w sprawie wykorzystania kosztów pośrednich i zasad kalkulacji kosztów
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 572 ze zmianami) oraz § 18 ust. 3 pkt. 8 statutu UPWr, w związku z § 16 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12.12.2012 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej uczelni publicznych (Dz.U. z 2012 r., poz. 1533) zarządza się, co następuje:
§ 1
- Koszty pośrednie są to koszty, których w sposób bezpośredni nie można odnieść do danego rodzaju działalności. Są rozliczane ryczałtem wg zasad zawartych w Polityce Rachunkowości – wprowadzonej Zarządzaniem Rektora nr 253 z dnia 29 grudnia 2009 r. z późniejszymi zmianami.
- Część kosztów pośrednich stanowiących koszt projektów badawczych w ramach umów zawartych z MNiSW, NCBiR, NCN jest przekazywana do dyspozycji kierownika projektu w uzgodnieniu z Dziekanem/Kierownikiem wydziałowej jednostki organizacyjnej.
- Wysokość kosztów pośrednich przekazywana do dyspozycji kierownika projektu jest określona w warunkach ogólnych dla danego rodzaju projektu lub w treści Umowy zawartej MNiSW, NCBiR, NCN.
- Kierownik projektu z otrzymanych do dyspozycji środków finansuje koszty związane z obsługą projektu, na podstawie porozumienia z Dziekanem/Kierownikiem jednostki wydziałowej zawartego na początku realizacji projektu.
§ 2
- Koszty pośrednie stosowane w kalkulacji kosztów projektów realizowanych w ramach umów z podmiotami na prace badawcze lub usługowe, studiów podyplomowych, specjalizacyjnych, kursach, szkoleniach są dzielone następująco:
• 20% kosztów bezpośrednich jest przeznaczone na pokrycie kosztów ogólnouczelnianych.
• nadwyżka kosztów pośrednich ponad 20%
w 80% jest przeznaczona dla jednostki organizacyjnej, w której jest realizowany projekt.
w 20% jest przeznaczona dla Wydziału, w którym jest realizowany projekt.
- Środki pieniężne uzyskane z podziału kosztów pośrednich są przeznaczone na działalność dydaktyczną oraz naukową.
§ 3
- Zasady opracowania kalkulacji kosztów określa załącznik nr 1 do zarządzania.
- Rektor w uzgodnieniu z Dziekanem może obniżyć zysk.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
§ 5
Traci moc zarządzanie nr 4/2005 Rektora Akademii Rolniczej we Wrocławiu z dnia 28 stycznia 2005 roku wraz ze zmianami.
Rektor
prof. dr hab. Roman Kołacz