2016 rok

Zarządzenie nr 144/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 8 grudnia 2016 roku

w sprawie zakresu kompetencji prorektorów oraz kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu na okres kadencji 2016-2020

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1842 ze zm.), § 18 ust. 5 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się, co następuje:

§ 1
Ustala się następujące kompetencje i zakres działania prorektorów oraz kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu na okres kadencji 2016-2020:

Prorektor do spraw rozwoju uczelni jest Pierwszym Zastępcą Rektora
1. Do obowiązków prorektora do spraw rozwoju uczelni należy:
1) koordynowanie prac nad strategią rozwoju uczelni i sprawowanie nadzoru nad jej realizacją,
2) sprawowanie nadzoru nad wprowadzaniem zintegrowanego oprogramowania wspomagającego zarządzanie uczelnią,
3) inspirowanie i podejmowanie działań w zakresie pozyskiwania środków z funduszy strukturalnych i innych źródeł dla celów inwestycyjnych uczelni sprawowanie nadzoru nad ich wykorzystaniem,
4) opiniowanie planów inwestycyjnych,
5) sprawowanie nadzoru nad infrastrukturą lokalową uczelni,
6) sprawowanie bieżącego nadzoru nad prawidłowym i terminowym sporządzaniem sprawozdawczości do Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on, podejmowanie prac nad optymalizacją procesu przekazywania danych i ich raportowania, przekazywanie Rektorowi informacji o bieżącym stanie realizacji zadań systemu POL-on oraz zgłaszanie potrzeb i problemów w tym zakresie,
7) reprezentowanie Uniwersytet Przyrodniczy w Radzie Użytkowników Sieci WASK, współpraca z Radą oraz podejmowanie związanych z tą działalnością decyzji, sprawowanie nadzoru nad komputeryzacją uczelni,
8) uruchamianie procedur przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych, zatwierdzania wniosków dotyczących zamówień publicznych, specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz protokołów z postępowania o udzielenie zamówień publicznych na dostawę, wykonanie i remont, aparatury badawczej, aparatury naukowej, maszyn i urządzeń stanowiących środki trwałe, sprzętu komputerowego i urządzeń towarzyszących, programów komputerowych i baz danych, zakupu odczynników chemicznych, szkła i sprzętu laboratoryjnego, mebli laboratoryjnych, książek, czasopism i innych materiałów niezbędnych do realizacji prac naukowo-badawczych oraz na usługi wydawnicze niezależnie od ich wartości szacunkowej, a także dotyczących dostaw i usług związanych z projektami współfinansowanymi z krajowych i zagranicznych funduszy i zawierania umów w tym zakresie,
9) zawieranie umów na zakup programów komputerowych i baz danych,
10) wszczynanie procedur o udzielanie zamówień publicznych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych dotyczących inwestycji, adaptacji i modernizacji
o szacunkowej wartości zamówienia do 5.225.000 euro dla projektów finansowanych lub współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych.
11) sprawowanie nadzoru , koordynowanie zakupów aparatury oraz realizowanie polityki w zakresie jej rozmieszczenia i wykorzystania,
12) zawieranie w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umów cywilnoprawnych na wykonywanie inwestycji, adaptacji, modernizacji oraz dostaw, usług, umów o dzieło i zleceń dla projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych do 5.225.000 euro,
13) podpisywanie wszystkich dokumentów i składania oświadczeń woli związanych z projektami inwestycyjnymi, adaptacją i modernizacją, dostawami i usługami współfinansowanymi z funduszy strukturalnych i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych do wysokości 5.225.000 euro,
14) współpraca z prorektorami innych uczelni Wrocławia i uczelni rolniczych w kraju w zakresie swoich kompetencji,
15) współpraca z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, kanclerzem, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji,
16) sprawowanie nadzoru nad dyscypliną wydatków w podległych jednostkach organizacyjnych,
17) nadzór nad sporządzaniem i podpisywaniem sprawozdawczości dotyczącej działalności podległych jednostek organizacyjnych,
18) zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach.
Prorektor do spraw rozwoju uczelni sprawuje bezpośredni nadzór nad:
a) Działem Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych
b) Samodzielnym Stanowiskiem ds. Monitoringu i Ewaluacji
c) Centrum Sieci Komputerowych,
d) Działem Aparatury i Pomocy Dydaktycznych
e) Ponadregionalnym Rolniczym Centrum Kongresowym – administracyjnie w kooperacji z Kanclerzem, usługowo dla wszystkich pionów prorektorów
f) Arboretum – Ośrodkiem Badań Dendrologicznych
g) Ośrodkiem Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych
h) Ośrodkiem Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt
i) Centrum Modelowania Procesów Hydrologicznych
j) Centrum Odnawialnych Źródeł Energii
2. Do obowiązków prorektora ds. studenckich i edukacji należy:
