2002 rok

Zarządzenie nr 60/2002 Rektora Akademii Rolniczej we Wrocławiu z dnia 30 września 2002 roku

w sprawie zakresu kompetencji prorektorów na kadencję 2002-2005

Na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy z 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz.U. nr 65, poz. 385, z późniejszymi zmianami) oraz § 12 ust. 6 Statutu Akademii Rolniczej we Wrocławiu z dnia 18 grudnia 1996 r. (tekst jednolity) zarządza się, co następuje:

§ 1

Ustala się następujące kompetencje i zakres działania Prorektorów:

1. Do obowiązków Prorektora ds. Studenckich i Nauczania należy:

1) inspiracja i koordynacja prac nad zmianami form i sposobu kształcenia,

2) nadzór nad realizacją uchwał Senatu w zakresie kształcenia i zaspakajania potrzeb materialnych studentów przez dziekanów,

3) merytoryczny nadzór nad realizacją budżetu w części przeznaczonej na działalność dydaktyczną oraz dyspozycją funduszu pomocy materialnej dla studentów,

4) zapewnienie obsługi procesu kształcenia przez podległe służby,

5) koordynacja spraw związanych z uprawnieniami wydziałów do prowadzenia oraz powoływania nowych kierunków i specjalności studiów,

6) nadzór nad dyscypliną wydatków przeznaczonych na finansowanie:

a) procesu dydaktycznego,

b) pomocy materialnej studentów,

c) działalności kulturalnej i społecznej dla studentów,

d) utrzymanie domów studenckich,

7) organizacja roku akademickiego,

8) nadzór nad oceną przez studentów wykładów, ćwiczeń i całości procesu dydaktycznego realizowanego na kierunkach i specjalnościach,

9) nadzór nad organizacją studiów i kształceniem studentów na Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym,

10) współpraca i kontrola prac wydziałowych komisji rekrutacyjnych,

11) współpraca i nadzór nad realizacją statutowych obowiązków organów wykonawczych Samorządu Studenckiego, organizacji, stowarzyszeń, związków i klubów studenckich,

12) akceptacja zbiorczych opracowań dotyczących procesu dydaktycznego dla władz uczelni, Senatu, MENiS, GUS i innych instytucji,

13) rozpatrywanie odwołań studentów od decyzji dziekana i wydania stosownych decyzji w tym zakresie na mocy upoważnienia Rektora,

14) współpraca z prorektorami innych uczelni Wrocławia i uczelni rolniczych kraju w zakresie swoich kompetencji,

15) nadzór nad działalnością kulturalną studentów, a w szczególności Zespołem Pieśni i Tańca "Jedliniok" oraz Chórem "Szumiący Jesion",

16) nadzór nad działalnością studenckiego ruchu naukowego,

17) nadzór nad realizacją praktyk zagranicznych studentów,

18) współpraca z Biurem Promocji Absolwentów oraz nadzór nad corocznym wyborem najlepszych studentów uczelni,

19) nadzór nad studiami podyplomowymi i innymi formami kształcenia niestacjonarnego w uczelni,

20) nadzór nad wydawaniem planów i programów studiów w ramach kierunków i specjalności,

21) nadzór nad działalnością w zakresie reklamy i promocji kierunków studiów,

22) wdrożenie komputerowego systemu obsługi studentów, układania planów studiów,

23) nadzór nad salami dydaktycznymi,

24) nadzór spraw dyscyplinarnych studentów,

25) nadzór nad zamiejscowymi punktami kształcenia,

26) nadzór nad domami studenckimi i obiektem sportowym,

27) nadzór nad hotelami asystenta,

28) współpraca z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji.

Prorektor ds. Studenckich i Nauczania sprawuje bezpośredni nadzór nad:

• Działem Organizacji Studiów,

• Działem Spraw Studenckich,

• Studium Języków Obcych,

• Studium Wychowania Fizycznego i Sportu,

• Arboretum - Ośrodkiem Badań Dendrologicznych,

• domami studenckimi i hotelami asystenta,

• uczelnianymi zespołami artystycznymi,

• Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym.

2. Do obowiązków Prorektora ds. Nauki należy:

1) realizacja polityki uczelni w zakresie badań naukowych,

2) współpraca z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Sportu oraz Komitetem Badań Naukowych w zakresie badań naukowych,

3) opiniowanie projektów badawczych oraz wniosków wydziałów i pracowników o dotacje Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu oraz Komitetu Badań Naukowych,

4) nadzór nad poprawnością dokumentacji w zakresie umów i sprawozdawczości z KBN i z podmiotami gospodarczymi,

5) koordynacja zakupów aparatury oraz realizacja polityki w zakresie właściwego jej rozmieszczenia i wykorzystania,

6) nadzór nad dyscypliną wydatków ponoszonych ze środków przeznaczonych na finansowanie działalności naukowej i badawczej oraz podległych jednostek organizacyjnych,

7) nadzór nad polityką wydawniczą uczelni,

8) nadzór nad działalnością Biblioteki Głównej,

9) nadzór nad działalnością Wydawnictwa AR,

10) koordynacja konferencji naukowych w Uczelni,

11) nadzór nad oceną nauczycieli akademickich,

12) koordynacja spraw związanych z uprawnieniami wydziałów do nadawania stopni naukowych i występowania z wnioskami o nadanie tytułu naukowego,

13) nadzór nad ewidencją i obsługą wniosków o stopnie naukowe, tytuły naukowe i stanowiska, łącznie z tytułem doktora honoris causa oraz tytułem honorowym "Profesor Honorowy Akademii Rolniczej we Wrocławiu",

14) nadzór nad przygotowaniem dyplomów doktorskich i habilitacyjnych,

15) koordynacja spraw związanych z wewnętrzną strukturą organizacyjną wydziałów i jednostek pozawydziałowych uczelni,

16) delegowanie na krajowe staże naukowe,

17) nadzór nad organizacją studiów doktoranckich,

18) nadzór nad wydawaniem dyplomów doktorskich,

19) nadzór nad systemem SYNABA-SIBROL i dokumentowanie prac badawczych rozpoczętych, kontynuowanych i zakończonych,

20) inspirowanie badań o charakterze interdyscyplinarnym i włączanie się zespołów naukowych do badań w ramach VI Ramowego Programu Unii Europejskiej

21) współpraca z Radą Użytkowników Sieci WASK, nadzór nad komputeryzacją uczelni,

22) nadzór nad planowaniem i realizacją budżetu uczelni w zakresie określonym przez Rektora,

23) realizacja polityki płacowej w zakresie określonym przez Senat i Rektora,

24) koordynacja i nadzorowanie przygotowania wniosków o odznaczenia państwowe i wyróżnienia,

25) akceptacja zbiorczej sprawozdawczości z zakresu zatrudnienia dla władz uczelni, MENiS, GUS i innych upoważnionych instytucji,

26) nadzór nad poprawnością materiałów przygotowywanych dla potrzeb Senatu,

27) współpraca z komisjami senackimi i rektorskimi oraz prorektorami, dziekanami i kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie swoich kompetencji.

Prorektor ds. Nauki sprawuje bezpośredni nadzór nad:

• Działem Nauki,

• Biblioteką Główną,

• Wydawnictwem AR,

• Uczelnianym Laboratorium Analitycznym,

• studiami doktoranckimi,

• Centrum Sieci Komputerowych,

• Działem Aparatury i Pomocy Dydaktycznych

3. Do obowiązków Prorektora ds. Współpracy z Zagranicą i Rozwoju Uczelni należy:

1) koordynacja i nadzór nad współpracą z zagranicznymi uczelniami i placówkami naukowo-badawczymi i organizacjami międzynarodowymi w zakresie zawartych przez Uczelnię umów,

2) nadzór nad dyscypliną wydatków dot. współpracy z zagranicą i podległych jednostek organizacyjnych,

3) nadzór nad wymianą pracowników naukowych i studentów w ramach europejskich programów edukacyjnych (SOCRATES, TEMPUS, LEONARDO DA VINCI, CEEPUS),

4) kontakt z międzynarodowymi organizacjami szkolnictwa wyższego, a szczególnie rolniczego,

5) obsługa delegacji zagranicznych współpracujących z uczelnią,

6) nadzór nad pracą i funkcjonowaniem Działu Współpracy z Zagranicą i Działem Innowacji, Wdrożeń i Kształcenia Ustawicznego,

7) akceptacja zbiorczej sprawozdawczości z zakresu współpracy z zagranicą dla władz uczelni, Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu, Głównego Urzędu Statystycznego i innych upoważnionych instytucji,

8) współpraca z prorektorami innych uczelni Wrocławia i uczelni rolniczych w Polsce w zakresie spraw współpracy z zagranicą,

9) inspirowanie i rozwój form współpracy z gospodarką,

10) nadzór nad Biurem Promocji Absolwentów oraz rozszerzaniem kontaktów i współpracy z absolwentami,

11) rozwój i koordynacja kontaktów z administracją państwową, władzami samorządowymi i podmiotami gospodarczymi w celu włączania uczelni do działań na rzecz rolnictwa, gospodarki przestrzennej i przemysłu żywnościowego,

12) współpraca z Fundacją na rzecz Edukacji, Doradztwa Rolniczego i Gospodarki Przestrzennej FUNDAR,

13) inicjowanie działalności edukacyjnej na rzecz integracji z UE, w tym współpraca z Regionalnym Centrum Doradztwa, Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich we Wrocławiu, ośrodkami doradztwa rolniczego w makroregionie i innymi instytucjami działającymi na rzecz rolnictwa,

14) inicjowanie działalności gospodarczej uczelni na rzecz rolnictwa, wsi i gospodarki żywnościowej oraz wdrażania patentów i wynalazków pracowników,

15) wdrażania i upowszechniania wyników badań do praktyki,

16) współpraca z Wrocławskim Parkiem Technologicznym.

Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą i Rozwoju Uczelni sprawuje bezpośredni nadzór nad:

• Działem Współpracy z Zagranicą,

• Działem Innowacji, Wdrożeń i Kształcenia Ustawicznego,

• Centrum Kształcenia Ustawicznego,

• rzecznikiem patentowym,

• Biurem Promocji Absolwentów.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2002 r.

Rektor
prof. dr hab. Michał Mazurkiewicz


Historia wersji
Wytworzył: Michał Mazurkiewicz
Data wytworzenia: 30-09-2002
Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz
Data publikacji: 30-09-2002 00:00
Ostatnio zaktualizował: Piotr Kaługa
Data ostatniej aktualizacji: 02-03-2020 08:35