2008 rok

Zarządzenie nr 78/2008 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 30 maja 2008 roku

Status aktu prawnego: Stracił moc

w sprawie obowiązujących zasad postępowania w przypadku wszystkich typów kontroli zewnętrznych przeprowadzanych przez różne organy państwowe i samorządowe w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365 z późniejszymi zmianami) zarządza się, co następuje:

§ 1

Rozpoczęcie wykonywania czynności kontrolnych przez pracowników organu kontrolnego następuje po zgłoszeniu się do rektora lub kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu i po okazaniu legitymacji służbowej oraz po dołączeniu imiennego upoważnienia do przeprowadzania kontroli w uczelni.

§ 2

Osoby przeprowadzające kontrolę w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu są zobowiązane przed rozpoczęciem czynności kontrolnych zarejestrować kontrolę w "Książce kontroli zewnętrznych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu", zwaną dalej Książką kontroli zewnętrznych, prowadzoną przez sekretariat kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

§ 3

Książka kontroli zewnętrznych zawiera następujące informacje:

1)      oznaczenie organu kontroli;

2)      imię i nazwisko osoby upoważnionej do przeprowadzenia czynności kontrolnych;

3)      oznaczenie upoważnienia do kontroli;

4)      zakres przedmiotowy przeprowadzanej kontroli /temat kontroli/;

5)      data podjęcia i zakończenia kontroli;

6)      uzasadnienie przedłużenia kontroli;

7)      uwagi.

§ 4

Rektor lub kanclerz Uniwersytetu Przyrodniczego pisemnie wskazuje osobę /osoby/ upoważnioną do reprezentowania go w trakcie kontroli, szczególnie w czasie jego nieobecności.

§ 5

Przedłużenie czasu trwania kontroli kontrolujący doręcza rektorowi lub kanclerzowi Uniwersytetu i wpisuje do książki kontroli przed podjęciem dalszych czynności kontrolnych.

§ 6

  1. Po zakończeniu czynności kontrolnych osoba kontrolująca przekazuje oryginał protokołu z kontroli rektorowi uczelni lub kanclerzowi.

  2. Rektor lub kanclerz podejmuje decyzje o przekazaniu ewentualnych zastrzeżeń jednostce kontrolującej.

  3. Zalecenia pokontrolne wykonuje kierownik jednostki kontrolowanej albo osoba wyznaczona przez rektora lub kanclerza i wymieniona w wydanym zarządzeniu pokontrolnym. Kierownik jednostki kontrolowanej otrzymuje od rektora lub kanclerza ksero protokołu z kontroli.

  4. Zarządzenia pokontrolne sporządza pracownik ds. organizacji i zarządzania na podstawie przekazanego przez rektora lub kanclerza oryginału protokołu z kontroli.

  5. Odpowiedź na zalecenia pokontrolne sporządzona przez kierownika jednostki kontrolowanej lub osobę wyznaczoną do wykonywania zaleceń jest przedstawiana rektorowi lub kanclerzowi celem zaakceptowania.

§ 7

  1.  Za terminowe przesłanie organowi kontrolującemu informacji dotyczącej zaleceń pokontrolnych odpowiada kierownik jednostki kontrolowanej albo osoba wyznaczona przez rektora lub kanclerza do realizacji zaleceń pokontrolnych.

  2. Wykonanie zaleceń pokontrolnych monitoruje osoba wyznaczona przez rektora w zarządzeniu pokontrolnym do sprawowania nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych.

§ 8

  1. Dokumentacja z przeprowadzonej kontroli, min. kserokopie protokołów organów kontrolnych, oryginały wystąpień pokontrolnych, zaleceń pokontrolnych, wyniki kontroli, korespondencja dotycząca kontroli przechowywana jest w jednostce kontrolowanej.

  2. Dokumentację z przeprowadzonej kontroli przechowuje i archiwizuje jednostka kontrolowana.

  3. Pracownik ds. organizacji i zarządzania, po sporządzeniu zarządzenia pokontrolnego, przekazuje oryginał protokołu oraz oryginał upoważnienia do kontroli audytorowi wewnętrznemu.

  4. Audytor wewnętrzny oryginały protokołów z kontroli rejestruje, wykorzystuje w bieżącej pracy, na wniosek i za zgodą rektora uczelni udostępnia następnym kontrolom oraz archiwizuje.

§ 9

  1. Dokumentację sporządzoną przez organy sprawujące państwowy nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących warunków pracy pracowników Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, takie jak: Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna przechowuje i archiwizuje Inspektorat BHP, a dokumentację sporządzoną przez Państwową Straż Pożarną pracownik ds. ochrony przeciwpożarowej.

  2. Oryginały protokołów, wystąpień, nakazów Państwowej Inspekcji Pracy, decyzje Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przekazuje do Inspektoratu BHP rektor lub kanclerz Uniwersytetu w celu sporządzenia i przekazania pracownikowi ds. organizacji i zarządzania wytycznych do wydania zarządzenia pokontrolnego oraz w celu terminowego powiadomienia organu kontrolnego o realizacji decyzji.

  3. Kierownicy jednostek zobowiązani są do informowania Inspektoratu BHP o realizacji zaleceń wydanych w zarządzeniach pokontrolnych, o których mowa w pkt. 2 niniejszego paragrafu, najpóźniej na dwa dni przez terminem ustalonym dla realizacji poszczególnych zaleceń.

§ 10

Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się kanclerzowi Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

§ 11

Zarządzenia wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor
prof. dr hab. Michał Mazurkiewicz

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt uchylający Zarządzenie nr 54/2021 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 9 marca 2021 roku

Historia wersji
Wytworzył: Michał Mazurkiewicz
Data wytworzenia: 30-05-2008
Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz
Data publikacji: 30-05-2008 00:00
Ostatnio zaktualizował: Bartosz Hoppe
Data ostatniej aktualizacji: 10-03-2021 11:38