1) sprawowanie nadzoru nad wykonaniem zadań uczelni w zakresie kształcenia i wychowania,
2) nadzór funkcjonalny nad dziekanami w zakresie działalności dydaktycznej,
3) sprawowanie nadzoru i koordynowanie spraw związanych z kształceniem na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych, podyplomowych i w Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym,
4) nadzór i koordynacja prac związanych z rekrutacją na studia stacjonarne i niestacjonarne,
5) nadzór i koordynowanie spraw związanych ze studiami podyplomowymi i Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym,
6) koordynowanie spraw związanych z uprawnieniami wydziałów do prowadzenia kierunków studiów, ich akredytacją oraz polityką jakości kształcenia,
7) nadzór nad opracowywaniem i realizacją programów kształcenia i programów studiów,
8) nadzór nad funkcjonowaniem na uczelni systemu zapewnienia jakości kształcenia,
9) nadzór i koordynowanie działań związanych z mobilnością studentów w ramach krajowych programów edukacyjnych,
10) zapewnienie obsługi procesu kształcenia przez podległe jednostki organizacyjne oraz sprawowanie nadzoru nad pracą tych jednostek,
11) zapewnienie obsługi procesu kształcenia przez podległe jednostki organizacyjne oraz sprawowanie nadzoru nad pracą tych jednostek,
12) 11)ustalanie zasad organizacji roku akademickiego,
13) prowadzenie polityki stypendialnej oraz sprawowanie nadzoru nad przyznawaniem świadczeń pomocy materialnej dla studentów,
14) rozpatrywanie odwołań studentów od decyzji dziekanów wydanych w toku studiów,
15) sprawowanie nadzoru nad sprawami dyscyplinarnymi studentów,
16) rejestracja uczelnianych organizacji studenckich oraz prowadzenie ich rejestru,
17) nadzór nad realizacją statutowych obowiązków organów samorządu studenckiego,
18) sprawowanie nadzoru nad działalnością studenckiego ruchu naukowego,
19) sprawowanie nadzoru nad realizacją budżetu w części przeznaczonej na działalność dydaktyczną, naukową, kulturalną i sportową studentów oraz nad funduszem pomocy materialnej,
20) koordynowanie działań i nadzorowanie studenckiej działalności kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej,
21) nadzór nad rozliczaniem rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych zrealizowanych przez nauczycieli akademickich,
22) koordynowanie pracami związanymi z ustalaniem wysokości opłat za usługi edukacyjne,
23) nadzór nad gospodarką finansową domów studenckich, w tym ustalanie opłat za korzystanie z miejsca oraz wysokość kaucji, podpisywanie umów dotyczących wykorzystania i obsługi majątku domów studenckich,
24) inicjowanie pozyskiwania środków finansowych na cele edukacyjne z funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych,
25) sprawowanie nadzoru nad realizacją procesu kształcenia w ramach projektów edukacyjnych współfinansowanych z funduszy strukturalnych i innych zewnętrznych źródeł finansowania,
26) przygotowywanie materiałów pomocniczych do uruchomienia procedury, przewidzianej ustawą Prawo zamówień publicznych w obszarze swoich działań,
27) corocznie przedstawianie rektorowi listy najlepszych studentów z poszczególnych kierunków,
28) sprawowanie nadzoru nad wydawaniem zaświadczeń absolwentom uczelni, którzy skończyli studia w grupie 5% najlepszych absolwentów Uniwersytetu Przyrodniczego, w celu ubiegania się o umorzenie kredytu,
29) nadzór nad sporządzaniem zbiorczych opracowań i sprawozdań dotyczących procesu kształcenia dla organów uczelni, ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego, Głównego Urzędu Statystycznego i innych instytucji,
30) sprawowanie nadzoru nad poprawnością materiałów przygotowywanych dla potrzeb senatu z zakresu kształcenia i spraw studenckich,
31) inicjowanie opracowania przepisów wewnętrznych związanych z zakresem swojego działania i ich bieżącą aktualizacją,
32) współpraca z komisjami senackimi i rektorskimi, prorektorami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji,
33) współpraca z prorektorami innych uczelni Wrocławia oraz uczelni przyrodniczych i rolniczych w kraju w zakresie swoich kompetencji,
34) współpraca ze szkołami niższego szczebla,
35) inspirowanie i koordynacja działań zmierzających do pozyskiwania środków finansowych z funduszy strukturalnych na szkolenia,
36) inicjowanie działalności na rzecz kształcenia ustawicznego,
37) zapewnianie funkcjonowania kontroli zarządczej w podległych jednostkach.
Prorektor do spraw studenckich i edukacji sprawuje bezpośredni nadzór nad:
a) Działem Organizacji Studiów,
b) Działem Spraw Studenckich,
c) Centrum Kształcenia na Odległość
d) Studium Języków Obcych,
e) Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
f) Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym,
g) Otwartym Uniwersytetem Trzeciego Wieku w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu,
h) Centrum Kształcenia Ustawicznego,
i) Biurem Rekrutacji,
j) Rolniczym Centrum Wiedzy i Kształcenia Praktycznego w Swojcu,
k) Poradnią Rozwoju Osobistego.

