w sprawie przekształcenia dotychczasowego Działu Technicznego w Dział Inwestycji i Remontów
Na podstawie art. 23 ust. 1 i 2 pkt 2 ustawy z 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Dz. U. z 2018r. poz. 1688 ze zm.§8 ust 2, ust.3 pkt.50 oraz §40 ust.6 Statutu Uniwersytetu
Przyrodniczego we Wrocławiu z 28 lipca 2019r. przyjętego uchwałą Senatu nr 56/2019 zrządza się co następuje:
§ 1
- Na wniosek Kanclerza przekształca się Dział Techniczny w Dział Inwestycji i Remontów., podległy bezpośrednio w Zastępcy Kanclerza ds. inwestycji i remontów.
- Dział Inwestycji i Remontów otrzymuje symbol A0T00T00.
§ 2
DZIAŁ INWESTYCJI I REMONTÓW:
Zakres obowiązków:
- Realizuje ustaloną przez kierownictwo Uczelni politykę inwestycyjną i remontową.
- Gromadzi dokumentację o potrzebach remontowych, tj. zgłoszenia użytkowników, informacje z protokołów kontroli bhp i p.poż., kontroli okresowych obiektów budowlanych, informacje od DGEiE i
Działu Administracyjno-Gospodarczego, Działu Spraw Studenckich i innych jednostek pozawydziałowych, prowadzi rejestry wszystkich zgłoszeń remontowych.
- Opracowuje plany potrzeb remontowych i prognozowanych zadań inwestycyjnych, wraz z ustalaniem niezbędnych nakładów, na podstawie kosztorysów oraz szacunków wykonywanych przez inspektorów
nadzoru budowlanego w oparciu o dokumentacje projektowe, dokumentację eksploatacji od DGEiE, dokumentację z przeglądów obiektów i innych zgłoszeń.
- Rejestruje i realizuje orzeczenia, ekspertyzy, zlecenia budowlane, nakazy pokontrolne władz Uczelni oraz podmiotów uprawnionych do kontroli.
- Przygotowuje zlecenia i wnioski w sprawie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, formułuje wnioski do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie kryteriów
wyboru wykonawców, norm, cen, charakterystyki robót i standardów.
- Przygotowuje umowy, a także aneksów do umów w trakcie realizacji w uzgodnieniu z Biurem Zamówień Publicznych i Umów oraz bierze udział w negocjacjach przed umownych.
- Gromadzi kompleksową dokumentację techniczną i prowadzi jej ewidencję.
- Kompletuje dokumenty merytoryczne do rozliczania rachunków (faktur) częściowych i końcowych.
- Prowadzi sprawozdawczość z realizacji planów rzeczowo-finansowych.
- Rozlicza środki finansowe i rzeczowe wykonanych zadań.
- Uczestniczy w odbiorach robót i dokumentacji projektowych.
- Uczestniczy w przeglądach gwarancyjnych i odbiorach pogwarancyjnych.
- Gromadzi bazy danych kosztów i nakładów czynników produkcji technologii robót, materiałów i transportu.
- Organizuje i nadzoruje przygotowanie dokumentacji dotyczącej inwestycji i remontów.
- Nadzoruje i koordynuje czynności związane z organizowaniem wykonawstwa robót, a w szczególności:
1) zapewnia uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych w tym pozwoleń na budowę dla realizacji planowanych inwestycji i remontów, pozwoleń na użytkowanie i in.
2) dokonuje zamówień na prace projektowe i roboty budowlane nie objęte prawem zamówień publicznych
3) przygotowuje wytyczne do projekty umów i aneksów do ich podpisania,
4) przekazuje place budów,
5) zapewnia nadzór autorski i inwestorski,
6) zapewnia stałą kontrolę przyznanych budżetów,
7) prowadzi procedury zatwierdzania protokołów konieczności,
8) proponuje skład komisji i uczestniczy w komisji końcowego odbioru robót,
- Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych związanych z funkcjonowaniem działu i ich bieżącą aktualizację.
- Sprawuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działania.
§ 3
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
1) wykonania stosownych szyldów i pieczątek,
2) likwidacji dotychczasowych szyldów i pieczątek,
3) wprowadzenia zmian w systemie EOD.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2019 r.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka