w sprawie wprowadzenia zmian do Zarządzenia nr 119/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 listopada 2016 roku w sprawie przekształcenia Biura Rozwoju i Projektów Strategicznych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych
Na podstawie art. 66 ust.2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 ze zmianami), § 18 ust.3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, zarządza się, co następuje:
§ 1
Wprowadza się następujące zmiany do Zarządzenia nr 119/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 listopada 2016 roku w sprawie przekształcenia Biura Rozwoju i Projektów Strategicznych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych
1. W § 1 dodaje się ustęp 4 o treści:
„4. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych prowadzi działalność na rzecz rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w obszarach projektów: inwestycyjnych, badawczych, badawczo-wdrożeniowych oraz edukacyjno-rozwojowych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, innych niż określone w art. 94 ustęp1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2184 ze zmianami), z wyłączeniem projektów międzynarodowych (w tym H2020), NCN i szkoleniowych obsługiwanych przez działy w pionach pozostałych prorektorów".
2. § 2 otrzymuje brzmienie:
1. „Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych prowadzi działalność na rzecz rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
a. koordynuje prace koncepcyjne i planistyczne, w zakresie określonym stosownym zarządzeniem wprowadzającym w życie Regulamin postępowania w zakresie przygotowywania na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych oraz zarządza realizacją projektów o charakterze inwestycyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem działań w zakresie innowacji, transferu technologii i wspierania przedsiębiorczości;
b. przygotowuje analizy możliwości pozyskania i finansowania projektów o charakterze inwestycyjnym ze środków zewnętrznych;
c. informuje oraz udziela porad w zakresie stosowania procedur określonych przez instytucje finansujące projekty oraz stosowanych na Uczelni, dotyczących przygotowania, realizacji i rozliczania projektów o charakterze inwestycyjnym przygotowywanych przez jednostki organizacyjne Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;
d. przygotowuje koncepcje projektów o charakterze inwestycyjnym, oraz w przypadku realizacji projektu w konsorcjum z innymi podmiotami, określa zakres współpracy i podział zadań pomiędzy poszczególnymi partnerami projektów;
e. współdziała z kierownikiem projektu i w porozumieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której realizowany będzie projekt we właściwym przygotowaniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie projektu o charakterze inwestycyjnym do instytucji finansującej a następnie ich realizacji;
f. niezwłoczne informuje Rektora Uczelni lub właściwego Prorektora o zagrożeniach w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów;
g. przygotowuje informacje, opracowania, koncepcje dotyczące projektów realizowanych w Dziale na potrzeby kierownictwa Uczelni;
h. prowadzi rejestr wniosków złożonych oraz realizowanych projektów przez Dział;
i. przechowuje oryginały dokumentacji sprawozdawczej dotyczącej trwałości projektów;
j. bierze udział w pracach związanych z wdrażaniem „Strategii rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” oraz w monitorowaniu stanu jej realizacji, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, w ramach których są planowane, realizowane projekty finansowane z zewnętrznych źródeł, służące rozwojowi UPWr;
k. przygotowuje dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i innych instytucji okresowe informacje na temat realizowanych i planowanych do realizacji projektów prowadzonych przez Dział;
l. prowadzi stronę internetową Działu;
m. administruje Systemem Monitorowania Projektów (EOD i TETA projekt) i wykorzystuje uzyskane dane do celów sprawozdawczych.
2. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych wspiera kierownika projektu od momentu przekazania Dyrektorowi Działu podpisanej umowy o dofinansowanie w realizacji projektów naukowo-badawczych, badawczych, badawczo-wdrożeniowych i edukacyjno-rozwojowych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, innych niż określone w art. 94 ustęp 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2184 ze zmianami) z wyłączeniem projektów międzynarodowych (w tym H2020), NCN i szkoleniowych obsługiwanych przez działy w pionach pozostałych prorektorów, w zakresie:
a. weryfikacji dokumentacji projektowej oraz umowy o dofinansowanie przekazanej przez kierownika projektu lub kompetencyjną jednostkę wsparcia – w przypadku stwierdzenia braków lub niejasności pracownicy Działu zwracają się o uzupełnienia/wyjaśnienia;
b. przygotowania dokumentacji związanej z rozpoczęciem oraz zakończeniem realizacji projektu, w tym wypełnianie obowiązków wynikających z zarządzeń i regulacji wewnętrznych Uczelni (stosowne wnioski, pisma, upoważnienia itp.);
c. wsparcia w przeprowadzeniu postępowań zakupowych zgodnie z Regulaminem PZP obowiązującym na Uczelni oraz procedurami wynikającymi z umowy o dofinansowanie;
d. prowadzenia odpowiednich zestawień finansowych w celu weryfikacji postępu finansowego projektu z założonym harmonogramem transz oraz budżetem projektu;
e. prowadzenia odpowiednich zestawień w celu weryfikacji stopnia osiągnięcia wskaźników projektowych;
f. ewidencji i opisywania dokumentów finansowych zgodnie z wymogami instytucji finansującej;
g. przygotowania wniosków o płatność na podstawie dokumentów finansowych oraz informacji merytorycznych (w tym informacji o osiągniętych wskaźnikach) przekazanych przez kierownika projektu oraz ich ewidencja;
h. realizacji działań promocyjno-informacyjnych w oparciu o harmonogram przygotowany przez kierownika projektu/weryfikacji prawidłowości wypełnienia obowiązków promocyjno-informacyjnych;
i. gromadzenia informacji oraz wprowadzanie danych dotyczących projektów do systemów - w przypadku projektów rozliczanych elektronicznie;
j. sprawozdawczość (w konsultacji z kierownikiem projektu) dotycząca realizowanych projektów na rzecz władz Uczelni oraz instytucji zewnętrznych;
k. przygotowywania dokumentów do kontroli/audytu projektu na wniosek kierownika projektu i w zakresie kompetencji Działu;
l. archiwizacji dokumentacji projektowej znajdującej się w Dziale.
3. Wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem funkcjonowania Działu.
§ 2
W Regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 ze zm. z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, wprowadza się
następujące zmiany:
§ 60 otrzymuje brzmienie:
1. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych prowadzi działalność na rzecz rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
a. koordynuje prace koncepcyjne i planistyczne, w zakresie określonym stosownym zarządzeniem wprowadzającym w życie Regulamin postępowania w zakresie przygotowywania na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych oraz zarządza realizacją projektów o charakterze inwestycyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem działań w zakresie innowacji, transferu technologii i wspierania przedsiębiorczości;
b. przygotowuje analizy możliwości pozyskania i finansowania projektów o charakterze inwestycyjnym ze środków zewnętrznych;
c. informuje oraz udziela porad w zakresie stosowania procedur określonych przez instytucje finansujące projekty oraz stosowanych na Uczelni, dotyczących przygotowania, realizacji i rozliczania projektów o charakterze inwestycyjnym przygotowywanych przez jednostki organizacyjne Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;
d. przygotowuje koncepcje projektów o charakterze inwestycyjnym, oraz w przypadku realizacji projektu w konsorcjum z innymi podmiotami, określa zakres współpracy i podział zadań pomiędzy poszczególnymi partnerami projektów;
e. współdziała z kierownikiem projektu i w porozumieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której realizowany będzie projekt we właściwym przygotowaniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie projektu o charakterze inwestycyjnym do instytucji finansującej a następnie ich realizacji;
f. niezwłoczne informuje Rektora Uczelni lub właściwego Prorektora o zagrożeniach w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów;
g. przygotowuje informacje, opracowania, koncepcje dotyczące projektów realizowanych w Dziale na potrzeby kierownictwa Uczelni;
h. prowadzi rejestr wniosków złożonych oraz realizowanych projektów przez Dział;
i. przechowuje oryginały dokumentacji sprawozdawczej dotyczącej trwałości projektów;
j. bierze udział w pracach związanych z wdrażaniem „Strategii rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” oraz w monitorowaniu stanu jej realizacji, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, w ramach których są planowane, realizowane projekty finansowane z zewnętrznych źródeł, służące rozwojowi UPWr;
k. przygotowuje dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i innych instytucji okresowe informacje na temat realizowanych i planowanych do realizacji projektów prowadzonych przez Dział;
l. prowadzi stronę internetową Działu;
m. administruje Systemem Monitorowania Projektów (EOD i TETA projekt) i wykorzystuje uzyskane dane do celów sprawozdawczych.
2. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych wspiera kierownika projektu od momentu przekazania Dyrektorowi Działu podpisanej umowy o dofinansowanie w realizacji projektów naukowo-badawczych, badawczych, badawczo-wdrożeniowych i edukacyjno-rozwojowych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, innych niż określone w art. 94 ustęp 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2184 ze zmianami) z wyłączeniem projektów międzynarodowych (w tym H2020), NCN i szkoleniowych obsługiwanych przez działy w pionach pozostałych prorektorów, w zakresie:
a. weryfikacji dokumentacji projektowej oraz umowy o dofinansowanie przekazanej przez kierownika projektu lub kompetencyjną jednostkę wsparcia – w przypadku stwierdzenia braków lub niejasności pracownicy Działu zwracają się o uzupełnienia/wyjaśnienia;
b. przygotowania dokumentacji związanej z rozpoczęciem oraz zakończeniem realizacji projektu, w tym wypełnianie obowiązków wynikających z zarządzeń i regulacji wewnętrznych Uczelni (stosowne wnioski, pisma, upoważnienia itp.);
c. wsparcia w przeprowadzeniu postępowań zakupowych zgodnie z Regulaminem PZP obowiązującym na Uczelni oraz procedurami wynikającymi z umowy o dofinansowanie;
d. prowadzenia odpowiednich zestawień finansowych w celu weryfikacji postępu finansowego projektu z założonym harmonogramem transz oraz budżetem projektu;
e. prowadzenia odpowiednich zestawień w celu weryfikacji stopnia osiągnięcia wskaźników projektowych;
f. ewidencji i opisywania dokumentów finansowych zgodnie z wymogami instytucji finansującej;
g. przygotowania wniosków o płatność na podstawie dokumentów finansowych oraz informacji merytorycznych (w tym informacji o osiągniętych wskaźnikach) przekazanych przez kierownika projektu oraz ich ewidencja;
h. realizacji działań promocyjno-informacyjnych w oparciu o harmonogram przygotowany przez kierownika projektu/weryfikacji prawidłowości wypełnienia obowiązków promocyjno-informacyjnych;
i. gromadzenia informacji oraz wprowadzanie danych dotyczących projektów do systemów - w przypadku projektów rozliczanych elektronicznie;
j. sprawozdawczość (w konsultacji z kierownikiem projektu) dotycząca realizowanych projektów na rzecz władz Uczelni oraz instytucji zewnętrznych;
k. przygotowywania dokumentów do kontroli/audytu projektu na wniosek kierownika projektu i w zakresie kompetencji Działu;
l. archiwizacji dokumentacji projektowej znajdującej się w Dziale.
3. Wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem funkcjonowania Działu.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka
Wytworzył: | Tadeusz Trziszka |
---|---|
Data wytworzenia: | 16-08-2018 |
Opublikowane przez: | Tomasz Lewandowski |
Data publikacji: | 20-08-2018 08:55 |
Ostatnio zaktualizował: | Piotr Kaługa |
Data ostatniej aktualizacji: | 07-02-2020 07:47 |