w sprawie utworzenia Samodzielnego Stanowiska ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych oraz wprowadzenia zmian do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 56/2010 rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 marca 2010r. ze zm.
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2012r. poz. 572 ze zmianami), §18 ust. 3 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we
Wrocławiu zarządza się, co następuje:
§1
- Na wniosek Zastępcy Kanclerza ds. Technicznych tworzy się Samodzielne Stanowisko ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych
-
Stanowisko otrzymuje symbol organizacyjny A0T00KT0 i podlega Zastępcy Kanclerza ds. Technicznych
§2
Stanowisko, o którym mowa w § 1, finansowane jest ze środków administracji uczelni.
§3
Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:
1) Wykonania stosownych szyldów i pieczątek przez Dział Gospodarczy w porozumieniu z Zastępcą Kanclerza ds. Technicznych
2) Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.
§4
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych należy:
I. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z kontrolami technicznymi uczelnianych obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami prawa budowlanego (Dz.U. nr 89, poz. 414 z dnia 7 lipca 1994 r. z
późn. zm.), a w szczególności z Rozdziałem 6. Utrzymanie obiektów budowlanych, w tym
1) osobiste prowadzenie okresowych i doraźnych kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych w zakresie, do którego pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku ds. kontroli technicznej
obiektów budowlanych posiada niezbędne uprawnienia budowlane (w specjalności budowlano-konstrukcyjnej i sanitarnej)
2) współpraca i koordynowanie realizacji pozostałego zakresu obowiązkowych kontroli stanu technicznego uczelnianych obiektów budowlanych, wymaganych przepisami w ramach kontroli okresowych i
doraźnych przewidzianych w art. 62 prawa budowlanego, w szczególności z Działem Głównego Energetyka, Działem Konserwacji i Napraw oraz z Działem Technicznym;
3) opracowywanie i uzgadnianie harmonogramów realizacji kontroli okresowych (dwukrotnych w ciągu roku, rocznych i pięcioletnich), w tym ustalenie częstotliwości kontroli uczelnianych obiektów
budowlanych stosownie do przepisów prawa budowlanego i wytycznych GUNB;
4) skompletowanie wszystkich wymaganych książek uczelnianych obiektów budowlanych;
5) stała aktualizacja zapisów w książkach obiektów budowlanych (wersja papierowa i elektroniczna), za wyjątkiem książek przekazanych do prowadzenia przez zarządców obiektów (umowy dzierżawy
itp.);
6) gromadzenie i właściwe przechowywanie dokumentacji stanowiącej załączniki książek obiektów budowlanych podlegających prowadzeniu na samodzielnym stanowisku ds. kontroli technicznej obiektów
budowlanych;
7) współpraca z CSK celem przenoszenia danych z innych modułów EOD, które powinny być zawarte w module Książkach Obiektów Budowlanych;
8) bieżące uzgadnianie wprowadzania do książek obiektów budowlanych w EOD zeskanowanej dokumentacji: protokołów kontroli, dokumentacji projektowej, ekspertyz, opinii budowlanych i innych
niezbędnych dokumentów;
9) zgłaszanie wniosków pokontrolnych analiza wniosków pokontrolnych w celu zgłaszania usunięcia stwierdzonych wad w ramach prac konserwacyjnych, remontów i inwestycji;
10) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania.
II. Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego
§5
W regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 z dnia 31 marca 2010 r. ze zm. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się
następujące zmiany:
1. w§26 ust.9 otrzymuje brzmienie:
Zastępcy kanclerza ds. Technicznych podlegają:
1)Dział Techniczny,
2)Samodzielna Sekcja Nadzoru Technicznego,
3)Samodzielne Stanowisko ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych
2. w §12 ust.2 dodaje się lit. g) w brzmieniu „Samodzielne Stanowisko ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych ”
3. Dodaje się § 73a w brzmieniu:
Zadania Samodzielnego Stanowiska ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych:
I. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z kontrolami technicznymi uczelnianych obiektów budowlanych, zgodnie z przepisami prawa budowlanego (Dz.U. nr 89, poz. 414 z dnia 7 lipca 1994 r. z
późn. zm.), a w szczególności z Rozdziałem 6. Utrzymanie obiektów budowlanych, w tym
1) osobiste prowadzenie okresowych i doraźnych kontroli stanu technicznego obiektów budowlanych w zakresie, do którego pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku ds. kontroli technicznej
obiektów budowlanych posiada niezbędne uprawnienia budowlane (w specjalności budowlano-konstrukcyjnej i sanitarnej);
2) współpraca i koordynowanie realizacji pozostałego zakresu obowiązkowych kontroli stanu technicznego uczelnianych obiektów budowlanych, wymaganych przepisami w ramach kontroli okresowych i
doraźnych przewidzianych w art. 62 prawa budowlanego, w szczególności z Działem Głównego Energetyka, Działem Konserwacji i Napraw oraz z Działem Technicznym;
3) opracowywanie i uzgadnianie harmonogramów realizacji kontroli okresowych (dwukrotnych w ciągu roku, rocznych i pięcioletnich), w tym ustalenie częstotliwości kontroli uczelnianych obiektów
budowlanych stosownie do przepisów prawa budowlanego i wytycznych GUNB;
4) skompletowanie wszystkich wymaganych książek uczelnianych obiektów budowlanych;
5) stała aktualizacja zapisów w książkach obiektów budowlanych (wersja papierowa i elektroniczna), za wyjątkiem książek przekazanych do prowadzenia przez zarządców obiektów (umowy dzierżawy
itp.);
6) gromadzenie i właściwe przechowywanie dokumentacji stanowiącej załączniki książek obiektów budowlanych podlegających prowadzeniu na samodzielnym stanowisku ds. kontroli technicznej obiektów
budowlanych;
7) współpraca z CSK celem przenoszenia danych z innych modułów EOD, które powinny być zawarte w module Książkach Obiektów Budowlanych;
8) bieżące uzgadnianie wprowadzania do książek obiektów budowlanych w EOD zeskanowanej dokumentacji: protokołów kontroli, dokumentacji projektowej, ekspertyz, opinii budowlanych i innych
niezbędnych dokumentów;
9) zgłaszanie wniosków pokontrolnych analiza wniosków pokontrolnych w celu zgłaszania usunięcia stwierdzonych wad w ramach prac konserwacyjnych, remontów i inwestycji;
10) prowadzenie kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związanym z zakresem działania.
II. Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego
W załączniku nr 1 do regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
„Pion bezpośrednio podporządkowany zastępcom kanclerza” w pkt VIII lit. H dodaje się pkt.9 : „Samodzielne Stanowisko ds. kontroli technicznej obiektów budowlanych - A0T00KT0”.
§6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka