w sprawie przekształcenia Biura ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem, Samodzielnego Stanowiska ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu w Biuro ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010r.
Na podstawie art. 66 ust.2 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. 1842 ze zmianami) oraz § 18 ust.3 pkt.2, § 26 ust.1 i § 44 ust.3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, a także § 14 ust.5 regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010r.
zarządza się co następuje:
§ 1
1. Na wniosek Prorektora ds. innowacji i współpracy z gospodarką przekształca się Biuro ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem oraz Samodzielne Stanowisko ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu w Biuro ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką
2. Biuro ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką podlega Prorektorowi ds. innowacji i współpracy z gospodarką i otrzymuje symbol organizacyjny W0GP00000.
3. Jednostka finansowana jest ze środków administracji uczelni.
§2
Do zadań Biura ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką należy:
1. podejmowanie działań strategicznych i operacyjnych w ramach współpracy z dużymi przedsiębiorstwami, w tym spółkami Skarbu Państwa oraz przedsiębiorstwami sektora MMŚP, instytucjami otoczenia biznesu, organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie kompetencji Prorektora ds. Innowacji
i Współpracy z Gospodarką;
2. przygotowywanie i realizacja z właściwymi kompetencyjnie jednostkami Uczelni krótko-
i długoterminowych programów współpracy z dużymi przedsiębiorstwami, w tym spółkami Skarbu Państwa i przedsiębiorstwami sektora MMŚP;
3. podejmowanie działań mających na celu propagowanie przedsiębiorczości akademickiej oraz efektywne wykorzystanie potencjału intelektualnego i technicznego Uczelni w tym zakresie m.in. poprzez rozwijanie współpracy z BCC, Wrocławskim Parkiem Technologicznym, Dolnośląską Radą Przedsiębiorczości i Nauki, Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, Dolnośląskim Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości i klastrami gospodarczymi funkcjonującymi w regionie oraz poprzez organizację Akademickich Targów Przedsiębiorczości;
4. promowanie idei przedsiębiorczości w środowisku akademickim poprzez prowadzenie stałej współpracy z jednostkami i pracownikami Uczelni, Radami Biznesu, wydziałowymi koordynatorami ds. innowacji i współpracy z gospodarką, przedstawicielami Rady Nadzorującej i Rady Konsultacyjnej AIP UPWr w celu przepływu informacji na temat form transferu wiedzy do gospodarki i zachęcania do podejmowania aktywności w zakresie zakładania firm, szczególnie spin-off, spin-out, start-up przez pracowników naukowych, dydaktycznych, studentów i absolwentów;
5. podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł wspierających misję Uczelni w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i współpracy
z gospodarką;
6. przygotowywanie projektów w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i współpracy
z gospodarką, a także udział w ich realizacji, przy współpracy z jednostkami Uczelni oraz podmiotami zewnętrznymi;
7. współpraca z Biurem Rektora w zakresie realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Zdrowia i Żywności” i innych programów o charakterze badawczo-rozwojowym;
8. realizacja działań obejmujących współpracę z organami administracji publicznej oraz krajowymi i zagranicznymi podmiotami branży rolniczej, w celu włączania Uczelni do działań na rzecz rolnictwa, gospodarki i ochrony środowiska oraz rozwoju regionu dolnośląskiego;
9. prowadzenie działań informacyjnych, konsultacyjnych i doradczych w zakresie przygotowywania i realizacji projektów na linii Uczelnia-Gospodarka dotyczących współpracy pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Uczelni, partnerami gospodarczymi
i organami administracji publicznej oraz projektów wspierających rozwój przedsiębiorczości;
10. podejmowanie działań w zakresie opracowywania i wdrażania innowacyjnych programów edukacyjnych wspierających przedsiębiorczość, realizowanych wspólnie z jednostkami organizacyjnymi Uczelni, partnerami gospodarczymi, jednostkami otoczenia biznesu, organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi m.in. w ramach działań Akademickiego Forum Przedsiębiorczości, Pracowni Design Thinking, Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości UPWr i innych;
11. współpraca z Absolwentami Uczelni działającymi w sektorze gospodarki i administracji, Radami Biznesu, Konwentem UPWr oraz Stowarzyszeniem Absolwentów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w celu realizowania wspólnych projektów na styku Uczelnia-Absolwent-Biznes;
12. przygotowywanie kwartalnych sprawozdań z postępu prowadzonych przez Biuro działań;
13. prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanej z zakresem działania Biura.
§3
W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 ze zm. z dnia 31 marca 2010 r. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
wprowadza się następujące zmiany:
1. W §12 ust. 2 pkt.33 otrzymuje brzmienie: „Biuro ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką ”kolejność numeracji zmienia się odpowiednio.
