2017 rok

Zarządzenie nr 13/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 26 stycznia 2017 roku

w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z 31 marca 2010 r. ze zm.

Na podstawie art. 66 ust.2 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2016r. poz. 1842 ze zm.),§ 18 ust.3 i § 127 ust.2 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się co następuje:

§ 1

Do Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z 31 marca 2010 r. ze zm. wprowadza się następujące zmiany:

 I. Określone Zarządzeniem nr 144/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 grudnia 2016 roku w sprawie zakresu kompetencji prorektorów oraz kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu na okres kadencji 2016-2020


1. Na stronie 1 Regulaminu organizacyjnego pkt. V i VI otrzymują brzmienie:

„V. ZAKRESY DZIAŁANIA REKTORA, PROREKTORÓW, KANCLERZA, ZASTĘPCÓW KANCLERZA
Zakres działania rektora
Zakres działania prorektora do spraw nauki i współpracy z zagranicą
Zakres działania prorektora do spraw studenckich i edukacji
Zakres działania prorektora do spraw innowacji i współpracy z gospodarką
Zakres działania prorektora do spraw rozwoju uczelni
Zakres działania dziekana
Zakres działania kierownika jednostki organizacyjnej
Zakres działania kanclerza
Zakres działania zastępców kanclerza, w tym kwestora
Zakres działania kwestora”

„VI   ZAKRESY DZIAŁANIA JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH ADMINISTRACJI
Pion bezpośrednio podległy rektorowi
Pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw studenckich i edukacji
Pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw nauki i współpracy z zagranicą
Pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw innowacji iwspółpracy z gospodarką
Pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw rozwoju uczelni
Pion administracyjny”


2. w schemacie graficznym na str. 5 Regulaminu organizacyjnego uaktualnia się nazwy prorektorów.


3. w §15 pkt.2 lit. a) do lit. d) otrzymują brzmienie:

a) „do spraw nauki i współpracy z zagranicą
b) do spraw studenckich i edukacji
c) do spraw innowacji i współpracy z gospodarką
d) do spraw rozwoju uczelni”


4. §16 ust.1 pkt.2) do pkt.5) otrzymują brzmienie:

2) „pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw nauki i współpracy z zagranicą,
3) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw studenckich i edukacji,
4) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw innowacji i współpracy z gospodarką,
5) pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw rozwoju uczelni,”


5. §18 pkt1) do pkt.4) otrzymują brzmienie:

1) „prorektor do spraw nauki i współpracy z zagranicą
2) prorektor do spraw studenckich i edukacji
3) prorektor do spraw innowacji i współpracy z gospodarką
4) prorektor do spraw rozwoju uczelni”


6. W schemacie graficznym na stronie 12 Regulaminu organizacyjnego

JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO REKTOROWI

określa się nazwy prorektorów:
prorektor do spraw nauki i współpracy z zagranicą
prorektor do spraw studenckich i edukacji
prorektor do spraw innowacji i współpracy z gospodarką
prorektor do spraw rozwoju uczelni


7. §19 otrzymuje brzmienie:

„prorektor ds. nauki i współpracy z zagranicą:

Sprawuje funkcjonalny nadzór nad kierownikami jednostek organizacyjnych międzywydziałowych, pozawydziałowych, wspólnych oraz wydziałowych w zakresie działalności naukowo-badawczej i rozwoju kadry naukowej.

1. Realizuje politykę Uczelni w zakresie badań naukowych oraz rozwoju kadry poprzez:

1) opiniowanie projektów badawczych oraz wniosków wydziałów i pracowników o dotacje właściwego ministra dla spraw szkolnictwa wyższego, Narodowego Centrum Nauki, Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, wniosków edukacyjnych oraz innych instytucji naukowych,
2) sprawowanie nadzoru nad poprawnością dokumentacji w zakresie umów i sprawozdawczości z właściwym ministrem ds. szkolnictwa wyższego, Narodowym Centrum Nauki,
3) zawieranie umów na wykonywanie: prac naukowo–badawczych, recenzji w postępowaniach o nadanie tytułu doktora honoris causa, prof. honorowego, książek, czasopism i innych materiałów niezbędnych do realizacji prac naukowo-badawczych, na usługi wydawnicze,
4) powoływanie kierowników Wiodących Zespołów Naukowych (WZN) oraz projektów badawczych, a także badawczo-rozwojowych i innych oraz określanie ich obowiązków,
5) sprawowanie nadzoru nad realizacją prac naukowo-badawczych,
6) zatwierdzanie dokumentów finansowych związanych z realizacją umów określonych w pkt. 3),
7) podejmowanie decyzji w sprawie dochodzenia odszkodowań z tytułu niewłaściwego wykonania umów, o których mowa w pkt. 3), w tym kar umownych i przekazywanie ich do Biura Organizacyjno-Prawnego,
8) sprawowanie nadzoru nad dyscypliną wydatków ponoszonych ze środków przeznaczonych na finansowanie działalności naukowej i badawczej oraz podległych jednostek organizacyjnych, m.in. poprzez powodowanie przestrzegania przez pracowników uczelni, odpowiedzialnych za przebieg procesu badań naukowych, zapisów zawartych w wewnętrznych aktach prawnych uczelni dotyczących badań naukowych, w tym w procedurze zarządzania jakością PJ 9.1 Księgi Jakości opartej na normie PN – EN ISO 9001:2000,
9) nadzór nad działalnością wydawniczą uczelni,
10) nadzór nad procesem przeprowadzania oceny okresowej nauczycieli akademickich oraz analiza jej wyników,
11) nadzór nad organizacją i przebiegiem studiów doktoranckich,
12) podejmowanie decyzji dotyczących uczestników studiów doktoranckich związanych z tokiem studiów, wynikających z ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, regulaminu studiów doktoranckich, regulaminu przyznawania stypendiów doktoranckich oraz regulaminu przyznawania pomocy materialnej dla doktorantów,
13) podejmowanie decyzji w sprawach związanych z odpowiedzialnością dyscyplinarną doktorantów przewidzianych ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz stosownym rozporządzeniem w sprawie szczegółowego trybu postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego wobec studentów,
14) prowadzenie rejestru uczelnianych organizacji doktoranckich, rejestrowanie tych organizacji, a także uchylanie uchwał organu uczelnianej organizacji doktorantów, niezgodnych z przepisami prawa, statutem uczelni oraz statutem (regulaminem) wyżej wymienionych organizacji,
15) przyznawanie stypendiów doktorskich oraz urlopów naukowych i nadzorowanie ich wykorzystania,
16) inspirowanie zespołów naukowych do podejmowania badań finansowanych w zakresie Ramowych Programów Unii Europejskiej i innych programów międzynarodowych,
17) inspirowanie podejmowania działań do pozyskiwania środków finansowych przeznaczonych na badania naukowe,
18) nadzór nad realizacją projektów badawczych współfinansowanych z funduszy strukturalnych i innych Mechanizmów Finansowych,
19) nadzór nad planowaniem i realizacją budżetu uczelni w zakresie określonym przez rektora w procedurach wewnętrznych dotyczących zasad gospodarki finansowej i kontroli finansowej wydziałów oraz jednostek organizacyjnych uczelni,
20) realizowanie polityki płacowej w zakresie określonym przez Senat i rektora dotyczącej nauczycieli akademickich,
21) nadzór nad sporządzeniem i podpisywanie zbiorczej sprawozdawczości dot. rozwoju kadry naukowej, studiów doktoranckich i prac badawczych NCN, NCBiR, GUS i innych upoważnionych instytucji,
22) zatwierdzanie wszystkich dokumentów i składanie oświadczeń woli związanych z projektami badawczymi współfinansowanymi z funduszy strukturalnych i z innych Europejskich Mechanizmów Finansowych oraz finansowanych/dofinasowanych przez inne instytucje finansowe,
23) współpracę z właściwym ministrem ds. szkolnictwa wyższego, Narodowym Centrum Nauki oraz z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju w zakresie badań naukowych,
24) współpracę z prorektorami innych uczelni Wrocławia i uczelni rolniczych w kraju w zakresie swoich kompetencji,
25) współpracę z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji,
26) nadzór nad poprawnością materiałów przygotowywanych dla potrzeb Senatu w zakresie swoich kompetencji,

2. Realizuje politykę Uczelni w zakresie współpracy międzynarodowej poprzez:

1) koordynację, nadzór i współpracę z zagranicznymi uczelniami, placówkami naukowo-badawczymi i organizacjami międzynarodowymi w zakresie zawartych przez uczelnię umów,
2) inicjowanie współpracy z nowymi ośrodkami zagranicznymi w zakresie badań, dydaktyki i wymiany kulturalnej,
3) sprawowanie nadzoru nad wymianą pracowników, studentów i doktorantów w ramach międzynarodowych programów edukacyjnych, badawczych i innych form współpracy,
4) inspirowanie zespołów do udziału w projektach edukacyjnych finansowanych lub współfinansowanych z innych źródeł w tym z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych edukacyjnych programów międzynarodowych,
5) sprawowanie nadzoru nad dokumentacją prac o których mowa w pkt. 4,
6) nadzorowanie organizacji pobytu gości zagranicznych na uczelni,
7) współdziałanie z innymi uczelniami w Polsce w zakresie spraw współpracy z zagranicą,
8) nadzór nad sporządzaniem i podpisywanie sprawozdawczości dla władz uczelni, ministra właściwego dla spraw szkolnictwa wyższego i innych instytucji dotyczących współpracy z zagranicą,
9) inspirowanie i koordynowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków finansowych z funduszy strukturalnych na szkolenia,
10) sprawowanie nadzoru nad realizacją projektów edukacyjnych finansowanych lub współfinansowanych z różnych źródeł w tym z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych, edukacyjnych programów międzynarodowych oraz podpisywanie wszystkich dokumentówi składanie oświadczeń woli w tym zakresie,
11) sprawowanie nadzoru nad studiami doktoranckimi dla cudzoziemców.
12) zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach,

3. Sprawuje bezpośredni nadzór nad:

a) Działem Nauki,
b) Działem Współpracy z Zagranicą,
c) Działem Pozyskiwania Projektów,
d) Biblioteką Główną,
e) Wydawnictwem Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu


8. Na stronie 16 Regulaminu organizacyjnego zmienia się tytuł następująco: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI DO SPRAW NAUKI I WSPÓŁPRACY Z ZAGRANICĄ”, w schemacie graficznym umieszcza się jednostki określone w §19 ust. 3


9. §20 otrzymuje brzmienie:

„Prorektor ds. studenckich i edukacji:

1) sprawuje nadzór nad wykonaniem zadań uczelni w zakresie kształcenia i wychowania,
2) sprawuje nadzór funkcjonalny nad dziekanami w zakresie działalności dydaktycznej,
3) sprawuje nadzór i koordynuje sprawy związane z kształceniem na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, podyplomowych i w Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym,
4) nadzoruje i koordynuje prace związane z rekrutacją na studia stacjonarne i niestacjonarne,
5) nadzoruje i koordynuje sprawy związane ze studiami podyplomowymi i Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym,
6) koordynowanie spraw związanych z uprawnieniami wydziałów do prowadzenia kierunków studiów, ich akredytacją oraz polityką jakości kształcenia,
7) sprawuje nadzór nad opracowywaniem i realizacją programów kształcenia i programów studiów,
8) sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem na uczelni systemu zapewnienia jakości kształcenia,
9) nadzoruje i koordynuje działania związane z mobilnością studentów w ramach krajowych programów edukacyjnych,
10) zapewnia obsługę procesu kształcenia przez podległe jednostki organizacyjne oraz sprawuje nadzór nad pracą tych jednostek,
11) ustala zasady organizacji roku akademickiego,
12) prowadzi politykę stypendialną oraz sprawuje nadzór nad przyznawaniem świadczeń pomocy materialnej dla studentów,
13) rozpatruje odwołania studentów od decyzji dziekanów wydanych w toku studiów,
14) sprawuje nadzór nad sprawami dyscyplinarnymi studentów,
15) nadzoruje rejestrację uczelnianych organizacji studenckich oraz prowadzenie ich rejestru,
16) sprawuje nadzór nad realizacją statutowych obowiązków organów samorządu studenckiego,
17) sprawuje nadzór nad działalnością studenckiego ruchu naukowego,
18) nadzoruje realizację budżetu w części przeznaczonej na działalność dydaktyczną, naukową, kulturalną i sportową studentów oraz nad fundusz pomocy materialnej,
19) koordynuje działania i nadzoruje studencką działalność kulturalną, sportową i rekreacyjną,
20) sprawuje nadzór nad rozliczaniem rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych zrealizowanych przez nauczycieli akademickich,
21) koordynuje prace związane z ustalaniem wysokości opłat za usługi edukacyjne,
22) sprawuje nadzór nad gospodarką finansową domów studenckich, w tym ustalanie opłat za korzystanie z miejsca oraz wysokość kaucji, podpisywanie umów dotyczących wykorzystania i obsługi majątku domów studenckich,
23) inicjuje pozyskiwanie środków finansowych na cele edukacyjne z funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych,
24) sprawuje nadzór nad realizacją procesu kształcenia w ramach projektów edukacyjnych współfinansowanych z funduszy strukturalnych i innych zewnętrznych źródeł finansowania,
25) przygotowuje materiały pomocnicze do uruchomienia procedury, przewidzianej ustawą Prawo zamówień publicznych w obszarze swoich działań,
26) corocznie przedstawia rektorowi listę najlepszych studentów z poszczególnych kierunków,
27) sprawuje nadzór nad wydawaniem zaświadczeń absolwentom uczelni, którzy skończyli studia w grupie 5% najlepszych absolwentów Uniwersytetu Przyrodniczego, w celu ubiegania się o umorzenie kredytu,
28) sprawuje nadzór nad sporządzaniem zbiorczych opracowań i sprawozdań dotyczących procesu kształcenia dla organów uczelni, ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, Głównego Urzędu Statystycznego i innych instytucji,
29) nadzoruje poprawność materiałów przygotowywanych dla potrzeb senatu z zakresu kształcenia i spraw studenckich,
30) inicjuje opracowanie przepisów wewnętrznych związanych z zakresem swojego działania i ich bieżącą aktualizacją,
31) współpracuje z komisjami senackimi i rektorskimi, prorektorami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji,
32) współpracuje z prorektorami innych uczelni Wrocławia oraz uczelni przyrodniczych i rolniczych w kraju w zakresie swoich kompetencji,
33) współpracuje ze szkołami niższego szczebla,
34) inspiruje i koordynuje działania zmierzające do pozyskiwania środków finansowych z funduszy strukturalnych na szkolenia,
35) inicjuje działalność na rzecz kształcenia ustawicznego,
36) zapewnia funkcjonowania kontroli zarządczej w podległych jednostkach.

Prorektor do spraw studenckich i edukacji sprawuje bezpośredni nadzór nad:

1) Działem Organizacji Studiów,
2) Działem Spraw Studenckich,
3) Centrum Kształcenia na Odległość,
4) Studium Języków Obcych,
5) Studium Wychowania Fizycznego i Sportu,
6) Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym,
7) Otwartym Uniwersytetem Trzeciego Wieku w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu,
8) Centrum Kształcenia Ustawicznego,
9) Biurem Rekrutacji,
10) Rolniczym Centrum Wiedzy i Kształcenia Praktycznego w Swojcu,
11) Poradnią Rozwoju Osobistego.


