w sprawie utworzenia samodzielnego stanowiska ds. kontraktów budowlanych
Na podstawie art. 23 ust. 1 i 2 pkt 2 ustawy z 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Dz. U. z 2018r. poz. 1688 ze zm., § 8 ust.3 pkt 50 oraz §40 ust.6 Statutu Uniwersytetu
Przyrodniczego we Wrocławiu z 28 lipca 2019r. przyjętego uchwałą Senatu nr 56/2019 , zrządza się co następuje:
§ 1
- Na wniosek Kanclerza tworzy się samodzielne stanowisko ds. kontraktów budowlanych,
- Samodzielne stanowisko o którym mowa w ust.1 podlega bezpośrednio Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycji i remontów otrzymuje symbol A0TSKB0.
§ 2
GŁÓWNY SPECJALISTA ds. kontraktów budowlanych
- Wytwarza, kontroluje dokumentację i raportuje przebiegu rozliczeń finansowych Wykonawców inwestycji i remontów.
- Opiniuje projekty umów o roboty budowlane oraz umów o dostawy i usługi przedkładane przez Wykonawców, zawieranych w ramach kontraktów na roboty budowlane z podwykonawcami i dalszymi
podwykonawcami, w zakresie zgodności z kontraktem z Zamawiającym, w celu umożliwienia Zamawiającemu wypełnienia obowiązków ustawowych nałożonych ustawą Prawo zamówień publicznych w obszarze umów o
podwykonawstwo.
- Weryfikuje dokumenty finansowe przedstawiane przez Wykonawcę, w tym wnioski o świadectwa płatności, dokumentacji płatności za roboty wykonane w ramach podwykonawstwa, rozlicza faktury
wystawiane w ramach kontraktów o projektowanie, roboty budowlane i wyposażenie montowane na stałe.
- Opiniuje zmiany mające wpływ na realizację budżetu inwestycji i remontów.
- Nalicza kary umowne, ustala ich wysokość, gromadzi dokumenty na tą okoliczność,
- Dostarcza Zamawiającemu dokumenty i informacje w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji inwestycji,
- Przygotowuje materiały i bierze udział w Radach Budowy i innych naradach organizowanych przez Zamawiającego.
- Wykonuje analizy efektywności ekonomicznej procesów budowlanych oraz zgodności przygotowywanych rozwiązań z Regulaminem Udzielania Zamówień Publicznych w UPWr we Wrocławiu, ustawą o finansach
publicznych, w tym z zasadą zachowania celowości, gospodarności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, jawności oraz uczciwej konkurencji.
- Przygotowuje dokumentację na potrzeby sporządzania specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym przygotowuje projekty umów lub wytycznych do umów, wzorów dokumentów wykorzystywanych na
potrzeby realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych.
- Bierze udział w negocjacjach, w rozstrzyganiu różnic stanowisk stron realizujących umowy - przygotowuje pod względem formalno-prawnym dokumenty wykonania zadań inwestycyjnych i remontowych.
- Opracowuje przepisy wewnętrzne oraz ich aktualizację związane z funkcjonowaniem stanowiska,
- Sprawuje kontrolę wewnętrzną ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka związanego z zakresem działania.
Wykonuje zlecone czynności w zakresie monitorowania trwałości projektu „Budowa Centrum Geo-Info-Hydro przez Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu”, udziela wyjaśnień podczas kontroli trwałości
przez instytucje do tego uprawnione (IP, IŻ, MRR, NIK, UKS, KE, OLAF, ETO i
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
§ 3
1) Wykonania stosownych szyldów i pieczątek ,
2) Likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek.
3) Wprowadzenia stosownych zmian w EOD.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2019r.
Rektor
Prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka