2017 rok

Zarządzenie nr 146/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 września 2017 roku

w sprawie przekształcenia Biura ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem, Samodzielnego Stanowiska ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu w Biuro ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010r.

Na podstawie art. 66 ust.2 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. 1842 ze zmianami) oraz § 18 ust.3 pkt.2, § 26 ust.1 i § 44 ust.3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, a także § 14 ust.5 regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010r.

zarządza się co następuje:


§ 1

1.    Na wniosek Prorektora ds. innowacji i współpracy z gospodarką przekształca się Biuro ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem oraz Samodzielne Stanowisko ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu w Biuro ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką

2.    Biuro ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką podlega Prorektorowi ds. innowacji i współpracy z gospodarką i otrzymuje symbol organizacyjny W0GP00000.

3.    Jednostka finansowana jest ze środków administracji uczelni.


§2

Do zadań Biura ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką należy:

1.    podejmowanie działań strategicznych i operacyjnych w ramach współpracy z dużymi przedsiębiorstwami, w tym spółkami Skarbu Państwa oraz przedsiębiorstwami sektora MMŚP, instytucjami otoczenia biznesu, organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie kompetencji Prorektora ds. Innowacji

i Współpracy z Gospodarką;

2.    przygotowywanie i realizacja z właściwymi kompetencyjnie jednostkami Uczelni krótko-

i długoterminowych programów współpracy z dużymi przedsiębiorstwami, w tym spółkami Skarbu Państwa i przedsiębiorstwami sektora MMŚP;

3.    podejmowanie działań mających na celu propagowanie przedsiębiorczości akademickiej oraz efektywne wykorzystanie potencjału intelektualnego i technicznego Uczelni w tym zakresie m.in. poprzez rozwijanie współpracy z BCC, Wrocławskim Parkiem Technologicznym, Dolnośląską Radą Przedsiębiorczości i Nauki, Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, Dolnośląskim Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości i klastrami gospodarczymi funkcjonującymi w regionie oraz poprzez organizację Akademickich Targów Przedsiębiorczości;

4.    promowanie idei przedsiębiorczości w środowisku akademickim poprzez prowadzenie stałej współpracy z jednostkami i pracownikami Uczelni, Radami Biznesu, wydziałowymi koordynatorami ds. innowacji i współpracy z gospodarką, przedstawicielami Rady Nadzorującej i Rady Konsultacyjnej AIP UPWr w celu przepływu informacji na temat form transferu wiedzy do gospodarki i zachęcania do podejmowania aktywności w zakresie zakładania firm, szczególnie spin-off, spin-out, start-up przez pracowników naukowych, dydaktycznych, studentów i absolwentów;

5.    podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł wspierających misję Uczelni w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i współpracy

z gospodarką;

6.    przygotowywanie projektów w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i współpracy

z gospodarką, a także udział w ich realizacji, przy współpracy z jednostkami Uczelni oraz podmiotami zewnętrznymi;

7.    współpraca z Biurem Rektora w zakresie realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Zdrowia i Żywności” i innych programów o charakterze badawczo-rozwojowym;

8.    realizacja działań obejmujących współpracę z organami administracji publicznej oraz krajowymi i zagranicznymi podmiotami branży rolniczej, w celu włączania Uczelni do działań na rzecz rolnictwa, gospodarki i ochrony środowiska oraz rozwoju regionu dolnośląskiego;

9.    prowadzenie działań informacyjnych, konsultacyjnych i doradczych w zakresie przygotowywania i realizacji projektów na linii Uczelnia-Gospodarka dotyczących współpracy pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Uczelni, partnerami gospodarczymi

i organami administracji publicznej oraz projektów wspierających rozwój przedsiębiorczości;

10.    podejmowanie działań w zakresie opracowywania i wdrażania innowacyjnych programów edukacyjnych wspierających przedsiębiorczość, realizowanych wspólnie z jednostkami organizacyjnymi Uczelni, partnerami gospodarczymi, jednostkami otoczenia biznesu, organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi m.in. w ramach działań Akademickiego Forum Przedsiębiorczości, Pracowni Design Thinking, Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości UPWr i innych;

11.    współpraca z Absolwentami Uczelni działającymi w sektorze gospodarki i administracji, Radami Biznesu, Konwentem UPWr oraz Stowarzyszeniem Absolwentów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w celu realizowania wspólnych projektów na styku Uczelnia-Absolwent-Biznes;

12.    przygotowywanie kwartalnych sprawozdań z postępu prowadzonych przez Biuro działań;

13.    prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanej z zakresem działania Biura.


§3

W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 ze zm. z dnia 31 marca 2010 r. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

wprowadza się następujące zmiany:

1.    W §12 ust. 2 pkt.33 otrzymuje brzmienie: „Biuro ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką ”kolejność numeracji zmienia się odpowiednio.

