w sprawie przekształcenia Działu Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych w Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów
Na podstawie art. 23 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tekst jednolity Dz. U. 2018 poz. 1668ze zm.), §8 ust.2 i ust.3 pkt. 50, §40 ust.6 statutu
Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się co następuje:
§ 1
- Na wniosek Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni dotychczasowe Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przekształca się w Centrum Realizacji i
Rozliczania Projektów.
- Jednostka finansowana jest ze środków administracji Uczelni.
- Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów otrzymuje symbol organizacyjny I0DP0000
§ 2
Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów:
Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów:
1) Prowadzi działalność na rzecz rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
w obszarach projektów inwestycyjnych finansowanych ze środków zewnętrznych :
- koordynuje prace koncepcyjne i planistyczne, w zakresie określonym stosownym zarządzeniem wprowadzającym w życie Regulamin postępowania w zakresie przygotowywania na Uniwersytecie
Przyrodniczym we Wrocławiu projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych oraz zarządza realizacją projektów o charakterze inwestycyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem działań w zakresie
innowacji, transferu technologii i wspierania przedsiębiorczości;
- przygotowuje analizy możliwości pozyskania i finansowania projektów o charakterze inwestycyjnym ze środków zewnętrznych;
- informuje oraz udziela porad w zakresie stosowania procedur określonych przez instytucje finansujące projekty oraz stosowanych na Uczelni, dotyczących przygotowania, realizacji i rozliczania
projektów o charakterze inwestycyjnym przygotowywanych przez jednostki organizacyjne Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;
- przygotowuje koncepcje projektów o charakterze inwestycyjnym orazw przypadku realizacji projektu w konsorcjum z innymi podmiotami, określa zakres współpracy i podział zadań pomiędzy
poszczególnymi partnerami projektów;
- współdziała z kierownikiem projektu i w porozumieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której realizowany będzie projekt we właściwym przygotowaniu i złożeniu wniosku o
dofinansowanie projektu o charakterze inwestycyjnym do instytucji finansującej a następnie ich realizacji;
- niezwłoczne informuje Rektora Uczelni lub właściwego Prorektora o zagrożeniach w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów;
- przygotowuje informacje, opracowania, koncepcje dotyczące projektów realizowanych w Centrum na potrzeby kierownictwa Uczelni;
- prowadzi rejestr wniosków złożonych oraz realizowanych projektów przez Centrum;
- przechowuje oryginały dokumentacji sprawozdawczej dotyczącej trwałości projektów;
- bierze udział w pracach związanych z wdrażaniem „Strategii rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” oraz w monitorowaniu stanu jej realizacji, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów,
w ramach których są planowane, realizowane projekty finansowane z zewnętrznych źródeł, służące rozwojowi UPWr;
- przygotowuje dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i innych instytucji okresowe informacje na temat realizowanych i planowanych do realizacji projektów prowadzonych przez Centrum.
2) Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów wspiera kierownika projektu od momentu przekazania Dyrektorowi Centrum podpisanej umowy o dofinansowanie w realizacji
projektów naukowo-badawczych, badawczych, badawczo-wdrożeniowych, edukacyjno-rozwojowych, międzynarodowych (w tym H2020), finansowanych ze środków zewnętrznych z wyłączeniem projektów
szkoleniowych obsługiwanych przez działy w pionach pozostałych prorektorów, w zakresie:
- weryfikacji dokumentacji projektowej oraz umowy o dofinansowanie przekazanej przez kierownika projektu lub kompetencyjną jednostkę wsparcia – w przypadku stwierdzenia braków lub niejasności
pracownicy Centrum zwracają się o uzupełnienia/wyjaśnienia;
- przygotowania dokumentacji związanej z rozpoczęciem oraz zakończeniem realizacji projektu, w tym wypełnianie obowiązków wynikających z zarządzeń i regulacji wewnętrznych Uczelni (stosowne
wnioski, pisma, upoważnienia itp.);
- wsparcia w przeprowadzeniu postępowań zakupowych zgodnie z Regulaminem PZP obowiązującym na Uczelni oraz procedurami wynikającymi z umowy o dofinansowanie;
- prowadzenia odpowiednich zestawień finansowych w celu weryfikacji postępu finansowego projektu z założonym harmonogramem transz oraz budżetem projektu;
- prowadzenia odpowiednich zestawień w celu weryfikacji stopnia osiągnięcia wskaźników projektowych;
- ewidencji i opisywania dokumentów finansowych zgodnie z wymogami instytucji finansującej;
- przygotowania wniosków o płatność na podstawie dokumentów finansowych oraz informacji merytorycznych (w tym informacji o osiągniętych wskaźnikach) przekazanych przez kierownika projektu oraz
ich ewidencja;
- gromadzenia informacji oraz wprowadzanie danych dotyczących projektów do systemów - w przypadku projektów rozliczanych elektronicznie;
- sprawozdawczość (w konsultacji z kierownikiem projektu) dotycząca realizowanych projektów na rzecz władz Uczelni oraz instytucji zewnętrznych;
- przygotowywania dokumentów do kontroli/audytu projektu na wniosek kierownika projektu i w zakresie kompetencji Centrum;
- archiwizacji dokumentacji projektowej znajdującej się w Centrum.
3) Wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem funkcjonowania Centrum.
4) Administruje Systemem Monitorowania Projektów (EOD i TETA projekt) i wykorzystuje uzyskane dane do celów sprawozdawczych.
5) Prowadzi stronę internetową Centrum.
6) W ramach Centrum działają: Sekcja ds. projektów inwestycyjnych, Sekcja ds. projektów badawczych, Sekcja ds. projektów badawczo-wdrożeniowych, Sekcja ds. projektów
edukacyjnych, Sekcja ds. projektów międzynarodowych.
7) Centrum kieruje dyrektor powoływany przez Rektora na wniosek prorektora według kompetencji. Dyrektor Centrum jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za
prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.
§ 3
Centrum, o którym mowa w § 1 podlega bezpośrednio Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.
§ 4
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
- Wykonania stosownych szyldów i pieczątek przez Dział Administracyjno-Gospodarczy.
- Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.
§5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka