Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2016r. poz. 1842 ze zmianami), §18 ust. 3 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we
Wrocławiu zarządza się, co następuje:
§1
- Na wniosek Prorektora ds. innowacji i współpracy z gospodarką tworzy się Samodzielne Stanowisko ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu.
- Stanowisko podlega Prorektorowi ds. innowacji i współpracy z gospodarką i otrzymuje symbol organizacyjny W0AB00000.
§2
Stanowisko, o którym mowa w § 1, finansowane jest ze środków administracji uczelni.
§3
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
- Wykonania stosownych szyldów i pieczątek przez Dział Gospodarczy w porozumieniu z Prorektorem ds. innowacji i współpracy z zagranicą
- Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.
§4
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu należy:
- Bezpośrednia współpraca z prorektorem do spraw innowacji i współpracy z gospodarką w zakresie kooperacji z podmiotami administracji publicznej i rolnego sektora prywatnego w zakresie
realizacji programów badawczo-rozwojowych oraz współpraca z Biurem Rektora w zakresie programu Zielona Dolina.
- Organizacja i koordynacja działań związanych ze współpracą z podmiotami administracji publicznej na teranie województwa dolnośląskiego i poza nim w programie Zielona Dolina i innych
programach o charakterze badawczo- rozwojowym.
- Utrzymywanie kontaktów i organizacja spotkań z przedstawicielami Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Marszałkowskiego, przedstawicielami Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencji
Nieruchomości Rolnych, Wojewódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego, Dolnośląską Izbą Rolniczą, Dolnośląską Izbą Lekarsko-Weterynaryjną i innymi osobami prawa publicznego w celu tworzenia i
realizacji projektów badawczo – rozwojowych i wdrożeniowych ze szczególnym uwzględnieniem programu Zielona Dolina.
- Organizacja współpracy z rolnikami w celu tworzenia i realizacji programów badawczo- rozwojowych i działań związanych z transferem technologii.
- Współpraca z absolwentami Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, którzy prowadzą działalność gospodarczą na terenie Województwa Dolnośląskiego związanych z produkcja rolniczą w zakresie
badań i prac badawczo-rozwojowych i przedsięwzięć służących rozwojowi uczelni.
- Ścisła współpraca z Działem Innowacji Wdrożeń i Komercjalizacji i Biurem ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem, Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości i Biurem Karier w zakresie
prowadzonych czynności i zadań.
- Przygotowywanie sprawozdań kwartalnych z postępu współpracy.
- Prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanej z zakresem działania stanowiska.
§5
W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się
następujące zmiany:
Na stronie 53 zmienia się tytuł.:
„Pion bezpośrednio podległy prorektorowi do spraw innowacji i współpracy z gospodarkąą”
1.§ 55 otrzymuje brzmienie dotychczasowego §52a, który zostaje wykreślony
§55
Dział Innowacji, Wdrożeń i Komercjalizacji
prowadzi całokształt spraw związanych z własnością intelektualną Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu i ochroną tej własności, a w szczególności do zadań Działu należy:
1) współpraca z kierownikami zespołów badawczych Uczelni w celu poszukiwania nośnych społecznie i użytecznych gospodarczo tematów badawczych, identyfikacja badań prowadzonych oraz pozyskiwanie
wyników prac badawczych i badawczo-rozwojowych, składanie w tym zakresie stosownych wniosków i propozycji;
2) analiza prac badawczych oraz badawczo-rozwojowych pod względem gospodarczej przydatności, możliwości, celowości i formy komercjalizacji, ocena potencjału komercjalizacyjnego wyników badań,
identyfikacja opracowywanej technologii i zapotrzebowania rynku, zlecanie wyspecjalizowanym jednostkom organizacyjnym i podmiotom gospodarczym przeprowadzenia audytów technologicznych, analiz
rynkowych oraz wycen innowacyjnych rozwiązań, know-how, patentów, wartości majątkowych praw autorskich i innych składników własności intelektualnej Uczelni, proponowanych do zagospodarowania
poprzez bezpośrednie lub pośrednie formy komercjalizacji;
3) koordynacja i nadzorowanie działań oraz projektów przedsięwzięć związanych z inwentaryzacją własności intelektualnej Uniwersytetu Przyrodniczego, tworzeniem i aktualizowaniem baz wyników
badań, ofert technologicznych, usług naukowo-technologicznych, analityczno-laboratoryjnych i innych;
4) współpraca z Rzecznikiem Patentowym w zakresie opiniowania i opracowywania wniosków patentowych, promowania i upowszechniania na Uczelni innowacji, dobrych praktyk oraz racjonalnych rozwiązań
i organizacyjnych i technicznych, inspirowanie i pomoc w rozwoju ruchu wynalazców i animatorów innowacji;
5) organizowanie szkoleń, kursów, konferencji, wizyt studyjnych oraz innych form kształcenia i upowszechniania wiedzy, innowacji oraz technologicznego i naukowego dorobku Uczelni;
6) organizowanie i świadczenie usług konsultingowych, w tym w szczególności związanych z oceną potrzeb technologicznych kontrahentów, badaniem stanu techniki, przeprowadzaniem audytów
technologicznych, a także inicjowanie i udział w postępowaniach dotyczących uzyskania akredytacji, certyfikatów, atestów oraz wymaganych pozwoleń w zakresie uzasadnionym potrzebami prowadzonej
komercjalizacji;
7) nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z przedsiębiorcami oraz instytucjami otoczenia gospodarki wspomagającymi i stymulującymi transfer wiedzy i technologii do gospodarki;
8) inicjowanie i opracowywanie w zakresie wykonywanych zadań instrukcji, informacji, regulaminów oraz innych projektów przepisów wewnętrznych Uczelni;
9) przygotowywanie projektów i wniosków o dofinansowanie lub finansowanie oraz kierowanie krajowymi i unijnymi projektami związanymi z finansowaniem (w całości lub części) kosztów tworzenia
infrastruktury komercjalizacji, wdrożeń, tworzenia prototypów, eksperymentalnych linii technologicznych oraz kosztów postępowań i czynności dotyczących ochrony patentowej lub poszczególnych
etapów komercjalizacji;
10) ochrona i właściwe zabezpieczenie praw własności intelektualnej, formułowanie w tym zakresie odpowiednich wniosków i propozycji działań dla władz i innych jednostek organizacyjnych Uczelni,
należyte i efektywne zarządzanie prawami własności przemysłowej, w szczególności poprzez wybór właściwej drogi i formy komercjalizacji;
11) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem spółki celowej i jej spółek zależnych, przygotowywanie w tym zakresie stosownych umów, statutów i regulaminów;
12) współpraca z Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości w zakresie stymulowania, zakładania lub świadczenia pomocy w zakładaniu i prowadzeniu przedsięwzięć typu spin-off i spin-out w formie
spółek lub w innych formach organizacyjnych, upowszechniania i propagowania wśród studentów i pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego przedsiębiorczości akademickiej, innowacyjności i
kreatywności;
13) nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z przedsiębiorstwami i kontrahentami zainteresowanymi wynikami badań i patentami należącymi do Uniwersytetu Przyrodniczego, negocjowanie warunków umów
licencyjnych oraz innych umów dotyczących korzystania z własności intelektualnej Uniwersytetu Przyrodniczego, prowadzenie rejestru i przechowywanie zawartych umów, monitorowanie wykonywania
zobowiązań umownych przez kontrahentów;
14) poszukiwanie partnerów do spółek zależnych spółki celowej oraz, we współpracy z Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości, do przedsięwzięć typu spin-off i spin-out, opracowywanie strategii
i zasad preinkubacji, inkubacji oraz wyjścia z inwestycji, negocjowanie warunków udziału w spółkach inwestorów finansowych i branżowych , wypracowywanie koncepcji dotyczących aportu wyników
badań;
15) organizowanie i prowadzenie we współpracy z Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości oraz innymi jednostkami organizacyjnymi uczelni szkoleń, kursów, konferencji oraz innych form
kształcenia i upowszechnienia wiedzy z zakresu zarządzania, marketingu, technik negocjacji i sprzedaży, ochrony własności przemysłowej, zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi;
16) przygotowywanie i udział w projektach w szczególności związanych z tworzeniem infrastruktury transferu wiedzy i technologii z Uczelni do przedsiębiorstw, szkoleniami oraz innymi formami
upowszechniania wiedzy z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektami, ochrony praw własności intelektualnej oraz zarządzania tymi prawami;
17) udzielanie niezbędnych informacji i porad pracownikom, studentom i członkom zespołów badawczych, w szczególności dotyczących obowiązujących w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu zasad
bezpieczeństwa i ochrony przysługujących Uczelni praw własności przemysłowej oraz praw do własności i korzystania z wyników badań;
18) podejmowanie na wniosek pracownika Uczelni – twórcy niepracowniczego wyniku pracy intelektualnej – czynności związanych z udzielaniem pomocy w gospodarczym korzystaniu lub zarządzaniu tym
wynikiem;
19) podejmowanie we współpracy z Rzecznikiem Patentowym czynności związanych z należytym zabezpieczeniem i ochroną przysługujących Uczelni praw własności przemysłowej oraz innych, w tym do
własności wyników badań i korzystania z nich, wnioskowanie do radcy prawnego i innych właściwych organów o podjęcie w tym zakresie stosownych czynności i postępowań;
20) wykonuje kontrolę zarządczą związaną z zakresem działania ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem.
numeracja oraz treść paragrafów od 56 do 58 pozostaje bez zmian.tj.
