2010 rok

Pismo okólne nr 6/2010 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 grudnia 2010 r.

w sprawie przestrzegania procedur dotyczących organizacji procesu dydaktycznego

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.) oraz § 48 ust. 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przypominam o obowiązku przestrzegania następujących procedur:

I.  Postanowienia ogólne

  1. Nauczanie w uczelni odbywa się w formie studiów stacjonarnych i niestacjonarnych:
    1)  dwustopniowych :
    –  pierwszego stopnia: inżynierskich lub licencjackich,
    –  drugiego stopnia: magisterskich,
    2)  jednolitych studiów magisterskich.

  2. Studia stacjonarne licencjackie trwają sześć semestrów, a inżynierskie siedem semestrów; studia niestacjonarne trwają o jeden semestr dłużej chyba, że uchwała senatu stanowi inaczej.
    Studia stacjonarne drugiego stopnia trwają po studiach inżynierskich trzy semestry lub po studiach licencjackich cztery semestry; studia niestacjonarne o jeden semestr dłużej chyba, że uchwała senatu stanowi inaczej.
    Jednolite studia magisterskie trwają dziesięć lub jedenaście semestrów.

  3. Liczba punktów ECTS wymagana do ukończenia studiów wynosi:
    1) dla studiów pierwszego stopnia: licencjackich – 180, inżynierskich – 210;
    2) dla studiów drugiego stopnia: 3-semestralnych – 90 (po studiach inżynierskich) i 4-semestralnych – 120 (po studiach licencjackich);
    3) dla jednolitych studiów magisterskich (na kierunku weterynaria) 11-semestralnych – 330.

  4. Całkowita liczba punktów przewidzianych planem studiów niestacjonarnych jest równa liczbie punktów przewidzianych planem odpowiednich studiów stacjonarnych.

  5. Łączna liczba punktów przyporządkowanych wszystkim przedmiotom każdego nominalnego semestru studiów stacjonarnych, w tym także studenckim praktykom zawodowym ujętym w planie studiów, wynosi od 27 do 33, a w roku akademickim – 60, a na studiach niestacjonarnych w zależności od czasu ich trwania odpowiednio mniej.

  6. Rada wydziału ustala maksymalny poziom deficytu punktów ECTS w danym semestrze umożliwiający rejestrację warunkową na następny semestr studiów.

II. Zasady tworzenia planów i programów studiów

  1. Plany studiów i programy nauczania opracowują powołane przez radę wydziału komisje programowe dla danego kierunku.

  2. Plany studiów i programy nauczania dla danego kierunku (wykazanego na liście kierunków RGSW) przygotowane są zgodnie z obowiązującymi standardami kształcenia i wytycznymi zawartymi w odpowiednich rozporządzeniach ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i aktach prawnych uczelni.

  3. Plany studiów jak i programy nauczania dla danego kierunku (oddzielnie dla studiów stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia) uchwala rada wydziału po zasięgnięciu opinii właściwego organu samorządu studenckiego zgodnie z wytycznymi ustalonymi przez senat, a dziekan przesyła do prorektora ds. studenckich i nauczania w wersji elektronicznej i w formie wydruku wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 i 2.

  4. Uchwalone plany studiów należy przekazać koordynatorom kierunkowym ds. ECTS celem nadania i uaktualnienia kodów poszczególnym przedmiotom. Plany z nadanymi przedmiotom kodami przekazywane są corocznie do dziekanatu wydziału.

  5. W programie każdego kierunku wyodrębnione są grupy przedmiotów kształcenia ogólnego:
    –  język obcy w wymiarze 120 godzin na studiach I stopnia (od drugiego semestru w sekwencji 1+1 +1+2 punkty ECTS w ostatnim semestrze kończącym się egzaminem),
    –  wychowanie fizyczne w wymiarze 60 godzin – bez punktów ECTS,
    –  przedmioty humanistyczne w wymiarze 60 godzin na studiach I stopnia – 4 punkty ECTS,
    –  technologia informacyjna w wymiarze 30 godzin na studiach I stopnia – 2 punkty ECTS,
    –  ochrona własności intelektualnej, BHP oraz ergonomia w wymiarze od 12 do 15 godzin wykładów na studiach I stopnia – 1 punkt ECTS.

  6. Wszystkie przedmioty objęte programem kształcenia powinny być opisane według przyjętego w uczelni wzoru w języku polskim i angielskim (załącznik nr 3 – opis przedmiotu) i włączone do katalogu przedmiotów danego kierunku z symbolem wygenerowanym w systemie. Uprawnienia do wszelkich zmian w katalogu przedmiotów mają koordynatorzy ECTS dla każdego kierunku.
    Wszystkim przedmiotom występującym w programie nauczania (z wyjątkiem zajęć z wychowania fizycznego) oraz praktykom i pracy dyplomowej przypisane są całkowite liczby punków ECTS.

  7. Praktyka jest obowiązkowa na studiach pierwszego stopnia i powinna trwać co najmniej 4 tygodnie. Zasady i formy odbywania praktyk ustala jednostka uczelni prowadząca kształcenie (obecnie zarządzenie nr 37/2006 z dnia 18 kwietnia 2006 r. Rektora Akademii Rolniczej we Wrocławiu).
    Terminy i programy praktyk oraz zajęć terenowych podaje się do wiadomości studentom co najmniej na 6 tygodni przed ich planowanym rozpoczęciem.

III. Wymagania dotyczące obsady kadrowej

  1. Minimum kadrowe dla studiów pierwszego stopnia stanowi zatrudnienie co najmniej trzech nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego, w tym co najmniej dwóch posiadających dorobek naukowy w zakresie danego kierunku studiów i co najmniej jednego posiadającego dorobek w dziedzinie nauki związanej z danym kierunkiem studiów oraz zatrudnienie co najmniej sześciu nauczycieli akademickich posiadających stopień naukowych doktora, w tym co najmniej pięciu posiadających dorobek naukowy w zakresie danego kierunku studiów i co najmniej jednego posiadającego dorobek w dziedzinie nauki związanej z danym kierunkiem studiów.

  2. Minimum kadrowe dla studiów drugiego stopnia stanowi zatrudnienie co najmniej sześciu nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowych profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego, w tym co najmniej pięciu posiadających dorobek naukowy w zakresie danego kierunku studiów oraz co najmniej jednego nauczyciela akademickiego posiadającego dorobek w dziedzinie nauki związanej z danym kierunkiem studiów, a także zatrudnienie co najmniej sześciu nauczycieli akademickich posiadających stopień naukowy doktora, spośród których co najmniej czterech posiada dorobek naukowy danego kierunku studiów, a co najmniej dwóch – w zakresie dziedziny nauki związanej z danym kierunkiem studiów.

  3. Nauczyciel akademicki wliczany do minimum kadrowego musi być zatrudniony w uczelni na podstawie mianowania lub umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy nie krócej niż od początku roku akademickiego.

  4. Nauczyciel akademicki wliczany do minimum kadrowego w danym roku akademickim musi prowadzić na danym kierunku studiów i poziomie kształcenia zajęcia dydaktyczne w wymiarze co najmniej 60 godzin w przypadku nauczyciela z tytułem profesora lub stopniem doktora habilitowanego oraz co najmniej 90 godzin w przypadku nauczyciela ze stopniem doktora.

  5. W przypadku rozpoczęcia kształcenia na nowo utworzonym kierunku studiów do dnia rozpoczęcia kształcenia na trzecim semestrze warunki określone w punktach 1 i 2 nie muszą być spełnione.

IV. Tok postępowania przy powoływaniu nowych kierunków studiów

  1. Przy powoływaniu nowego kierunku studiów ujętego w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego należy:
    – złożyć do senackiej komisji dydaktycznej poprzez Dział Organizacji Studiów zatwierdzony przez radę wydziału wniosek o powołaniu tego kierunku wraz z uzasadnieniem potrzeby jego powołania;
    – do wniosku należy dołączyć zatwierdzony przez radę wydziału plan i program studiów, obsadę kadrową zgodnie z rozporządzeniem MNiSzW oraz warunki i tryb rekrutacji;
    – powołanie nowego kierunku odbywa się po uzyskaniu pozytywnej opinii komisji senackiej na podstawie uchwały senatu ;
    – uchwałę senatu o uruchomieniu kierunku studiów oraz zasadach rekrutacji podaje się do wiadomości publicznej nie później niż do dnia określonego w art. 169 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r.  Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z późniejszymi zmianami).

V. Tworzenie nowych unikatowych kierunków studiów

  1. Przy powoływaniu nowego unikatowego kierunku, który nie jest ujęty w rozporządzeniu MNiSzW, należy kompletny wniosek rady wydziału zawierający ww. dokumenty oraz opracowany standard kształcenia dla danego kierunku skierować do senackiej komisji dydaktycznej (poprzez Dział Organizacji Studiów) i po uzyskaniu zgody senatu przesłać do ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego.

  2. Przy powoływaniu nowego unikatowego kierunku studiów, nie ujętego w rozporządzeniu MNiSzW należy uwzględnić wszystkie wymienione w rozdziale IV wymagania i procedury.

VI. Powoływanie specjalności

  1. Specjalność dydaktyczną powołuje i znosi senat na wniosek rady wydziału. Wydział zgłasza do senackiej komisji spraw studenckich i nauczania wniosek o powołanie specjalności w terminie, który umożliwi podanie pełnej oferty edukacyjnej uczelni do wiadomości publicznej zgodnie z aktem prawnym wyższego stopnia.

  2. Specjalności powinny być tworzone na studiach drugiego stopnia.

  3. Plan i program studiów dla specjalności powinien uwzględniać wymagania standardu obowiązujące dla danego kierunku.

  4. Do powołania specjalności wymagana jest obsada stanowiąca co najmniej dwóch nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego oraz trzech nauczycieli akademickich posiadających stopień naukowy doktora, zatrudnionych w uczelni na podstawie mianowania lub umowy o pracę, którzy reprezentują daną specjalność naukową lub posiadają dorobek naukowy zgodny z profilem powoływanej specjalności. Warunkiem firmowania danej specjalności jest prowadzenie zajęć dydaktycznych na tej specjalności.

  5. Dziekan powołuje kierownika specjalności spośród pracowników posiadających tytuł naukowy lub stopień doktora habilitowanego, stanowiących minimum kadrowe specjalności (obecnie uchwała nr 39/2007 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 czerwca 2007 r.).

  6. W programie specjalności blok programów specjalnościowych powinien być realizowany w wymiarze co najmniej 180 godzin.

  7. Nie wszystkie specjalności powołane na danym kierunku są uruchamiane corocznie.

  8. Zajęcia dydaktyczne na poszczególnych kierunkach i specjalnościach mogą być prowadzone w językach obcych w zależności od zainteresowania studentów i możliwości uczelni.

VII. Studia podyplomowe

  1. Studia podyplomowe na wniosek rady wydziału powołuje, przekształca i likwiduje rektor.

  2. Studia podyplomowe prowadzą wydziały samodzielnie lub przy współudziale Centrum Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (obecnie uchwała nr 57/2006 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 grudnia 2006 r.). Uczestnikiem studiów podyplomowych może być osoba legitymująca się dyplomem ukończenia studiów wyższych (studia I stopnia, studia II stopnia, studia magisterskie jednolite).

  3. Studia podyplomowe mogą być prowadzone w zakresie związanym z prowadzonymi w uczelni kierunkami studiów. Oświadczenie o takiej zgodności składa dziekan na podstawie decyzji rady wydziału.

  4. Jeżeli program studiów podyplomowych wykracza poza zakres, o którym mowa, do prowadzenia tych studiów wymagana jest zgoda ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego.

  5. Rada wydziału uchwala plan i program studiów, a kalkulację kosztów studiów podyplomowych zatwierdza kwestor uczelni (obecnie uchwała nr 67/2009 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 26 czerwca 2009 r.).

  6. Program nauczania na studiach podyplomowych powinien zawierać:
    – opis studiów podyplomowych,
    – listę kursów oraz ich wymiar godzinowy,
    – wykaz obowiązkowych egzaminów,
    – wymiar czasu przewidziany na realizację pracy dyplomowej,
    – zakres egzaminu końcowego.

  7.  Plan studiów podyplomowych powinien zawierać :
    – wykaz kursów w układzie semestralnym,
    – wykaz egzaminów w układzie semestralnym,
    – wymagania dotyczące terminu zaliczeń kursów.

VIII. Zlecanie zajęć dydaktycznych

  1. Dziekani zlecają w formie pisemnej zajęcia dydaktyczne jednostkom organizacyjnym poszczególnych wydziałów oraz Studium Języków Obcych, Studium Wychowania Fizycznego i Centrum Kształcenia na Odległość na cały rok akademicki. Zlecenia należy przekazać do jednostek organizacyjnych najpóźniej do 30 czerwca. Zlecenia muszą obejmować wszystkie przedmioty ujęte w planie studiów, łącznie z fakultetami. Korekty zleceń na semestr letni bieżącego roku akademickiego dokonuje się do 15 lutego.

  2. W uzasadnionych przypadkach dziekan może zmienić kolejność realizacji przedmiotów w danym roku akademickim. O decyzji dotyczącej zmiany terminu realizacji przedmiotu/ów dziekan informuje radę wydziału i niezwłocznie przekazuje korektę zlecenia do jednostki organizacyjnej realizującej przedmiot oraz do Działu Organizacji Studiów.

  3. Zlecenie zajęć kierowane przez dziekana do kierownika jednostki powinno zawierać:
    1) imię i nazwisko nauczyciela akademickiego odpowiedzialnego za realizację przedmiotu,
    2) nazwę przedmiotu,
    3) nazwę kierunku, rok, semestr, typ i formę studiów,
    4) semestralny wymiar godzin zlecanych zajęć oraz liczbę i rodzaj grup ćwiczeniowych,
    5) formę zaliczenia przedmiotu,
    6) wartość punktową ECTS,
    7)  inne informacje ułatwiające identyfikację i realizację przedmiotu.

  4. Dziekan, po uzyskaniu zgody rady wydziału, może zlecić pracownikom uczelni posiadającym co najmniej tytuł magistra lub równoważny, zatrudnionym na stanowiskach naukowo-technicznych i inżynieryjno-technicznych, a będących specjalistami z danego zakresu, prowadzenie zajęć specjalistycznych, laboratoryjnych, projektowych lub terenowych. Zajęcia powinny być realizowane na podstawie umowy cywilno-prawnej, poza godzinami pracy wynikającymi ze stosunku pracy.

  5. Dziekan, po uzyskaniu zgody rady wydziału, może zlecić prowadzenie wykładów nauczycielom akademickim nieposiadającym tytułu naukowego profesora lub stopnia naukowego doktora habilitowanego.

  6. Dziekan, po uzyskaniu zgody rady wydziału, może zlecić prowadzenie zajęć dydaktycznych (wykłady, zajęcia praktyczne) osobom spoza uczelni, specjalistom z danego zakresu, będącym pracownikami instytucji naukowych, podmiotów gospodarczych, organizacji samorządowych i innych.

  7. Dziekan, po zasięgnięciu opinii rady wydziału, może upoważnić do kierowania pracą dyplomową nauczyciela akademickiego z macierzystej uczelni lub specjalistę spoza uczelni co najmniej ze stopniem doktora.

  8. Zlecenie nauczycielowi akademickiemu zajęć w godzinach ponadwymiarowych oraz zatrudnienie do prowadzenia zajęć osoby spoza uczelni, pracownika inżynieryjno-technicznego lub naukowo-technicznego może nastąpić tylko w przypadku, gdy pozostałym pracownikom i doktorantom tej samej jednostki organizacyjnej zostały zapewnione godziny dydaktyczne do realizacji pełnego pensum.

  9. Kierownicy jednostek organizacyjnych powinni w miarę możliwości dążyć do zaplanowania równomiernego obciążenia dydaktycznego każdego nauczyciela akademickiego w ciągu roku akademickiego.

  10. Liczba godzin ponadwymiarowych realizowanych przez pracownika naukowo-dydaktycznego nie powinna przekraczać ¼, a przez pracownika dydaktycznego ½ wymiaru ustalonego pensum. W uzasadnionych przypadkach nauczycielowi może być powierzone prowadzenie zajęć dydaktycznych w ilości przekraczającej odpowiednio ¼ lub ½ pensum, po uzyskaniu pisemnej zgody pracownika.

  11. Za organizację i poziom zajęć dydaktycznych w jednostce organizacyjnej odpowiedzialny jest kierownik/dyrektor tej jednostki.

  12. Poszczególne jednostki organizacyjne w oparciu o zlecenia zajęć i zasady określone w uchwale senatu, tworzą plan obciążeń dydaktycznych na cały rok akademicki. Plany w formie elektronicznej oraz wydruki należy przekazać do Działu Organizacji Studiów nie później niż do końca września każdego roku.

  13. Po zakończeniu zajęć dydaktycznych poszczególne jednostki organizacyjne zobowiązane są przedstawić sprawozdanie z wykonania zajęć dydaktycznych za rok akademicki. Sprawozdania w formie elektronicznej oraz wydruki należy przekazać do Działu Organizacji Studiów do 1 września każdego roku.

IX. Tok studiów

  1. Student przyjęty na studia I stopnia zobowiązany jest odbyć szkolenie z zakresu:
    – przepisów przeciwpożarowych,
    – bezpieczeństwa i higieny pracy,
    które organizowane są przed rozpoczęciem roku akademickiego podczas tzw. dni wstępnych.