10. Na stronie 19 Regulaminu organizacyjnego tytuł zmienia się następująco: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI DO SPRAW STUDENCKICH I EDUKACJI”, w schemacie graficznym umieszcza się jednostki określone w §20.


11. §21 otrzymuje brzmienie:

„Prorektor ds. innowacji i współpracy z gospodarką:

1) realizuje politykę Uczelni w zakresie współpracy z administracją państwową, władzami samorządowymi i podmiotami gospodarczymi w celu włączania uczelni do działań na rzecz rolnictwa, gospodarki i ochrony środowiska oraz rozwoju regionu dolnośląskiego
2) współpracuje z prorektorami innych uczelni Wrocławia i uczelni rolniczych w kraju w zakresie swoich kompetencji,
3) sprawuje nadzór nad realizacją prac m. in. naukowo – badawczych, badawczo-rozwojowych, wdrożeniowych itp. realizowanych w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, we współpracy z podmiotami gospodarczymi.
4) zawiera umowy dotyczące prac zlecanych przez podmioty gospodarcze.
5) podejmuje decyzje w zakresie transferu wiedzy, w tym zawiera umowy dot. wdrożeń i upowszechniania wyników badań, patentów i wynalazków w oparciu o współpracę uczelni z innymi podmiotami gospodarczymi w ramach wspólnych projektów badawczych i opracowań knowhow, patentów itp.
6) podejmuje decyzje dot. ochrony patentowej wynalazków i ich komercjalizacji.
7) sprawuje nadzór nad Akademickim Inkubatorem przedsiębiorczości UPWr.
8) nadzór nad system monitorowania karier zawodowych absolwentów,
9) rozwija współprace z BCC, Wrocławskim Parkiem Technologicznym, Dolnośląską Radą Przedsiębiorczości i Nauki, Wrocławskim Centrum Transferu Technologii i Dolnośląskim Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości, klastrami gospodarczymi funkcjonującymi w regionie i z innymi podmiotami gospodarczymi działającymi na terenie regionu i kraju,
10) nadzoruje realizację prac m. in. naukowo – badawczych, badawczo-rozwojowych, wdrożeniowych itp. realizowanych w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, we współpracy z podmiotami gospodarczymi.
11) współpracuje z właściwym ministrem ds. szkolnictwa wyższego, Narodowym Centrum Nauki, z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju i jednostkami administracji państwowej i samorządowej w zakresie badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych
12) współpracuje z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji,
13) sprawuje nadzór nad poprawnością materiałów przygotowywanych dla potrzeb Senatu w zakresie swoich kompetencji,
14) Zapewnia funkcjonowania kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach.

Prorektor ds. innowacji i współpracy z gospodarką sprawuje bezpośredni nadzór nad:

1) Działem Innowacji, Wdrożeń i Komercjalizacji,
2) Biurem Rzecznika Patentowego,
3) Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości,
4) Biurem Karier,
5) Biurem d/s Współpracy z Gospodarką i Regionem,
6) Centrum Zarządzania Ryzykiem Środowiskowym i Monitoringu Ekosystemów
7) Samodzielnym Stanowiskiem ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu”


12. Na stronie 22 Regulaminu organizacyjnego tytuł zmienia się następująco: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI DO SPRAW INNOWACJI I WSPÓŁPRACY Z GOSPODARKĄ”, w schemacie graficznym umieszcza się jednostki określone w § 21.


13. §22 otrzymuje brzmienie:

„Prorektor do spraw rozwoju uczelni jest Pierwszym Zastępcą Rektora

prorektor do spraw rozwoju uczelni:

