2013 rok

Uchwała nr 93/2013 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 października 2013 roku

w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu

Na podstawie art. 56 oraz art. 59 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 poz. 572 z późniejszymi zmianami) uchwala się co następuje:

§ 1

Do Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:

1) § 48 ustępy 6-9 otrzymują numery odpowiednio 3-6.

2) § 74 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

Na stanowisku profesora zwyczajnego zatrudnia się na podstawie mianowania na czas nieokreślony, a na podstawie umowy o pracę na czas określony do końca roku akademickiego, w którym nauczyciel akademicki ukończy 70 rok życia, z wyjątkiem sytuacji określonych w ust. 2 oraz w § 83 ust. 4.

3) § 75 ust 2 otrzymuje brzmienie:

2. Umowa o pracę z nauczycielem akademickim posiadającym tytuł naukowy profesora zawierana jest na czas określony do końca roku akademickiego, w którym ukończy on 70. rok życia, z wyjątkiem sytuacji określonych w ust. 4 oraz § 83 ust. 4.

4) § 79 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Na stanowisku starszego wykładowcy, wykładowcy instruktora lub lektora zatrudnia się na czas określony, nie dłuższy niż do końca roku akademickiego, w którym nauczyciel akademicki ukończy 67 rok życia.

5) § 81 otrzymuje brzmienie:

Dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej na stanowiskach wymienionych w § 71 ust. 6 zatrudnia się na czas określony, nie dłuższy niż do końca roku akademickiego, w którym nauczyciel akademicki ukończy 67 rok życia.

6) § 7 Regulaminu rady wydziału, będącego załącznikiem nr 2 statutu, otrzymuje brzmienie:

  1. Rada wyraża opinię i zajmuje stanowisko w formie uchwały.
  2. Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje wszystkim osobom wchodzącym w skład rady.
  3. Rada podejmuje uchwały w głosowaniach jawnych, z wyjątkiem sytuacji określonych w ust. 4.
  4. W głosowaniach tajnych podejmowane są uchwały:
    1) w sprawach osobowych, z wyjątkiem spraw dotyczących powierzania zajęć dydaktycznych oraz przyznawania dodatkowych godzin dydaktycznych;
    2) w każdej sprawie, na wniosek jednego z członków rady.
  5. Uchwały zapadają bezwzględną większością ważnie oddanych głosów, przy obecności ponad 50% osób uprawnionych do głosowania.
  6. Do głosowania, o którym mowa w § 2 ust. 3, uprawnieni są:
    1) członkowie rady posiadający tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego;
    2) osoby zaproszone do uzupełnienia rady, za zgodą Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów;
    3) recenzenci rozprawy habilitacyjnej i doktorskiej, a także promotor rozprawy doktorskiej w czynnościach przewodu doktorskiego.
  7. Każda uchwała przed poddaniem jej pod głosowanie musi być sformułowana na piśmie.
  8. W przypadku zgłoszenia przez członka rady wniosku dotyczącego spraw proceduralnych, wniosek ten powinien zostać bezzwłocznie poddany pod głosowanie.

§ 2

Pozostałe postanowienia statutu nie ulegają zmianie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Senatu

 Prof. dr hab. Roman Kołacz


Historia wersji
Wytworzył: Roman Kołacz
Data wytworzenia: 25-10-2013
Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz
Data publikacji: 25-10-2013 00:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 12-09-2022 09:36