w sprawie wytycznych dotyczących przeciwdziałania wystąpienia COVID-19 na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu
Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.), § 8 ust. 2, ust. 3 pkt 2 i pkt 19 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. ogłasza się, co następuje:
1. Znosi się obowiązek zasłaniania ust i nosa za pomocą maseczki na terenie uczelni.
2. Osoby z objawami przeziębienia (gorączka, kaszel, katar) powinny pozostać w domu i podjąć kontakt z lekarzem POZ.
3. Pracownik UPWr, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie swojego bezpośredniego przełożonego, celem podjęcia decyzji o organizacji pracy zdalnej dla innych pracowników danej jednostki organizacyjnej uczelni. Jeżeli osobą, o której mowa w zdaniu pierwszym, jest osoba prowadząca zajęcia, dodatkowo powinien zostać poinformowany dziekan właściwego wydziału, celem podjęcia decyzji o ewentualnym okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny.
4. Bezpośredni przełożony pracownika zgłaszającego zachorowanie na COVID-19, zobowiązany jest przekazać informację o chorym pracowniku do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.
5. Student UPWr, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie właściwego dziekana za pośrednictwem właściwego dziekanatu, celem podjęcia decyzji o ewentualnym okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny.
6. Dziekanat zobowiązany jest przekazać informację o chorym studencie do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.
7. Słuchacz studiów podyplomowych lub uczestnik innej formy kształcenia, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie osobę odpowiedzialną za organizację danej formy kształcenia (kierownika studiów podyplomowych, dyrektora Otwartego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, organizatora szkolenia, kursu, warsztatu itp.), która może podjąć decyzję o okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny.
8. Organizator danej formy kształcenia zobowiązany jest przekazać informację o osobie chorej do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.
9. Doktorant, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie właściwego dziekanatu (w przypadku doktorantów studiów doktoranckich) albo Biuro Szkoły Doktorskiej oraz kierownika jednostki, w której dana osoba realizuje pracę doktorską, celem podjęcia decyzji o ewentualnym okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny i przejścia w tryb pracy zdalnej innych pracowników jednostki), a w przypadku jeżeli jest osobą prowadzącą zajęcia dodatkowo dziekana właściwego wydziału, celem podjęcia decyzji o ewentualnym okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny.
10. Dziekanat/Biuro Szkoły Doktorskiej zobowiązany jest przekazać informację o chorym doktorancie do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.
11. Stypendysta międzynarodowego programu mobilnościowego UPWr, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie Działu Współpracy z Zagranicą, który wdraża odpowiednio procedurę określoną w ust. 5, 7 lub 9.
12. Dział Współpracy z Zagranicą zobowiązany jest przekazać informację o chorym stypendyście do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.
13. Mieszkaniec domu studenckiego, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie kierownika domu studenckiego. Kierownik domu studenckiego przekazuje tę informację do Centrum Zarządzania Budynkami i Centrum Spraw Studenckich oraz do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.
14. Dziekan, przed przekazaniem studentom i osobom prowadzącym zajęcia decyzji o okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny, o której mowa w ust. 5, zobligowany jest do uzyskania akceptacji prorektora ds. studenckich i edukacji.
15. Organizator studiów podyplomowych lub innej formy kształcenia, przed przekazaniem słuchaczom studiów podyplomowych/uczestnikom innych form kształcenia i osobom prowadzącym zajęcia decyzji o okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny, o którym mowa w ust. 7, zobligowany jest do uzyskania akceptacji prorektora ds. studenckich i edukacji.
16. W zakresie warunków pracy i kształcenia, wewnętrzny obieg dokumentów powinien, w jak największym stopniu, odbywać się wyłącznie w formie elektronicznej. Oryginały dokumentów powinny być przechowywane w jednostce, do której wpłynęły/zostały złożone i przekazywane dalej elektronicznie, np. w formie skanu. Jednostka, do której dokumenty są składane, zobowiązana jest do dokonania ich weryfikacji pod względem formalnym i przechowania w odpowiedni sposób, który zapewni należytą ochronę przed ich uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą.
Z dniem wejścia w życie niniejszego pisma okólnego traci moc pismo okólne nr 8/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 marca 2022 roku w sprawie procedury w przypadku wystąpienia COVID-19 na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.
Rektor
prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy
Status | Akt zmieniający |
---|---|
akt uchylany | Pismo okólne nr 8/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 marca 2022 roku |
Wytworzył: | Jarosław Bosy |
---|---|
Data wytworzenia: | 30-03-2022 |
Opublikowane przez: | Joanna Kołaczyńska |
Data publikacji: | 30-03-2022 14:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Joanna Kołaczyńska |
Data ostatniej aktualizacji: | 30-03-2022 14:59 |