1) koordynuje prace nad strategią rozwoju uczelni i sprawowanie nadzoru nad jej realizacją,
2) sprawuje nadzór nad wprowadzaniem zintegrowanego oprogramowania wspomagającego zarządzanie uczelnią,
3) inspiruje i podejmuje działania w zakresie pozyskiwania środków z funduszy strukturalnych i innych źródeł dla celów inwestycyjnych uczelni sprawowanie nadzoru nad ich wykorzystaniem,
4) opiniuje plany inwestycyjne,
5) sprawuje nadzór nad infrastrukturą lokalową uczelni,
6) sprawuje bieżący nadzór nad prawidłowym i terminowym sporządzaniem sprawozdawczości do Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on, podejmowanie prac nad optymalizacją procesu przekazywania danych i ich raportowania, przekazuje Rektorowi informacje o bieżącym stanie realizacji zadań systemu POL-on oraz zgłasza potrzeby i problemy w tym zakresie,
7) reprezentuje Uniwersytet Przyrodniczy w Radzie Użytkowników Sieci WASK, współpracuje z Radą oraz podejmuje związane z tą działalnością decyzje, sprawuje nadzór nad komputeryzacją uczelni,
8) uruchamia procedury przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych, zatwierdza wnioski dotyczące zamówień publicznych, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz protokołów z postępowania o udzielenie zamówień publicznych na dostawę, wykonanie i remont, aparatury badawczej ,aparatury naukowej, maszyn i urządzeń stanowiących środki trwałe, sprzętu komputerowego i urządzeń towarzyszących, programów komputerowych i baz danych, zakupu odczynników chemicznych, szkła i sprzętu laboratoryjnego, mebli laboratoryjnych,książek, czasopism i innych materiałów niezbędnych do realizacji prac naukowo-badawczych oraz na usługi wydawnicze niezależnie od ich wartości szacunkowej, a także dotyczących dostaw i usług związanych z projektami współfinansowanymi z krajowych i zagranicznych funduszy i zawiera umowy w tym zakresie,
9) zawiera umowy na zakup programów komputerowych i baz danych,
10) Wszczyna procedury o udzielanie zamówień publicznych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych dotyczących inwestycji, adaptacji i modernizacji o szacunkowej wartości zamówienia do 5.225.000 euro dla projektów finansowanych lub współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych.
11) sprawuje nadzór, koordynuje zakupy aparatury oraz realizuje politykę w zakresie jej rozmieszczenia i wykorzystania,
12) zawiera w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umowy cywilnoprawne na wykonywanie inwestycji, adaptacji, modernizacji oraz dostawy, usługi, umowy o dzieło i zlecenia dla projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych do 5.225.000 euro,
13) podpisuje wszystkie dokumenty i składa oświadczenia woli związane z projektami inwestycyjnymi, adaptacją i modernizacją, dostawami i usługami współfinansowanymi z funduszy strukturalnych i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych do wysokości 5.225.000 euro,
14) współpracuje z prorektorami innych uczelni Wrocławia i uczelni rolniczych w kraju w zakresie swoich kompetencji,
15) współpracuje z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, kanclerzem, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji,
16) sprawuje nadzór nad dyscypliną wydatków w podległych jednostkach organizacyjnych,
17) sprawuje nadzór nad sporządzaniem i podpisywaniem sprawozdawczości dotyczącej działalności podległych jednostek organizacyjnych,
18) zapewnia funkcjonowanie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach.

Prorektor do spraw rozwoju uczelni sprawuje bezpośredni nadzór nad:

1) Działem Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych
2) Samodzielnym Stanowiskiem ds. Monitoringu i Ewaluacji
3) Centrum Sieci Komputerowych,
4) Działem Aparatury i Pomocy Dydaktycznych
5) Ponadregionalnym Rolniczym Centrum Kongresowym – administracyjnie w kooperacji z Kanclerzem, usługowo dla wszystkich pionów prorektorów
6) Arboretum – Ośrodkiem Badań Dendrologicznych
7) Ośrodkiem Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych
8) Ośrodkiem Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt
9) Centrum Modelowania Procesów Hydrologicznych
10) Centrum Odnawialnych Źródeł Energii„


14. Na stronie 25 Regulaminu organizacyjnego: „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO PROREKTOROWI DO SPRAW ROZWOJU UCZELNI”, w schemacie graficznym umieszcza się jednostki określone w §22 p. pkt 1) do 10).


Zakres działania kanclerza

15. §25 otrzymuje brzmienie:

1. Kanclerz kieruje administracją i gospodarką Uczelni oraz podejmuje decyzje dotyczące jej mienia w zakresie zwykłego zarządu Uczelni, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych w ustawie lub statucie dla organu Uczelni, a w szczególności:

1) kieruje z upoważnienia rektora, administracją i gospodarką uczelni,
2) podejmuje decyzje dotyczące mienia uczelni w zakresie zwykłego zarządu,
3) podejmuje działania i decyzje zapewniające zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku uczelni oraz jego powiększenie i rozwój,
4) nawiązuje, zmienia i rozwiązuje stosunki pracy z pracownikami administracji, obsługi i inżynieryjno-technicznymi, w ramach przyznawanych etatów; przyznaje w tym pracownikom nagrody, wyróżnienia i premie, wymierza kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy oraz pełnieni funkcję przełożonego służbowego w stosunku do pracowników, którzy nie są nauczycielami akademickimi i nie podlegają innym organom uczelni, a w szczególności w stosunku do pracowników administracji i obsługi,
5) realizuje politykę kadrowej uczelni w stosunku do podległych pracowników,
6) reprezentuje uczelnię przed sądami i organami administracyjnymi w sprawach związanych z administracją i gospodarką uczelni, występuje w imieniu pracodawcy, a także udziela pracownikom uczelni pełnomocnictw i upoważnień do prowadzenia w imieniu i na rzecz uczelni spraw przed sądami powszechnymi wszystkich instancji, organami egzekucji, urzędem zamówień publicznych, organami administracji państwowej i samorządowej, bez względu na wartość przedmiotu sporu;
7) wyraża zgodę na korzystanie przez pracowników administracji z prywatnego samochodu do celów służbowych i zawiera umowy w tym zakresie,
8) zawiera umowy najmu i dzierżawy budynków oraz pomieszczeń będących we władaniu uczelni,
9) podejmuje decyzje w sprawie likwidacji, względnie zagospodarowania wszystkich przedmiotów nietrwałych, a środków trwałych do 80.000 zł (słownie osiemdziesiąt tysięcy złotych) wartości ewidencyjnej jednostkowej środka trwałego,
10) zarządza inwentaryzacje oraz zatwierdza rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych, w tym niedoborów odnośnie wyposażenia (przedmiotów nietrwałych) bez względu na wartośćśrodków, a środków trwałych do 80.000 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych) wartości ewidencyjnej środka trwałego,
11) podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększenie i rozwój,
12) zawiera ugody pozasądowe oraz podejmuje decyzje o rozłożeniu wierzytelności na raty,
13) podejmuje decyzje o umorzeniu należności do kwoty 1.500 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych),
14) podejmuje decyzje w zakresie odnoszenia w pozostałe koszty operacyjne do kwoty 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych),
15) wszczyna procedury o udzielenie zamówienia publicznego przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych dotyczące inwestycji, adaptacji, modernizacji, remontów, eksploatacji i utrzymania obiektów oraz dostaw i usług należących do kompetencji kanclerza:

a) dla zamówień publicznych o szacunkowej wartości zamówienia poniżej 30.000 euro:

- zatwierdza wnioski w sprawie przeprowadzenia procedury,
- podpisuje wychodzące pisma dotyczące przeprowadzanych procedur

b) dla zamówień publicznych o szacunkowej wartości zamówienia powyżej 30.000 euro do 5.225.000 euro za wyjątkiem inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych:

- zatwierdza wnioski,
- zatwierdza specyfikacje istotnych warunków zamówienia,
- zatwierdza protokół z przeprowadzonego postępowania,
- zatwierdza wybór najkorzystniejszej oferty i podpisuje informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty,
- podpisuje pisma wychodzące dot. przeprowadzonych procedur.

16) zawiera w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umowy cywilnoprawe na wykonywanie inwestycji, adaptacji, modernizacji, remontów, eksploatacji, utrzymania obiektów będących własnością uczelni oraz dostaw, usług, umów o dzieło i zleceń do wysokości 5.225.000 euro za wyjątkiem inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych,
17) ustala wysokość opłat za korzystanie z basenu i sali gimnastycznej przez osoby fizyczne i prawne oraz za miejsca hotelowe związane z krótkotrwałym wynajmem w przystosowanych do tych celów budynkach Uczelni w tym w Pawłowicach, Swojcu, Złotówku oraz innych pomieszczeniach Uczelni, cenników za usługi komercyjne związane z łowiectwem na terenach należących do Uczelni.
18) zapewnia funkcjonowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w jednostkach administracji Uczelni,
19) inicjuje opracowanie przepisów wewnętrznych związanych z administracją Uczelni i ich bieżącą aktualizację.

2. W zakresie powierzonych mu spraw kanclerz działa samodzielnie, w granicach swego umocowania podejmuje wszelkie decyzje z upoważnienia rektora oraz akceptuje dokumenty finansowe.

3. Kanclerz sprawuje funkcję przy pomocy zastępców kanclerza, w tym kwestora, bezpośrednio podporządkowanych kierowników jednostek organizacyjnych administracji i radców prawnych.

4. Kanclerz jest bezpośrednim przełożonym pracowników administracji i obsługi jednostek organizacyjnych.

Kanclerz Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu sprawuje bezpośredni nadzór nad:

1) Zastępcami kanclerza oraz jednostkami im podległymi
2) Biurem kanclerza
3) Działem Inwentaryzacji
4) Archiwum

oraz nadzoruje pracę jednostek:

a) Biura Zamówień Publicznych i Umów,
b) Inspektoratu BHP,
c) Samodzielnej Sekcji-Pionu Ochrony Informacji Niejawnych,
d) Samodzielnego stanowiska do spraw ochrony przeciwpożarowej,
e) Zespołu do spraw Obronnych.


16. Na stronie 29 Regulaminu organizacyjnego : „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO KANCLERZOWI”, w schemacie graficznym umieszcza się jednostki określone w §25 po ust. 4 pkt.1) do pkt. 4)


17. dotychczasowa treść §52 (Dział Aparatury i Pomocy Dydaktycznych) zostaje określona w §61

II. Aktualizuje się treść §51 i §52:

§51

„Dział Nauki prowadzi całokształt spraw związanych z organizacją prac badawczych (projekty Narodowego Centrum Nauki, programy ministra właściwego do spraw nauki, ministra rolnictwa Fundacji na rzecz Nauki Polskiej) z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi (wydziały, instytuty, katedry) Uczelni, rozwojem i awansowaniem kadry naukowo-dydaktycznej oraz studiami doktoranckimi.

