2022 rok

Uchwała nr 6/2022 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 kwietnia 2022 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie uchwałą nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku z późn. zm.

Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 1 i art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 574 z późn. zm.) oraz § 12 ust. 1 pkt 1 i § 15 ust. 3 i ust. 4 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. uchwala się, co następuje:


§ 1


W Statucie Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, stanowiącym załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 40 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Jednostki realizujące zadania pomocnicze lub administracyjne są tworzone, przekształcane i likwidowane przez rektora z inicjatywy własnej lub na wniosek prorektora według kompetencji, kwestora, dziekana lub kanclerza według kompetencji.”;

2) w § 44 w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „kanclerz”;

3) w § 44 w ust. 1 po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu;

„5a) dyrektor szkoły doktorskiej”;

4) w § 46 ust. 1-2 otrzymują brzmienie:

„1. Kanclerza powołuje i odwołuje rektor.

2. Zakres obowiązków kanclerza określa rektor”;

5) w § 54 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Dyrektora lub kierownika jednostek ogólnouczelnianych oraz jednostek realizujących zadania pomocnicze lub administracyjne powołuje i odwołuje rektor na wniosek prorektora według kompetencji, kwestora lub kanclerza według kompetencji, z wyjątkiem kierownika dziekanatu, powoływanego przez rektora na wniosek dziekana oraz z zastrzeżeniem § 42 ust. 6 statutu”;

6) użyty w § 1, § 2, § 3, § 5, § 6, § 7, § 8, § 9, § 12, § 13, § 15, § 17, § 18, § 19, § 23, § 25, § 26, § 33, § 35, § 36, § 38, § 39, § 41, § 42, § 43, § 44, § 47, § 49, § 50, § 51, § 52, § 55, § 57, § 58, § 60, § 61, § 62, § 63, § 64, § 67, § 68, § 70, § 71, § 73, § 75, § 77, § 78, § 80, § 81, § 82, § 83, § 84, § 86, § 87, § 92, § 93, § 94, § 98, § 99, § 104, § 107, § 108, § 110, § 111, § 114, § 115, § 116, § 117, § 118, § 121, § 122, § 123, § 124, § 126, § 128, § 129, § 132 w różnej formie gramatycznej wyraz „Uczelnia”, o ile nie występuje na początku zdania, zastępuje się użytym w odpowiedniej formie gramatycznej wyrazem „uczelnia”;

7) w § 70:

a) w pkt 2 lit. b otrzymuje brzmienie:

„b) ma doświadczenie dydaktyczne”,

b) w pkt 2 lit. e otrzymuje brzmienie:

„e) odbyła przynajmniej 6-miesięczny staż badawczy w zagranicznej uczelni lub instytucji naukowej albo staż typu post-doc w projekcie badawczym finansowanym ze środków zewnętrznych. W szczególnych przypadkach rektor może zwolnić z odbycia stażu lub zezwolić na jego odbycie po zatrudnieniu na stanowisku profesora uczelni”,

c) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) adiunkta – zatrudnia się osobę posiadającą co najmniej stopień doktora i wykazującą się aktywnością naukową”;

8) w § 74 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

„1) przewodniczącego właściwej rady dyscypliny oraz dziekana właściwego wydziału w przypadku zatrudniania pracownika badawczo-dydaktycznego do instytutu lub katedry, a w przypadku zatrudniania pracownika badawczego lub pracownika dydaktycznego wniosek jest opiniowany, odpowiednio, przez przewodniczącego właściwej rady dyscypliny lub dziekana właściwego wydziału”;

9) w § 75 w ust. 2:

a) pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) właściwy dziekan lub jego zastępca”;

b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) trzy osoby reprezentujące właściwą radę dyscypliny, w tym właściwy przewodniczący rady dyscypliny lub jego zastępca, a w przypadku zatrudniania pracownika reprezentującego dyscyplinę nieewaluowaną lub pracownika dydaktycznego trzech pracowników jednostki, w której ma być zatrudniony nauczyciel akademicki”.


§ 2


Pozostałe postanowienia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie uchwałą nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku z późn. zm. pozostają bez zmian.


§ 3


Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.


Przewodniczący Senatu

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Uchwała nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku
akt zmieniający Obwieszczenie nr 7/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 maja 2022 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 6/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 lipca 2020 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 29-04-2022
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 06-05-2022 13:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 07-10-2022 15:14