3. Do obowiązków prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą należy:
Sprawowanie funkcjonalnego nadzoru nad kierownikami jednostek organizacyjnych międzywydziałowych, pozawydziałowych, wspólnych oraz wydziałowych w zakresie działalności naukowo-badawczej i rozwoju kadry naukowej.
Realizowanie polityki Uczelni w zakresie badań naukowych oraz rozwoju kadry poprzez:
1) opiniowanie projektów badawczych oraz wniosków wydziałów i pracowników o dotacje właściwego ministra dla spraw szkolnictwa wyższego, Narodowego Centrum Nauki, Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, wniosków edukacyjnych oraz innych instytucji naukowych,
2) sprawowanie nadzoru nad poprawnością dokumentacji w zakresie umów i sprawozdawczości z właściwym ministrem ds. szkolnictwa wyższego, Narodowym Centrum Nauki,
3) zawieranie umów na wykonywanie: prac naukowo–badawczych, recenzji w postępowaniach o nadanie tytułu doktora honoris causa, prof. honorowego, książek, czasopism i innych materiałów niezbędnych do realizacji prac naukowo-badawczych, na usługi wydawnicze,
4) powoływanie kierowników Wiodących Zespołów Naukowych (WZN) oraz projektów badawczych, a także badawczo-rozwojowych i innych oraz określanie ich obowiązków,
5) sprawowanie nadzoru nad realizacją prac naukowo-badawczych,
6) zatwierdzanie dokumentów finansowych związanych z realizacją umów określonych w pkt. 3),
7) podejmowanie decyzji w sprawie dochodzenia odszkodowań z tytułu niewłaściwego wykonania umów, o których mowa w pkt. 3), w tym kar umownych i przekazywanie ich do Biura Organizacyjno-Prawnego,
8) sprawowanie nadzoru nad dyscypliną wydatków ponoszonych ze środków przeznaczonych na finansowanie działalności naukowej i badawczej oraz podległych jednostek organizacyjnych, m.in. poprzez powodowanie przestrzegania przez pracowników uczelni, odpowiedzialnych za przebieg procesu badań naukowych, zapisów zawartych w wewnętrznych aktach prawnych uczelni dotyczących badań naukowych, w tym w procedurze zarządzania jakością PJ 9.1 Księgi Jakości opartej na normie PN – EN ISO 9001:2000,
9) nadzór nad działalnością wydawniczą uczelni,
10) nadzór nad procesem przeprowadzania oceny okresowej nauczycieli akademickich oraz analiza jej wyników,
11) nadzór nad organizacją i przebiegiem studiów doktoranckich,
12) podejmowanie decyzji dotyczących uczestników studiów doktoranckich związanych z tokiem studiów, wynikających z ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, regulaminu studiów doktoranckich, regulaminu przyznawania stypendiów doktoranckich oraz regulaminu przyznawania pomocy materialnej dla doktorantów,
13) podejmowanie decyzji w sprawach związanych z odpowiedzialnością dyscyplinarną doktorantów przewidzianych ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz stosownym rozporządzeniem w sprawie szczegółowego trybu postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego wobec studentów,
14) prowadzenie rejestru uczelnianych organizacji doktoranckich, rejestrowanie tych organizacji, a także uchylanie uchwał organu uczelnianej organizacji doktorantów, niezgodnych z przepisami prawa, statutem uczelni oraz statutem (regulaminem) wyżej wymienionych organizacji,
15) przyznawanie stypendiów doktorskich oraz urlopów naukowych i nadzorowanie ich wykorzystania,
16) inspirowanie zespołów naukowych do podejmowania badań finansowanych w zakresie Ramowych Programów Unii Europejskiej i innych programów międzynarodowych,
