w sprawie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm.
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym ( tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1842 ze zmianami) oraz § 17 ust. 3 w związku z § 127 ust.2 Statutu
Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się co następuje:
Na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w celu uaktualnienia struktury organizacyjnej w zakresie nadzoru nad służbami finansowo-księgowymi wprowadza się następujące zmiany w
Regulaminie organizacyjnym Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonym zarządzeniem nr 56/2010 ze zm. Rektora
Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010 r.:
§1
- § 27 ust. 3 otrzymuje brzmienie: ”Kwestor kieruje przy pomocy trzech zastępców działalnością jednostek organizacyjnych służb finansowo-księgowych oraz kontroluje i egzekwuje wykonanie zadań
wszystkich jednostek organizacyjnych uczelni w zakresie obiegu dokumentów i rozliczeń finansowych”,
- § 27 ust. 6 otrzymuje brzmienie: ”Kwestorowi podlegają:
1) Zastępca Kwestora ds. księgowości,
2) Zastępca Kwestora ds. finansowych,
3) Zastępca Kwestora ds. planowania i analiz,
4) Samodzielne stanowisko do spraw kasy zapomogowo-pożyczkowej.”
- Wprowadza się § 76b w następującym brzmieniu:
Zastępca Kwestora do spraw planowania i analiz:
- zastępuje kwestora podczas jego nieobecności,
- sprawuje nadzór nad działalnością i organizacją pracy Biura Analiz Ekonomicznych,
- przygotowuje plan rzeczowo-finansowy Uczelni,
- sporządza sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego,
- sporządza korekty planów rzeczowo-finansowych,
- sporządza plany wieloletnie dla MNiSW,
- przygotowuje propozycję podziału środków pieniężnych pochodzących z dotacji wg algorytmu
- dokonuje analizy stanu gospodarki finansowej Uczelni będącej skutkiem działalności podstawowej dydaktycznej, badawczej oraz rozwoju Uczelni,
- monitoruje politykę finansową wydziałów oraz ściśle współpracuje z Dziekanami w tym zakresie,
- monitoruje i uczestniczy we wszystkich działaniach w zakresie planowania i analizy projektów badawczych, działalności usługowej oraz inwestycji,
- ściśle współpracuje z jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie realizacji planu rzeczowo-finansowego tych jednostek,
- bada efektywność dydaktyki w szczególności poprzez obliczanie kosztów kształcenia,
- przygotowuje analizy dotyczące realizacji planu rzeczowo-finansowego,
- nadzoruje program TETA BI,
- prowadzi i ma nadzór nad prawidłowym i terminowy obiegiem dokumentacji,
- prowadzi kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działania,
- wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi,
- realizuje wstępną kontrolę zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem rzeczowo-finansowym,
- dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu „Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we
Wrocławiu” pkt VIII lit. I pkt. 1 otrzymuje brzmienie:
- Zastępca kwestora do spraw księgowości AF000ZK0
- Zastępca kwestora do spraw finansowych AF000ZF0
- Zastępca kwestora do spraw planowania i analiz AF000ZP0
- Biuro Analiz Ekonomicznych AF000FA0
- Dział Księgowości Finansowej AF000F00
- Dział Księgowości Ogólnej AF000O00
- Dział Księgowości Materiałowej AF000M00
- Dział Płac i Spraw Społecznych AF000P00
- Samodzielne stanowisko do spraw kasy zapomogowo-pożyczkowej AF000KZ0
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka