2022 rok

Pismo okólne nr 9/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 30 marca 2022 roku

w sprawie wytycznych dotyczących przeciwdziałania wystąpienia COVID-19 na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.), § 8 ust. 2, ust. 3 pkt 2 i pkt 19 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 56/2019 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 czerwca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. ogłasza się, co następuje:

1. Znosi się obowiązek zasłaniania ust i nosa za pomocą maseczki na terenie uczelni.

2. Osoby z objawami przeziębienia (gorączka, kaszel, katar) powinny pozostać w domu i podjąć kontakt z lekarzem POZ.

3. Pracownik UPWr, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie swojego bezpośredniego przełożonego, celem podjęcia decyzji o organizacji pracy zdalnej dla innych pracowników danej jednostki organizacyjnej uczelni. Jeżeli osobą, o której mowa w zdaniu pierwszym, jest osoba prowadząca zajęcia, dodatkowo powinien zostać poinformowany dziekan właściwego wydziału, celem podjęcia decyzji o ewentualnym okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny.

4. Bezpośredni przełożony pracownika zgłaszającego zachorowanie na COVID-19, zobowiązany jest przekazać informację o chorym pracowniku do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.

5. Student UPWr, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie właściwego dziekana za pośrednictwem właściwego dziekanatu, celem podjęcia decyzji o ewentualnym okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny.

6. Dziekanat zobowiązany jest przekazać informację o chorym studencie do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.

7. Słuchacz studiów podyplomowych lub uczestnik innej formy kształcenia, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie osobę odpowiedzialną za organizację danej formy kształcenia (kierownika studiów podyplomowych, dyrektora Otwartego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, organizatora szkolenia, kursu, warsztatu itp.), która może podjąć decyzję o okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny.

8. Organizator danej formy kształcenia zobowiązany jest przekazać informację o osobie chorej do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.

9. Doktorant, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie właściwego dziekanatu (w przypadku doktorantów studiów doktoranckich) albo Biuro Szkoły Doktorskiej oraz kierownika jednostki, w której dana osoba realizuje pracę doktorską, celem podjęcia decyzji o ewentualnym okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny i przejścia w tryb pracy zdalnej innych pracowników jednostki), a w przypadku jeżeli jest osobą prowadzącą zajęcia dodatkowo dziekana właściwego wydziału, celem podjęcia decyzji o ewentualnym okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny.

10. Dziekanat/Biuro Szkoły Doktorskiej zobowiązany jest przekazać informację o chorym doktorancie do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.

11. Stypendysta międzynarodowego programu mobilnościowego UPWr, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie Działu Współpracy z Zagranicą, który wdraża odpowiednio procedurę określoną w ust. 5, 7 lub 9.

12. Dział Współpracy z Zagranicą zobowiązany jest przekazać informację o chorym stypendyście do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.

13. Mieszkaniec domu studenckiego, u którego zdiagnozowano COVID-19, proszony jest o poinformowanie o tym fakcie kierownika domu studenckiego. Kierownik domu studenckiego przekazuje tę informację do Centrum Zarządzania Budynkami i Centrum Spraw Studenckich oraz do prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres: prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.

14. Dziekan, przed przekazaniem studentom i osobom prowadzącym zajęcia decyzji o okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny, o której mowa w ust. 5, zobligowany jest do uzyskania akceptacji prorektora ds. studenckich i edukacji.

15. Organizator studiów podyplomowych lub innej formy kształcenia, przed przekazaniem słuchaczom studiów podyplomowych/uczestnikom innych form kształcenia i osobom prowadzącym zajęcia decyzji o okresowym przeniesieniu zajęć w tryb zdalny, o którym mowa w ust. 7, zobligowany jest do uzyskania akceptacji prorektora ds. studenckich i edukacji.

16. W zakresie warunków pracy i kształcenia, wewnętrzny obieg dokumentów powinien, w jak największym stopniu, odbywać się wyłącznie w formie elektronicznej. Oryginały dokumentów powinny być przechowywane w jednostce, do której wpłynęły/zostały złożone i przekazywane dalej elektronicznie, np. w formie skanu. Jednostka, do której dokumenty są składane, zobowiązana jest do dokonania ich weryfikacji pod względem formalnym i przechowania w odpowiedni sposób, który zapewni należytą ochronę przed ich uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą.

Z dniem wejścia w życie niniejszego pisma okólnego traci moc pismo okólne nr 8/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 marca 2022 roku w sprawie procedury w przypadku wystąpienia COVID-19 na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.


Rektor

prof. dr hab. inż. Jarosław Bosy

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt uchylany Pismo okólne nr 8/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 marca 2022 roku

Historia wersji
Wytworzył: Jarosław Bosy
Data wytworzenia: 30-03-2022
Opublikowane przez: Joanna Kołaczyńska
Data publikacji: 30-03-2022 14:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 30-03-2022 14:59