2017 rok

Zarządzenie nr 89/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 6 czerwca 2017 roku

w sprawie w sprawie utworzenia Centrum Digitalizacji oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 56/2010 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 r. ze zm.

Na podstawie art. 66 ust.2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1842 ze zmianami), §44 ust. 3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się co następuje:

§1
Na wniosek Prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą tworzy się Centrum Digitalizacji.

§2
Do zadań Centrum Digitalizacji należy:
  1. Przygotowanie i przeprowadzenie procesu digitalizacji dokumentów będących w posiadaniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu dla potrzeb ich udostępniania na zasadach otwartej nauki.
  2. Obróbka graficzna, językowa, edytorska digitalizowanych dokumentów.
  3. Digitalizacja eksponatów i obiektów przestrzennych, opracowanie modeli 3D oraz ich edycja i przetwarzanie.
  4. Opracowanie w zakresie metadanowymdigitalizowanych kolekcji i obiektów oraz ich przygotowanie do udostępniania.
  5. Edycja i przetwarzanie istniejących danych cyfrowych, będących w posiadaniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu dla potrzeb ich udostępniania na zasadach otwartej nauki.
  6. Prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania.
§ 3
Centrum, o którym mowa w § 1, otrzymuje symbol N0CD0000 i podlega prorektorowi ds. nauki i współpracy z zagranicą.

§ 4
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
1) Wykonania stosownych szyldów i pieczątek przez Dział Administracyjno-Gospodarczy w porozumieniu z prorektorem ds. nauki i współpracy z zagranicą.
2) Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.

§ 5
Jednostka finansowana będzie ze środków projektu „Aktywna Platforma Informacyjna e-sicenceplus.pl”, umowa nr POPC.02.03.01-00-0010/16-00 (wynagrodzenia pracowników) oraz ze środków administracji Uczelni (koszty związane z utrzymaniem pomieszczeń, sprzętu, itp.);

§ 6
W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:
  1. W §12 ust.2 dodaje się pkt.36 w brzmieniu : „Centrum Digitalizacji”
  2. W schemacie graficznym na stronie 17 „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI DO SPRAW NAUKI I WSPÓŁPRACY Z ZAGRANICĄ” dodaje się :„Centrum Digitalizacji”
  3. W § 19 ust.4.otrzymuje brzmienie: „Centrum Digitalizacji”, kolejność numeracji zmienia się odpowiednio.
  4. Dodaje się §52b w brzmieniu:
Centrum Digitalizacji
Do zadań Centrum Digitalizacji należy:
  1. Przygotowanie i przeprowadzenie procesu digitalizacji dokumentów będących w posiadaniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu dla potrzeb ich udostępniania na zasadach otwartej nauki.
  2. Obróbka graficzna, językowa, edytorska digitalizowanych dokumentów.
  3. Digitalizacja eksponatów i obiektów przestrzennych, opracowanie modeli 3D oraz ich edycja i przetwarzanie.
  4. Opracowanie w zakresie metadanowymdigitalizowanych kolekcji i obiektów oraz ich przygotowanie do udostępniania.
  5. Edycja i przetwarzanie istniejących danych cyfrowych, będących w posiadaniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu dla potrzeb ich udostępniania na zasadach otwartej nauki.
  6. Prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania.
W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego „Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” wprowadza się następujące zmiany:
w pkt. VIII lit. B: Pion bezpośrednio podporządkowany prorektorowi do nauki i współpracy z zagranicą pkt. 5 otrzymuje brzmienie :„Centrum Digitalizacji N0CD0000”, kolejność numeracji zmienia się odpowiednio.

§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 06-06-2017
Opublikowane przez: Tomasz Lewandowski
Data publikacji: 13-06-2017 15:32
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 08-02-2020 22:00