2019 rok

Zarządzenia nr 144/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 1 października 2019 roku

w sprawie przekształcenia Działu Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych w Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów

Na podstawie art. 23 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tekst jednolity Dz. U. 2018 poz. 1668ze zm.), §8 ust.2 i ust.3 pkt. 50, §40 ust.6 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się co następuje:

§ 1

  1. Na wniosek Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni dotychczasowe Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przekształca się w Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów.
  2. Jednostka finansowana jest ze środków administracji Uczelni.
  3. Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów otrzymuje symbol organizacyjny I0DP0000

§ 2

Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów:

Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów:

1)    Prowadzi działalność na rzecz rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

w obszarach projektów inwestycyjnych finansowanych ze środków zewnętrznych :

  1. koordynuje prace koncepcyjne i planistyczne, w zakresie określonym stosownym zarządzeniem wprowadzającym w życie Regulamin postępowania w zakresie przygotowywania na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych oraz zarządza realizacją projektów o charakterze inwestycyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem działań w zakresie innowacji, transferu technologii i wspierania przedsiębiorczości;
  2. przygotowuje analizy możliwości pozyskania i finansowania projektów o charakterze inwestycyjnym ze środków zewnętrznych;
  3. informuje oraz udziela porad w zakresie stosowania procedur określonych przez instytucje finansujące projekty oraz stosowanych na Uczelni, dotyczących przygotowania, realizacji i rozliczania projektów o charakterze inwestycyjnym przygotowywanych przez jednostki organizacyjne Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;
  4. przygotowuje koncepcje projektów o charakterze inwestycyjnym orazw przypadku realizacji projektu w konsorcjum z innymi podmiotami, określa zakres współpracy i podział zadań pomiędzy poszczególnymi partnerami projektów;
  5. współdziała z kierownikiem projektu i w porozumieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której realizowany będzie projekt we właściwym przygotowaniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie projektu o charakterze inwestycyjnym do instytucji finansującej a następnie ich realizacji;
  6. niezwłoczne informuje Rektora Uczelni lub właściwego Prorektora o zagrożeniach w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów;
  7. przygotowuje informacje, opracowania, koncepcje dotyczące projektów realizowanych w Centrum na potrzeby kierownictwa Uczelni;
  8. prowadzi rejestr wniosków złożonych oraz realizowanych projektów przez Centrum;
  9. przechowuje oryginały dokumentacji sprawozdawczej dotyczącej trwałości projektów;
  10. bierze udział w pracach związanych z wdrażaniem „Strategii rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” oraz w monitorowaniu stanu jej realizacji, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, w ramach których są planowane, realizowane projekty finansowane z zewnętrznych źródeł, służące rozwojowi UPWr;
  11. przygotowuje dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i innych instytucji okresowe informacje na temat realizowanych i planowanych do realizacji projektów prowadzonych przez Centrum.

2)    Centrum Realizacji i Rozliczania Projektów wspiera kierownika projektu od momentu przekazania Dyrektorowi Centrum podpisanej umowy o dofinansowanie w realizacji projektów naukowo-badawczych, badawczych, badawczo-wdrożeniowych, edukacyjno-rozwojowych, międzynarodowych (w tym H2020), finansowanych ze środków zewnętrznych z wyłączeniem projektów szkoleniowych obsługiwanych przez działy w pionach pozostałych prorektorów, w zakresie:

  1. weryfikacji dokumentacji projektowej oraz umowy o dofinansowanie przekazanej przez kierownika projektu lub kompetencyjną jednostkę wsparcia – w przypadku stwierdzenia braków lub niejasności pracownicy Centrum zwracają się o uzupełnienia/wyjaśnienia;
  2. przygotowania dokumentacji związanej z rozpoczęciem oraz zakończeniem realizacji projektu, w tym wypełnianie obowiązków wynikających z zarządzeń i regulacji wewnętrznych Uczelni (stosowne wnioski, pisma, upoważnienia itp.);
  3. wsparcia w przeprowadzeniu postępowań zakupowych zgodnie z Regulaminem PZP obowiązującym na Uczelni oraz procedurami wynikającymi z umowy o dofinansowanie;
  4. prowadzenia odpowiednich zestawień finansowych w celu weryfikacji postępu finansowego projektu z założonym harmonogramem transz oraz budżetem projektu;
  5. prowadzenia odpowiednich zestawień w celu weryfikacji stopnia osiągnięcia wskaźników projektowych;
  6. ewidencji i opisywania dokumentów finansowych zgodnie z wymogami instytucji finansującej;
  7. przygotowania wniosków o płatność na podstawie dokumentów finansowych oraz informacji merytorycznych (w tym informacji o osiągniętych wskaźnikach) przekazanych przez kierownika projektu oraz ich ewidencja;
  8. gromadzenia informacji oraz wprowadzanie danych dotyczących projektów do systemów - w przypadku projektów rozliczanych elektronicznie;
  9. sprawozdawczość (w konsultacji z kierownikiem projektu) dotycząca realizowanych projektów na rzecz władz Uczelni oraz instytucji zewnętrznych;
  10. przygotowywania dokumentów do kontroli/audytu projektu na wniosek kierownika projektu i w zakresie kompetencji Centrum;
  11. archiwizacji dokumentacji projektowej znajdującej się w Centrum.

3)    Wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem funkcjonowania Centrum.

4)    Administruje Systemem Monitorowania Projektów (EOD i TETA projekt) i wykorzystuje uzyskane dane do celów sprawozdawczych.

5)    Prowadzi stronę internetową Centrum.

6)    W ramach Centrum działają: Sekcja ds. projektów inwestycyjnych, Sekcja ds. projektów badawczych, Sekcja ds. projektów badawczo-wdrożeniowych, Sekcja ds. projektów edukacyjnych, Sekcja ds. projektów międzynarodowych.

7)    Centrum kieruje dyrektor powoływany przez Rektora na wniosek prorektora według kompetencji. Dyrektor Centrum jest bezpośrednim przełożonym pracowników i odpowiada za prawidłową realizację zadań podległej mu jednostki.

§ 3

Centrum, o którym mowa w § 1 podlega bezpośrednio Prorektorowi ds. organizacji i rozwoju uczelni.

§ 4

Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

  1. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek przez Dział Administracyjno-Gospodarczy.
  2. Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.

§5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

                    prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka



Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 01-10-2019
Opublikowane przez: Karolina Gerlicz
Data publikacji: 07-10-2019 09:37
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 06-02-2020 12:46