoryjne,

23)    uczestniczy w komisyjnym pobieraniu próbek oraz akceptuje pozytywne wyniki badań,

24)    sprawdza jakość wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiega zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie zgodnych z wymaganiami Inwestora określonymi w dokumentacji projektowej i warunkach kontraktowych o roboty budowlane,

25)    wystawia świadectwa odbiorów częściowych i końcowych; podejmuje wszelkie niezbędne czynności dla prawidłowego przeprowadzenia odbiorów, łącznie z wnioskowaniem o powołanie komisji odbiorowych w branży w porozumieniu z Zamawiającym,

26)    zatwierdza przejściowe świadectwa płatności, końcowe świadectwo płatności dla wykonanych elementów robót po realizacji rzeczowej danego zakresu robót, zakończonej częściowymi protokołami odbioru, świadectwa wykonania i skompletowaniu innej dokumentacji wymaganej prawem budowlanym np. dokumentacji powykonawczej danego zakresu robót oraz dokumentacji geodezyjnej, map powykonawczych dotyczących nadzorowanej specjalności,

27)    przygotowuje dokumenty z zakresu wymaganych do zgłoszenia zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego,

28)    dostarcza Zamawiającemu dokumenty i informacje w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji,

29)    przygotowuje materiały i bierze i udział w Radach Budowy i innych naradach organizowanych przez Zamawiającego z przedstawicielami mediów,

30)     bierze udział w odbiorach i przeglądach pogwarancyjnych wynikających z umowy z Wykonawcą robót w nadzorowanej specjalności.

31)    Prowadzi kontrolę zarządczą związaną z zakresem działania.

§ 3

Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

1)    wykonania stosownych szyldów i pieczątek ,

2)    wprowadzenia zmian w EOD.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2019 r.

Rektor

Prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka



Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 01-10-2019
Opublikowane przez: Karolina Gerlicz
Data publikacji: 07-10-2019 09:38
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 06-02-2020 14:07