2018 rok

Zarządzenie nr 115/2018 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 września 2018

w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm.

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 ze zm. oraz § 18 ust. 3 Statutu oraz § 87 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z 31 marca 2010 r. ze zm. zarządza się co następuje:

§ 1

W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:

W §25 Regulaminu Organizacyjnego w schemacie „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO KANCLERZOWI” zmienia się dotychczasowy zapis z „Jednostki podległe bezpośrednio kwestorowi” na: KWESTURA Jednostki podległe bezpośrednio kwestorowi.

§2

Dotychczasowy § 27 otrzymuje brzmienie:

  1. Kwestor pełni funkcję głównego księgowego Uczelni i jest zastępcą kanclerza.
  2. Kwestor między innymi:
    1) prowadzi rachunkowość Uczelni,
    2) wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi,
    3) dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
    4) dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  3. Kwestor kieruje przy pomocy dwóchzastępców działalnością Kwestury składającej się z jednostek organizacyjnych służb finansowo-księgowych oraz kontroluje i egzekwuje wykonanie zadań wszystkich jednostek organizacyjnych Uczelni w zakresie obiegu dokumentów i rozliczeń finansowych.
  4. Zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach.
  5. Inicjuje opracowanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z zakresem realizowanych spraw i ich bieżącą aktualizację.
  6. Kwestorowi podlegają bezpośrednio:
    1) Zastępca kwestora ds. księgowości,
    2) Zastępca Kwestora ds. planowania i analiz,
    3) Samodzielne stanowisko do spraw kasy zapomogowo-pożyczkowej.

§3

Dodaje się przed §76 treść:

Kwestura
Jednostki podległe zastępcy kanclerza – kwestorowi

§4

Dotychczasowy §76a otrzymuje brzmienie:

Zastępca kwestora do spraw planowania i analiz:

  1. Zastępuje kwestora podczas jego nieobecności,
  2. Sprawuje nadzór nad działalnością i organizacją pracy Biura Analiz Ekonomicznych, Działu Księgowości Finansowej w tym Kasy uczeni,
  3. Przygotowuje plan rzeczowo-finansowy Uczelni,
  4. Sporządza sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego,
  5. Sporządza korekty planów rzeczowo-finansowych,
  6. Sporządza plany wieloletnie dla MNiSW,
  7. Przygotowuje propozycję podziału środków pieniężnych pochodzących z dotacji wg algorytmu,
  8. Dokonuje analizy stanu gospodarki finansowej Uczelni będącej skutkiem działalności podstawowej dydaktycznej, badawczej oraz rozwoju Uczelni,
  9. Monitoruje politykę finansową wydziałów oraz ściśle współpracuje z Dziekanami w tym zakresie,
  10. Monitoruje i uczestniczy we wszystkich działaniach w zakresie planowania i analizy projektów badawczych, działalności usługowej oraz inwestycji,
  11. Ściśle współpracuje z jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie realizacji planu rzeczowo-finansowego tych jednostek,
  12. Bada efektywność dydaktyki w szczególności poprzez obliczanie kosztów kształcenia,
  13. Przygotowuje analizy dotyczące realizacji planu rzeczowo-finansowego,
  14. Nadzoruje program TETA BI,
  15. Prowadzi i ma nadzór nad prawidłowym i terminowy obiegiem dokumentacji,
  16. Zapewnia realizację i kontrolę prawidłowości przechowywania oraz zabezpieczania wszelkich dokumentów finansowych oraz druków ścisłego zarachowania a także gotówki i papierów wartościowych znajdujących się w podległych jednostkach organizacyjnych,
  17. Koordynuje działania pracowników podległych jednostek organizacyjnych zapewniając prawidłowe i terminowe wykonywanie realizowanych zadań,
  18. Sporządza sprawozdania w zakresie rachunku przepływów pieniężnych,
  19. Dokonuje kontroli w zakresie płynności finansowej uczelni oraz identyfikuje i monitoruje ryzyko finansowe,
  20. Koordynuje wszelkie działania w zakresie spraw finansowo-księgowych dotyczących projektów finansowych ze środków funduszy Unii Europejskiej,
  21. Prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działania,
  22. Wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi,
  23. Realizuje wstępną kontrolę zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem rzeczowo-finansowym,
  24. Dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

§ 5

Wykreśla się §76 b.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka


Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 27-09-2018
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 05-10-2018 14:12
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 07-02-2020 07:52