  2. Przyjęty na studia nabywa w pełni praw studenckich z chwilą immatrykulacji po złożeniu ślubowania.

  3. Student zobowiązany jest do postępowania zgodnie ze złożonym ślubowaniem oraz do przestrzegania zasad zawartych w regulaminie studiów.

  4. Student otrzymuje legitymację oraz indeks.

  5. Podczas studiów student może wystąpić do dziekana z wnioskiem o indywidualną organizację studiów (bez zmiany zakresu programu) lub przez dziekana do rady wydziału o studia według indywidualnego planu i programu nauczania.

  6. Student podczas studiów zobowiązany jest do zaliczenia przedmiotów i zdawania egzaminów w wyznaczonych terminach, a także oddawania po zdanej sesji indeksu do dziekanatu terminach określonych w harmonogramie roku akademickiego.

  7. Liczba egzaminów, które student obowiązany jest złożyć w okresie sesji egzaminacyjnych nie może przekroczyć 8 w ciągu roku akademickiego.

  8. Warunki zaliczenia przedmiotu podaje prowadzący na początku zajęć dydaktycznych; są one również zawarte w kartach i katalogu przedmiotów.

  9. Formę egzaminu (ustny lub pisemny) ustala prowadzący. Pisemne prace egzaminacyjne prowadzący udostępnia do wglądu na prośbę studenta.

  10. Pisemne prace egzaminacyjne powinny być przechowywane przez egzaminatora do końca następnego semestru.

  11. Przebieg oraz wyniki studiów bez ocen niedostatecznych dokumentowane są w indeksie. Natomiast wszystkie oceny łącznie z ocenami niedostatecznymi wpisywane są do karty okresowych osiągnięć studenta (załącznik nr 4).

  12. Dokumentację egzaminu dyplomowego stanowią: protokół komisji z egzaminu dyplomowego (załącznik nr 5) oraz ocena pracy dyplomowej (załącznik nr 6).

  13. Na kierunkach, na których obowiązuje praca dyplomowa student składa ją w dziekanacie w terminach określonych w regulaminie studiów. Egzemplarz pracy dyplomowej przeznaczony do akt osobowych studenta powinien być wydrukowany dwustronnie oraz zapisany na płycie CD. Student jednocześnie przedstawia oświadczenie o nienaruszeniu praw autorskich innych osób (załącznik nr 7).
    Za treść zamieszczoną na nośniku elektronicznym odpowiada autor pracy, który poświadcza to w dołączonym oświadczeniu.

X. Zapewnienie jakości kształcenia

  1. W uczelni od 2004 r. funkcjonuje System Zapewnienia Jakości Kształcenia realizowany na trzech poziomach. Zasady działania tego systemu reguluje obecnie uchwała nr 36/2004 z dnia 23 grudnia 2004 Senatu Akademii Rolniczej we Wrocławiu.

  2. Ocena jakości zajęć dydaktycznych i nauczycieli akademickich przez studentów odbywa się metodą elektroniczną na podstawie ankiet wypełnionych przez studentów w ostatnich dwóch tygodniach trwania semestru (obecnie zarządzenie nr 18/2010 z dnia 4 lutego 2010 r. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu).

  3. Oceny całego toku studiów i warunków kształcenia dokonuje absolwent w systemie komputerowym po ukończeniu studiów (obecnie zarządzenie nr 62/2008 z dnia 30 maja 2008 r. Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu).

XI.  Album studentów

  1. W Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu prowadzony jest elektroniczny album studentów.

  2. Studentowi nadaje się kolejny w ramach uczelni numer albumu. Numer albumu przypisany jest studentowi na wszystkich kierunkach i stopniach studiów realizowanych przez studenta w uczelni.

  3. Nadany numer albumu wpisuje się w indeksie, teczce akt osobowych studenta oraz legitymacji studenckiej.

  4. Do albumu wpisuje się: numer albumu, datę rozpoczęcia studiów, imię (imiona) i nazwisko oraz datę i miejsce urodzenia studenta, nr PESEL, a w przypadku jego braku – inny numer ewidencyjny, imiona rodziców, informacje dotyczące świadectwa dojrzałości lub dyplomu ukończenia studiów (nazwa szkoły, okręgowej komisji egzaminacyjnej lub uczelni, numer oraz data wystawienia), nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni i kierunku studiów oraz rok studiów, na który student został przyjęty. Po opuszczeniu przez studenta uczelni w albumie wpisuje się datę i przyczynę opuszczenia.

