2006 rok

Zarządzenie nr 37/2006 Rektora Akademii Rolniczej we Wrocławiu z dnia 18 kwietnia 2006 roku

w sprawie określenia zasad organizacji, sprawowania opieki i rozliczania studenckich praktyk zawodowych w Akademii Rolniczej we Wrocławiu

Na podstawie art. 66 ust. 2 pkt. 2) ustawy z 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.), § 22 ust 1 Statutu Akademii Rolniczej we Wrocławiu zarządza się, co następuje:

Ustala się następujące zasady organizacji, sprawowania opieki i rozliczania studenckich praktyk zawodowych w Akademii Rolniczej we Wrocławiu:

  1. Formy organizacyjne praktyk.
    1) Praktyki zawodowe w Akademii Rolniczej we Wrocławiu realizowane są zgodnie ze standardami nauczania dla poszczególnych kierunków studiów.
    2) Formę praktyki określają na wniosek dziekanów rady wydziałów.
    3) Dziekan może wyrazić zgodę na odbycie praktyki w wybranym przez studenta zakładzie pracy, jeżeli charakter wykonywanej przez studenta pracy będzie zgodny z programem praktyki.
    4) Dziekan może zaliczyć studentowi studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, jako praktykę, wykonywaną przez niego pracę zarobkową, jeżeli jej charakter spełnia wymagania programu praktyki. Może to być również praca za granicą, jednakże musi ona być realizowana na zasadach umowy między uczelnią a instytucją przyjmującą.

  2. Kierowanie praktyką.
    1) Kierownikiem praktyki jest pracownik wyznaczony przez kierownika jednostki organizującej daną praktykę. Na wydziałach funkcję tę sprawują: pełnomocnik dziekana ds. praktyk lub kierownik pracowni organizacji praktyk.
    2) Kierownik praktyk sprawuje nadzór nad organizacją i przebiegiem praktyk i jest odpowiedzialny za:
    a) kontakty z zakładami oraz za zawieranie porozumień o prowadzeniu praktyk,
    b) zorganizowanie nadzoru dydaktyczno-wychowawczego obejmującego wizytacje, kontrole, seminaria, egzaminy zaliczające,
    c) nadzór nad dopełnieniem formalności związanych ze skierowaniem studentów na praktykę (wydanie skierowań, ubezpieczenie, książeczki zdrowia ds. sanitarno-epidemiologicznych) oraz związanych z rozliczaniem świadczeń pieniężnych studentów za okres praktyki.
    3) Do prac administracyjnych kierownik praktyk może mieć przydzielonego pracownika pionu technicznego lub administracyjnego.
    4) Kierownik praktyk zawodowych, jeżeli jest nauczycielem akademickim, otrzymuje wynagrodzenie za dodatkowe zajęcia należące do obowiązków nauczycieli akademickich w wysokości 1/100 ryczałtu za jednego studenta, który uzyskał zaliczenie praktyki.
    5) Wysokość ryczałtu za kierowanie praktyką ustala Rektor.

  3. Opieka nad praktyką.
    1) Nadzór merytoryczny nad praktyką zawodową sprawuje opiekun praktyki - nauczyciel akademicki wyznaczony przez dziekana.
    2) Opiekun praktyki odpowiada za realizację praktyki zgodnie z celem i ustalonym programem. Jest upoważniony do rozstrzygania, wspólnie z kierownikiem praktyki, spraw związanych z przebiegiem praktyki.
    3) Opiekun praktyki realizuje wizytacje, kontrole, seminaria i egzaminuje zaliczającego praktykę.
    4) Opiekun studenckiej praktyki zawodowej tytułem pełnienia tej funkcji otrzymuje wynagrodzenie za dodatkowe zajęcia należące do obowiązków nauczycieli akademickich w formie ryczałtu proporcjonalnego do liczby studentów, którzy uzyskali zaliczenie praktyki (1/100 ryczałtu za każdego studenta).
    5) Opiekun praktyki zalicza praktykę przez odpowiedni wpis w indeksie i innych dokumentach.
    6) Wysokość ryczałtu za opiekę nad praktyką ustala Rektor.

  4. Pozostałe postanowienia.
    1) Koszty związane z organizacją i opieką nad praktykami są finansowane ze środków pieniężnych przydzielonych na działalność dydaktyczną wydziału.
    2)  Studentom odbywającym praktyki za granicą nie przysługują żadne świadczenia materialne ze strony uczelni.
    3)  Studenci otrzymujący stypendium socjalne mogą ubiegać się o dofinansowanie na pokrycie części kosztów zakwaterowania i wyżywienia podczas odbywania praktyk zawodowych ze środków finansowych przydzielonych na działalność dydaktyczną wydziału.

§ 2

Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się prorektorowi ds. studenckich i nauczania.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Rektor
prof. dr hab. Michał Mazurkiewicz


Historia wersji
Wytworzył: Michał Mazurkiewicz
Data wytworzenia: 18-04-2006
Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz
Data publikacji: 18-04-2006 00:00
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 24-02-2020 19:23