2018 rok

Zarządzenie nr 72/2018 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 czerwca 2018 roku

w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem Rektora z 31 marca w 2010 r. Nr 56/2010 ze zm.

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 ze zm. oraz § 18 ust. 3 Statutu oraz § 87 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z 31 marca 2010 r. ze zm. zarządza się co następuje:

§ 1

Wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 Rektora z 31 marca 2010 r.:

1) Dotychczasowy §51 Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie:

Dział Nauki:

1. Prowadzi całokształt spraw związanych z: organizacją prac badawczych (projekty Narodowego Centrum Nauki, programy ministra właściwego do spraw nauki, ministra rolnictwa Fundacji na rzecz Nauki Polskiej) we współpracy z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi (wydziały, instytuty, katedry) Uczelni, rozwojem i awansowaniem kadry naukowo-dydaktycznej, działania związane z zarządzaniem wiedzą, oraz studiami doktoranckimi.

2. Do zadań Działu Nauki należy w szczególności:

1) w zakresie badań naukowych:

a) współpraca z resortowym ministerstwem i innymi instytucjami w zakresie obsługi badań naukowych,
b) koordynacja spraw dotyczących działalności statutowej (wnioski, sprawozdania), w tym przygotowywanie i organizowanie wymaganych przepisami audytów – w zakresie nadzoru prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą;
c) prowadzenie dokumentacji i ewidencji projektów badawczych finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki oraz programów właściwego ministra do spraw szkolnictwa wyższego dla celów sprawozdawczych;
d) prowadzenie komputerowej bazy danych dotyczących działalności naukowo-badawczej oraz aktualizacja danych w systemie POL-on,
e) współpraca z Senacką Komisją Badań Naukowych,
f) współpraca z Komisją ds. ryzyka projektów.

2) koordynacja projektu (na trzech wydziałach) w związku z uzyskanym statusem Krajowego Naukowego Ośrodka Wiodącego przez Konsorcjum Wrocławskie Centrum Biotechnologii;

3) prowadzenie sprawozdawczości z działalności naukowo-badawczej dla potrzeb władz Uczelni oraz organów administracji publicznej, GUS,

4) w zakresie kadry naukowej:

a) realizowanie polityki władz Uczelni w zakresie rozwoju kadry naukowej,
b) realizowanie działań związanych z zarządzaniem wiedzą,
c) prowadzenie działań związanych z powołaniem i opracowaniem tzw. ścieżki karier Wiodących Zespołów Badawczych (WZB) w ramach dyscyplin naukowych,
d) prowadzenie działań związanych z WZB pod kątem doskonałości naukowej oraz działań związanych z analizą potencjału oferty naukowo-produktowej WZB,
e) przygotowywanie i uruchamianie procedur związanych z oceną nauczycieli akademickich, realizacja trybu odwoławczego,
f) przygotowanie dyplomów doktorskich i habilitacyjnych dla wszystkich wydziałów oraz prowadzenie księgi wydawanych w Uczelni dyplomów;
g) sprawdzanie pod względem formalnym wniosków przygotowanych przez wydziały dotyczących mianowania na stanowisko profesora nadzwyczajnego i profesora zwyczajnego,
h) prowadzenie spraw związanych z nadaniem tytułu doktora honoris causa i profesora honorowego,
i) współpraca z Senacką Komisją Kadry Naukowej, Senacką Komisją Statutową oraz Rektorską Komisją ds. Wynagrodzeń;
j) realizacja wniosków o zwiększone wynagrodzenie i uruchamianie regulaminowych procedur związanych z wynagrodzeniem projakościowym;
k) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród rektora nauczycielom akademickim,
l) przygotowywanie projektów aktów normatywnych dotyczących rozwoju, awansowania, nagradzania i oceny kadry naukowej;

