w sprawie przestrzegania procedur dotyczących organizacji procesu dydaktycznego
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) oraz § 48 ust. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przypominam o obowiązku przestrzegania następujących procedur:
I. Postanowienia ogólne
- Nauczanie w uczelni odbywa się w formie studiów stacjonarnych i niestacjonarnych:
1) dwustopniowych :
– pierwszego stopnia: inżynierskich lub licencjackich,
– drugiego stopnia: magisterskich,
2) jednolitych studiów magisterskich.
- Studia stacjonarne licencjackie trwają sześć semestrów, a inżynierskie siedem semestrów; studia niestacjonarne trwają o jeden semestr dłużej chyba, że uchwała senatu stanowi inaczej.
Studia stacjonarne drugiego stopnia trwają po studiach inżynierskich trzy semestry lub po studiach licencjackich cztery semestry; studia niestacjonarne o jeden semestr dłużej chyba, że uchwała senatu stanowi inaczej.
Jednolite studia magisterskie trwają dziesięć lub jedenaście semestrów.
- Liczba punktów ECTS wymagana do ukończenia studiów wynosi:
1) dla studiów pierwszego stopnia: licencjackich – 180, inżynierskich – 210;
2) dla studiów drugiego stopnia: 3-semestralnych – 90 (po studiach inżynierskich) i 4-semestralnych – 120 (po studiach licencjackich);
3) dla jednolitych studiów magisterskich (na kierunku weterynaria) 11-semestralnych – 330.
- Całkowita liczba punktów przewidzianych planem studiów niestacjonarnych jest równa liczbie punktów przewidzianych planem odpowiednich studiów stacjonarnych.
- Łączna liczba punktów przyporządkowanych wszystkim przedmiotom każdego nominalnego semestru studiów stacjonarnych, w tym także studenckim praktykom zawodowym ujętym w planie studiów, wynosi od 27 do 33, a w roku akademickim – 60, a na studiach niestacjonarnych w zależności od czasu ich trwania odpowiednio mniej.
- Rada wydziału ustala maksymalny poziom deficytu punktów ECTS w danym semestrze umożliwiający rejestrację warunkową na następny semestr studiów.
II. Zasady tworzenia planów i programów studiów
- Plany studiów i programy nauczania opracowują powołane przez radę wydziału komisje programowe dla danego kierunku.
- Plany studiów i programy nauczania dla danego kierunku (wykazanego na liście kierunków RGSW) przygotowane są zgodnie z obowiązującymi standardami kształcenia i wytycznymi zawartymi w odpowiednich rozporządzeniach ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i aktach prawnych uczelni.
- Plany studiów jak i programy nauczania dla danego kierunku (oddzielnie dla studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia) uchwala rada wydziału po zasięgnięciu opinii właściwego organu samorządu studenckiego zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez senat, a dziekan przesyła do prorektora ds. studenckich i nauczania w wersji elektronicznej i w formie wydruku wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 i 2.
- Uchwalone plany studiów należy przekazać koordynatorom kierunkowym ds. ECTS celem nadania i uaktualnienia kodów poszczególnym przedmiotom. Plany z nadanymi przedmiotom kodami przekazywane są corocznie do dziekanatu wydziału.
- W programie każdego kierunku wyodrębnione są grupy przedmiotów kształcenia ogólnego:
– język obcy w wymiarze 120 godzin na studiach I stopnia (od drugiego semestru w sekwencji 1+1 +1+2 punkty ECTS w ostatnim semestrze kończącym się egzaminem),
– wychowanie fizyczne w wymiarze 60 godzin – bez punktów ECTS,
– przedmioty humanistyczne w wymiarze 60 godzin na studiach I stopnia – 4 punkty ECTS,
– technologia informacyjna w wymiarze 30 godzin na studiach I stopnia – 2 punkty ECTS,
– ochrona własności intelektualnej, BHP oraz ergonomia w wymiarze od 12 do 15 godzin wykładów na studiach I stopnia – 1 punkt ECTS.
- Wszystkie przedmioty objęte programem kształcenia powinny być opisane według przyjętego w uczelni wzoru w języku polskim i angielskim (załącznik nr 3 – opis przedmiotu) i włączone do katalogu przedmiotów danego kierunku z symbolem wygenerowanym w systemie. Uprawnienia do wszelkich zmian w katalogu przedmiotów mają koordynatorzy ECTS dla każdego kierunku.
Wszystkim przedmiotom występującym w programie nauczania (z wyjątkiem zajęć z wychowania fizycznego) oraz praktykom i pracy dyplomowej przypisane są całkowite liczby punków ECTS.
- Praktyka jest obowiązkowa na studiach pierwszego stopnia i powinna trwać co najmniej 4 tygodnie. Zasady i formy odbywania praktyk ustala jednostka uczelni prowadząca kształcenie (obecnie zarządzenie nr 37/2006 z dnia 18 kwietnia 2006 r. Rektora Akademii Rolniczej we Wrocławiu).
Terminy i programy praktyk oraz zajęć terenowych podaje się do wiadomości studentom co najmniej na 6 tygodni przed ich planowanym rozpoczęciem.
III. Wymagania dotyczące obsady kadrowej
- Minimum kadrowe dla studiów pierwszego stopnia stanowi zatrudnienie co najmniej trzech nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego, w tym co najmniej dwóch posiadających dorobek naukowy w zakresie danego kierunku studiów i co najmniej jednego posiadającego dorobek w dziedzinie nauki związanej z danym kierunkiem studiów oraz zatrudnienie co najmniej sześciu nauczycieli akademickich posiadających stopień naukowych doktora, w tym co najmniej pięciu posiadających dorobek naukowy w zakresie danego kierunku studiów i co najmniej jednego posiadającego dorobek w dziedzinie nauki związanej z danym kierunkiem studiów.
- Minimum kadrowe dla studiów drugiego stopnia stanowi zatrudnienie co najmniej sześciu nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowych profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego, w tym co najmniej pięciu posiadających dorobek naukowy w zakresie danego kierunku studiów oraz co najmniej jednego nauczyciela akademickiego posiadającego dorobek w dziedzinie nauki związanej z danym kierunkiem studiów, a także zatrudnienie co najmniej sześciu nauczycieli akademickich posiadających stopień naukowy doktora, spośród których co najmniej czterech posiada dorobek naukowy danego kierunku studiów, a co najmniej dwóch – w zakresie dziedziny nauki związanej z danym kierunkiem studiów.
- Nauczyciel akademicki wliczany do minimum kadrowego musi być zatrudniony w uczelni na podstawie mianowania lub umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy nie krócej niż od początku roku akademickiego.
- Nauczyciel akademicki wliczany do minimum kadrowego w danym roku akademickim musi prowadzić na danym kierunku studiów i poziomie kształcenia zajęcia dydaktyczne w wymiarze co najmniej 60 godzin w przypadku nauczyciela z tytułem profesora lub stopniem doktora habilitowanego oraz co najmniej 90 godzin w przypadku nauczyciela ze stopniem doktora.
- W przypadku rozpoczęcia kształcenia na nowo utworzonym kierunku studiów do dnia rozpoczęcia kształcenia na trzecim semestrze warunki określone w punktach 1 i 2 nie muszą być spełnione.
IV. Tok postępowania przy powoływaniu nowych kierunków studiów
- Przy powoływaniu nowego kierunku studiów ujętego w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego należy:
– złożyć do senackiej komisji dydaktycznej poprzez Dział Organizacji Studiów zatwierdzony przez radę wydziału wniosek o powołaniu tego kierunku wraz z uzasadnieniem potrzeby jego powołania;
– do wniosku należy dołączyć zatwierdzony przez radę wydziału plan i program studiów, obsadę kadrową zgodnie z rozporządzeniem MNiSzW oraz warunki i tryb rekrutacji;
– powołanie nowego kierunku odbywa się po uzyskaniu pozytywnej opinii komisji senackiej na podstawie uchwały senatu ;
– uchwałę senatu o uruchomieniu kierunku studiów oraz zasadach rekrutacji podaje się do wiadomości publicznej nie później niż do dnia określonego w art. 169 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późniejszymi zmianami).
V. Tworzenie nowych unikatowych kierunków studiów
- Przy powoływaniu nowego unikatowego kierunku, który nie jest ujęty w rozporządzeniu MNiSzW, należy kompletny wniosek rady wydziału zawierający ww. dokumenty oraz opracowany standard kształcenia dla danego kierunku skierować do senackiej komisji dydaktycznej (poprzez Dział Organizacji Studiów) i po uzyskaniu zgody senatu przesłać do ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego.
- Przy powoływaniu nowego unikatowego kierunku studiów, nie ujętego w rozporządzeniu MNiSzW należy uwzględnić wszystkie wymienione w rozdziale IV wymagania i procedury.
VI. Powoływanie specjalności
- Specjalność dydaktyczną powołuje i znosi senat na wniosek rady wydziału. Wydział zgłasza do senackiej komisji spraw studenckich i nauczania wniosek o powołanie specjalności w terminie, który umożliwi podanie pełnej oferty edukacyjnej uczelni do wiadomości publicznej zgodnie z aktem prawnym wyższego stopnia.
- Specjalności powinny być tworzone na studiach drugiego stopnia.
- Plan i program studiów dla specjalności powinien uwzględniać wymagania standardu obowiązujące dla danego kierunku.
- Do powołania specjalności wymagana jest obsada stanowiąca co najmniej dwóch nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego oraz trzech nauczycieli akademickich posiadających stopień naukowy doktora, zatrudnionych w uczelni na podstawie mianowania lub umowy o pracę, którzy reprezentują daną specjalność naukową lub posiadają dorobek naukowy zgodny z profilem powoływanej specjalności. Warunkiem firmowania danej specjalności jest prowadzenie zajęć dydaktycznych na tej specjalności.
- Dziekan powołuje kierownika specjalności spośród pracowników posiadających tytuł naukowy lub stopień doktora habilitowanego, stanowiących minimum kadrowe specjalności (obecnie uchwała nr 39/2007 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 czerwca 2007 r.).
- W programie specjalności blok programów specjalnościowych powinien być realizowany w wymiarze co najmniej 180 godzin.
- Nie wszystkie specjalności powołane na danym kierunku są uruchamiane corocznie.
- Zajęcia dydaktyczne na poszczególnych kierunkach i specjalnościach mogą być prowadzone w językach obcych w zależności od zainteresowania studentów i możliwości uczelni.
VII. Studia podyplomowe
- Studia podyplomowe na wniosek rady wydziału powołuje, przekształca i likwiduje rektor.
- Studia podyplomowe prowadzą wydziały samodzielnie lub przy współudziale Centrum Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (obecnie uchwała nr 57/2006 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 grudnia 2006 r.). Uczestnikiem studiów podyplomowych może być osoba legitymująca się dyplomem ukończenia studiów wyższych (studia I stopnia, studia II stopnia, studia magisterskie jednolite).
- Studia podyplomowe mogą być prowadzone w zakresie związanym z prowadzonymi w uczelni kierunkami studiów. Oświadczenie o takiej zgodności składa dziekan na podstawie decyzji rady wydziału.
- Jeżeli program studiów podyplomowych wykracza poza zakres, o którym mowa, do prowadzenia tych studiów wymagana jest zgoda ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego.
- Rada wydziału uchwala plan i program studiów, a kalkulację kosztów studiów podyplomowych zatwierdza kwestor uczelni (obecnie uchwała nr 67/2009 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 26 czerwca 2009 r.).
- Program nauczania na studiach podyplomowych powinien zawierać:
– opis studiów podyplomowych,
– listę kursów oraz ich wymiar godzinowy,
– wykaz obowiązkowych egzaminów,
– wymiar czasu przewidziany na realizację pracy dyplomowej,
– zakres egzaminu końcowego.
- Plan studiów podyplomowych powinien zawierać :
– wykaz kursów w układzie semestralnym,
– wykaz egzaminów w układzie semestralnym,
– wymagania dotyczące terminu zaliczeń kursów.
VIII. Zlecanie zajęć dydaktycznych
- Dziekani zlecają w formie pisemnej zajęcia dydaktyczne jednostkom organizacyjnym poszczególnych wydziałów oraz Studium Języków Obcych, Studium Wychowania Fizycznego i Centrum Kształcenia na Odległość na cały rok akademicki. Zlecenia należy przekazać do jednostek organizacyjnych najpóźniej do 30 czerwca. Zlecenia muszą obejmować wszystkie przedmioty ujęte w planie studiów, łącznie z fakultetami. Korekty zleceń na semestr letni bieżącego roku akademickiego dokonuje się do 15 lutego.
- W uzasadnionych przypadkach dziekan może zmienić kolejność realizacji przedmiotów w danym roku akademickim. O decyzji dotyczącej zmiany terminu realizacji przedmiotu/ów dziekan informuje radę wydziału i niezwłocznie przekazuje korektę zlecenia do jednostki organizacyjnej realizującej przedmiot oraz do Działu Organizacji Studiów.
- Zlecenie zajęć kierowane przez dziekana do kierownika jednostki powinno zawierać:
1) imię i nazwisko nauczyciela akademickiego odpowiedzialnego za realizację przedmiotu,
2) nazwę przedmiotu,
3) nazwę kierunku, rok, semestr, typ i formę studiów,
4) semestralny wymiar godzin zlecanych zajęć oraz liczbę i rodzaj grup ćwiczeniowych,
5) formę zaliczenia przedmiotu,
6) wartość punktową ECTS,
7) inne informacje ułatwiające identyfikację i realizację przedmiotu.
- Dziekan, po uzyskaniu zgody rady wydziału, może zlecić pracownikom uczelni posiadającym co najmniej tytuł magistra lub równoważny, zatrudnionym na stanowiskach naukowo-technicznych i inżynieryjno-technicznych, a będących specjalistami z danego zakresu, prowadzenie zajęć specjalistycznych, laboratoryjnych, projektowych lub terenowych. Zajęcia powinny być realizowane na podstawie umowy cywilno-prawnej, poza godzinami pracy wynikającymi ze stosunku pracy.
- Dziekan, po uzyskaniu zgody rady wydziału, może zlecić prowadzenie wykładów nauczycielom akademickim nieposiadającym tytułu naukowego profesora lub stopnia naukowego doktora habilitowanego.
- Dziekan, po uzyskaniu zgody rady wydziału, może zlecić prowadzenie zajęć dydaktycznych (wykłady, zajęcia praktyczne) osobom spoza uczelni, specjalistom z danego zakresu, będącym pracownikami instytucji naukowych, podmiotów gospodarczych, organizacji samorządowych i innych.
- Dziekan, po zasięgnięciu opinii rady wydziału, może upoważnić do kierowania pracą dyplomową nauczyciela akademickiego z macierzystej uczelni lub specjalistę spoza uczelni co najmniej ze stopniem doktora.
- Zlecenie nauczycielowi akademickiemu zajęć w godzinach ponadwymiarowych oraz zatrudnienie do prowadzenia zajęć osoby spoza uczelni, pracownika inżynieryjno-technicznego lub naukowo-technicznego może nastąpić tylko w przypadku, gdy pozostałym pracownikom i doktorantom tej samej jednostki organizacyjnej zostały zapewnione godziny dydaktyczne do realizacji pełnego pensum.
- Kierownicy jednostek organizacyjnych powinni w miarę możliwości dążyć do zaplanowania równomiernego obciążenia dydaktycznego każdego nauczyciela akademickiego w ciągu roku akademickiego.
- Liczba godzin ponadwymiarowych realizowanych przez pracownika naukowo-dydaktycznego nie powinna przekraczać ¼, a przez pracownika dydaktycznego ½ wymiaru ustalonego pensum. W uzasadnionych przypadkach nauczycielowi może być powierzone prowadzenie zajęć dydaktycznych w ilości przekraczającej odpowiednio ¼ lub ½ pensum, po uzyskaniu pisemnej zgody pracownika.
- Za organizację i poziom zajęć dydaktycznych w jednostce organizacyjnej odpowiedzialny jest kierownik/dyrektor tej jednostki.
- Poszczególne jednostki organizacyjne w oparciu o zlecenia zajęć i zasady określone w uchwale senatu, tworzą plan obciążeń dydaktycznych na cały rok akademicki. Plany w formie elektronicznej oraz wydruki należy przekazać do Działu Organizacji Studiów nie później niż do końca września każdego roku.
- Po zakończeniu zajęć dydaktycznych poszczególne jednostki organizacyjne zobowiązane są przedstawić sprawozdanie z wykonania zajęć dydaktycznych za rok akademicki. Sprawozdania w formie elektronicznej oraz wydruki należy przekazać do Działu Organizacji Studiów do 1 września każdego roku.
