w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm.
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 ze zm. oraz § 18 ust. 3 Statutu oraz § 87 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu
Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z 31 marca 2010 r. ze zm. zarządza się co następuje:
§ 1
W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się
następujące zmiany:
W §25 Regulaminu Organizacyjnego w schemacie „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO KANCLERZOWI” zmienia się dotychczasowy zapis z „Jednostki podległe bezpośrednio kwestorowi” na: KWESTURA
Jednostki podległe bezpośrednio kwestorowi.
§2
Dotychczasowy § 27 otrzymuje brzmienie:
-
Kwestor pełni funkcję głównego księgowego Uczelni i jest zastępcą kanclerza.
- Kwestor między innymi:
1) prowadzi rachunkowość Uczelni,
2) wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi,
3) dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
4) dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Kwestor kieruje przy pomocy dwóchzastępców działalnością Kwestury składającej się z jednostek organizacyjnych służb finansowo-księgowych oraz kontroluje i egzekwuje wykonanie zadań wszystkich
jednostek organizacyjnych Uczelni w zakresie obiegu dokumentów i rozliczeń finansowych.
- Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach.
- Inicjuje opracowanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z zakresem realizowanych spraw i ich bieżącą aktualizację.
- Kwestorowi podlegają bezpośrednio:
1) Zastępca kwestora ds. księgowości,
2) Zastępca Kwestora ds. planowania i analiz,
3) Samodzielne stanowisko do spraw kasy zapomogowo-pożyczkowej.
§3
Dodaje się przed §76 treść:
Kwestura
Jednostki podległe zastępcy kanclerza – kwestorowi
§4
Dotychczasowy §76a otrzymuje brzmienie:
Zastępca kwestora do spraw planowania i analiz:
- Zastępuje kwestora podczas jego nieobecności,
- Sprawuje nadzór nad działalnością i organizacją pracy Biura Analiz Ekonomicznych, Działu Księgowości Finansowej w tym Kasy uczeni,
- Przygotowuje plan rzeczowo-finansowy Uczelni,
- Sporządza sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego,
- Sporządza korekty planów rzeczowo-finansowych,
- Sporządza plany wieloletnie dla MNiSW,
- Przygotowuje propozycję podziału środków pieniężnych pochodzących z dotacji wg algorytmu,
- Dokonuje analizy stanu gospodarki finansowej Uczelni będącej skutkiem działalności podstawowej dydaktycznej, badawczej oraz rozwoju Uczelni,
- Monitoruje politykę finansową wydziałów oraz ściśle współpracuje z Dziekanami w tym zakresie,
- Monitoruje i uczestniczy we wszystkich działaniach w zakresie planowania i analizy projektów badawczych, działalności usługowej oraz inwestycji,
- Ściśle współpracuje z jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie realizacji planu rzeczowo-finansowego tych jednostek,
- Bada efektywność dydaktyki w szczególności poprzez obliczanie kosztów kształcenia,
- Przygotowuje analizy dotyczące realizacji planu rzeczowo-finansowego,
- Nadzoruje program TETA BI,
- Prowadzi i ma nadzór nad prawidłowym i terminowy obiegiem dokumentacji,
- Zapewnia realizację i kontrolę prawidłowości przechowywania oraz zabezpieczania wszelkich dokumentów finansowych oraz druków ścisłego zarachowania a także gotówki i papierów wartościowych
znajdujących się w podległych jednostkach organizacyjnych,
- Koordynuje działania pracowników podległych jednostek organizacyjnych zapewniając prawidłowe i terminowe wykonywanie realizowanych zadań,
- Sporządza sprawozdania w zakresie rachunku przepływów pieniężnych,
- Dokonuje kontroli w zakresie płynności finansowej uczelni oraz identyfikuje i monitoruje ryzyko finansowe,
- Koordynuje wszelkie działania w zakresie spraw finansowo-księgowych dotyczących projektów finansowych ze środków funduszy Unii Europejskiej,
- Prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działania,
- Wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi,
- Realizuje wstępną kontrolę zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem rzeczowo-finansowym,
- Dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
§ 5
Wykreśla się §76 b.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka