2017 rok

Zarządzenie nr 195/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 grudnia 2017 roku

w sprawie przekształcenia Działu Kadr i Spraw Socjalnych oraz Działu Płac i Świadczeń Społecznych w Dział Kadr i Płac oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 r.

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 ze zmianami), § 18 ust. 3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się, co następuje:

§1
  1. Dotychczasowy Dział Kadr i Spraw Socjalnych oraz Dział Płac i Świadczeń Społecznych przekształca się w Dział Kadr i Płac
  2. Dział Kadr i Płac podlega Rektorowi i otrzymuje symbol organizacyjny R0KP0000
  3. Jednostka, o której mowa w § 1 ust.1 finansowana jest ze środków administracji Uczelni.
  4. Działem Kadr i Płac kieruje Dyrektor Działu
  5. Pracownicy Działu Kadr i Spraw Socjalnych oraz Działu Płac i Świadczeń Społecznych stają się pracownikami Działu Kadr i Płac
  6. Czynności związane z łączeniem działów rozpoczną się od 3 stycznia 2018 roku.

§2
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
  1. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek przez Dział Administracyjno-Gospodarczy w porozumieniu z Dyrektorem Działu.
  2. Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.
  3. Przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej
§3
Do zadań Działu Kadr i Płac należy:
Prowadzenie całokształtu spraw kadrowych i płacowych Uczelni.
  1. 1. W zakresie spraw kadrowych w szczególności:
    1) realizacja ustalonej na Uczelni polityki zatrudnienia i płac,
    2) załatwianie wszystkich spraw związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem stosunków pracy,
    3) prowadzenie wszelkich spraw dotyczących uprawnień pracowniczych wynikających z zatrudnienia na Uczelni,
    4) kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy w tym występowanie w imieniu rektora do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o sprawdzenie zasadności wystawionych zwolnień lekarskich,
    5) przygotowywanie dokumentacji w sprawach nadawania orderów i odznaczeń państwowych, resortowych i regionalnych oraz prowadzenie rejestru orderów i odznaczeń,
    6) opracowywanie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego, resortowych i uczelnianych dotyczących zatrudnienia,
    7) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej regulacji płac, podwyżek płac, nagród z zakładowego funduszu nagród,
    8) współpraca z urzędami administracji publicznej oraz organizacjami związkowymi działającymi w Uczelni,
    9) prowadzenie obsługi technicznej komisji senackich, rektorskich, rektorsko-związkowych i doraźnych oraz zespołów zajmujących się sprawami kadrowymi,
    10) prowadzenie ewidencji czasu pracy i kontrola wykorzystania czasu pracy,
    11) przyjmowanie wniosków, rejestrowanie, wypisywanie i wydawanie legitymacji nauczycieli akademickich i identyfikatorów pracowniczych,
    12) opracowywanie projektów regulaminów, przepisów wewnętrznych i instrukcji w sprawach związanych z funkcjonowaniem działu,
    13) przygotowywanie i realizacja planów zaspokojenia potrzeb socjalnych pracowników i ich rodzin oraz byłych pracowników Uczelni będących emerytami i rencistami,
    14) prowadzenie spraw związanych z udzieleniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
    15) zgłaszanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pracowników i ich rodzin do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz ich wyrejestrowywanie z ubezpieczeń,
    16) zgłaszanie i wyrejestrowywanie do ubezpieczeń społecznych osób i członków rodzin zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych, a także osób uprawnionych do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
    17) wydawanie na prośbę zainteresowanych zaświadczeń o zatrudnieniu w ramach stosunku pracy, jak również w ramach umowy-zlecenia.
  2. W zakresie spraw płacowych w szczególności:
    1) dokonywanie naliczeń wypłat wynagrodzeń osobowych, bezosobowych, honorariów oraz dodatkowych wynagrodzeń rocznych z uwzględnieniem wszystkich składników wpływających na wynagrodzenia,
