w sprawie centralizacji procesu rekrutacji i organizacji prac wydziałowych komisji rekrutacyjnych.
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2183 ze zm.) oraz § 4 i 5 Uchwały Nr 33/2017 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 23 kwietnia 2017 r. zarządzam, co następuje:
§ 1
§2
Do zadań wszystkich osób zaangażowanych w proces rekrutacji na Uniwersytecie należą:
1) realizacja Uchwały Senatu, Zarządzeń Rektora, ustaleń i zaleceń Przewodniczącego i Sekretarza Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej oraz Dziekana Wydziału w zakresie rekrutacji;
2) udział w spotkaniach dotyczących procesu rekrutacji organizowanych przez Przewodniczącego i Sekretarza Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej oraz Dziekana Wydziału.
§3
§4
Do zadań Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:
1) sprawowanie ogólnego nadzoru nad przebiegiem rekrutacji;
2) koordynacja i nadzór nad pracą wydziałowych komisji rekrutacyjnych;
3) rozpatrywanie i podejmowanie decyzji w sprawie odwołań kandydatów od decyzji wydziałowych komisji rekrutacyjnych;
4) po zakończeniu procesu rekrutacji na wszystkie kierunki i formy studiów przyjęcie sprawozdania i protokołu z postępowania kwalifikacyjnego zawierającego listy rankingowe kandydatów oraz listy
osób przyjętych na studia przygotowanych przez wydziałowe komisje rekrutacyjne.
§ 5
Dziekani Wydziałów są odpowiedzialni za prawidłowy przebieg rekrutacji na studia i w tym celu:
1) powołują Wydziałową Komisję Rekrutacyjną i przekazują jej skład osobowy do wiadomości biura Rekrutacji;
2) wyznaczają osoby odpowiedzialne za administracyjno-techniczną obsługę rekrutacji na wydziale. Osoby te są wyznaczane z grona nauczycieli akademickich, pracowników niebędących nauczycielami
akademickimi lub doktorantów.
3) na podstawie obowiązujących na UPWr przepisów, określają wysokość wynagrodzenia dla nauczycieli akademickich i innych osób biorących udział w procesie rekrutacji;
4) w przypadku przeprowadzania egzaminów wstępnych:
a) zatwierdzają tematy egzaminów pisemnych, ustnych i tematykę rozmów kwalifikacyjnych,
b) określają mechanizmy i procedury zapewniające przestrzeganie tajemnicy służbowej w odniesieniu do tematów egzaminów wstępnych i innych informacji objętych ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o
ochronie informacji niejawnych i ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000).
c) powołują egzaminatorów do sprawdzenia prac pisemnych, przeprowadzenia egzaminów ustnych (rozmów kwalifikacyjnych) i sprawdzianów uzdolnień kierunkowych,
d) zapewniają optymalne warunki przeprowadzania egzaminów wstępnych, w szczególności poprzez:
– zagwarantowanie anonimowości prac pisemnych kandydatów zaszyfrowanie i skuteczne zabezpieczenie szyfru,
– powołanie osób do obsługi egzaminów pisemnych i nadanie im uprawnień formalnych,
– przygotowanie sal na egzaminy pisemne i ustne oraz rozmowy kwalifikacyjne;
5) określają kierunki studiów, których program kształcenia wskazuje na możliwość wystąpienia czynników szkodliwych dla zdrowia studentów i wyznaczają osoby odpowiedzialne za wydanie skierowań i
przyjęcie wyników badań, o których mowa w § 10 pkt 5;
6) przygotowują propozycję preliminarzy wydatków rekrutacyjnych na wydziale uwzględniających wypłaty wynagrodzenia dla komisji rekrutacyjnej i koszty procesu rekrutacyjnego pokrywane z opłat
rekrutacyjnych.
§ 6
1) kompletowanie i weryfikacja dokumentów kandydatów;
2) sprawdzanie zgodności danych kandydatów wprowadzonych do systemu IRK z danymi przekazanymi w dokumentach;
3) wykonywanie działań na danych osobowych kandydatów, polegające na stosowaniu określonych reguł zmieniających te dane, ich układ lub format, a także polegające na łączeniu danych z różnych
źródeł, zgodnie z potrzebami postępowania kwalifikacyjnego;
4) zawiadamianie kandydatów o terminie i miejscu egzaminów wstępnych;
5) przeprowadzanie egzaminów wstępnych lub rozmów kwalifikacyjnych;
6) przetwarzanie ocen i wyników egzaminów oraz wyników postepowania rekrutacyjnego;
7) podejmowanie decyzji w sprawie przyjęcia lub nieprzyjęcia na studia i przygotowanie list osób przyjętych na studia;
8) przygotowanie, wg. wzorów opracowanych przez Biuro Rekrutacji, dokumentów z przebiegu postępowania kwalifikacyjnego: list rankingowych kandydatów, protokołów indywidualnych, protokołów
krzyżykowych, list osób przyjętych, decyzji o przyjęciu na studia, decyzji o nieprzyjęciu, sprawozdania EN-1, sprawozdań opisowych oraz w uzasadnionych przypadkach innych dokumentów postępowania
rekrutacyjnego;
9) przygotowywanie wszelkich doraźnych informacji i danych liczbowych z przebiegu rekrutacji dla potrzeb Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej;
10) zawiadamianie kandydatów o wynikach postępowania kwalifikacyjnego i przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia. O decyzji w sprawie przyjęcia lub nieprzyjęcia na I rok studiów kandydata zawiadamia
się pisemnie przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru.