IX. Tok studiów
- Student przyjęty na studia I stopnia zobowiązany jest odbyć szkolenie z zakresu:
– przepisów przeciwpożarowych,
– bezpieczeństwa i higieny pracy,
które organizowane są przed rozpoczęciem roku akademickiego podczas tzw. dni wstępnych.
- Przyjęty na studia nabywa w pełni praw studenckich z chwilą immatrykulacji po złożeniu ślubowania.
- Student zobowiązany jest do postępowania zgodnie ze złożonym ślubowaniem oraz do przestrzegania zasad zawartych w regulaminie studiów.
- Student otrzymuje legitymację oraz indeks.
- Podczas studiów student może wystąpić do dziekana z wnioskiem o indywidualną organizację studiów (bez zmiany zakresu programu) lub przez dziekana do rady wydziału o studia według indywidualnego planu i programu nauczania.
- Student podczas studiów zobowiązany jest do zaliczenia przedmiotów i zdawania egzaminów w wyznaczonych terminach, a także oddawania po zdanej sesji indeksu do dziekanatu terminach określonych w harmonogramie roku akademickiego.
- Liczba egzaminów, które student obowiązany jest złożyć w okresie sesji egzaminacyjnych nie może przekroczyć 8 w ciągu roku akademickiego.
- Warunki zaliczenia przedmiotu podaje prowadzący na początku zajęć dydaktycznych; są one również zawarte w kartach i katalogu przedmiotów.
- Formę egzaminu (ustny lub pisemny) ustala prowadzący. Pisemne prace egzaminacyjne prowadzący udostępnia do wglądu na prośbę studenta.
- Pisemne prace egzaminacyjne powinny być przechowywane przez egzaminatora do końca następnego semestru.
- Przebieg oraz wyniki studiów bez ocen niedostatecznych dokumentowane są w indeksie. Natomiast wszystkie oceny łącznie z ocenami niedostatecznymi wpisywane są do karty okresowych osiągnięć studenta (załącznik nr 4).
- Dokumentację egzaminu dyplomowego stanowią: protokół komisji z egzaminu dyplomowego (załącznik nr 5) oraz ocena pracy dyplomowej (załącznik nr 6).
- Na kierunkach, na których obowiązuje praca dyplomowa student składa ją w dziekanacie w terminach określonych w regulaminie studiów. Egzemplarz pracy dyplomowej przeznaczony do akt osobowych studenta powinien być wydrukowany dwustronnie oraz zapisany na płycie CD. Student jednocześnie przedstawia oświadczenie o nienaruszeniu praw autorskich innych osób (załącznik nr 7).
Za treść zamieszczoną na nośniku elektronicznym odpowiada autor pracy, który poświadcza to w dołączonym oświadczeniu.
X. Zapewnienie jakości kształcenia
- W uczelni od 2004 r. funkcjonuje System Zapewnienia Jakości Kształcenia realizowany na trzech poziomach. Zasady działania tego systemu reguluje obecnie uchwała nr 36/2004 z dnia 23 grudnia 2004 Senatu Akademii Rolniczej we Wrocławiu.
- Ocena jakości zajęć dydaktycznych i nauczycieli akademickich przez studentów odbywa się metodą elektroniczną na podstawie ankiet wypełnionych przez studentów w ostatnich dwóch tygodniach trwania semestru (obecnie zarządzenie nr 18/2010 z dnia 4 lutego 2010 r. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu).
- Oceny całego toku studiów i warunków kształcenia dokonuje absolwent w systemie komputerowym po ukończeniu studiów (obecnie zarządzenie nr 62/2008 z dnia 30 maja 2008 r. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu).
XI. Album studentów
- W Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu prowadzony jest elektroniczny album studentów.
- Studentowi nadaje się kolejny w ramach uczelni numer albumu. Numer albumu przypisany jest studentowi na wszystkich kierunkach i stopniach studiów realizowanych przez studenta w uczelni.
- Nadany numer albumu wpisuje się w indeksie, teczce akt osobowych studenta oraz legitymacji studenckiej.