    2) naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne, składek na ubezpieczenia zdrowotne, zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
    3) dokonywanie indywidualnych zadeklarowanych przez pracowników potrąceń oraz nakazów płatniczych przez listę płac,
    4) dokonywanie naliczeń wypłat oraz zaliczek na podatek dochodowy z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na podstawie wykazów z Działu Kadr i Spraw Socjalnych,
    5) sporządzanie i elektroniczny przekaz miesięcznych raportów ZUS RCA, ZUS RSA, ZUS RZA oraz Deklaracji Rozliczeniowej ZUS DRA, jak również wysłanie przelewów,
    6) sporządzanie miesięcznych rozliczeń z Urzędem Skarbowym,
    7) sporządzanie informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy: PIT-11, sporządzanie informacji o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych PIT-8C oraz rocznego obliczenia podatku od dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym: PIT-40,
    8) sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniu dla pracowników przechodzących na emeryturę lub rentę: ZUS Rp-7, także dla pracowników będących emerytami lub rencistami,
    9) generowanie, uzgadnianie i wysyłanie przelewów elektronicznych na indywidualne konta pracowników wypłat z osobowego funduszu płac, z bezosobowego funduszu płac oraz z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
    10) sporządzanie sprawozdań kwartalnych oraz rocznych: Rb-70, Z-03, Z-06 o zatrudnieniu, wynagrodzeniach i czasie pracy,
    11) prowadzenie całokształtu spraw dotyczących świadczeń przysługujących pracownikom z ubezpieczenia społecznego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    12) sporządzanie planu wynagrodzeń osobowych i wynikających z umów zlecenia i o dzieło, w podziale na projekty.
    13) księgowanie do systemu finansowo-księgowego naliczonych i wypłaconych wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń (ZUS, podatek dochodowy od osób fizycznych, ZFŚS), potrąceń od wynagrodzeń odpowiednio na konta ewidencji księgowej zespołu 1,2,4,5,7,8.
    14) uzgadnianie naliczonych i wypłaconych wynagrodzeń wraz z pochodnymi, zaksięgowanych na odpowiednich kontach ewidencji księgowej.
    15) współpraca z ZUS oraz Urzędem Skarbowym.
    16) bieżąca współpraca z Kwestorem, Zastępcami Kwestora, Działem Księgowości Ogólnej, Działem Księgowości Materiałowej, Działem Księgowości Finansowej, Biurem Analiz Ekonomicznych.
    17) obsługa Biegłego Rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie zaksięgowanych wynagrodzeń wraz z pochodnymi.
    18) odpowiedzialność przed Kwestorem za prawidłowe, terminowe, zgodne z planem rzeczowo-finansowym na dany rok oraz z obowiązującymi przepisami prawa, operacje finansowe w zakresie wynagrodzeń i ich skutków.
  3. Sprawowanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem pracy Działu.
  4. Nadzór nad pracą Działu w zakresie spraw kadrowych nauczycieli akademickich z upoważnienia rektora sprawuje prorektor ds. nauki i współpracy z zagranica, a w pozostałych sprawach kanclerz.
    Nadzór nad pracą Działu w zakresie płac i świadczeń społecznych z upoważnienia rektora sprawuje kwestor lub kwestor w porozumieniu z kanclerzem.
§4
W Regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, wprowadza się następujące zmiany:
  1. W § 12 ust. 2 pkt.11 otrzymuje brzmienie: „Dział Kadr i Płac”
  2. W § 12 ust.2 wykreśla się w pkt. 20 wykreśla się p. pkt. d „Dział Płac i Świadczeń Społecznych”, kolejność numeracji zmienia się odpowiednio.
  3. W § 18 pkt.11 otrzymuje brzmienie: „Dział Kadr i Płac”
  4. Wykreśla się §78.
  5. w§ 76 „Zastępca kwestora do spraw księgowości”: pkt.6 otrzymuje brzmienie: „sprawuje nadzór nad działalnością i organizacją działów Kwestury: Dział Księgowości Materiałowej, Dział Księgowości Ogólnej”
  6. Dotychczasowy § 31 otrzymuje brzmienie:
Dział Kadr i Płac
Do zadań Działu Kadr i Płac należy:
Prowadzenie całokształtu spraw kadrowych i płacowych Uczelni.

