2018 rok

Zarządzenie nr 105/2018 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 sierpnia 2018 roku

w sprawie wprowadzenia zmian do Zarządzenia nr 119/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 listopada 2016 roku w sprawie przekształcenia Biura Rozwoju i Projektów Strategicznych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych

Na podstawie art. 66 ust.2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 ze zmianami), § 18 ust.3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, zarządza się, co następuje:

§ 1

Wprowadza się następujące zmiany do Zarządzenia nr 119/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 listopada 2016 roku w sprawie przekształcenia Biura Rozwoju i Projektów Strategicznych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych

1. W § 1 dodaje się ustęp 4 o treści:

„4. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych prowadzi działalność na rzecz rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w obszarach projektów: inwestycyjnych, badawczych, badawczo-wdrożeniowych oraz edukacyjno-rozwojowych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, innych niż określone w art. 94 ustęp1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2184 ze zmianami), z wyłączeniem projektów międzynarodowych (w tym H2020), NCN i szkoleniowych obsługiwanych przez działy w pionach pozostałych prorektorów".

2. § 2 otrzymuje brzmienie:

1. „Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych prowadzi działalność na rzecz rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

a. koordynuje prace koncepcyjne i planistyczne, w zakresie określonym stosownym zarządzeniem wprowadzającym w życie Regulamin postępowania w zakresie przygotowywania na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych oraz zarządza realizacją projektów o charakterze inwestycyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem działań w zakresie innowacji, transferu technologii i wspierania przedsiębiorczości;

b. przygotowuje analizy możliwości pozyskania i finansowania projektów o charakterze inwestycyjnym ze środków zewnętrznych;

c. informuje oraz udziela porad w zakresie stosowania procedur określonych przez instytucje finansujące projekty oraz stosowanych na Uczelni, dotyczących przygotowania, realizacji i rozliczania projektów o charakterze inwestycyjnym przygotowywanych przez jednostki organizacyjne Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;

d. przygotowuje koncepcje projektów o charakterze inwestycyjnym, oraz w przypadku realizacji projektu w konsorcjum z innymi podmiotami, określa zakres współpracy i podział zadań pomiędzy poszczególnymi partnerami projektów;

e. współdziała z kierownikiem projektu i w porozumieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której realizowany będzie projekt we właściwym przygotowaniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie projektu o charakterze inwestycyjnym do instytucji finansującej a następnie ich realizacji;

f. niezwłoczne informuje Rektora Uczelni lub właściwego Prorektora o zagrożeniach w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów;

g. przygotowuje informacje, opracowania, koncepcje dotyczące projektów realizowanych w Dziale na potrzeby kierownictwa Uczelni;

h. prowadzi rejestr wniosków złożonych oraz realizowanych projektów przez Dział;

i. przechowuje oryginały dokumentacji sprawozdawczej dotyczącej trwałości projektów;

j. bierze udział w pracach związanych z wdrażaniem „Strategii rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” oraz w monitorowaniu stanu jej realizacji, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, w ramach których są planowane, realizowane projekty finansowane z zewnętrznych źródeł, służące rozwojowi UPWr;

k. przygotowuje dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i innych instytucji okresowe informacje na temat realizowanych i planowanych do realizacji projektów prowadzonych przez Dział;

l. prowadzi stronę internetową Działu;

m. administruje Systemem Monitorowania Projektów (EOD i TETA projekt) i wykorzystuje uzyskane dane do celów sprawozdawczych.

2. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych wspiera kierownika projektu od momentu przekazania Dyrektorowi Działu podpisanej umowy o dofinansowanie w realizacji projektów naukowo-badawczych, badawczych, badawczo-wdrożeniowych i edukacyjno-rozwojowych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, innych niż określone w art. 94 ustęp 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2184 ze zmianami) z wyłączeniem projektów międzynarodowych (w tym H2020), NCN i szkoleniowych obsługiwanych przez działy w pionach pozostałych prorektorów, w zakresie:

a. weryfikacji dokumentacji projektowej oraz umowy o dofinansowanie przekazanej przez kierownika projektu lub kompetencyjną jednostkę wsparcia – w przypadku stwierdzenia braków lub niejasności pracownicy Działu zwracają się o uzupełnienia/wyjaśnienia;

b. przygotowania dokumentacji związanej z rozpoczęciem oraz zakończeniem realizacji projektu, w tym wypełnianie obowiązków wynikających z zarządzeń i regulacji wewnętrznych Uczelni (stosowne wnioski, pisma, upoważnienia itp.);

c. wsparcia w przeprowadzeniu postępowań zakupowych zgodnie z Regulaminem PZP obowiązującym na Uczelni oraz procedurami wynikającymi z umowy o dofinansowanie;

d. prowadzenia odpowiednich zestawień finansowych w celu weryfikacji postępu finansowego projektu z założonym harmonogramem transz oraz budżetem projektu;

e. prowadzenia odpowiednich zestawień w celu weryfikacji stopnia osiągnięcia wskaźników projektowych;

f. ewidencji i opisywania dokumentów finansowych zgodnie z wymogami instytucji finansującej;

g. przygotowania wniosków o płatność na podstawie dokumentów finansowych oraz informacji merytorycznych (w tym informacji o osiągniętych wskaźnikach) przekazanych przez kierownika projektu oraz ich ewidencja;

h. realizacji działań promocyjno-informacyjnych w oparciu o harmonogram przygotowany przez kierownika projektu/weryfikacji prawidłowości wypełnienia obowiązków promocyjno-informacyjnych;

i. gromadzenia informacji oraz wprowadzanie danych dotyczących projektów do systemów - w przypadku projektów rozliczanych elektronicznie;

j. sprawozdawczość (w konsultacji z kierownikiem projektu) dotycząca realizowanych projektów na rzecz władz Uczelni oraz instytucji zewnętrznych;

k. przygotowywania dokumentów do kontroli/audytu projektu na wniosek kierownika projektu i w zakresie kompetencji Działu;

l. archiwizacji dokumentacji projektowej znajdującej się w Dziale.

3. Wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem funkcjonowania Działu.

§ 2

W Regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 ze zm. z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, wprowadza się następujące zmiany:
§ 60 otrzymuje brzmienie:

1. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych prowadzi działalność na rzecz rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:

a. koordynuje prace koncepcyjne i planistyczne, w zakresie określonym stosownym zarządzeniem wprowadzającym w życie Regulamin postępowania w zakresie przygotowywania na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych oraz zarządza realizacją projektów o charakterze inwestycyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem działań w zakresie innowacji, transferu technologii i wspierania przedsiębiorczości;

b. przygotowuje analizy możliwości pozyskania i finansowania projektów o charakterze inwestycyjnym ze środków zewnętrznych;

c. informuje oraz udziela porad w zakresie stosowania procedur określonych przez instytucje finansujące projekty oraz stosowanych na Uczelni, dotyczących przygotowania, realizacji i rozliczania projektów o charakterze inwestycyjnym przygotowywanych przez jednostki organizacyjne Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;

d. przygotowuje koncepcje projektów o charakterze inwestycyjnym, oraz w przypadku realizacji projektu w konsorcjum z innymi podmiotami, określa zakres współpracy i podział zadań pomiędzy poszczególnymi partnerami projektów;

e. współdziała z kierownikiem projektu i w porozumieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której realizowany będzie projekt we właściwym przygotowaniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie projektu o charakterze inwestycyjnym do instytucji finansującej a następnie ich realizacji;

f. niezwłoczne informuje Rektora Uczelni lub właściwego Prorektora o zagrożeniach w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów;

g. przygotowuje informacje, opracowania, koncepcje dotyczące projektów realizowanych w Dziale na potrzeby kierownictwa Uczelni;

h. prowadzi rejestr wniosków złożonych oraz realizowanych projektów przez Dział;

i. przechowuje oryginały dokumentacji sprawozdawczej dotyczącej trwałości projektów;

j. bierze udział w pracach związanych z wdrażaniem „Strategii rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” oraz w monitorowaniu stanu jej realizacji, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, w ramach których są planowane, realizowane projekty finansowane z zewnętrznych źródeł, służące rozwojowi UPWr;

k. przygotowuje dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i innych instytucji okresowe informacje na temat realizowanych i planowanych do realizacji projektów prowadzonych przez Dział;

l. prowadzi stronę internetową Działu;

m. administruje Systemem Monitorowania Projektów (EOD i TETA projekt) i wykorzystuje uzyskane dane do celów sprawozdawczych.

2. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych wspiera kierownika projektu od momentu przekazania Dyrektorowi Działu podpisanej umowy o dofinansowanie w realizacji projektów naukowo-badawczych, badawczych, badawczo-wdrożeniowych i edukacyjno-rozwojowych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, innych niż określone w art. 94 ustęp 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2184 ze zmianami) z wyłączeniem projektów międzynarodowych (w tym H2020), NCN i szkoleniowych obsługiwanych przez działy w pionach pozostałych prorektorów, w zakresie:

a. weryfikacji dokumentacji projektowej oraz umowy o dofinansowanie przekazanej przez kierownika projektu lub kompetencyjną jednostkę wsparcia – w przypadku stwierdzenia braków lub niejasności pracownicy Działu zwracają się o uzupełnienia/wyjaśnienia;

b. przygotowania dokumentacji związanej z rozpoczęciem oraz zakończeniem realizacji projektu, w tym wypełnianie obowiązków wynikających z zarządzeń i regulacji wewnętrznych Uczelni (stosowne wnioski, pisma, upoważnienia itp.);

c. wsparcia w przeprowadzeniu postępowań zakupowych zgodnie z Regulaminem PZP obowiązującym na Uczelni oraz procedurami wynikającymi z umowy o dofinansowanie;

d. prowadzenia odpowiednich zestawień finansowych w celu weryfikacji postępu finansowego projektu z założonym harmonogramem transz oraz budżetem projektu;

e. prowadzenia odpowiednich zestawień w celu weryfikacji stopnia osiągnięcia wskaźników projektowych;

f. ewidencji i opisywania dokumentów finansowych zgodnie z wymogami instytucji finansującej;

g. przygotowania wniosków o płatność na podstawie dokumentów finansowych oraz informacji merytorycznych (w tym informacji o osiągniętych wskaźnikach) przekazanych przez kierownika projektu oraz ich ewidencja;

h. realizacji działań promocyjno-informacyjnych w oparciu o harmonogram przygotowany przez kierownika projektu/weryfikacji prawidłowości wypełnienia obowiązków promocyjno-informacyjnych;

i. gromadzenia informacji oraz wprowadzanie danych dotyczących projektów do systemów - w przypadku projektów rozliczanych elektronicznie;

j. sprawozdawczość (w konsultacji z kierownikiem projektu) dotycząca realizowanych projektów na rzecz władz Uczelni oraz instytucji zewnętrznych;

k. przygotowywania dokumentów do kontroli/audytu projektu na wniosek kierownika projektu i w zakresie kompetencji Działu;

l. archiwizacji dokumentacji projektowej znajdującej się w Dziale.

3. Wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem funkcjonowania Działu.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka


Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 16-08-2018
Opublikowane przez: Tomasz Lewandowski
Data publikacji: 20-08-2018 08:55
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 07-02-2020 07:47