2.§56 Biuro Karier
3.§57 Biuro ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem
4.§58 Centrum Zarządzania Ryzykiem Środowiskowym i Monitoringu Ekosystemów
5.§59 otrzymuje brzmienie dotychczasowego §54b, który zostaje wykreślony.
§59
Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości jest jednostką ogólnouczelnianą, prowadzącą działalność usługową, szkoleniową i naukową, działającą na podstawie odrębnego regulaminu.
Dodaje się §59a , który otrzymuje brzmienie dotychczasowego §54b, który zostaje wykreślony.
§59a
Biuro Rzecznika Patentowego świadczy pomoc w sprawach własności przemysłowej w zakresie uzyskiwania, zachowywania i wykonywania praw, a w szczególności:
1) opracowuje dokumentację zgłoszeniową przedmiotów podlegających ochronie: wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych i topografii układów
scalonych oraz dokonuje zgłoszeń w tym zakresie,
2) bierze udział w postępowaniu zgłoszeniowym, spornym i odwoławczym przed krajowymi i zagranicznymi urzędami patentowymi oraz przeciwdziała naruszaniu uzyskanych praw wyłącznych,
3) udziela porad pracownikom i studentom Uczelni z zakresu ochrony własności przemysłowej,
4) gromadzi i udostępnia podstawową literaturę patentową oraz prawną z zakresu własności przemysłowej,
5) inicjuje opracowanie projektów przepisów wewnętrznych związanych z zakresem działania Biura i ich bieżącą aktualizację,
6) wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działania.
Dodaje się §59b w brzmieniu:
§59b
Samodzielne Stanowisko ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu należy:
-
1. Bezpośrednia współpraca z prorektorem do spraw innowacji i współpracy z gospodarką w zakresie kooperacji z podmiotami administracji publicznej i rolnego sektora prywatnego w zakresie
realizacji programów badawczo-rozwojowych oraz współpraca z Biurem Rektora w zakresie programu Zielona Dolina.
2. Organizacja i koordynacja działań związanych ze współpracą z podmiotami administracji publicznej na teranie województwa dolnośląskiego i poza nim w programie Zielona Dolina i innych
programach o charakterze badawczo- rozwojowym.
3. Utrzymywanie kontaktów i organizacja spotkań z przedstawicielami Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Marszałkowskiego, przedstawicielami Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencji
Nieruchomości Rolnych, Wojewódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego, Dolnośląską Izbą Rolniczą, Dolnośląską Izbą Lekarsko-Weterynaryjną i innymi osobami prawa publicznego w celu tworzenia i
realizacji projektów badawczo – rozwojowych i wdrożeniowych ze szczególnym uwzględnieniem programu Zielona Dolina.
4. Organizacja współpracy z rolnikami w celu tworzenia i realizacji programów badawczo- rozwojowych i działań związanych z transferem technologii.
5. Współpraca z absolwentami Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, którzy prowadzą działalność gospodarczą na terenie Województwa Dolnośląskiego związanych z produkcja rolniczą w zakresie
badań i prac badawczo-rozwojowych i przedsięwzięć służących rozwojowi uczelni.
6. Ścisła współpraca z Działem Innowacji Wdrożeń i Komercjalizacji i Biurem ds. Współpracy z Gospodarką i Regionem, Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości i Biurem Karier w zakresie
prowadzonych czynności i zadań.
7. Przygotowywanie sprawozdań kwartalnych z postępu współpracy.
8. Prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem
związanej z zakresem działania stanowiska.
W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego „Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” wprowadza się następujące
zmiany:
w pkt. VIII lit. D otrzymuje brzmienie: Pion bezpośrednio podporządkowany prorektorowi do spraw innowacji i współpracy z gospodarką pkt.3 otrzymuje nazwę: „Samodzielne Stanowisko ds. koordynacji
współpracy z podmiotami administracji i biznesu W0AB00000”
§6
Pozostałe zmiany do Regulaminu organizacyjnego zostaną wprowadzone odrębnym zarządzeniem.
§7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka