2004 rok

Uchwała nr 14/2004 Senatu Akademii Rolniczej we Wroclawiu z dnia 28 maja 2004 r.

w sprawie zasad i trybu przyjmowania kandydatów na I rok studiów dziennych, zaocznych i wieczorowych w Akademii Rolniczej we Wrocławiu w roku akademickim 2005/2006


Na podstawie art. 141 ust. 1 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz.U. nr 65, poz. 385, z późn. zm.) i uchwały nr 4/2004 z dnia 19 marca 2004 r. Senatu AR we Wrocławiu oraz na wniosek Rad Wydziałów, uchwala się, co następuje:

§ 1

1.     Kandydaci na I rok studiów przyjmowani będą na poszczególne rodzaje i kierunki studiów w ramach limitów przyjęć ustalonych przez Senat AR we Wrocławiu na wniosek Rad Wydziałów.

2.      Limity przyjęć i terminy egzaminów na poszczególne kierunki studiów określi Senat AR we Wrocławiu, w terminie późniejszym.

§ 2

1.     Przyjęcie kandydatów na I rok studiów następuje na podstawie wyników postępowania rekrutacyjnego, które ma charakter konkursowy.

2.      Wyniki postępowania rekrutacyjnego są liczone w skali punktowej.
O przyjęciu na studia w ramach limitu miejsc, decyduje liczba uzyskanych punktów.

§ 3

1.      Szczegółowe zasady przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego i okręgowego określa uchwała nr 39/2002 z dnia 29 listopada 2002 r. Senatu AR.

2.     Kandydaci posiadający potwierdzony przez MENiS dyplom lub zaświadczenie o przystąpieniu do matury międzynarodowej (wydany przez Biuro IB w Genewie) przyjmowani będą na wybrany kierunek studiów w roku uzyskania dyplomu matury bez postępowania konkursowego.

3.     Warunki przyjęć na studia osób niebędących obywatelami polskimi określa Rozporządzenie MENiS z dnia 24 kwietnia 2002 roku (Dz. U. Nr 69/2002).

§ 4

1.     Nabór na studia inżynierskie, magisterskie jednolite i magisterskie uzupełniające (dzienne, zaoczne i wieczorowe) odbywa się według zasad określonych w załącznikach nr l, 2, 3 i 4 niniejszej uchwały Senatu.

2.     Kandydat ubiegający się o przyjęcie na I rok studiów zobowiązany jest do złożenia następujących dokumentów:

-       podanie na ustalonym formularzu,

-       świadectwo dojrzałości oraz świadectwo ukończenia szkoły średniej,

-       4 zdjęcia o wymiarach 37 x 52 mm,

-       nr PESEL,

-      dowód wniesienia opłaty,

-      oświadczenie kandydata o wyborze przedmiotów do kwalifikacji,

-      oryginał orzeczenia lekarskiego. Dodatkowo osoby zakwalifikowane na studia na kierunki, na których występują czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 15 września 1997 r. (Dz. U. nr 120, poz. 767).

3.     Kandydat, składający dokumenty o przyjęcie na studia podpisuje druk upoważniający do sporządzania list, zestawień, rankingów z ocenami oraz danymi osobowymi wynikającymi z trybu pracy kierunkowych komisji rekrutacyjnych, uczelnianej komisji rekrutacyjnej oraz procesu dydaktycznego realizowanego w całym okresie studiów Akademii Rolniczej we Wrocławiu.

4.     Termin składania dokumentów na studia dzienne i wieczorowe upływa z dniem 8 lipca 2005 r.
Termin składania dokumentów na studia zaoczne upływa z dniem 20 sierpnia 2005 r. Przedłużenie terminu składania dokumentów może nastąpić za zgodą Rektora.

5.     Do postępowania kwalifikacyjnego dopuszczani są kandydaci, którzy wniosą opłatę w wysokości ustalonej przez Rektora.

6.      Po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego zostanie ogłoszona lista przyjętych i nie przyjętych na I rok studiów oraz lista rankingowa.

7.     Kandydaci na zawodowe studia zaoczne, którzy wykonują pracę zgodną z obranym kierunkiem studiów (udokumentowaną odpowiednimi zaświadczeniami) otrzymują dodatkowo przy stażu pracy:

-       co najmniej rocznym l pkt

-       od 2 do 3 lat pracy 2 pkt

-       powyżej 3 lat pracy 3 pkt (plus ewentualnie za uprawnienia zawodowe na kierunku geodezja i kartografia).

