2010 rok

Zarządzenie pokontrolne nr 4/2010 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 grudnia 2010 roku

w sprawie wykonania zaleceń pokontrolnych audytora wewnętrznego, wynikających z przeprowadzonego zadania audytowego „Stan systemu kontroli zarządczej w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w świetle przepisów ustawy o finansach publicznych”

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) § 48 ust. 2 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz § 27 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 01.02.2010 r. w sprawie przeprowadzania i dokumentowania audytu wewnętrznego (Dz.U. nr 21 poz. 108) w celu usunięcia uchybień, zarządza się co następuje:

§1

Na podstawie sprawozdania audytu wewnętrznego z zadania audytowego „Stan systemu kontroli zarządczej w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w świetle przepisów ustawy o finansach publicznych” i zawartych w nim zaleceń zobowiązuje się:

 

I.    Prorektora ds. rozwoju i informatyzacji Uczelni do:

  1. Niezwłocznego podjęcia działań mających na celu przeprowadzenie niezależnego, zewnętrznego audytu informatycznego /IT/ w Uczelni w I półroczu 2011 r.

  2. Zdefiniowania i wdrożenia bazowej koncepcji zarządzania ryzykiem w Uczelni i określenie zasad postępowania w jednostkach organizacyjnych w tym zakresie oraz przedłożenie założeń do Systemu Kontroli Zarządczej i spowodowania opracowania i wdrożenia Systemu Kontroli Zarządczej w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.
    Przy opracowaniu koncepcji zarządzania ryzykiem w Uczelni należy rozważyć proponowane przez audytora wewnętrznego zapisy w projekcie dokumentu „Zasady zarządzania ryzykiem w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu” stanowiącym zał. Nr 11 do sprawozdania z audytu wewnętrznego.
    Termin wykonania do 30.11.2011 r.
    Dla przygotowania założeń do Systemu kontroli Zarządczej i realizacji Systemu zostanie powołany Zespół ds. kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu

  3. Spowodowania przygotowania, we współpracy z władzami Uczelni, projektu składu Zespołu, zakresu zadań i obowiązków związanych z działalnością Zespołu. Przy opracowaniu projektu należy rozważyć proponowane przez audytora wewnętrznego działania w pięciu obszarach ujęte w dokumencie „Harmonogram” stanowiącym zał. Nr 7 NOWY do sprawozdania z audytu wewnętrznego.
    Termin wykonania do 30.06.2011r.

  4. Przedłożenia projektu działań mających na celu usprawnienie mechanizmów identyfikacji potrzeb informacyjnych w Uczelni.
    Termin wykonania do 30.09.2011 r.

II.    Kanclerza do spowodowania współdziałania w zakresie funkcjonowania normy ISO 9001:2008 i przyjętego Systemu Kontroli Zarządczej w Uczelni.

 

III.    Dziekanów oraz kierowników jednostek międzywydziałowych, ogólnouczelnianych i pozawydziałowych do współdziałania przy tworzeniu oraz wdrażaniu Systemu Kontroli Zarządczej w Uczelni.

 

IV.    Biuro Organizacyjno-Prawne do przeglądu i aktualizacji mechanizmów kontroli zarządczej, którą stanowią procedury, instrukcje, wytyczne kierownictwa, regulaminy wdrożone na podstawie Uchwał Senatu zarządzeń Rektora i podjęcie działań zmierzających do ich aktualizacji.
Termin wykonania do 30.09.2011 r.

§2

O wykonaniu zaleceń, ze wskazanym terminem wykonania, określonych w § 1 należy powiadomić Rektora w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31.12.2011 r.

Rektor

Prof. dr hab. Roman Kołacz

 

Rozdzielnik:

  1. Prorektor ds. rozwoju i informatyzacji Uczelni
  2. Kierownik Biura Zamówień Publicznych i Umów
  3. Dziekani Wydziałów
  4. Kierownicy jednostek międzywydziałowych
  5. Kanclerz
  6. Kierownicy jednostek ogólnouczelnianych
  7. Kierownicy jednostek pozawydziałowych
  8. Pełnomocnicy Rektora ds. zarządzania jakością
  9. Biuro Organizacyjno-Prawne
  10. Audytor wewnętrzny – do wiadomości

 


Historia wersji
Wytworzył: Roman Kołacz
Data wytworzenia: 29-12-2010
Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz
Data publikacji: 29-12-2010 00:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 09-09-2022 07:55