2019 rok

Uchwała nr 2/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 stycznia 2019 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie: określenia sposobu powołania i zadań pierwszej Rady Uczelni

Na podstawie art. 230 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. 2018 r., poz. 1669)

Senat Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu uchwala, co następuje:

§ 1

  1. Pierwsza Rada Uczelni, zwana dalej „Radą”, składa się z 7 członków.
  2. Kadencja Rady trwa od 1 kwietnia 2019 r. do 31 grudnia 2020 r.
  3. W skład Rady wchodzi:
    1) 6 osób powoływanych przez Senat;
    2) Przewodniczący Samorządu Studenckiego.
  4. Osoby spoza wspólnoty Uczelni stanowią 50% osób, o których mowa w ust. 3 pkt 1.
  5. Przewodniczący Samorządu Studentów staje się członkiem Rady z chwilą powołania jej członków, o których mowa w ust. 3 pkt 1.
  6. W razie zakończenia sprawowania funkcji przez Przewodniczącego Samorządu Studentów przed końcem kadencji Rady jego członkostwo wygasa. Nowy przewodniczący Samorządu Studentów staje się członkiem Rady z chwilą jego wyboru.

§2

  1. Do dnia wejścia w życie nowego statutu Uczelni Rada realizuje zadania zgodnie z art. 230 ust. 6 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. 2018. poz. 1669) oraz wyraża zgodę na czynności, o których stanowi art. 423 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. 2018 poz. 1668).
  2. Statut Uczelni uchwalony zgodnie z art. 227 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy prowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce określi zadania Rady realizowane od dnia 1 października 2019 r.

§3

Członkiem Rady może być osoba, która:

1) spełnia warunki określone w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. 2018 r., poz. 1668),
2) nie pełni funkcji organu w UPWr lub innej uczelni, nie jest członkiem rady innej uczelni i nie jest zatrudniona w administracji publicznej.

§4

  1. Kandydatów na członków Rady zgłasza Rektor
  2. Zgłoszenie kandydatury dokonywane jest na piśmie i powinno zawierać uzasadnienie.
  3. Zgłoszenie składa się Przewodniczącemu Uczelnianej Komisji Wyborczej do dnia 4 marca 2019 r.
  4. Kandydat na członka Rady z chwilą wyrażenia zgody na kandydowanie składa do Rektora "oświadczenie lustracyjne", albo gdy takie oświadczenie zostało uprzednio złożone, informację o złożeniu „oświadczenia lustracyjnego", zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 2186) - o ile dotyczy.
  5. Rektor zobowiązany jest dołączyć do zgłoszenia pisemną zgodę kandydata na kandydowanie do Rady i oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w § 3, zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do niniejszej uchwały.
  6. Przewodniczący Uczelnianej Komisji Wyborczej po sprawdzeniu pod względem formalnoprawnym zgłoszeń kandydatów, sporządza, w porządku alfabetycznym, listę kandydatów spośród członków wspólnoty Uczelni i listę kandydatów spoza wspólnoty Uczelni przedstawia je Senatowi do dnia 11 marca 2019 r.

§5

  1. Rada powoływana jest przez Senat w głosowaniu tajnym, indywidualnie na każdego kandydata.
  2. Dla ważności wyboru kandydata na członka Rady niezbędne jest uzyskanie przez niego bezwzględnej większości głosów, na posiedzeniu przy obecności co najmniej połowy składu Senatu. Członkami Rady zostają ci spośród kandydatów, którzy uzyskali kolejno najwyższą liczbę głosów.
  3. W razie nieuzyskania bezwzględniej większości głosów przez wymaganą liczbę kandydatów z listy członków wspólnoty Uczelni lub spoza wspólnoty Uczelni dopuszcza się możliwość zarządzenia ponownego głosowania nad kandydaturami z listy obejmującej nieobsadzone miejsca w Radzie, poczynając od kandydata, który uzyskał największą liczbę głosów spośród kandydatów z tej listy.
  4. Jeżeli nie powołano pełnego składu Rady, zarządza się wybory dodatkowe, które przeprowadza się na zasadach określonych niniejszą uchwałą.

§6

Kandydata na Przewodniczącego Rady z grona członków spoza wspólnoty Uczelni wskazuje Rektor. Przewodniczącego Rady wybiera Senat w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów, przy obecności co najmniej połowy składu Senatu.

§7

  1. Wygaśnięcie członkostwa w Radzie następuje z przyczyn określonych w art. 20 ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
  2. Wygaśnięcie członkostwa w Radzie stwierdza Przewodniczący Senatu.
  3. W razie wygaśnięcia członkostwa w Radzie przed upływem kadencji określonej w § 1 ust. 2 Senat niezwłocznie powołuje nowego członka na okres do końca kadencji - z zastrzeżeniem § 1 ust. 6. Do powołania nowego członka stosuje się postanowienia niniejszej uchwały.

§8

  1. Senat może odwołać członka Rady w przypadkach:
    - naruszenia przepisów prawa, w szczególności statutu Uczelni oraz regulaminu funkcjonowania Rady,
    - naruszenia zasad etycznych, w tym stwierdzenia istnienia konfliktu interesów.
  2. Odwołanie następuje zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Senatu, na wniosek Rektora.

§9

  1. Członkom pierwszej Rady Uczelni powołanym przez Senat przysługuje wynagrodzenie miesięczne w wysokości 4000 zł.
  2. Obsługę administracyjną Rady prowadzi jednostka organizacyjna wskazana przez Rektora.

§ 10

Wykonanie Uchwały powierza się Rektorowi Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Senatu

Prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniający Uchwała nr 18/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 marca 2019 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 25-01-2019
Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz
Data publikacji: 31-01-2019 10:26
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 06-12-2022 14:45