  1. W zakresie spraw kadrowych w szczególności:
    1) realizacja ustalonej na Uczelni polityki zatrudnienia i płac,
    2) załatwianie wszystkich spraw związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem stosunków pracy,
    3) prowadzenie wszelkich spraw dotyczących uprawnień pracowniczych wynikających z zatrudnienia na Uczelni,
    4) kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy w tym występowanie w imieniu rektora do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o sprawdzenie zasadności wystawionych zwolnień lekarskich,
    5) przygotowywanie dokumentacji w sprawach nadawania orderów i odznaczeń państwowych, resortowych i regionalnych oraz prowadzenie rejestru orderów i odznaczeń,
    6) opracowywanie sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego, resortowych i uczelnianych dotyczących zatrudnienia,
    7) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej regulacji płac, podwyżek płac, nagród z zakładowego funduszu nagród,
    8) współpraca z urzędami administracji publicznej oraz organizacjami związkowymi działającymi w Uczelni,
    9) prowadzenie obsługi technicznej komisji senackich, rektorskich, rektorsko-związkowych i doraźnych oraz zespołów zajmujących się sprawami kadrowmi,
    10) prowadzenie ewidencji czasu pracy i kontrola wykorzystania czasu pracy,
    11) przyjmowanie wniosków, rejestrowanie, wypisywanie i wydawanie legitymacji nauczycieli akademickich i identyfikatorów pracowniczych,
    12) opracowywanie projektów regulaminów, przepisów wewnętrznych i instrukcji w sprawach związanych z funkcjonowaniem działu,
    13) przygotowywanie i realizacja planów zaspokojenia potrzeb socjalnych pracowników i ich rodzin oraz byłych pracowników Uczelni będących emerytami i rencistami,
    14) prowadzenie spraw związanych z udzieleniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
    15) zgłaszanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pracowników i ich rodzin do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz ich wyrejestrowywanie z ubezpieczeń,
    16) zgłaszanie i wyrejestrowywanie do ubezpieczeń społecznych osób i członków rodzin zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych, a także osób uprawnionych do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
    17) wydawanie na prośbę zainteresowanych zaświadczeń o zatrudnieniu w ramach stosunku pracy, jak również w ramach umowy-zlecenia,
  2. W zakresie spraw płacowych w szczególności:
    1) dokonywanie naliczeń wypłat wynagrodzeń osobowych, bezosobowych, honorariów oraz dodatkowych wynagrodzeń rocznych z uwzględnieniem wszystkich składników wpływających na wynagrodzenia,
    2) naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne, składek na ubezpieczenia zdrowotne, zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
    3) dokonywanie indywidualnych zadeklarowanych przez pracowników potrąceń oraz nakazów płatniczych przez listę płac,
    4) dokonywanie naliczeń wypłat oraz zaliczek na podatek dochodowy z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych na podstawie wykazów z Działu Kadr i Spraw Socjalnych,
    5) sporządzanie i elektroniczny przekaz miesięcznych raportów ZUS RCA, ZUS RSA, ZUS RZA oraz Deklaracji Rozliczeniowej ZUS DRA, jak również wysłanie przelewów,
    6) sporządzanie miesięcznych rozliczeń z Urzędem Skarbowym,
    7) sporządzanie informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy: PIT-11, sporządzanie informacji o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych PIT-8C oraz rocznego obliczenia podatku od dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym: PIT-40,
    8) sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniu dla pracowników przechodzących na emeryturę lub rentę: ZUS Rp-7, także dla pracowników będących emerytami lub rencistami,
    9) generowanie, uzgadnianie i wysyłanie przelewów elektronicznych na indywidualne konta pracowników wypłat z osobowego funduszu płac, z bezosobowego funduszu płac oraz z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
    10) sporządzanie sprawozdań kwartalnych oraz rocznych: Rb-70, Z-03, Z-06 o zatrudnieniu, wynagrodzeniach i czasie pracy,
    11) prowadzenie całokształtu spraw dotyczących świadczeń przysługujących pracownikom z ubezpieczenia społecznego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    12) sporządzanie planu wynagrodzeń osobowych i wynikających z umów zlecenia i o dzieło, w podziale na projekty.
    13) księgowanie do systemu finansowo-księgowego naliczonych i wypłaconych wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń (ZUS, podatek dochodowy od osób fizycznych, ZFŚS), potrąceń od wynagrodzeń odpowiednio na konta ewidencji księgowej zespołu 1,2,4,5,7,8.
    14) uzgadnianie naliczonych i wypłaconych wynagrodzeń wraz z pochodnymi, zaksięgowanych na odpowiednich kontach ewidencji księgowej.
    15) współpraca z ZUS oraz Urzędem Skarbowym.
    16) bieżąca współpraca z Kwestorem, Zastępcami Kwestora, Działem Księgowości Ogólnej, Działem Księgowości Materiałowej, Działem Księgowości Finansowej, Biurem Analiz Ekonomicznych.
    17) obsługa Biegłego Rewidenta badającego sprawozdanie finansowe w zakresie zaksięgowanych wynagrodzeń wraz z pochodnymi.
    18) odpowiedzialność przed Kwestorem za prawidłowe, terminowe, zgodne z planem rzeczowo-finansowym na dany rok oraz z obowiązującymi przepisami prawa, operacje finansowe w zakresie wynagrodzeń i ich skutków.
  3. Sprawowanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem pracy Działu.
  4. Nadzór nad pracą Działu z upoważnienia rektora w zakresie spraw kadrowych nauczycieli akademickich z upoważnienia rektora sprawuje prorektor ds. nauki i współpracy z zagranica, a w pozostałych sprawach kanclerz.
    Nadzór nad pracą Działu w zakresie płac i świadczeń społecznych z upoważnienia rektora sprawuje kwestor lub kwestor w porozumieniu z kanclerzem.

Na stronie 12 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu „Jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi” w schemacie graficznym : zmienia się nazwę jednostki organizacyjnej „Działu Kadr i Spraw Socjalnych” na „Dział Kadr i Płac”.

W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego „Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” wprowadza się następujące zmiany:
w pkt. VIII lit. A „Pion bezpośrednio podległy rektorowi” pkt. 21 otrzymuje brzmienie: „Dział Kadr i Płac R0KP0000 ”
w pkt. VIII lit. I „Pion bezpośrednio podporządkowanym zastępcy kanclerza – kwestorowi” wykreśla się pkt. 8 : „Dział Płac i Świadczeń Społecznych AF000P00”, numeracja zmienia się odpowiednio.

§5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2018 roku.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 29-12-2017
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 03-01-2018 10:57
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 09-02-2020 12:08