2016 rok

Zarządzenie nr 119/2016 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 listopada 2016 roku

w sprawie przekształcenia Biura Rozwoju i Projektów Strategicznych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych

Na podstawie art. 66 ust.2 i art. 83 ust.1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 572 ze zm.), § 18 ust.3 i § 127 ust.2 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz §14 ust.1 Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się co następuje:

§ 1

  1. Na wniosek Prorektora ds. rozwoju uczelni dotychczasowe Biuro Rozwoju i Projektów Strategicznych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przekształca się w Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych
  2. Jednostka finansowana jest ze środków administracji Uczelni.
  3. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych otrzymuje symbol organizacyjny I0DP0000

§ 2

Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych:

  1. Prowadzi działalność na rzecz rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
    1. koordynuje prace koncepcyjne i planistyczne, w zakresie określonym zarządzeniem nr 5/2010 Rektora UPWr z dnia 8 stycznia 2010 r. w sprawie zasad przygotowywania i realizacji projektów oraz zarządza realizacją projektów o charakterze inwestycyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem działań w zakresie innowacji, transferu technologii i wspierania przedsiębiorczości z wyłączeniem Międzynarodowych Programów Naukowych;
    2. współdziała z kierownikiem projektu i w porozumieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której realizowany będzie projekt we właściwym przygotowaniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie projektu do instytucji finansującej projekt oraz realizacji dużych projektów inwestycyjnych prowadzonych w Uczelni;
    3. bierze udział w pracach związanych z wdrażaniem „Strategii rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” w tym monitoring stanu jej realizacji, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, w ramach których są planowane, realizowane i funkcjonują projekty finansowane z zewnętrznych źródeł, służące rozwojowi UPWr;
    4. przygotowuje dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego okresowych informacji na temat realizowanych i planowanych do realizacji inwestycji prowadzonych przez dział,
    5. prowadzi stronę internetową działu;
    6. administruje Systemem Monitorowania Projektów (EOD i TETA projekt) i wykorzystuje uzyskane dane do celów sprawozdawczych.
  2. Zarządza i realizuje projekty o charakterze strategicznym, służące rozwojowi Uczelni, z wyłączeniem Międzynarodowych Programów Naukowych:
    1. przygotowuje koncepcje projektów, oraz w przypadku realizacji projektu w konsorcjum z innymi podmiotami, określa zakres współpracy i podział zadań pomiędzy poszczególnymi partnerami projektów;
    2. przygotowuje analizy możliwości pozyskania i finansowania projektów ze środków zewnętrznych;
    3. pozyskuje środki na projekty strategiczne realizowane przez dział;
    4. prowadzi dokumentację realizowanych projektów;
    5. przygotowuje informacje, opracowania, koncepcje dotyczących projektów realizowanych w biurze na potrzeby kierownictwa Uczelni;
    6. uczestniczy w działaniach promocyjnych Uczelni w zakresie obejmującym realizowane przez Dział projekty;
    7. współpracuje w zakresie realizowanych projektów z:
      • odpowiednimi komisjami Senatu Uczelni,
      • jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, w tym z samodzielnym stanowiskiem ds. monitoringu i ewaluacji,
      • organami administracji rządowej i samorządowej,
      • przedstawicielami instytucji zarządzających i wdrażających fundusze pomocowe, w tym strukturalne w Polsce,
      • przedstawicielami innych instytucji zewnętrznych uczestniczących w procesie realizacji projektów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu o charakterze strategicznym.
    8. sprawuje nadzór z upoważnienia Prorektora ds. rozwoju uczelni nad prawidłową realizacją projektów.
  3. Wspiera i planuje realizację projektów współfinansowanych z zewnętrznych źródeł w pozostałych jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
    1. pozyskuje i analizuje informacje dotyczące możliwości aplikowania oraz zasady rozliczania środków dla Uczelni, a także rozpowszechnia te informacje w Uczelni;
    2. udziela porad pracownikom w zakresie pozyskiwania i rozliczania środków;
    3. koordynuje prace związane z przygotowaniem wniosków o dofinansowanie projektów realizowanych przez jednostki Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w zakresie określonym zarządzeniem nr 5/2010 Rektora UPWr z dnia 8 stycznia 2010 r.;
    4. wspiera w przygotowaniu oraz weryfikacji wniosków o dofinansowanie wraz z załącznikami w zakresie oceny formalnej. Pracownicy weryfikują prawidłowość przygotowania, przez jednostkę aplikującą o dofinansowanie, dokumentów i załączników do wniosku, w tym rzetelne określenie budżetu projektu, tj. określenie występujących kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych;
    5. koordynuje obieg wniosku aplikacyjnego w Uczelni, którego tryb określa zarządzenie nr 5/2010 Rektora UPWr z dnia 8 stycznia 2010 r.;
    6. informuje oraz udziela porady w zakresie stosowania procedur określonych przez instytucje finansujące projekty oraz stosowanych na Uczelni, dotyczących realizacji i rozliczania projektów przygotowywanych przez wydziały i inne jednostki organizacyjne Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;
    7. niezwłoczne informuje Rektora Uczelni lub właściwego Prorektora o zagrożeniach w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów;
    8. prowadzi rejestr wniosków złożonych oraz realizowanych projektów poprzez Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu;
    9. przechowuje oryginały składanych wniosków aplikacyjnych oraz strategicznych dokumentów dotyczących realizacji projektów, tj. umowy o dofinansowanie wraz z załącznikami oraz aneksów;
    10. organizuje i prowadzi spotkania z osobami zaangażowanymi w projekty, z własnej inicjatywy, kierowników projektów lub władz Uczelni;
    11. przechowuje oryginały dokumentacji sprawozdawczej dotyczącej trwałości projektów;
    12. nadzoruje realizację Zarządzenia nr 157/2013 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 4 października 2013 w sprawie wprowadzenia Instrukcji w zakresie utrzymania trwałości projektu przez 5 lat, od dnia zakończenia finansowej realizacji projektu na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, przez wyznaczonych pracowników;
    13. sprawuje nadzór z upoważnienia Prorektora ds. rozwoju uczelni w zakresie prawidłowej realizacji projektów.
  4. Wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działania.

§ 3

Dział, o którym mowa w § 1 podlega bezpośrednio Prorektorowi ds. rozwoju uczelni.

§ 4

Niniejsze zarządzenie stanowi podstawę do:

  1. Wykonania stosownych szyldów i pieczątek przez Dział Gospodarczy w porozumieniu Prorektorem ds. rozwoju uczelni.
  2. Przeprowadzenia stosownych zmian w systemie EOD.

§ 5

W Regulaminie organizacyjnym wprowadzonym w życie zarządzeniem rektora nr 56/2010 ze zm. z dnia 31 marca 2010 r. na wniosek Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, wprowadza się następujące zmiany:

  1. §12 ust. 2 pkt. 6 i §22 ust. 3 pkt. 1 otrzymuje brzmienie: „Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych”
  2. W schemacie graficznym str. 25 „Jednostki organizacyjne podległe bezpośrednio Prorektorowi ds. rozwoju uczelni” „Biuro Rozwoju i Projektów Strategicznych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” otrzymuje nazwę „Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych”
  3. §60 otrzymuje brzmienie:
Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych:
  1. Prowadzi działalność na rzecz rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
    1. koordynuje prace koncepcyjne i planistyczne, w zakresie określonym zarządzeniem nr 5/2010 Rektora UPWr z dnia 8 stycznia 2010 r. w sprawie zasad przygotowywania i realizacji projektów oraz zarządza realizacją projektów o charakterze inwestycyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem działań w zakresie innowacji, transferu technologii i wspierania przedsiębiorczości z wyłączeniem Międzynarodowych Programów Naukowych;
    2. współdziała z kierownikiem projektu i w porozumieniu z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której realizowany będzie projekt we właściwym przygotowaniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie projektu do instytucji finansującej projekt oraz realizacji dużych projektów inwestycyjnych prowadzonych w Uczelni;
    3. bierze udział w pracach związanych z wdrażaniem „Strategii rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” w tym monitoring stanu jej realizacji, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów, w ramach których są planowane, realizowane i funkcjonują projekty finansowane z zewnętrznych źródeł, służące rozwojowi UPWr;
    4. przygotowuje dla Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego okresowych informacji na temat realizowanych i planowanych do realizacji inwestycji prowadzonych przez dział,
    5. prowadzi stronę internetową działu;
    6. administruje Systemem Monitorowania Projektów (EOD i TETA projekt) i wykorzystuje uzyskane dane do celów sprawozdawczych.
  2. Zarządza i realizuje projekty o charakterze strategicznym, służące rozwojowi Uczelni, z wyłączeniem Międzynarodowych Programów Naukowych:
    1. przygotowuje koncepcje projektów, oraz w przypadku realizacji projektu w konsorcjum z innymi podmiotami, określa zakres współpracy i podział zadań pomiędzy poszczególnymi partnerami projektów;
    2. przygotowuje analizy możliwości pozyskania i finansowania projektów ze środków zewnętrznych;
    3. pozyskuje środki na projekty strategiczne realizowane przez dział;
    4. prowadzi dokumentację realizowanych projektów;
    5. przygotowuje informacje, opracowania, koncepcje dotyczących projektów realizowanych w biurze na potrzeby kierownictwa Uczelni;
    6. uczestniczy w działaniach promocyjnych Uczelni w zakresie obejmującym realizowane przez Dział projekty;
    7. współpracuje w zakresie realizowanych projektów z:
      • odpowiednimi komisjami Senatu Uczelni,
      • jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, w tym z samodzielnym stanowiskiem ds. monitoringu i ewaluacji,
      • organami administracji rządowej i samorządowej,
      • przedstawicielami instytucji zarządzających i wdrażających fundusze pomocowe, w tym strukturalne w Polsce,
      • przedstawicielami innych instytucji zewnętrznych uczestniczących w procesie realizacji projektów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu o charakterze strategicznym.
    8. sprawuje nadzór z upoważnienia Prorektora ds. rozwoju uczelni nad prawidłową realizacją projektów.
  3. Wspiera i planuje realizację projektów współfinansowanych z zewnętrznych źródeł w pozostałych jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu:
    1. pozyskuje i analizuje informacje dotyczące możliwości aplikowania oraz zasady rozliczania środków dla Uczelni, a także rozpowszechnia te informacje w Uczelni;
    2. udziela porad pracownikom w zakresie pozyskiwania i rozliczania środków;
    3. koordynuje prace związane z przygotowaniem wniosków o dofinansowanie projektów realizowanych przez jednostki Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w zakresie określonym zarządzeniem nr 5/2010 Rektora UPWr z dnia 8 stycznia 2010 r.;
    4. wspiera w przygotowaniu oraz weryfikacji wniosków o dofinansowanie wraz z załącznikami w zakresie oceny formalnej. Pracownicy weryfikują prawidłowość przygotowania, przez jednostkę aplikującą o dofinansowanie, dokumentów i załączników do wniosku, w tym rzetelne określenie budżetu projektu, tj. określenie występujących kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych;
    5. koordynuje obieg wniosku aplikacyjnego w Uczelni, którego tryb określa zarządzenie nr 5/2010 Rektora UPWr z dnia 8 stycznia 2010 r.;
    6. informuje oraz udziela porady w zakresie stosowania procedur określonych przez instytucje finansujące projekty oraz stosowanych na Uczelni, dotyczących realizacji i rozliczania projektów przygotowywanych przez wydziały i inne jednostki organizacyjne Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;
    7. niezwłoczne informuje Rektora Uczelni lub właściwego Prorektora o zagrożeniach w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów;
    8. prowadzi rejestr wniosków złożonych oraz realizowanych projektów poprzez Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu;
    9. przechowuje oryginały składanych wniosków aplikacyjnych oraz strategicznych dokumentów dotyczących realizacji projektów, tj. umowy o dofinansowanie wraz z załącznikami oraz aneksów;
    10. organizuje i prowadzi spotkania z osobami zaangażowanymi w projekty, z własnej inicjatywy, kierowników projektów lub władz Uczelni;
    11. przechowuje oryginały dokumentacji sprawozdawczej dotyczącej trwałości projektów;
    12. nadzoruje realizację Zarządzenia nr 157/2013 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 4 października 2013 w sprawie wprowadzenia Instrukcji w zakresie utrzymania trwałości projektu przez 5 lat, od dnia zakończenia finansowej realizacji projektu na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, przez wyznaczonych pracowników;
    13. sprawuje nadzór z upoważnienia Prorektora ds. rozwoju uczelni w zakresie prawidłowej realizacji projektów.
  4. Wykonuje kontrolę zarządczą ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania ryzykiem związaną z zakresem działania.

W załączniku nr 1 do Regulaminu organizacyjnego „Wykaz symboli organizacyjnych władz i jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” pkt. VIII lit E pkt. 1 otrzymuje brzmienie: „Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych I0DP0000”

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1 listopada 2016 roku.

Rektor

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka


Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 03-11-2016
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 06-11-2016 12:15
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 10-02-2020 11:53