5) kompleksowe prowadzenie spraw związanych ze studiami doktoranckimi: przygotowanie uchwał dotyczących rekrutacji na studia, ubezpieczenia zdrowotne, stypendia doktoranckie i projakościowe, pomoc materialna, prowadzenie rejestrów doktorantów, wydawanie legitymacji oraz wprowadzanie do Systemu POL-on,

a) przygotowanie i realizowanie projektów w zakresie interdyscyplinarnych studiów doktoranckich, w tym projekty POWER;
b) przygotowanie i realizacja projektu „Innowacyjny doktorat”,
c) przygotowywanie projektów aktów normatywnych dotyczących studiów doktoranckich (decyzje, regulaminy, uchwały, umowy);

6) organizacja, obsługa i rozliczenie finansowe Dolnośląskiego Festiwalu Nauki;

7) przygotowywanie sprawozdań z działalności naukowo-badawczej oraz ze studiów doktoranckich (sprawozdania Głównego Urzędu Statystycznego, resortowe dla ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, na posiedzenia senatu Uczelni);

8) przygotowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych związanych z zakresem spraw prowadzonych przez Dział Nauki i ich bieżącą aktualizację;

9) kontrola zarządcza ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem spraw związanych z zakresem działalności Działu;

10) Podnoszenie kwalifikacji w ramach szkoleń w zakresie realizowanych działań.

2) dotychczasowy §52 Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie:

Dział Współpracy z Zagranicą:

1. Sporządzanie planów, obsługa wyjazdów i przyjazdów zagranicznych pracowników, doktorantów i studentów w ramach programów międzynarodowych.

2. Prowadzenie obsługi merytorycznej i formalnej nad zawieraniem umów o dwustronnej współpracy naukowej z partnerami zagranicznymi oraz prowadzenie rejestru umów zawartych.

3. Prowadzenie obsługi organizacyjno-merytorycznej prac rektorskiej komisji do spraw współpracy z zagranicą oraz stypendium im. prof. Stanisława Tołpy.

4. Promowanie Uczelni na forum międzynarodowym i nawiązywanie kontaktów z partnerami zagranicznymi oraz poszukiwanie partnerów do współpracy oraz przygotowywanie do podpisania porozumień w ramach międzynarodowych programów edukacyjnych i naukowo-badawczych.

5. Inicjowanie włączania się Uczelni oraz studentów, doktorantów i pracowników w realizację międzynarodowych programów edukacyjnych.

6. Współpraca z jednostkami UPWr, jednostkami samorządowymi oraz uczelniami partnerskimi w zakresie pozyskiwania środków finansowych w obszarze międzynarodowych programów naukowo-badawczych.

7. Uczestniczenie w krajowych i zagranicznych konferencjach, szkoleniach, spotkaniach roboczych i informacyjnych dotyczących programów międzynarodowych oraz organizowanie międzynarodowych spotkań uczelni partnerskich.

8. Rozpowszechnianie informacji i organizowanie spotkań informacyjno-szkoleniowych dotyczących międzynarodowych programów edukacyjnych i naukowo-badawczych oraz koordynowanie prac oraz obsługa administracyjna i finansowa udziału Uczelni w międzynarodowych programach edukacyjnych i naukowo-badawczych.

9. Sporządzanie sprawozdań i materiałów informacyjnych z działalności Uczelni w zakresie współpracy z zagranicą dla potrzeb ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego oraz władz uczelni, a także opracowywanie materiałów informacyjnych dla studentów oraz krajowych i zagranicznych baz danych.

10. Inicjowanie przygotowania projektów przepisów wewnętrznych Uczelni związanych z zakresem działalności działu i ich bieżącej aktualizacji.

11. Wykonywanie kontroli zarządczej spraw związanych z zakresem działania.

§ 2

Pozostałe postanowienia Regulaminu Organizacyjnego nie ulegają zmianie

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

Prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka


Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 11-06-2018
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 24-08-2018 09:20
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 07-02-2020 08:09