2.    W §12 ust. 2 wykreśla się pkt. 37 p. pkt. g.

3.    W §21 po pkt. 14 wpisuje się :

Prorektor ds. innowacji i współpracy z gospodarką sprawuje bezpośredni nadzór nad:

1) Działem Innowacji, Wdrożeń i Komercjalizacji,

2) Biurem Rzecznika Patentowego,

3) Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości,

4) Biurem Karier,

5) Biurem ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką

6) Centrum Zarządzania Ryzykiem Środowiskowym i Monitoringu Ekosystemów

Na stronie 22 Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu „Jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio Prorektorowi do spraw innowacji i współpracy z gospodarką dotychczasowe brzmienie:

„Biuro ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem ”

zastępuje się : „Biuro ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką”,

wykreśla się :

„Samodzielne Stanowisko do spraw Współpracy z Gospodarką i Regionem”

4.    §57 otrzymuje brzmienie:

Do zadań Biura ds. Rozwoju Przedsiębiorczości i Współpracy z Gospodarką należy:

1.    podejmowanie działań strategicznych i operacyjnych w ramach współpracy z dużymi przedsiębiorstwami, w tym spółkami Skarbu Państwa oraz przedsiębiorstwami sektora MMŚP, instytucjami otoczenia biznesu, organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie kompetencji Prorektora ds. Innowacji

i Współpracy z Gospodarką;

2.    przygotowywanie i realizacja z właściwymi kompetencyjnie jednostkami Uczelni krótko-

i długoterminowych programów współpracy z dużymi przedsiębiorstwami, w tym spółkami Skarbu Państwa i przedsiębiorstwami sektora MMŚP;

3.    podejmowanie działań mających na celu propagowanie przedsiębiorczości akademickiej oraz efektywne wykorzystanie potencjału intelektualnego i technicznego Uczelni w tym zakresie m.in. poprzez rozwijanie współpracy z BCC, Wrocławskim Parkiem Technologicznym, Dolnośląską Radą Przedsiębiorczości i Nauki, Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, Dolnośląskim Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości i klastrami gospodarczymi funkcjonującymi w regionie oraz poprzez organizację Akademickich Targów Przedsiębiorczości;

4.    promowanie idei przedsiębiorczości w środowisku akademickim poprzez prowadzenie stałej współpracy z jednostkami i pracownikami Uczelni, Radami Biznesu, wydziałowymi koordynatorami ds. innowacji i współpracy z gospodarką, przedstawicielami Rady Nadzorującej i Rady Konsultacyjnej AIP UPWr w celu przepływu informacji na temat form transferu wiedzy do gospodarki i zachęcania do podejmowania aktywności w zakresie zakładania firm, szczególnie spin-off, spin-out, start-up przez pracowników naukowych, dydaktycznych, studentów i absolwentów;

5.    podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł wspierających misję Uczelni w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i współpracy

z gospodarką;

6.    przygotowywanie projektów w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i współpracy

z gospodarką, a także udział w ich realizacji, przy współpracy z jednostkami Uczelni oraz podmiotami zewnętrznymi;

7.    współpraca z Biurem Rektora w zakresie realizacji Programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Zdrowia i Żywności” i innych programów o charakterze badawczo-rozwojowym;

8.    realizacja działań obejmujących współpracę z organami administracji publicznej oraz krajowymi i zagranicznymi podmiotami branży rolniczej, w celu włączania Uczelni do działań na rzecz rolnictwa, gospodarki i ochrony środowiska oraz rozwoju regionu dolnośląskiego;

9.    prowadzenie działań informacyjnych, konsultacyjnych i doradczych w zakresie przygotowywania i realizacji projektów na linii Uczelnia-Gospodarka dotyczących współpracy pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Uczelni, partnerami gospodarczymi

i organami administracji publicznej oraz projektów wspierających rozwój przedsiębiorczości;

10.    podejmowanie działań w zakresie opracowywania i wdrażania innowacyjnych programów edukacyjnych wspierających przedsiębiorczość, realizowanych wspólnie z jednostkami organizacyjnymi Uczelni, partnerami gospodarczymi, jednostkami otoczenia biznesu, organami administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi m.in. w ramach działań Akademickiego Forum Przedsiębiorczości, Pracowni Design Thinking, Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości UPWr i innych;

11.    współpraca z Absolwentami Uczelni działającymi w sektorze gospodarki i administracji, Radami Biznesu, Konwentem UPWr oraz Stowarzyszeniem Absolwentów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w celu realizowania wspólnych projektów na styku Uczelnia-Absolwent-Biznes;

12.    przygotowywanie kwartalnych sprawozdań z postępu prowadzonych przez Biuro działań;

13.    prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanej z zakresem działania Biura.


§4

1.    Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1 października 2017r.

2.    Traci moc obowiązującą:

Zarządzenie nr 112/2014 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 15 lipca 2014 roku w sprawie utworzenia Biura ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem oraz wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 r.

Zarządzenie nr 146/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 grudnia 2016 roku w sprawie utworzenia Samodzielnego Stanowiska ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 56/2010 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010r. ze zm.



Rektor

                                prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka


Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 25-09-2017
Opublikowane przez: Tomasz Lewandowski
Data publikacji: 28-09-2017 13:48
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 09-02-2020 09:07