2020 rok

Uchwała nr 99/2020 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 18 grudnia 2020 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego w życie uchwałą nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku

Na podstawie art. 28 ust.1 pkt 1 i art. 409 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.) oraz § 12 ust. 1 pkt 1 i § 15 ust. 3 i ust. 4 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. uchwala się, co następuje:


§ 1


W Statucie Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm.:

1) w § 13 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„Senat Uczelni liczy 48 członków”;

2) w § 13 po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. W grupie członków senatu określonych w ust. 2 pkt 3 zapewnia się co najmniej po jednym przedstawicielu spośród trzech następujących grup:

1) nauczyciele akademiccy będący pracownikami jednostek ogólnouczelnianych i pracownicy określeni w § 65 pkt 3 i 4,
2) pracownicy określeni w § 65 pkt 1 i 2,
3) pracownicy określeni w § 65 pkt 5 i 6”;

3) w § 15 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „W posiedzeniach senatu uczestniczą z głosem doradczym: przedstawiciel każdego związku zawodowego działającego na Uczelni, a także prorektorzy, przewodniczący rad dyscyplin, dziekani, kanclerze, kwestor, dyrektor Biblioteki Głównej, dyrektor Działu Kadr i Płac, dyrektor Biura Radców Prawnych, dyrektor Biura Organizacyjnego i dyrektor Biura Rektora”;

4) w § 24 po ust. 4 dodaje się ust. 5 i ust. 6 w brzmieniu:

1) „5. Kadencja rady dyscypliny powstałej w trakcie kadencji Senatu rozpoczyna się w dniu powołania przez rektora przewodniczącego rady dyscypliny i kończy się w dniu zakończenia kadencji Senatu, w trakcie której dana dyscyplina powstała”;

2) „6. Do czasu wyboru przedstawicieli, o których mowa w § 34 ust. 1, rada dyscypliny działa w niepełnym składzie”;

5) w § 35 po ust. 3d dodaje się ust. 3e i ust. 3f w brzmieniu:

1) „3e. W przypadku zmiany liczby członków organu kolegialnego pochodzących z wyboru w trakcie kadencji Senatu Uczelniana Komisja Wyborcza przeprowadza niezwłocznie wybory uzupełniające”;

2) „3f. W przypadku powstania rady dyscypliny w trakcie kadencji Senatu Uczelniana Komisja Wyborcza niezwłocznie przeprowadza wybory członków rady ze stopniem naukowym doktora, zgodnie z zapisami § 34 Statutu”;

6) w § 40 ust. 6 otrzymuje brzmienie: „Jednostki realizujące zadania pomocnicze lub administracyjne są tworzone, przekształcane i likwidowane przez rektora z inicjatywy własnej lub na wniosek prorektora według kompetencji, dziekana lub kanclerzy”;

7) w § 44 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „kanclerze”;

8) w § 46 ust.1-4 otrzymują brzmienie:

„1. Kanclerzy powołuje i odwołuje rektor.
2. Zakres obowiązków kanclerzy określa rektor.
3. Liczbę oraz zakres działania kanclerzy określa rektor.
4. Kandydat na kanclerza może być wyłoniony w drodze konkursu otwartego ogłaszanego i rozstrzyganego przez rektora”;

9) w § 48 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. W przypadku powstania dyscypliny naukowej w trakcie kadencji Senatu przewodniczącego rady dyscypliny powołuje rektor. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie stosuje się przepisu § 48 ust. 1”;

10) w § 54 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Dyrektora lub kierownika jednostek ogólnouczelnianych oraz jednostek realizujących zadania pomocnicze lub administracyjne powołuje i odwołuje rektor na wniosek prorektora według kompetencji lub kanclerzy z wyjątkiem kierownika dziekanatu powoływanego przez rektora na wniosek dziekana oraz z zastrzeżeniem § 42 ust. 6 Statutu”;

11) w § 118a ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Uczelnia tworzy ponadto fundusz:
wsparcia badań naukowych,
wsparcia innowacyjnej dydaktyki”;

12) w § 119 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „Rektor zarządza majątkiem uczelni przy pomocy prorektorów, kanclerzy, kwestora, dziekanów, kierowników jednostek organizacyjnych oraz innych uprawnionych osób”.


§ 2


Pozostałe postanowienia Statutu nie ulegają zmianie.


§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.


Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Uchwała nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku
akt zmieniający Obwieszczenie nr 7/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 11 maja 2022 roku
akt powiązany Obwieszczenie nr 6/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 31 lipca 2020 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 18-12-2020
Opublikowane przez: Bartosz Hoppe
Data publikacji: 05-01-2021 09:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 21-12-2022 07:51