  5. Jednostki organizacyjne zobowiązane są do uaktualniania danych znajdujących się w elektronicznym albumie studentów.

XII.  Wydawanie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej

  1. Podstawą otrzymania pierwszej Elektronicznej Legitymacji Studenckiej jest złożenie przez studenta wniosku dostępnego na stronie internetowej uczelni. Na formularzu wymagane są następujące dane: imię, nazwisko, wydział, kierunek studiów, nr albumu studenta.
    Warunkiem jest też posiadanie w systemie dziekanatowym uczelni poprawnego zdjęcia, którego parametry dostępne są na stronie internetowej Centrum Sieci Komputerowych Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

  2. Na indywidualnie wygenerowane na stronie internetowej uczelni konto student zobowiązany jest wpłacić ustaloną kwotę.

  3. Wypełniony wniosek podpisuje dziekan wydziału.

  4. Odbiór Elektronicznej Legitymacji Studenckiej odbywa się w dziekanacie po okazaniu dowodu wpłaty. Procedura wydania ELS nie przekracza 7 dni roboczych od momentu dostarczenia poprawnie wypełnionych dokumentów.

  5. Studenci zagraniczni (studiujący w ramach w programach: ERASMUS i CEEPUS) wypełniają wniosek o wydanie ELS zamieszczony na stronie internetowej uczelni przeznaczony dla studentów zagranicznych, a pozostałe procedury są takie same jw.

XIII.  Księga Dyplomów

  1. Dział Organizacji Studiów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu prowadzi Elektroniczną Księgę Dyplomów, będącą spisem wszystkich dyplomów wydanych w podstawowych jednostkach organizacyjnych (obecnie zarządzenie nr 131/2008 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 października 2008 r.).

  2. Elektroniczna Księga Dyplomów zawiera następujące dane:
    – dane osobowe studenta: imię (imiona), nazwisko studenta, rok urodzenia,
    – numer albumu studenta,
    – datę rozpoczęcia studiów,
    – nazwę podstawowej jednostki organizacyjnej uczelni wydającej dyplom,
    – kierunek studiów i specjalność,
    – datę złożenia egzaminu dyplomowego,
    – liczbę porządkową stanowiącą numer dyplomu,
    – uzyskany tytuł zawodowy,
    – tytuł pracy,
    – imię i nazwisko promotora (opiekuna), recenzenta,
    – ocenę promotora (opiekuna),
    – ocenę recenzenta,
    – ocenę pracy dyplomowej,
    – średnią ocen ze studiów,
    – średnią ocen z egzaminu dyplomowego,
    – ocenę na dyplomie.

  3. Księga Dyplomów drukowana jest w Dziale Organizacji Studiów.

  4. Jednostki organizacyjne na bieżąco wprowadzają dane do Elektronicznej Księgi Dyplomów.

  5. Dyplom ukończenia studiów sporządza i wydaje w terminie 30 dni od złożenia egzaminu dyplomowego podstawowa jednostka organizacyjna na podstawie danych zawartych w Elektronicznej Księdze Dyplomów.

XIV.  Wydanie dyplomu

  1. Podstawowa jednostka organizacyjna dostarcza gotowy dyplom do Działu Organizacji Studiów celem sprawdzenia zgodności danych umieszczonych w albumie studenta czego potwierdzeniem jest pieczątka umieszczona na odwrocie egzemplarza do akt o następującej treści: „Sprawdzono pod względem zgodności z albumem studenta. Wrocław, data, podpis”.

  2. Podstawowa jednostka organizacyjna przekazuje dyplom rektorowi do podpisu, a następnie dyplom zostaje opieczętowany suchą pieczęcią.

  3. Absolwent odbierając dyplom w jednostce poświadcza ten fakt własnoręcznym podpisem po uprzednim przedstawieniu karty zobowiązań studenta (karty obiegowej) (załącznik nr 8) potwierdzającej wypełnienie wszystkich zobowiązań wobec uczelni.

Rektor

prof. dr hab. Roman Kołacz

Pliki do pobrania


Historia wersji
Wytworzył: Roman Kołacz
Data wytworzenia: 29-12-2010
Opublikowane przez: Maria Szołomicka-Gerlicz
Data publikacji: 29-12-2010 00:00
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 09-09-2022 08:02