2015 rok

Zarządzenie nr 48/2015 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 21 kwietnia 2015 roku

wprowadzenia zmian do zarządzenia nr 39/2011 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 kwietnia 2011 r., w sprawie powołania w ramach Centrum Sieci Komputerowych Sekcji Systemów Informatycznych, Sekcji Utrzymania Infrastruktury Informatycznej i wprowadzenia w życie Regulaminu Centrum Sieci Komputerowych ustalonego uchwałą Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego nr 16/2000 z dnia 28.04.2000 r.

Na podstawie art. 66 ust. 2 i art. 83 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 572 ze zmianami), oraz § 44 ust. 3 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zarządza się co następuje:

§ 1

Na wniosek Prorektora ds. Rozwoju Uczelni, w ramach Centrum Sieci Komputerowych:

  1. Tworzy się dodatkowo:
    1) Sekcję Zarządzania Systemami Informatycznymi
    2) Sekcję Systemów Dziekanatowych
  2. Przekształca się: dotychczasową Sekcję Systemów Informatycznych w Sekcję Oprogramowania Systemowego i Infrastruktury Teleinformatycznej.

§ 2

W zarządzeniu nr 39/2011 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 kwietnia 2011 r. wprowadza się następujące zmiany:

§ 2 otrzymuje brzmienie:

Do zadań Sekcji Zarządzania Systemami Informatycznymi należy:

1) obsługa procesu wydruku elektronicznych legitymacji: studenckich (ELS), pracowniczych (ELP) i doktoranckich (ELD),
2) administrowanie domeną upwr.local,
3) administrowanie systemem EOD,
4) administrowanie systemem finansowo-księgowym,
5) administrowanie systemem PKI,
6) administrowanie systemem kadrowym,7) administrowanie systemem ELS, ELP i ELD,
8) administrowanie serwerami wykorzystywanymi przez systemy obsługiwane przez pracowników sekcji,
9) obsługa systemu internetowej rejestracji kandydatów na studia,
10)  administrowanie elektronicznym systemem klucza,
11)  administrowanie systemem oceny nauczycieli akademickich,
12)  obsługa kiosków internetowych.

Do zadań Sekcji Systemów Dziekanatowych należy:

1) administrowanie systemem dziekanatowym eORDO oraz USOS,
2)  systematyczne wdrażanie systemu dziekanatowego USOS na Uczelni,
3)  administrowanie systemem plagiat.pl w ramach umowy licencyjnej,
4)  szkolenie pracowników Uczelni w kwestii obsługi systemów dziekanatowych,
5)  importowanie danych gromadzonych w systemach dziekanatowych do systemu POL-on,
6)  udzielanie opinii w sprawie możliwości systemów dziekanatowych odnośnie planowanych zmian zasad przetwarzania i gromadzenia informacji, dotyczących procesu dydaktycznego i ewidencji studentów,
7)  nadzór nad rozwojem komponentów systemów dziekanatowych,
8)  przyjmowanie zgłoszeń o awariach, lub nieprawidłowym działaniu sprzętu i oprogramowania dotyczących systemu dziekanatowego,
9)  współpraca z serwisem oraz wsparciem technicznym sprzętu i oprogramowania systemu dziekanatowego,
10)  ścisła współpraca z usługodawcą wdrożenia systemu dziekanatowego,
11)  współpraca z administratorami serwerów lokalnych.
12)  współpraca z pracownikami Uczelni w kwestiach merytorycznego funkcjonowania systemu dziekanatowego.

Do zadań Sekcji Oprogramowania Systemowego i Infrastruktury Teleinformatycznej należy:

1)  utrzymanie, rozwój oraz wsparcie użytkowników usługi Systemu Poczty Pracowniczej,
2)  administrowanie serwerem FTP,
3)  administrowanie serwerem DHCP,
4)  nadzór nad poprawnym funkcjonowaniem sieci światłowodowej i urządzeniami warstwy 3 (routery),
5)  nadzór nad funkcjonowaniem systemu antywirusowego,
6)  koordynowanie zakupów oprogramowania dla potrzeb Uczelni,
7)  prowadzenie rejestru oprogramowania użytkowanego przez jednostki organizacyjne Uczelni,
8)  udział w pracach związanych z przygotowaniem oraz obsługą przetargów dotyczących zakupów oprogramowania,
9)  konsultacje w zakresie obsługi podstawowych programów komputerowych,
10)  administrowanie systemem nazw domenowych,
11)  administrowanie systemem monitoringu sieci,
12)  administrowanie i konfigurowanie urządzeń aktywnych komputerowej sieci szkieletowej,
13)  nadzór nad polityką pozyskiwania i wykorzystania certyfikatów dla uczelni
14)  zarządzanie systemem telefonii przewodowej i radiolinii,
15)  współpraca z administratorami serwerów lokalnych oraz z administratorami sieci metropolitarnej WASK.

Do zadań Sekcji Utrzymania Infrastruktury Informatycznej:

1)  nadzór nad rozwojem uczelnianej sieci teleinformatycznej gwarantującym odpowiednią niezawodność i szybkość transmisji,
2)  nadzór nad poprawnym funkcjonowaniem łączy miedzianych oraz urządzeń aktywnych warstwy 2 (przełączniki) obsługujących uczelnianą sieć teleinformatyczną,
3)  obsługa węzłów komunikacyjnych sieci zlokalizowanych na terenie Uczelni,
4)  nadzór nad rozbudową okablowania poziomego w nowych obiektach oraz nad kompleksowymi modernizacjami obiektów już istniejących,
5)  budowanie bezpiecznych sieci bezprzewodowych,
6)  administrowanie serwerem WWW Uczelni,
7)  administrowanie systemami kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy oraz obsługującymi je serwerami,
8)  administrowanie siecią w Domach Studenckich UP,
9)  sporządzanie planów w zakresie rozbudowy, modernizacji i zarządzania uczelnianą siecią teleinformatyczną,
10)  przyjmowanie zgłoszeń o awariach sieci, ich diagnozowanie i podejmowanie starań zmierzających do usunięcia awarii,
11)  udział w pracach związanych z obsługą przetargów dotyczących zakupów sprzętu komputerowego i rozbudowy uczelnianej sieci teleinformatycznej,
12)  prowadzenie bieżącej dokumentacji dotyczącej uczelnianej sieci teleinformatycznej,
13)  przeprowadzanie inwentaryzacji uczelnianej sieci teleinformatycznej,
14)  ścisła współpraca z administratorami sieci lokalnych na Uczelni.

§ 3

Skład osobowy jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 1, ustali Dyrektor Centrum Sieci Komputerowych w porozumieniu z Prorektorem ds. Rozwoju Uczelni i przekaże do wiadomości do Działu Kadr i Spraw Socjalnych.

§ 4

  1. Traci moc Regulamin Centrum Sieci Komputerowych wprowadzony w życie zarządzeniem nr 203/2013 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 18 grudnia 2013 roku.
  2. Nowy Regulamin Centrum Sieci Komputerowych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 5

  1. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Centrum Sieci Komputerowych.
  2. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. Rozwoju Uczelni.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania

Rektor

prof. dr hab. Roman Kołacz

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniający Zarządzenie nr 39/2011 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 kwietnia 2011 roku

Historia wersji
Wytworzył: Roman Kołacz
Data wytworzenia: 21-04-2015
Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz
Data publikacji: 21-04-2015 00:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 04-10-2022 13:19