2016 rok

Zarządzenie nr 97/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 20 września 2016 roku

w sprawie przekształcenia Kancelarii Rektora w Biuro Rektora i wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z 31 marca 2010 r. ze zm.:

Na podstawie art. 66 ust. 2 i art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 572 ze zm.) oraz § 18 ust. 3 w związku z § 127 ust.2 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się co następuje:

§ 1
  1. Dotychczasową Kancelarię Rektora przekształca się w Biuro Rektora, które otrzymuje symbol R0B00000.
  2. Jednostka, o której mowa w § 1 ust.1 finansowana jest ze środków administracji Uczelni.
  3. Biurem Rektora kieruje Dyrektor Biura
  4. Pracownicy Kancelarii Rektora stają się pracownikami Biura Rektora.
§ 2
Do zadań Biura Rektora należy:
  1. Bezpośrednia i pełna współpraca z rektorem w zakresie wszystkich czynności związanych z zewnętrzną i wewnętrzną jego działalnością i aktywnością;
  2. Obsługa współpracy rektora z instytucjami zewnętrznymi zaangażowanymi w strategiczne dla UPWr działania, w tym: Wspólnoty Wiedzy i Innowacji (KIC), klastry, konsorcja biznesowo-naukowe, instytucje zarządzające i wdrażające programy itp.;
  3. Obsługa kontaktów rektora z urzędami administracji rządowej i samorządowej , w tym z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Urzędem Marszałkowskim, Prezydentem Miasta;
  4. Obsługa kontaktów rektora z uczelniami oraz Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich;
  5. Koordynacja i realizacja działań w obszarze programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia”, Wspólnoty Wiedzy i Innowacji (KIC), Krajowe Inteligentne Specjalizacje, Mapy drogowe itp.;
  6. Przygotowywanie posiedzeń Senatu, Konwentu oraz innych zebrań, którym przewodniczy rektor, obsługa techniczno-organizacyjna posiedzeń, sporządzanie protokołów oraz postanowień zgodnie z intencją obradujących organów;
  7. Obsługa sekretarska rektora, w tym organizacja i koordynacja spotkań rektora oraz przygotowanie korespondencji rektora;
  8. Ścisła współpraca i koordynacja pracy z wszystkimi jednostkami organizacyjnymi uczelni w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania i kontaktów z rektorem;
  9. Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości obejmującej pracę merytoryczną Biura.
  10. Podejmowanie wskazanych przez rektora prac niezbędnych do realizacji misji i zadań UPWr;
  11. Wykonywanie kontroli zarządczej związanej z zakresem działania.
§ 3
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
  1. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek przez Dział Gospodarczy w porozumieniu z Dyrektorem Biura.
  2. Przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej.
  3. Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.
§ 4
W Regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, wprowadza się następujące zmiany:
  1. W § 12 pkt. 21 otrzymuje brzmienie dotychczasowego pkt-u 21a, pkt.21a otrzymuje brzmienie dotychczasowego pkt-u 21b ,
    dodaje pkt 2b w brzmieniu „Biuro Rektora”.
  2. W § 18 pkt 7 otrzymuje brzmienie:” Biuro Rektora”;
  3. Na stronie 12 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu „Jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi” w schemacie graficznym zmienia się nazwę jednostki organizacyjnej „Kancelaria Rektora” na „Biuro Rektora”
  4. Dotychczasowy § 28 otrzymuje brzmienie:
Biuro Rektora kierowane jest przez dyrektora biura
Do zadań Biura Rektora należy:
  1. Bezpośrednia i pełna współpraca z rektorem w zakresie wszystkich czynności związanych z zewnętrzną i wewnętrzną jego działalnością i aktywnością;
  2. Obsługa współpracy rektora z instytucjami zewnętrznymi zaangażowanymi w strategiczne dla UPWr działania, w tym: Wspólnoty Wiedzy i Innowacji (KIC), klastry, konsorcja biznesowo-naukowe, instytucje zarządzające i wdrażające programy itp.;
  3. Obsługa kontaktów rektora z urzędami administracji rządowej i samorządowej , w tym z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Urzędem Marszałkowskim, Prezydentem Miasta;
  4. Obsługa kontaktów rektora z uczelniami oraz Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich;
  5. Koordynacja i realizacja działań w obszarze programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia”, Wspólnoty Wiedzy i Innowacji (KIC), Krajowe Inteligentne Specjalizacje, Mapy drogowe itp.;
  6. Przygotowywanie posiedzeń Senatu, Konwentu oraz innych zebrań, którym przewodniczy rektor, obsługa techniczno-organizacyjna posiedzeń, sporządzanie protokołów oraz postanowień zgodnie z intencją obradujących organów.
  7. Obsługa sekretarska rektora, w tym organizacja i koordynacja spotkań rektora oraz przygotowanie korespondencji rektora;
  8. Ścisła współpraca i koordynacja pracy z wszystkimi jednostkami organizacyjnymi uczelni w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania i kontaktów z rektorem;
  9. Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości obejmującej pracę merytoryczną Biura.
  10. Podejmowanie wskazanych przez rektora prac niezbędnych do realizacji misji i zadań UPWr;
  11. Wykonywanie kontroli zarządczej związanej z zakresem działania.”

W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego „Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” wprowadza się następujące zmiany:
w pkt. VIII lit. A „Pion bezpośrednio podległy rektorowi” pkt. 16 otrzymuje brzmienie: „Biuro Rektora R0B00000.”

§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2016 roku.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka


Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 20-09-2016
Opublikowane przez: Tomasz Lewandowski
Data publikacji: 21-09-2016 13:40
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 10-02-2020 10:50