2019 rok

Zarządzenie nr 143/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 października 2019 roku

w sprawie utworzenia samodzielnego stanowiska ds. kontraktów budowlanych

Na podstawie art. 23 ust. 1 i 2 pkt 2 ustawy z 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Dz. U. z 2018r. poz. 1688 ze zm., § 8 ust.3 pkt 50 oraz §40 ust.6 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z 28 lipca 2019r. przyjętego uchwałą Senatu nr 56/2019 , zrządza się co następuje:

§ 1

  1. Na wniosek Kanclerza tworzy się samodzielne stanowisko ds. kontraktów budowlanych,
  2. Samodzielne stanowisko o którym mowa w ust.1 podlega bezpośrednio Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycji i remontów otrzymuje symbol A0TSKB0.

§ 2

GŁÓWNY SPECJALISTA ds. kontraktów budowlanych

  1. Wytwarza, kontroluje dokumentację i raportuje przebiegu rozliczeń finansowych Wykonawców inwestycji i remontów.
  2. Opiniuje projekty umów o roboty budowlane oraz umów o dostawy i usługi przedkładane przez Wykonawców, zawieranych w ramach kontraktów na roboty budowlane z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami, w zakresie zgodności z kontraktem z Zamawiającym, w celu umożliwienia Zamawiającemu wypełnienia obowiązków ustawowych nałożonych ustawą Prawo zamówień publicznych w obszarze umów o podwykonawstwo.
  3. Weryfikuje dokumenty finansowe przedstawiane przez Wykonawcę, w tym wnioski o świadectwa płatności, dokumentacji płatności za roboty wykonane w ramach podwykonawstwa, rozlicza faktury wystawiane w ramach kontraktów o projektowanie, roboty budowlane i wyposażenie montowane na stałe.
  4. Opiniuje zmiany mające wpływ na realizację budżetu inwestycji i remontów.
  5. Nalicza kary umowne, ustala ich wysokość, gromadzi dokumenty na tą okoliczność,
  6. Dostarcza Zamawiającemu dokumenty i informacje w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji,
  7. Przygotowuje materiały i bierze udział w Radach Budowy i innych naradach organizowanych przez Zamawiającego.
  8. Wykonuje analizy efektywności ekonomicznej procesów budowlanych oraz zgodności przygotowywanych rozwiązań z Regulaminem Udzielania Zamówień Publicznych w UPWr we Wrocławiu, ustawą o finansach publicznych, w tym z zasadą zachowania celowości, gospodarności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, jawności oraz uczciwej konkurencji.
  9. Przygotowuje dokumentację na potrzeby sporządzania specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym przygotowuje projekty umów lub wytycznych do umów, wzorów dokumentów wykorzystywanych na potrzeby realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych.
  10. Bierze udział w negocjacjach, w rozstrzyganiu różnic stanowisk stron realizujących umowy - przygotowuje pod względem formalno-prawnym dokumenty wykonania zadań inwestycyjnych i remontowych.
  11. Opracowuje przepisy wewnętrzne oraz ich aktualizację związane z funkcjonowaniem stanowiska,
  12. Sprawuje kontrolę wewnętrzną ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka związanego z zakresem działania.

Wykonuje zlecone czynności w zakresie monitorowania trwałości projektu „Budowa Centrum Geo-Info-Hydro przez Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu”, udziela wyjaśnień podczas kontroli trwałości przez instytucje do tego uprawnione (IP, IŻ, MRR, NIK, UKS, KE, OLAF, ETO i

Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

§ 3

1)    Wykonania stosownych szyldów i pieczątek ,

2)     Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek.

3)    Wprowadzenia stosownych zmian w EOD.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2019r.

Rektor

Prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka



Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 01-10-2019
Opublikowane przez: Karolina Gerlicz
Data publikacji: 07-10-2019 09:37
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 06-02-2020 12:46