2004 rok

Zarządzenie nr 21/2004 Rektora Akademii Rolniczej we Wrocławiu z dnia 18 maja 2004 roku

w sprawie obowiązku prowadzenia ewidencji substancji i preparatów niebezpiecznych, prekursorów oraz metali szlachetnych, stosowanych w jednostkach organizacyjnych Akademii Rolniczej, ujętych w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia


 

Na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 65, poz. 385, z późniejszymi zmianami), art. 5 i 7 ustawy z dnia 11 stycznia 2001 r. o substancjach i preparatach chemicznych (Dz.U. nr 11, poz. 84, z późniejszymi zmianami), Kodeksu pracy - dział X art. 207 oraz art. 224, z późniejszymi zmianami i § 22 ust. 1 Statutu Akademii Rolniczej we Wrocławiu, w celu zwiększenia bezpieczeństwa przy pracy z substancjami i preparatami niebezpiecznymi, prekursorami i metalami szlachetnymi zarządza się, co następuje:

 

§ 1

Jednostki organizacyjne uczelni stosujące w swej pracy substancje zawarte w wykazie nr 1 obowiązane są prowadzić ścisłą ewidencji ilościową i jakościową.

 

§ 2

Odpowiedzialność za należyte prowadzenie ewidencji substancji, ujętych w wykazie nr 1, spoczywa na osobie do tego wyznaczonej przez kierownika danej jednostki organizacyjnej uczelni.

 

§ 3

Substancje z wykazu nr 1 wydaje się jedynie na podstawie pisemnego zapotrzebowania, podpisanego przez kierownika jednostki organizacyjnej AR.

 

§ 4

  1. Ewidencję substancji z wykazu nr 1, prowadzi się w formie zeszytu ścisłej kontroli.

  2. Powyższy zeszyt powinien bezwzględnie zawierać:
    – datę założenia,
    pieczęć jednostki organizacyjnej,
    ponumerowane i przesznurowane strony,
    podpis kierownika jednostki organizacyjnej.

  3. Dla każdego rodzaju substancji z wykazu nr 1 należy przeznaczyć oddzielną stronę.

  4. Przychody i rozchody winny być wpisane niezwłocznie po ich dokonaniu.

wpis dotyczący przychodu powinien zawierać:

   a)  datę przychodu,

    b)  nazwę substancji,

   c)  ilość,

   d)  oznaczenie jednostki (masy lub objętości),

 

wpis dotyczący rozchodu powinien zawierać:

   a)  datę rozchodu,

   b) nazwę substancji,

   c) ilość,

   d) cel zużycia,

   e)  imię i nazwisko osoby pobierającej.

 

§ 5

Zeszyt kontroli substancji z wykazu nr 1 należy przechowywać przez okres pięciu lat, licząc od daty ostatniego wpisu.

 

§ 6

W razie stwierdzenia niedoboru lub nadwyżki substancji z wykazu nr 1 kierownik jednostki sporządza protokół, w którym obowiązany jest wskazać i wyjaśnić czas, okoliczności i przyczynę powstania niedoboru lub nadwyżki. Protokół ten podpisują osoby, które brały udział w wyjaśnianiu sprawy i kierownik jednostki.

 

§ 7

Substancje i preparaty niebezpieczne powinny być przechowywane w sposób zabezpieczający je przed dostępem do nich osób przypadkowych, w zamkniętych szafach metalowych, do których klucz ma tylko osoba upoważniona do prowadzenia ewidencji.

 

§ 8

Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych do niezwłocznego zgłaszania, do działu księgowości materiałowej, wykazu substancji niebezpiecznych o właściwościach toksycznych i bardzo toksycznych, używanych w jednostkach organizacyjnych a nie ujętych w wykazie nr 1 do zarządzenia Rektora AR we Wrocławiu z dnia maja 2004 r.

 

§ 9

Wykaz, o którym mowa w § 8, należy sporządzić w oparciu o załącznik nr 1 do zarządzenia nr 42/2003, z późniejszymi zmianami, na podstawie kart charakterystyki substancji niebezpiecznych.

 

§ 10

Zobowiązuje się, kierowników jednostek organizacyjnych AR, do doręczenia niniejszego zarządzenia za potwierdzeniem, wszystkim pracownikom, odpowiedzialnym w jednostkach za prowadzenie ewidencji substancji z wykazu nr 1.

 

§ 11

Traci moc zarządzenie nr 17/1983 z dnia 7 listopada 1983 r. Rektora Akademii Rolniczej we Wrocławiu w sprawie gospodarki substancjami trującymi w jednostkach organizacyjnych AR we Wrocławiu.

 

Rektor

prof. dr hab. Michał Mazurkiewicz


Historia wersji
Wytworzył: Michał Mazurkiewicz
Data wytworzenia: 18-05-2004
Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz
Data publikacji: 18-05-2004 00:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 02-09-2022 20:40