17) inspirowanie podejmowania działań do pozyskiwania środków finansowych przeznaczonych na badania naukowe,
18) nadzór nad realizacją projektów badawczych współfinansowanych z funduszy strukturalnych i innych Mechanizmów Finansowych,
19) nadzór nad planowaniem i realizacją budżetu uczelni w zakresie określonym przez rektora w procedurach wewnętrznych dotyczących zasad gospodarki finansowej i kontroli finansowej wydziałów oraz jednostek organizacyjnych uczelni,
20) realizowanie polityki płacowej w zakresie określonym przez Senat i rektora dotyczącej nauczycieli akademickich,
21) nadzór nad sporządzeniem i podpisywanie zbiorczej sprawozdawczości dot. rozwoju kadry naukowej, studiów doktoranckich i prac badawczych NCN, NCBiR, GUS i innych upoważnionych instytucji,
22) zatwierdzanie wszystkich dokumentów i składanie oświadczeń woli związanych z projektami badawczymi współfinansowanymi z funduszy strukturalnych i z innych Europejskich Mechanizmów Finansowych oraz finansowanych/dofinasowanych przez inne instytucje finansowe,
23) współpracę z właściwym ministrem ds. szkolnictwa wyższego , Narodowym Centrum Nauki oraz z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju w zakresie badań naukowych,
24) współpracę z prorektorami innych uczelni Wrocławia i uczelni rolniczych w kraju w zakresie swoich kompetencji,
25) współpracę z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji,
26) nadzór nad poprawnością materiałów przygotowywanych dla potrzeb Senatu w zakresie swoich kompetencji,
Realizowanie polityki Uczelni w zakresie współpracy międzynarodowej poprzez:
1) koordynację, nadzór i współpracę z zagranicznymi uczelniami, placówkami naukowo-badawczymi i organizacjami międzynarodowymi w zakresie zawartych przez uczelnię umów,
2) inicjowanie współpracy z nowymi ośrodkami zagranicznymi w zakresie badań, dydaktyki i wymiany kulturalnej,
3) sprawowanie nadzoru nad wymianą pracowników, studentów i doktorantów w ramach międzynarodowych programów edukacyjnych, badawczych i innych form współpracy,
4) inspirowanie zespołów do udziału w projektach edukacyjnych finansowanych lub współfinansowanych z innych źródeł w tym z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych edukacyjnych programów międzynarodowych,
5) sprawowanie nadzoru nad dokumentacją prac o których mowa w pkt.4,
6) nadzorowanie organizacji pobytu gości zagranicznych na uczelni,
7) współdziałanie z innymi uczelniami w Polsce w zakresie spraw współpracy z zagranicą,
8) nadzór nad sporządzaniem i podpisywanie sprawozdawczości dla władz uczelni, ministra właściwego dla spraw szkolnictwa wyższego i innych instytucji dotyczących współpracy z zagranicą,
9) inspirowanie i koordynowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków finansowych z funduszy strukturalnych na szkolenia,
10) sprawowanie nadzoru nad realizacją projektów edukacyjnych finansowanych lub współfinansowanych z różnych źródeł w tym z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych, edukacyjnych programów międzynarodowych oraz podpisywanie wszystkich dokumentów
i składanie oświadczeń woli w tym zakresie,
11) sprawowanie nadzoru nad studiami doktoranckimi dla cudzoziemców.
12) zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach,
Prorektor ds. nauki i współpracy z zagranicą sprawuje bezpośredni nadzór nad:
a) Działem Nauki,
b) Działem Współpracy z Zagranicą,
c) Działem Pozyskiwania Projektów,
d) Biblioteką Główną,
e) Wydawnictwem Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