2. Do zadań Działu Nauki należy w szczególności:

1) w zakresie badań naukowych:

a) współpraca z resortowym ministerstwem i innymi instytucjami w zakresie obsługi badań naukowych,
b) koordynacja spraw dotyczących działalności statutowej (wnioski, sprawozdania), w tym przygotowywanie i organizowanie wymaganych przepisami audytów - w zakresie nadzoru prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą,
c) prowadzenie dokumentacji i ewidencji projektów badawczych finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki oraz programów właściwego ministra do spraw szkolnictwa wyższego,
d) prowadzenie komputerowej bazy danych dotyczących działalności naukowo-badawczej oraz aktualizacja danych w systemie POL-on;

2) koordynacja projektu (na trzech wydziałach) w związku z uzyskanym statusem Krajowego Naukowego Ośrodka Wiodącego przez Konsorcjum Wrocławskie Centrum Biotechnologii;
3) prowadzenie sprawozdawczości z działalności naukowo-badawczej dla potrzeb władz Uczelni oraz organów administracji publicznej, GUS;
4) w zakresie kadry naukowej:

a) realizowanie polityki władz Uczelni w zakresie rozwoju kadry naukowej,
b) przygotowywanie i uruchamianie procedur związanych z oceną nauczycieli akademickich,
c) przygotowanie dyplomów doktorskich i habilitacyjnych dla wszystkich wydziałów oraz prowadzenie księgi wydawanych w Uczelni dyplomów,
d) sprawdzanie pod względem formalnym wniosków przygotowanych przez wydziały dotyczących mianowania na stanowisko profesora nadzwyczajnego i profesora zwyczajnego,
e) prowadzenie spraw związanych z nadaniem tytułu doktora honoris causa i profesora honorowego,
f) współpraca z Senacką Komisją Kadry Naukowej, Senacką Komisją Statutową oraz Rektorską Komisją ds. Wynagrodzeń,
g) realizacja wniosków o zwiększone wynagrodzenie i uruchamianie regulaminowych procedur związanych z wynagrodzeniem projakościowym,
h) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród rektora nauczycielom akademickim ;

5) kompleksowe prowadzenie spraw związanych ze studiami doktoranckimi: przygotowanie uchwał dotyczących rekrutacji na studia, ubezpieczenia zdrowotne, stypendia doktoranckie i projakościowe, pomoc materialna, prowadzenie rejestrów doktorantów, wydawanie legitymacji oraz wprowadzanie do Systemu POL-on;
6) organizacja, obsługa i rozliczenie finansowe Dolnośląskiego Festiwalu Nauki;
7) przygotowywanie sprawozdań z działalności naukowo-badawczej oraz ze studiów doktoranckich (sprawozdania Głównego Urzędu Statystycznego, resortowe dla ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, na posiedzenia senatu Uczelni);
8) przygotowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych związanych z zakresem spraw prowadzonych przez Dział Nauki i ich bieżącą aktualizację;
9) przygotowywanie wewnętrznych aktów normatywnych;
10) kontrola zarządcza ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem spraw związanych z zakresem działalności.”

§52

„Do zadań Działu Współpracy z Zagranicą należy:

1. Sporządzanie planów, obsługa wyjazdów i przyjazdów zagranicznych pracowników, doktorantów i studentów w ramach programów międzynarodowych.
2. Prowadzenie obsługi merytorycznej i formalnej nad zawieraniem umów o dwustronnej współpracy naukowej z partnerami zagranicznymi oraz prowadzenie rejestru umów zawartych.
3. Prowadzenie obsługi organizacyjno-merytorycznej prac rektorskiej komisji do spraw współpracy z zagranicą oraz stypendium im. prof. Stanisława Tołpy.
4. Promowanie Uczelni na forum międzynarodowym i nawiązywanie kontaktów z partnerami zagranicznymi oraz poszukiwanie partnerów do współpracy oraz przygotowywanie do podpisania porozumień bilateralnych w ramach edukacyjnych programów międzynarodowych.
5. Inicjowanie włączania się Uczelni oraz studentów, doktorantów i pracowników w realizację programów międzynarodowych.
6. Uczestniczenie w krajowych i zagranicznych konferencjach, szkoleniach, spotkaniach roboczych i informacyjnych dotyczących programów międzynarodowych oraz organizowanie międzynarodowych spotkań uczelni partnerskich.
7. Rozpowszechnianie informacji i organizowanie spotkań informacyjno-szkoleniowych dotyczących edukacyjnych programów międzynarodowych oraz koordynowanie prac oraz obsługa administracyjna i finansowa udziału Uczelni w międzynarodowych programach edukacyjnych.
8. Sporządzanie sprawozdań i materiałów informacyjnych z działalności Uczelni w zakresie współpracy z zagranicą dla potrzeb ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego oraz władz uczelni, a także opracowywanie materiałów informacyjnych dla studentów oraz krajowych i zagranicznych baz danych.
9. Inicjowanie przygotowania projektów przepisów wewnętrznych Uczelni związanych z zakresem działalności działu i ich bieżącej aktualizacji.
10. Wykonywanie kontroli zarządczej spraw związanych z zakresem działania.”


18. Zmienia się podległość niżej wymienionych w jednostek organizacyjnych określonych w §18 Regulaminu organizacyjnego, w związku z tym:

1) w §18 wykreśla się

a) pkt.18 Arboretum – Ośrodek Badań Dendrologicznych,
b) pkt.19 Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,
c) pkt.20 Ośrodek Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt,
d) pkt.24. Centrum Odnawialnych Źródeł Energii,

numeracja zmienia się odpowiednio

2) dotychczasowy §38a otrzymuje nr 39, dotychczasowy §39 otrzymuje nr 40, dotychczasowy §40 otrzymuje nr 41, dotychczasowy §40a otrzymuje nr 42.