- Do albumu wpisuje się: numer albumu, datę rozpoczęcia studiów, imię (imiona) i nazwisko oraz datę i miejsce urodzenia studenta, nr PESEL, a w przypadku jego braku – inny numer ewidencyjny, imiona rodziców, informacje dotyczące świadectwa dojrzałości lub dyplomu ukończenia studiów (nazwa szkoły, okręgowej komisji egzaminacyjnej lub uczelni, numer oraz data wystawienia), nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni i kierunku studiów oraz rok studiów, na który student został przyjęty. Po opuszczeniu przez studenta uczelni w albumie wpisuje się datę i przyczynę opuszczenia.
- Jednostki organizacyjne zobowiązane są do uaktualniania danych znajdujących się w elektronicznym albumie studentów.
XII. Wydawanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej
- Podstawą otrzymania pierwszej Elektronicznej Legitymacji Studenckiej jest złożenie przez studenta wniosku dostępnego na stronie internetowej uczelni. Na formularzu wymagane są następujące dane: imię, nazwisko, wydział, kierunek studiów, nr albumu studenta.
Warunkiem jest też posiadanie w systemie dziekanatowym uczelni poprawnego zdjęcia, którego parametry dostępne są na stronie internetowej Centrum Sieci Komputerowych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
- Na indywidualnie wygenerowane na stronie internetowej uczelni konto student zobowiązany jest wpłacić ustaloną kwotę.
- Wypełniony wniosek podpisuje dziekan wydziału.
- Odbiór Elektronicznej Legitymacji Studenckiej odbywa się w dziekanacie po okazaniu dowodu wpłaty. Procedura wydania ELS nie przekracza 7 dni roboczych od momentu dostarczenia poprawnie wypełnionych dokumentów.
- Studenci zagraniczni (studiujący w ramach w programach: ERASMUS i CEEPUS) wypełniają wniosek o wydanie ELS zamieszczony na stronie internetowej uczelni przeznaczony dla studentów zagranicznych, a pozostałe procedury są takie same jw.
XIII. Księga Dyplomów
- Dział Organizacji Studiów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu prowadzi Elektroniczną Księgę Dyplomów, będącą spisem wszystkich dyplomów wydanych w podstawowych jednostkach organizacyjnych (obecnie zarządzenie nr 131/2008 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 października 2008 r.).
- Elektroniczna Księga Dyplomów zawiera następujące dane:
– dane osobowe studenta: imię (imiona), nazwisko studenta, rok urodzenia,
– numer albumu studenta,
– datę rozpoczęcia studiów,
– nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni wydającej dyplom,
– kierunek studiów i specjalność,
– datę złożenia egzaminu dyplomowego,
– liczbę porządkową stanowiącą numer dyplomu,
– uzyskany tytuł zawodowy,
– tytuł pracy,
– imię i nazwisko promotora (opiekuna), recenzenta,
– ocenę promotora (opiekuna),
– ocenę recenzenta,
– ocenę pracy dyplomowej,
– średnią ocen ze studiów,
– średnią ocen z egzaminu dyplomowego,
– ocenę na dyplomie.
- Księga Dyplomów drukowana jest w Dziale Organizacji Studiów.
- Jednostki organizacyjne na bieżąco wprowadzają dane do Elektronicznej Księgi Dyplomów.
- Dyplom ukończenia studiów sporządza i wydaje w terminie 30 dni od złożenia egzaminu dyplomowego podstawowa jednostka organizacyjna na podstawie danych zawartych w Elektronicznej Księdze Dyplomów.
XIV. Wydanie dyplomu
- Podstawowa jednostka organizacyjna dostarcza gotowy dyplom do Działu Organizacji Studiów celem sprawdzenia zgodności danych umieszczonych w albumie studenta czego potwierdzeniem jest pieczątka umieszczona na odwrocie egzemplarza do akt o następującej treści: „Sprawdzono pod względem zgodności z albumem studenta. Wrocław, data, podpis”.
- Podstawowa jednostka organizacyjna przekazuje dyplom rektorowi do podpisu, a następnie dyplom zostaje opieczętowany suchą pieczęcią.
- Absolwent odbierając dyplom w jednostce poświadcza ten fakt własnoręcznym podpisem po uprzednim przedstawieniu karty zobowiązań studenta (karty obiegowej) (załącznik nr 8) potwierdzającej wypełnienie wszystkich zobowiązań wobec uczelni.
Rektor
prof. dr hab. Roman Kołacz