4. Do obowiązków Prorektora ds. innowacji i współpracy z gospodarką należy:
1) Realizacja polityki Uczelni w zakresie współpracy z administracją państwową, władzami samorządowymi i podmiotami gospodarczymi w celu włączania uczelni do działań na rzecz rolnictwa, gospodarki i ochrony środowiska oraz rozwoju regionu dolnośląskiego
2) współpraca z prorektorami innych uczelni Wrocławia i uczelni rolniczych w kraju w zakresie swoich kompetencji,
3) nadzór nad realizacją prac m. in. naukowo – badawczych, badawczo-rozwojowych, wdrożeniowych itp. realizowanych w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, we współpracy z podmiotami gospodarczymi.
4) zawieranie umów dotyczących prac zlecanych przez podmioty gospodarcze.
5) podejmowanie decyzji w zakresie transferu wiedzy, w tym zawieranie umów dot. wdrożeń i upowszechniania wyników badań, patentów i wynalazków w oparciu o współpracę uczelni z innymi podmiotami gospodarczymi w ramach wspólnych projektów badawczych i opracowań knowhow, patentów itp.
6) podejmowanie decyzji dot. ochrony patentowej wynalazków i ich komercjalizacji.
7) sprawowanie nadzoru nad Akademickim Inkubatorem przedsiębiorczości UPWr.
8) nadzór nad system monitorowania karier zawodowych absolwentów,
9) rozwijanie współpracy z BCC, Wrocławskim Parkiem Technologicznym, Dolnośląską Radą Przedsiębiorczości i Nauki, Wrocławskim Centrum Transferu Technologii i Dolnośląskim Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości, klastrami gospodarczymi funkcjonującymi w regionie i z innymi podmiotami gospodarczymi działającymi na terenie regionu i kraju ,
10) sprawowanie nadzoru nad realizacją prac m. in. naukowo – badawczych, badawczo-rozwojowych, wdrożeniowych itp. realizowanych w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, we współpracy z podmiotami gospodarczymi.
11) współpraca z właściwym ministrem ds. szkolnictwa wyższego , Narodowym Centrum Nauki, z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju i jednostkami administracji państwowej i samorządowej w zakresie badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych
12) współpraca z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji,
13) nadzór nad poprawnością materiałów przygotowywanych dla potrzeb Senatu w zakresie swoich kompetencji,
14) Zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem w podległych jednostkach.
Prorektor ds. innowacji i współpracy z gospodarką sprawuje bezpośredni nadzór nad:
a) Działem Innowacji, Wdrożeń i Komercjalizacji,
b) Biurem Rzecznika Patentowego,
c) Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości,
d) Biurem Karier,
e) Biurem d/s Współpracy z Gospodarką i Regionem,
f) Centrum Zarządzania Ryzykiem Środowiskowym i Monitoringu Ekosystemów
g) Samodzielnym Stanowiskiem ds. koordynacji współpracy z podmiotami administracji i biznesu

