w sprawie sporządzania kalkulacji planowanych kosztów postępowania związanego z przyjęciem na studia pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolite magisterskie i ich rozliczenia
Na podstawie art. 98 ust. 1 pkt 4 i ust. 2a ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (jednolity tekst Dz. U. z 2012 r. poz. 572, ze zm.) oraz § 5 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej uczelni publicznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1533) zarządzam co następuje:
§ 1
-
Wysokość opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu (zwanej dalej opłatą rekrutacyjną) w danym roku akademickim ustala rektor na podstawie kalkulacji planowanych do poniesienia kosztów w zakresie niezbędnym do wykonania czynności związanych z przyjmowaniem na studia na danym kierunku i określonym poziomie kształcenia sporządzanych przez:
1) poszczególne wydziały;
2) Biuro Rekrutacji w zakresie kosztów wspólnych rekrutacji.
-
Planowane koszty postępowania rekrutacyjnego stanowią sumę wynikającą z planowanych kosztów postepowania rekrutacyjnego sporządzanych przez Biuro Rekrutacji i poszczególne wydziały.
-
Kalkulacja planowanych kosztów postępowania rekrutacyjnego podlega kontroli merytorycznej dyrektora Biura Rekrutacji, kontroli formalno-rachunkowej kwestora/osoby upoważnionej oraz wymaga akceptacji rektora.
-
Kalkulacja planowanych kosztów postępowania rekrutacyjnego sporządzana jest według wzoru wraz z objaśnieniami stanowiącymi załącznik do niniejszego zarządzenia.
-
Kalkulacja zawiera następujące informacje:
1) planowaną liczbę kandydatów na I rok studiów;
2) planowane koszty;
3) planowane przychody z tytułu uiszczenia opłaty rekrutacyjnej.
5.1 Na planowane przychody składają się opłaty w planowanej/ rzeczywistej wysokości wnoszone przez kandydatów.
5.2 Na planowane koszty składają się koszty wynagrodzeń osobowych i bezosobowych wraz z pochodnymi osób biorących udział w pracach związanych z postępowaniem rekrutacyjnym oraz inne koszty związane z procesem rekrutacyjnym (m. in. zakup: materiałów, wyposażenia, usług obcych).
-
Wynagrodzenia, składki na ubezpieczenia społeczne i inne narzuty wchodzące w skład wynagrodzeń należy zaplanować zgodnie z obowiązującymi w przepisami.
-
Zarówno wydziały, jak i Biuro Rekrutacji sporządzają sprawozdanie z wykorzystania środków finansowych z tytułu wpłaconych opłat rekrutacyjnych w danym roku kalendarzowym.
§2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i ma zastosowanie po raz pierwszy do danych z wykorzystania środków finansowych z tytułu wpłaconych opłat rekrutacyjnych w 2016 r.
z upoważnienia rektora
Prorektor ds. nauki i innowacji
prof. dr hab. Tadeusz Trziszka