11) opiniowanie odwołań do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej;
12) po zakończeniu procesu rekrutacji przekazanie Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej za pośrednictwem Biura Rekrutacji sprawozdania oraz protokołu z przebiegu postępowania kwalifikacyjnego
zawierającego listy rankingowe kandydatów oraz listy osób przyjętych na studia
§ 7
Do zadań Biura Rekrutacji należy:
1) prowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnych o studiach realizowanych na Uniwersytecie, w tym udzielanie osobom zainteresowanym informacji o ofercie edukacyjnej;
2) organizacja procesu rekrutacji na studia stacjonarne i niestacjonarne I stopnia, II stopnia oraz jednolite studia magisterskie, a także przygotowanie materiałów informacyjnych o
rekrutacji;
3) przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących procesu rekrutacji oraz wzorów dokumentów;
4) udostępnianie kandydatom stanowisk komputerowych w terminie ustalonym w odrębnym zarządzeniu Rektora w sprawie procedury organizacji procesu rekrutacji i terminarza czynności
rekrutacyjnych;
5) przygotowanie zestawienia kosztów procesu rekrutacyjnego: planowane i wykonane;
6) przekazywanie wydziałowym komisjom rekrutacyjnym pakietów informacyjnych w sprawie organizacji rekrutacji, w tym informacji na temat sposobu przekazywania list rankingowych i list przyjętych
oraz zasad i terminach publikacji na stronie rekrutacyjnej;
7) kompletowanie niezbędnych danych i informacji o gotowości przeniesienia ich pomiędzy systemami IRK/Dream Aplly w celu zasilenia bazy Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów (USOS);
8) przyjmowanie za pośrednictwem wydziałowych komisji rekrutacyjnych, odwołań do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej oraz prowadzenie rejestru zgłoszeń, pism i wniosków kandydatów skierowanych do
UKR;
9) obsługa Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej;
10) przedstawienie statystyk rekrutacyjnych;
11) sporządzenie sprawozdania z rekrutacji w zakresie liczby kandydatów oraz osób przyjętych na studia, w tym sprawozdania na potrzeby MNiSW;
12) koordynowanie współpracy z wydziałowymi komisjami rekrutacyjnymi i powierzanie szczegółowych zadań;
13) nadzór i przeprowadzanie rozmowy sprawdzających poziom znajomości języka polskiego kandydatów z zagranicy rekrutujących się na studia prowadzone w języku polskim;
14) przygotowanie wzorów dokumentów dla wydziałowych komisji rekrutacyjnych;
15) przyjmowanie dokumentów od cudzoziemców ubiegających się o przyjęcie na studia na zasadach odpłatności i przygotowuje decyzje;
16) udzielanie osobom zainteresowanym informacji o ofercie studiów kierowanej do kandydatów z zagranicy;
17) obsługa cudzoziemców skierowanych na studia przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej.
§ 8
Do zadań Centrum Sieci Komputerowych należy:
1) infrastruktura i oprogramowanie, a w szczególności instalacja aktualnego oprogramowania IRK oraz za oprogramowanie zapewniające współpracę z innymi systemami informatycznymi Uczelni;
2) czuwanie nad właściwym działaniem IRK i bieżącą jego obsługą wynikającą z potrzeb postępowania rekrutacyjnego prowadzonego drogą elektroniczną;
3) na podstawie danych opracowanych przez Biuro Rekrutacji umieszczanie niezbędnych informacji o rekrutacji w IRK i odpowiedzialność za zgodność informacji zamieszczonych w IRK z Uchwałą Senatu i
procedurami kwalifikacyjnymi;
4) agregowanie danych z Krajowego Rejestru Matur lub wprowadzonych przez kandydata i zestawianie ich z danymi z systemu IRK;
5) współpraca z sekretarzami wydziałowych komisji rekrutacyjnych przy wprowadzaniu do IRK informacji o złożeniu wymaganych dokumentów lub rezygnacji ze studiów (wycofaniu dokumentów) i
przenoszeniu danych do systemu USOS;
6) opracowanie bazy danych na rzecz monitoringu jakościowego i ilościowego kandydatów i przyjętych na UPWr;
7) wykonywanie kopi zapasowych oraz archiwizowanie danych gromadzonych w IRK;
8) weryfikowanie i przygotowywanie elektronicznej wersji zdjęć kandydatów do generowania Elektronicznych Legitymacji Studenckich;
9) wykonują działania na danych osobowych kandydatów, polegające na stosowaniu określonych reguł zmieniających te dane, ich układ lub format, a także polegające na łączeniu danych z różnych
źródeł, zgodnie z potrzebami postępowania kwalifikacyjnego.
