w sprawie kontynuowania ograniczenia obowiązku świadczenia pracy przez pracowników uczelni na jej terenie, z wyłączeniem przypadków, gdy jest to niezbędne do zapewnienia ciągłości funkcjonowania uczelni do 24 maja 2020 r. oraz określenia zasad organizacji pracy jednostek od dnia 25 maja 2020 r.
W okresie od dnia 18 maja 2020 r. do dnia 24 maja 2020 r. pomimo uchylenia lit. b w §1 ust. 1 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 23 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w celu zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy utrzymuje się ograniczenie obowiązku świadczenia pracy przez pracowników uczelni na jej terenie, z wyłączeniem przypadków gdy jest to niezbędne dla zapewnienia ciągłości funkcjonowania uczelni. Informacje przekazane dotychczas przez poszczególnych kierowników jednostek do Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na temat osób niezbędnych do realizacji zadań służących zapewnieniu ciągłości funkcjonowania uczelni bezpośrednio na jej terenie oraz planowanej organizacji ich pracy mającej na celu minimalizację zagrożenia zarażeniem się wirusem COVID-19 są nadal wiążące. W przypadku powstania jakichkolwiek zmian w zakresie funkcjonowania jednostki, a zwłaszcza w przypadku zmiany harmonogramu pracy na terenie uczelni poszczególnych pracowników, kierownicy jednostek zobowiązani są do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Prorektora ds. organizacji i rozwoju uczelni na adres mailowy prorektor.rozwoj@upwr.edu.pl.
Od 25 maja do odwołania, w zakresie działalności administracyjnej, badawczej i organizacyjnej zaleca się organizację pracy przez kierowników poszczególnych jednostek we wszystkich jednostkach uczelni w sposób zapewniający funkcjonowanie ich w ustalonych godzinach pracy (8 godzin) – rozpoczęcie pracy w godzinach 7.00-8.00, zakończenie pracy w godzinach 15.00 – 16.00. We wskazanym terminie nastąpi ponowne uruchomienie systemu rejestrowania wejść i wyjść pracowników niebędących nauczycielami za pomocą Elektronicznej Karty Pracowniczej i czytnika Rejestracji Czasu Pracy. Praca zdalna poszczególnych pracowników jest dopuszczalna. Powierzając wykonywanie pracy w powyższy sposób pracownikom niebędącym nauczycielami akademickimi kierownik jednostki przydziela poszczególnym pracownikom konkretne zadania. Jednocześnie kierownik jednostki zobowiązany jest do przekazania planu oraz rozliczenia godzin (w układzie tygodniowym) do wiadomości właściwego prorektora lub kanclerza, a w przypadku kierowników podlegających bezpośrednio rektorowi do Rektora, oraz Działu Kadr i Płac. Kierownicy jednostek przy organizacji pracy poszczególnych pracowników, w tym nauczycieli akademickich, zobowiązani są do uwzględnienia wszelkich zabezpieczeń przed rozprzestrzenianiem się COVID-19 oraz do minimalizacji liczby osób przebywających w poszczególnych pomieszczeniach.
Ponadto mając na uwadze zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy zaleca się:
Rektor
Prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka
Status | Akt zmieniający |
---|---|
akt uchylający | Zarządzenie nr 278/2020 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 24 września 2020 roku |
Wytworzył: | Tadeusz Trziszka |
---|---|
Data wytworzenia: | 18-05-2020 |
Opublikowane przez: | Tomasz Lewandowski |
Data publikacji: | 19-05-2020 10:00 |
Ostatnio zaktualizował: | Piotr Kaługa |
Data ostatniej aktualizacji: | 24-09-2020 13:50 |