w sprawie utworzenia Biura Inspektora Ochrony Danych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 r.
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 ze zm.) oraz § 18 ust. 3.pkt. 2, § 26 ust.1, §44 ust.3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, § 17 ust. 4 lit. i oraz § 14 ust. 5 Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem rektora z 31 marca 2010 r. nr 56/2010 z późniejszymi zmianami zarządza się co następuje:
§ 1
§ 2
Do zadań Biura należy:
1) operacyjne wsparcie wdrożenia mechanizmów i środków zapewniających przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony danych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o ochronie danych),zwanego dalej RODO, w zakresie:
a) technologii,
b) procesów i procedur,
c) rozwiązań organizacyjnych.
2) informowanie Administratora, podmiotów przetwarzających oraz pracowników którzy przetwarzają dane osobowe o ich obowiązkach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa o ochronie danych, w tym między innymi RODO.
3) monitorowanie przestrzegania RODO, przepisów prawa oraz wewnętrznych regulacji i ustaleń w dziedzinie ochrony danych osobowych.
4) cykliczne raportowanie stanu bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych oraz raportowanie o zaistniałych incydentach naruszenia przetwarzanych danych osobowych,
5) współpraca z Centrum Sieci Komputerowych przy ocenie skutków dla ochrony danych osobowych, w oparciu o analizę ryzyka i DPIA,
6) rekomendowanie i nadzór nad realizacją zabezpieczeń organizacyjnych, formalnych i technicznych w zakresie ochrony danych osobowych,
7) nadzór nad realizacją praw osób, których dane dotyczą,
8) czynności sprawdzające i audyty w Uczelni i u Procesorów w zakresie ochrony przetwarzania danych osobowych,
9) prowadzenie rejestru osób uprawnionych/upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
10) prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych wszystkich jednostek Uczelni,
11) przeprowadzenie i ewidencjonowanie wyników analiz ryzyka dla wszystkich jednostek Uczelni,
12) przeprowadzanie i ewidencjonowanie wyników oceny skutków dla ochrony danych ( DPIA- ang. Data Protection Impact Assessment ) wszystkich jednostek Uczelni,
13) przeprowadzenie, analizowanie i ewidencja rejestru kategorii przetwarzania danych,
14) współpraca z organem nadzorczym - Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
§ 3
Inspektor Ochrony Danych wypełnia swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania.
§ 4
Działalność Biura jest finansowana ze środków ogólnych administracji Uczelni.
§ 5
Biuro podlega bezpośrednio Rektorowi.
§ 6
1) Niniejsze zarządzenie stanowi postawę do zamówienia stosownych pieczątek i szyldówprzez Dział Administracyjno-Gospodarczy.
2) Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.
§ 7
W związku z § 1 ust. 1 niniejszego zarządzenia na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, wprowadzonego w życie zarządzeniem Rektora nr 56/2010 z 31 marca 2010 r. ze zm.:
1) operacyjne wsparcie wdrożenia mechanizmów i środków zapewniających przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony danych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o ochronie danych),zwanego dalej RODO, w zakresie:
a) technologii,
b) procesów i procedur,
c) rozwiązań organizacyjnych.
2) informowanie Administratora, podmiotów przetwarzających oraz pracowników którzy przetwarzają dane osobowe o ich obowiązkach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa o ochronie danych, w tym między innymi RODO.
3) monitorowanie przestrzegania RODO, przepisów prawa oraz wewnętrznych regulacji i ustaleń w dziedzinie ochrony danych osobowych.
4) cykliczne raportowanie stanu bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych oraz raportowanie o zaistniałych incydentach naruszenia przetwarzanych danych osobowych,
5) współpraca z Centrum Sieci Komputerowych przy ocenie skutków dla ochrony danych osobowych, w oparciu o analizę ryzyka i DPIA,
6) rekomendowanie i nadzór nad realizacją zabezpieczeń organizacyjnych, formalnych i technicznych w zakresie ochrony danych osobowych,
7) nadzór nad realizacją praw wobec osób, których dane dotyczą,
8) czynności sprawdzające i audyty w Uczelni i u Procesorów w zakresie ochrony przetwarzania danych osobowych,
9) prowadzenie rejestru osób uprawnionych/upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
10) prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych wszystkich jednostek Uczelni,
11) przeprowadzenie i ewidencjonowanie wyników analiz ryzyka dla wszystkich jednostek Uczelni,
12) przeprowadzanie i ewidencjonowanie wyników oceny skutków dla ochrony danych ( DPIA- ang. Data Protection Impact Assessment ) wszystkich jednostek Uczelni,
13) przeprowadzenie, analizowanie i ewidencja rejestru kategorii przetwarzania danych,
14) współpraca z organem nadzorczym – Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
§ 8
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka
Status | Akt zmieniający |
---|---|
akt zmieniający | Zarządzenie nr 51/2023 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2023 roku |
Wytworzył: | Tadeusz Trziszka |
---|---|
Data wytworzenia: | 24-08-2018 |
Opublikowane przez: | Piotr Kaługa |
Data publikacji: | 28-08-2018 07:34 |
Ostatnio zaktualizował: | Aleksandra Pomian |
Data ostatniej aktualizacji: | 03-04-2023 08:22 |