§ 5

1.     Do egzaminowania są uprawnieni nauczyciele akademiccy.

2.     Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzają kierunkowe komisje rekrutacyjne powołane przez Rady Wydziałów.

3.     Przewodniczącym komisji kierunkowej jest dziekan lub prodziekan a w uzasadnionych przypadkach wyznaczony przez dziekana inny pracownik dydaktyczny posiadający tytuł lub stopień naukowy.

4.      Do zadań kierunkowej komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:

-       kompletowanie dokumentów kandydatów,

-      stawianie wniosków, na podstawie dokumentów, o dopuszczeniu kandydatów do postępowania kwalifikacyjnego,

-       zawiadamianie kandydatów o terminie egzaminów wstępnych,

-       przeprowadzanie egzaminów wstępnych lub rozmów kwalifikacyjnych,

-       zawiadamianie kandydatów o wynikach postępowania kwalifikacyjnego,

-       podejmowanie decyzji w sprawie przyjęcia na studia,

-       przekazywanie Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej listy osób przyjętych na studia (do wyczerpania limitu miejsc) oraz rankingowej listy osób rezerwowych w kolejności wg uzyskanej liczby punktów podczas postępowania kwalifikacyjnego, w terminie tygodnia po zakończeniu rekrutacji,

-      przekazanie Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej sprawozdania z przebiegu postępowania kwalifikacyjnego,

-      przygotowywanie wszelkich doraźnych informacji i danych liczbowych z przebiegu rekrutacji dla potrzeb Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej,

-      ogłoszenie wstępnej listy wyników postępowania kwalifikacyjnego bezpośrednio po zakończeniu postępowania.

5.     Od decyzji kierunkowej komisji rekrutacyjnej służy odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej zgodnie z art. 141 ust. 5 ustawy o szkolnictwie wyższym.

6.     Rektor powołuje Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną w trybie określonym przez Senat Uczelni.

7.     Do zadań Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:

-      sprawowanie ogólnego nadzoru nad sposobem przygotowania tematów egzaminacyjnych,

-       koordynacja i nadzór nad pracą komisji kierunkowych,

-       ustalenie harmonogramu egzaminów wstępnych i rozmów kwalifikacyjnych,

-      rozpatrywanie odwołań od decyzji komisji kierunkowych i podejmowanie odpowiednich wniosków,

-      zatwierdzanie wyników postępowania kwalifikacyjnego przygotowanych przez kierunkowe komisje rekrutacyjne,

-      podejmowanie decyzji w sprawach doraźnych, w zakresie terminów postępowania kwalifikacyjnego.

§ 6

1.     Kandydat może otrzymać zaświadczenie o liczbie punktów uzyskanych w toku postępowania rekrutacyjnego.

2.     Na kierunkach, na których nie wyczerpano limitu przyjęć w pierwszym terminie, na wniosek dziekana rektor może zarządzić drugi nabór we wrześniu, zgodnie z zasadami obowiązującymi w pierwszym terminie.

§ 7

1.     Z przebiegu postępowania kwalifikacyjnego sporządza się protokół. Protokół podpisuje przewodniczący i wszyscy członkowie komisji. Wszelkie istotne skreślenia i zmiany dokonywane na protokole powinny posiadać pisemne uzasadnienie potwierdzone podpisem przewodniczącego.

2.     Po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego kierunkowa komisja rekrutacyjna sporządza listę kandydatów według liczby uzyskanych punktów uzyskanych i podejmuje decyzję w sprawie przyjęcia na I rok studiów.

3.      Kandydat, który wstępnie został zakwalifikowany na I rok studiów, zobowiązany jest do dostarczenia oryginału świadectwa dojrzałości oraz wypełnienia i odesłania w terminie 14 dni od otrzymania decyzji kierunkowej komisji rekrutacyjnej druku "oświadczenia" o wyborze studiów w AR we Wrocławiu. Niezłożenie deklaracji i oryginału świadectwa będzie oznaczało rezygnację ze studiów i spowoduje skreślenie z listy przyjętych.

Przewodniczący Senatu
prof. dr hab. Michał Mazurkiewicz

Pliki do pobrania

  • Pliki do pobrania
    Wytworzył: Michał Mazurkiewicz Data wytworzenia: 28-05-2004
    Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz Data publikacji: 28-05-2004 00:00
    Liczba pobrań: 54

Historia wersji
Wytworzył: Michał Mazurkiewicz
Data wytworzenia: 28-05-2004
Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz
Data publikacji: 28-05-2004 00:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 07-09-2022 07:39