2. W §12 ust. 2 wykreśla się pkt. 37 p. pkt. g.
3. W §21 po pkt. 14 wpisuje się :
Prorektor ds. innowacji i współpracy z gospodarką sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1) Działem Innowacji, Wdrożeń i Komercjalizacji,
2) Biurem Rzecznika Patentowego,
3) Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości,
4) Biurem Karier,
5) Biurem ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką
6) Centrum Zarządzania Ryzykiem Środowiskowym i Monitoringu Ekosystemów
Na stronie 22 Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu „Jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio Prorektorowi do spraw innowacji i współpracy z gospodarką dotychczasowe brzmienie:
„Biuro ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem ”
zastępuje się : „Biuro ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką”,
wykreśla się :
„Samodzielne Stanowisko do spraw Współpracy z Gospodarką i Regionem”
4. §57 otrzymuje brzmienie:
Do zadań Biura ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką należy:
1. podejmowanie działań strategicznych i operacyjnych w ramach współpracy z dużymi przedsiębiorstwami, w tym spółkami Skarbu Państwa oraz przedsiębiorstwami sektora MMŚP, instytucjami otoczenia biznesu, organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie kompetencji Prorektora ds. Innowacji
i Współpracy z Gospodarką;
2. przygotowywanie i realizacja z właściwymi kompetencyjnie jednostkami Uczelni krótko-
i długoterminowych programów współpracy z dużymi przedsiębiorstwami, w tym spółkami Skarbu Państwa i przedsiębiorstwami sektora MMŚP;
3. podejmowanie działań mających na celu propagowanie przedsiębiorczości akademickiej oraz efektywne wykorzystanie potencjału intelektualnego i technicznego Uczelni w tym zakresie m.in. poprzez rozwijanie współpracy z BCC, Wrocławskim Parkiem Technologicznym, Dolnośląską Radą Przedsiębiorczości i Nauki, Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, Dolnośląskim Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości i klastrami gospodarczymi funkcjonującymi w regionie oraz poprzez organizację Akademickich Targów Przedsiębiorczości;
4. promowanie idei przedsiębiorczości w środowisku akademickim poprzez prowadzenie stałej współpracy z jednostkami i pracownikami Uczelni, Radami Biznesu, wydziałowymi koordynatorami ds. innowacji i współpracy z gospodarką, przedstawicielami Rady Nadzorującej i Rady Konsultacyjnej AIP UPWr w celu przepływu informacji na temat form transferu wiedzy do gospodarki i zachęcania do podejmowania aktywności w zakresie zakładania firm, szczególnie spin-off, spin-out, start-up przez pracowników naukowych, dydaktycznych, studentów i absolwentów;
5. podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł wspierających misję Uczelni w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i współpracy
z gospodarką;
6. przygotowywanie projektów w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i współpracy
z gospodarką, a także udział w ich realizacji, przy współpracy z jednostkami Uczelni oraz podmiotami zewnętrznymi;
7. współpraca z Biurem Rektora w zakresie realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Zdrowia i Żywności” i innych programów o charakterze badawczo-rozwojowym;
8. realizacja działań obejmujących współpracę z organami administracji publicznej oraz krajowymi i zagranicznymi podmiotami branży rolniczej, w celu włączania Uczelni do działań na rzecz rolnictwa, gospodarki i ochrony środowiska oraz rozwoju regionu dolnośląskiego;
9. prowadzenie działań informacyjnych, konsultacyjnych i doradczych w zakresie przygotowywania i realizacji projektów na linii Uczelnia-Gospodarka dotyczących współpracy pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Uczelni, partnerami gospodarczymi
i organami administracji publicznej oraz projektów wspierających rozwój przedsiębiorczości;
10. podejmowanie działań w zakresie opracowywania i wdrażania innowacyjnych programów edukacyjnych wspierających przedsiębiorczość, realizowanych wspólnie z jednostkami organizacyjnymi Uczelni, partnerami gospodarczymi, jednostkami otoczenia biznesu, organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi m.in. w ramach działań Akademickiego Forum Przedsiębiorczości, Pracowni Design Thinking, Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości UPWr i innych;
11. współpraca z Absolwentami Uczelni działającymi w sektorze gospodarki i administracji, Radami Biznesu, Konwentem UPWr oraz Stowarzyszeniem Absolwentów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w celu realizowania wspólnych projektów na styku Uczelnia-Absolwent-Biznes;
12. przygotowywanie kwartalnych sprawozdań z postępu prowadzonych przez Biuro działań;
13. prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanej z zakresem działania Biura.
§4
1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1 października 2017r.
2. Traci moc obowiązującą:
Zarządzenie nr 112/2014 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 15 lipca 2014 roku w sprawie utworzenia Biura ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 r.
Zarządzenie nr 146/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 grudnia 2016 roku w sprawie utworzenia Samodzielnego Stanowiska ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 56/2010 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010r. ze zm.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka
Wytworzył: | Tadeusz Trziszka |
---|---|
Data wytworzenia: | 25-09-2017 |
Opublikowane przez: | Tomasz Lewandowski |
Data publikacji: | 28-09-2017 13:48 |
Ostatnio zaktualizował: | Piotr Kaługa |
Data ostatniej aktualizacji: | 09-02-2020 09:07 |