§ 9
Do zadań sekretarzy komisji rekrutacyjnych należy w szczególności:
1) koordynowanie przyjmowania dokumentów od kandydatów na studia, zgodnie z § 5 ust.3 Uchwały Senatu;
2) sprawdzanie zgodności danych kandydatów w IRK z przekazanymi dokumentami;
3) sporządzenie (we współpracy z Biurem Rekrutacji) w dwóch egzemplarzach zbiorczego protokołu komisji rekrutacyjnej (dla UKR i Dziekana Wydziału) według ustalonego wzoru i poniższych zasad:
a) sporządza się jeden protokół zbiorczy z przebiegu rekrutacji na wydziale z informacją o wynikach postepowania rekrutacyjnego na poszczególnych kierunkach, strony protokołu powinny być ponumerowane i podpisane przez Przewodniczącego Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej, w treści protokołu należy wpisać pełną nazwę kierunku, stopnia i formy studiów, kolejność wpisywania kandydatów powinna być następująca:
– finaliści i laureaci olimpiad i konkursów przedmiotowych (w odniesieniu do osób przyjętych z pominięciem postępowania kwalifikacyjnego wpisuje się podstawę przyjęcia bez egzaminu wstępnego,
np. laureat olimpiady biologicznej),
– kandydaci według liczby uzyskanych łącznie punktów;
– wyniki podpisuje wydziałowa Komisja w pełnym składzie;
4) przekazanie zgodnie z terminarzem list rankingowych oraz list przyjętych do publikacji na stronie www.rekrutacja.upwr.edu.pl
5) sporządzenie w dwóch egzemplarzach imiennej listy kandydatów zakwalifikowanych na I rok studiów z przeznaczeniem:
a) jeden egzemplarz dla Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej,
b) jeden egzemplarz dla Dziekana Wydziału,
6) niezwłoczne indywidualne zawiadamianie kandydatów o decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej na piśmie za pośrednictwem Kancelarii UPWr;
7) W przypadku złożenia przez kandydata dokumentów – zwracane są one wyłącznie na jego żądanie, w terminach prac komisji lub w poszczególnych dziekanatach w godzinach ich pracy;
8) przekazanie do dziekanatu wydziału powstałej podczas rekrutacji dokumentacji, a mianowicie:
a) protokołu postępowania kwalifikacyjnego w formie protokołu krzyżykowego,
b) kopii decyzji o przyjęciu kandydata na studia w raz z teczką osobową przyjętych na studia zawierającą dokumenty wymagane w procesie rekrutacji,
9) przygotowanie dla potrzeb UKR sprawozdania, które zawiera:
a) zestawienie liczby kandydatów i przyjętych na studia,
b) uwagi dotyczące postępowania kwalifikacyjnego,
c) opinię na temat przyjętego systemu punktowego oraz wnioski, dotyczące ewentualnych zmian zasad rekrutacji kandydatów na studia wyższe w latach następnych,
d) postulaty dotyczące organizacyjnych rozwiązań w informatycznym systemie obsługi rekrutacji oraz w procesie rekrutacji,
e) inne uwagi i wnioski.
§ 10
Dziekanaty Wydziałów:
1) współpracują z Biurem Rekrutacji oraz Centrum sieci Komputerowych w sprawach związanych z rekrutacją na studia;
2) zapewniają wydziałowym komisjom rekrutacyjnym materiały piśmiennicze;
3) wykonują inne czynności zlecone przez dziekana.
§ 11
Za udział w pracach związanych z postępowaniem rekrutacyjnym na studia stacjonarne i niestacjonarne pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu członkowie Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej i wydziałowych komisji rekrutacyjnych oraz pracownicy administracyjno-technicznych otrzymują dodatkowe wynagrodzenie w wysokości określonej w odrębnych przepisach.
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
Prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka
Wytworzył: | Tadeusz Trziszka |
---|---|
Data wytworzenia: | 04-06-2018 |
Opublikowane przez: | Piotr Kaługa |
Data publikacji: | 15-06-2018 19:31 |
Ostatnio zaktualizował: | Piotr Kaługa |
Data ostatniej aktualizacji: | 07-02-2020 08:06 |