3) W związku ze zmianą podległości jednostek wykreśla się:

a) §41 Arboretum – Ośrodek Badań Dendrologicznych,
b) §42 Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych,
c) §42a Ośrodek Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt.


19. Na stronie 12 Regulaminu organizacyjnego : „JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO REKTOROWI”, w schemacie graficznym aktualizuje się jednostki organizacyjne uwzględniając zmiany określone w pkt 18 niniejszego zarządzenia.


20. Zmienia się podległość Centrum Kształcenia Ustawicznego, w związku z tym dotychczasowa treść §59 zostaje określona w §50a


21. Zmienia się podległość Rolniczego Centrum Wiedzy i Kształcenia Praktycznego w Swojcu, w związku z tym jednostka ta jest wykazana w §20 p.pkt.8


22. Zmienia się podległość Archiwum, w związku z tym dotychczasowa treść §62 zostaje określona w§72.


23. Na stronie 32 Regulaminu organizacyjnego: Regulaminu organizacyjnego:JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PODLEGŁE BEZPOŚREDNIO KANCLERZOWI w schemacie graficznym aktualizuje się jednostki organizacyjne uwzględniając zmiany określone w pkt.22


24. W Pionie bezpośrednio podległym prorektorowi do spraw studenckich i edukacji podległe jednostki organizacyjne mają następujące oznaczenia:

1) § 45 Dział Organizacji Studiów
2) § 46 Dział Spraw Studenckich
3) §46a Poradnia Rozwoju Osobistego
4) §46b Biuro Rekrutacji
5) § 47 Otwarty Uniwersytet Trzeciego Wieku w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu
6) § 48 Centrum Kształcenia na Odległość
7) § 49 Studium Języków Obcych i Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
8) § 50 Międzywydziałowe Studium Pedagogiczne
9) § 50a Centrum Kształcenia Ustawicznego


25. W pionie bezpośrednio podległym prorektorowi do spraw nauki i współpracy z zagranicąpodległe jednostki organizacyjne mają następujące oznaczenia:

1) § 51Dział Nauki
2) § 52 Dział Współpracy z Zagranicą
3) § 52a Dział Pozyskiwania Projektów
4) § 53 Biblioteka Główna
5) § 54 Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu


26. W pionie bezpośrednio podległym prorektorowi do spraw innowacji i współpracy z gospodarkąpodległe jednostki organizacyjne mają następujące oznaczenia:

1) § 55 Dział Innowacji, Wdrożeń i Komercjalizacji
2) § 56 Biuro Karier
3) §57 Biuro ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem
4) §58 Centrum Zarządzania Ryzykiem Środowiskowym i Monitoringu Ekosystemów
5) §59Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości
6) §59a Biuro Rzecznika Patentowego
7)§59b Samodzielne Stanowisko ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu


27. W pionie bezpośrednio podległym prorektorowi do spraw rozwoju uczelni podległe jednostki organizacyjne mają następujące oznaczenia

1) § 60 Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych
2) § 61Dział Aparatury i Pomocy Dydaktycznych
3) § 62 Arboretum – Ośrodek Badań Dendrologicznych
4) § 63 Samodzielne stanowisko do spraw Monitoringu i Ewaluacji
5) § 64 Centrum Modelowania Procesów Hydrologicznych
6) § 65 Centrum Sieci Komputerowych
7) § 65aOśrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych
8) § 65bOśrodek Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt
9) § 65c Centrum Modelowania Procesów Hydrologicznych


28. W pionie administracyjnym podległym Kanclerzowi jednostki organizacyjne mają następujące oznaczenia

1) § 66 Biuro Kanclerza
2) § 67 Dział Transportu
3) § 68 Dział Inwentaryzacji
4) § 69 Dział Zaopatrzenia
5) §70 Zespół do spraw Likwidacji
6) § 71 Dział Gospodarczy
7) § 72 Archiwum
8) § 73 Samodzielna Sekcja Nadzoru Technicznego
9) § 73a) Samodzielne Stanowisko ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych
10) § 74 Dział Techniczny
11) § 75 Dział Głównego Energetyka i Eksploatacji
12) § 76 Zastępca kwestora do spraw księgowości
13) § 76a Zastępca kwestora do spraw finansowych
14) § 77 Dział Księgowości Finansowej
15) § 78 Dział Płac i Świadczeń Społecznych
16) § 79 Dział Księgowości Ogólnej
17) § 80 Dział Księgowości Materiałowej
18) § 81 Biuro Analiz Ekonomicznych

§ 2

W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego „Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” wprowadza się:

zmiany wynikające z nowego podporządkowania jednostek w ten sposób, że w symbolu jednostki zmianie ulega pierwsza litera identyfikująca podporządkowanie prorektorowi lub kanclerzowi tj:

N – Prorektor ds. nauki i współpracy z zagranicą
S – Prorektor ds. studenckich i edukacji
W – Prorektor ds. innowacji i współpracy z gospodarką
I – Prorektor ds. rozwoju uczelni
A – Kanclerz

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka


Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 26-01-2017
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 31-01-2017 08:05
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 07-02-2020 13:45