5. Do obowiązków kanclerza należy:
1) kierowanie, z upoważnienia rektora, administracją i gospodarką uczelni,
2) podejmowanie decyzji dotyczących mienia uczelni w zakresie zwykłego zarządu,
3) podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku uczelni oraz jego powiększenie i rozwój,
4) nawiązywanie, zmiana i rozwiązywanie stosunków pracy z pracownikami administracji, obsługi i inżynieryjno-technicznymi, w ramach przyznawanych etatów; przyznawanie tym pracownikom nagród, wyróżnień i premii, wymierzanie kar za naruszenie porządku i dyscypliny pracy oraz pełnienie funkcji przełożonego służbowego w stosunku do pracowników, którzy nie są nauczycielami akademickimi i nie podlegają innym organom uczelni, a w szczególności w stosunku do pracowników administracji i obsługi,
5) realizowanie polityki kadrowej uczelni w stosunku do podległych pracowników,
6) reprezentowanie uczelni przed sądami i organami administracyjnymi w sprawach związanych z administracją i gospodarką uczelni, występowania w imieniu pracodawcy, a także udzielania pracownikom uczelni pełnomocnictw i upoważnień do prowadzenia w imieniu i na rzecz uczelni spraw przed sądami powszechnymi wszystkich instancji, organami egzekucji, urzędem zamówień publicznych, organami administracji państwowej i samorządowej, bez względu na wartość przedmiotu sporu;
7) wyrażanie zgody na korzystanie przez pracowników administracji z prywatnego samochodu do celów służbowych i zawieranie umów w tym zakresie,
8) zawieranie umów najmu i dzierżawy budynków oraz pomieszczeń będących we władaniu uczelni,
9) podejmowanie decyzji w sprawie likwidacji, względnie zagospodarowania wszystkich przedmiotów nietrwałych, a środków trwałych do 80.000 zł (słownie osiemdziesiąt tysięcy złotych) wartości ewidencyjnej jednostkowej środka trwałego,
10) zarządzanie inwentaryzacji oraz zatwierdzanie rozliczeń różnic inwentaryzacyjnych, w tym niedoborów odnośnie wyposażenia (przedmiotów nietrwałych) bez względu na wartość środków, a środków trwałych do 80.000 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych) wartości ewidencyjnej środka trwałego,
11) podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie i właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększenie i rozwój,
12) zawieranie ugód pozasądowych oraz podejmowania decyzji o rozłożeniu wierzytelności na raty,
13) podejmowanie decyzji o umorzeniu należności do kwoty 1.500 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych),
14) podejmowanie decyzji w zakresie odnoszenia w pozostałe koszty operacyjne do kwoty 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych),
15) wszczynanie procedur o udzielenie zamówienia publicznego przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych dotyczących inwestycji, adaptacji, modernizacji, remontów, eksploatacji i utrzymania obiektów oraz dostaw i usług należących do kompetencji kanclerza:
a) dla zamówień publicznych o szacunkowej wartości zamówienia poniżej 30.000 euro:
- zatwierdzanie wniosków w sprawie przeprowadzenia procedury,
- podpisywanie wychodzących pism dotyczących przeprowadzanych procedur
b) dla zamówień publicznych o szacunkowej wartości zamówienia powyżej 30.000 euro do 5.225.000 euro za wyjątkiem inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych:
- zatwierdzanie wniosków,
- zatwierdzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- zatwierdzanie protokołu z przeprowadzonego postępowania,
- zatwierdzanie wyboru najkorzystniejszej oferty i podpisywanie informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty,
- podpisywanie pism wychodzących dot. przeprowadzonych procedur.
16) zawieranie w imieniu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu umów cywilnoprawnych na wykonywanie inwestycji, adaptacji, modernizacji, remontów, eksploatacji, utrzymania obiektów będących własnością uczelni oraz dostaw, usług, umów o dzieło i zleceń do wysokości 5.225.000 euro za wyjątkiem inwestycji finansowanych ze środków Unii Europejskiej i innych Europejskich Mechanizmów Finansowych,
17) ustalanie wysokości opłat za korzystanie z basenu i sali gimnastycznej przez osoby fizyczne i prawne oraz za miejsca hotelowe związane z krótkotrwałym wynajmem w przystosowanych do tych celów budynkach Uczelni w tym w Pawłowicach, Swojcu, Złotówku oraz innych pomieszczeń Uczelni, cenników za usługi komercyjne związane z łowiectwem na terenach należących do Uczelni.
Kanclerz Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu sprawuje bezpośredni nadzór nad:
a) Zastępcami kanclerza oraz jednostkami im podległymi
b) Biurem kanclerza
c) Działem Inwentaryzacji
d) Archiwum
oraz nadzoruje pracę jednostek:
a) Biura Zamówień Publicznych i Umów,
b) Inspektoratu BHP,
c) Samodzielnej Sekcji-Pionu Ochrony Informacji Niejawnych,
d) Samodzielnego stanowiska do spraw ochrony przeciwpożarowej,
e) Zespołu do spraw Obronnych.
§ 2
  1. Prorektorzy i kanclerz zobowiązani są do prowadzenia nadzoru funkcjonalnego nad jednostkami organizacyjnymi uczelni w zakresie swoich kompetencji, w celu zapewnienia prawidłowego wykonywania zadań przez te jednostki.
  2. Właściwy nadzór obejmuje w szczególności:
    a) przestrzeganie procedur stosowanych w uczelni,
    b) jasne komunikowanie obowiązków, zadań i odpowiedzialności każdemu pracownikowi i systematyczną ocenę ich pracy w niezbędnym zakresie,
    c) zatwierdzanie wyników pracy w decydujących momentach, w celu uzyskania zapewnienia, że przebiega ona zgodnie z zamierzeniami.

§ 3
Zobowiązuje się prorektorów i kanclerza do zapewnienia w każdym czasie i okolicznościach utrzymania ciągłości działalności podległych jednostek organizacyjnych, w szczególności operacji finansowych.

§ 4
Wprowadza się obowiązek uzasadnienia, dokumentowania i zatwierdzania przez rektora wszelkich przypadków odstępstw od procedur wynikających z przepisów ujętych w zarządzeniach, instrukcjach lub wytycznych obowiązujących w Uniwersytecie.

§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Rektor


prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka


Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 08-12-2016
Opublikowane przez: Tomasz Lewandowski
Data publikacji: 13-12-2016 11:55
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 10-02-2020 13:38