w sprawie przekształcenia Kancelarii Rektora w Biuro Rektora i wprowadzenia zmian do Regulaminu organizacyjnego wprowadzonego w życie zarządzeniem nr 56/2010 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z 31 marca 2010 r. ze zm.:
Na podstawie art. 66 ust. 2 i art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 572 ze zm.) oraz § 18 ust. 3 w związku z § 127 ust.2
statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się co następuje:
§ 1
- Dotychczasową Kancelarię Rektora przekształca się w Biuro Rektora, które otrzymuje symbol R0B00000.
- Jednostka, o której mowa w § 1 ust.1 finansowana jest ze środków administracji Uczelni.
- Biurem Rektora kieruje Dyrektor Biura
- Pracownicy Kancelarii Rektora stają się pracownikami Biura Rektora.
§ 2
Do zadań Biura Rektora należy:
- Bezpośrednia i pełna współpraca z rektorem w zakresie wszystkich czynności związanych z zewnętrzną i wewnętrzną jego działalnością i aktywnością;
- Obsługa współpracy rektora z instytucjami zewnętrznymi zaangażowanymi w strategiczne dla UPWr działania, w tym: Wspólnoty Wiedzy i Innowacji (KIC), klastry, konsorcja biznesowo-naukowe,
instytucje zarządzające i wdrażające programy itp.;
- Obsługa kontaktów rektora z urzędami administracji rządowej i samorządowej , w tym z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Urzędem Marszałkowskim, Prezydentem Miasta;
- Obsługa kontaktów rektora z uczelniami oraz Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich;
- Koordynacja i realizacja działań w obszarze programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia”, Wspólnoty Wiedzy i Innowacji (KIC), Krajowe Inteligentne Specjalizacje, Mapy drogowe
itp.;
- Przygotowywanie posiedzeń Senatu, Konwentu oraz innych zebrań, którym przewodniczy rektor, obsługa techniczno-organizacyjna posiedzeń, sporządzanie protokołów oraz postanowień zgodnie z
intencją obradujących organów;
- Obsługa sekretarska rektora, w tym organizacja i koordynacja spotkań rektora oraz przygotowanie korespondencji rektora;
- Ścisła współpraca i koordynacja pracy z wszystkimi jednostkami organizacyjnymi uczelni w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania i kontaktów z rektorem;
- Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości obejmującej pracę merytoryczną Biura.
- Podejmowanie wskazanych przez rektora prac niezbędnych do realizacji misji i zadań UPWr;
- Wykonywanie kontroli zarządczej związanej z zakresem działania.
§ 3
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
- Wykonania stosownych szyldów i pieczątek przez Dział Gospodarczy w porozumieniu z Dyrektorem Biura.
- Przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej.
- Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.
§ 4
W Regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, wprowadza się
następujące zmiany:
- W § 12 pkt. 21 otrzymuje brzmienie dotychczasowego pkt-u 21a, pkt.21a otrzymuje brzmienie dotychczasowego pkt-u 21b ,
dodaje pkt 2b w brzmieniu „Biuro Rektora”.
- W § 18 pkt 7 otrzymuje brzmienie:” Biuro Rektora”;
- Na stronie 12 Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu „Jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio rektorowi” w schemacie graficznym zmienia się nazwę jednostki
organizacyjnej „Kancelaria Rektora” na „Biuro Rektora”
- Dotychczasowy § 28 otrzymuje brzmienie:
„
Biuro Rektora kierowane jest przez dyrektora biura
Do zadań Biura Rektora należy:
- Bezpośrednia i pełna współpraca z rektorem w zakresie wszystkich czynności związanych z zewnętrzną i wewnętrzną jego działalnością i aktywnością;
- Obsługa współpracy rektora z instytucjami zewnętrznymi zaangażowanymi w strategiczne dla UPWr działania, w tym: Wspólnoty Wiedzy i Innowacji (KIC), klastry, konsorcja biznesowo-naukowe,
instytucje zarządzające i wdrażające programy itp.;
- Obsługa kontaktów rektora z urzędami administracji rządowej i samorządowej , w tym z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Urzędem Marszałkowskim, Prezydentem Miasta;
- Obsługa kontaktów rektora z uczelniami oraz Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich;
- Koordynacja i realizacja działań w obszarze programu „Dolny Śląsk. Zielona Dolina Żywności i Zdrowia”, Wspólnoty Wiedzy i Innowacji (KIC), Krajowe Inteligentne Specjalizacje, Mapy drogowe
itp.;
- Przygotowywanie posiedzeń Senatu, Konwentu oraz innych zebrań, którym przewodniczy rektor, obsługa techniczno-organizacyjna posiedzeń, sporządzanie protokołów oraz postanowień zgodnie z
intencją obradujących organów.
- Obsługa sekretarska rektora, w tym organizacja i koordynacja spotkań rektora oraz przygotowanie korespondencji rektora;
- Ścisła współpraca i koordynacja pracy z wszystkimi jednostkami organizacyjnymi uczelni w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania i kontaktów z rektorem;
- Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości obejmującej pracę merytoryczną Biura.
- Podejmowanie wskazanych przez rektora prac niezbędnych do realizacji misji i zadań UPWr;
- Wykonywanie kontroli zarządczej związanej z zakresem działania.”
W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego „Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” wprowadza się następujące zmiany:
w pkt. VIII lit. A „Pion bezpośrednio podległy rektorowi” pkt. 16 otrzymuje brzmienie: „Biuro Rektora R0B00000.”
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2016 roku.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka