2017 rok

Zarządzenie nr 135/2017 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 10 sierpnia 2017 roku

AKT PRAWNY ZMIENIONY

w sprawie ustalenia zasad postępowania na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w związku z zawieraniem umów cywilnych i dokonywania innych czynności prawnych

Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2016r. poz.1842 ze zmianami) oraz § 18 ust. 3 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu celem zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej zarządza się, co następuje:
§ 1
  1. Ustala się: 1) Obowiązek rejestrowania wszystkich umów zawieranych przez jednostki organizacyjne Uczelni w Centralnym Rejestrze Umów (CRU), za wyjątkiem umów o badania naukowe i prace rozwojowe, o udostępnianie wyników badań, licencji , współpracy z zagranicą, o współfinansowanie projektów ze środków Unii Europejskiej, które są rejestrowane odpowiednio przez Dział Nauki, Dział Innowacji, Wdrożeń i Komercjalizacji, Dział Współpracy z Zagranicą, Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych,
    2) Zasady postępowania w związku z zawieraniem umów cywilnych i dokonywaniem innych czynności prawnych, stanowiące załącznik Nr 1 do zarządzenia.
    3) Rejestracja pełnomocnictw odbywa się systemie EOD oraz na dotychczasowych zasadach.
    4) Wzór upoważnienia do dysponowania publicznymi środkami finansowymi i majątkowymi stanowiący załącznik Nr 2 do zarządzenia,
  2. Nie podlegają rejestracji w CRU porozumienia i ugody zawierane przez Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, umowy o świadczenie usług edukacyjnych oraz umowy zlecenia i o dzieło realizowane w ramach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych oraz studiów podyplomowych i szkoleń, a także pozostałe umowy zlecenia i o dzieło realizowane osobiście przez osoby nieprowadzące działalności gospodarczej. Nie podlegają rejestracji w Centralnym Rejestrze Umów także umowy sporządzone w formie aktu notarialnego.
§ 2
Oprócz Centralnego Rejestru Umów rejestracja umów może być prowadzona także na dotychczasowych zasadach w działach merytorycznych:
  1. Dział Nauki - umowy o badania naukowe i prace rozwojowe,
  2. Dział Innowacji, Wdrożeń i Komercjalizacji - umowy dotyczące udostępnienia wyników badań, licencji oraz prac wdrożeniowych,
  3. Dział Aparatury i Pomocy Dydaktycznych - umowy zawarte na zakup i remont aparatury badawczej, dydaktycznej, maszyn rolniczych i innych urządzeń stanowiących środki trwałe, szkła i sprzętu laboratoryjnego,
  4. Dział Rozwoju i Projektów Inwestycyjnych - umowy o dofinansowanie projektów z Funduszy Strukturalnych, Inicjatyw Wspólnotowych i Gospodarczych,
  5. Dział Pozyskiwania Projektów –umowy z jednostkami finansującymi realizacje projektów
  6. Dział Współpracy z Zagranicą - umowy dwustronne z partnerami zagranicznymi o współpracy naukowej i w ramach programu Erasmus, umowy ( kontrakty ) o dofinansowanie projektów edukacyjnych ze środków Unii Europejskiej i innych zagranicznych źródeł finansowania
  7. Dział Organizacji Studiów - umowy zlecenia i o dzieło realizowane w ramach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych,
  8. Biuro Informacji i Promocji – umowy związane z promocją Uczelni,
  9. Dział Spraw Studenckich – umowy związane z organizacją imprez studenckich , wynajmem powierzchni , darowizny, sponsorskie, porozumienia,
  10. Dział Administracyjno-Gospodarczy - umowy związane ze zbyciem, najmem, dzierżawą lub obciążeniem nieruchomości oraz rzeczy ruchomych będących we władaniu Uczelni z wyjątkiem nieruchomości po byłych rolniczych zakładach doświadczalnych lub będących we władaniu RZD Swojec, a także zarządzanych przez Dział Spraw Studenckich, umowy na dostawę wody, odbiór nieczystości oraz dostawę prasy,
  11. Dział Transportu - umowy związane ze zbyciem lub wynajmem środków transportowych,
  12. Dział Techniczny – umowy związane z inwestycjami, remontami, robotami konserwacyjnymi i serwisowaniem nie przekraczające kwoty 14.000 euro,
  13. Dział Zaopatrzenia – umowy związane z dostawą artykułów o wartości do 5.000 euro,
  14. Dział Głównego Energetyka i Eksploatacji – umowy związane z konserwacją, naprawami, przyłączami, na dostawę energii elektrycznej, cieplnej oraz gazu,
  15. Dyrektor RZD - umowy związane ze zbyciem, najmem, dzierżawą lub obciążeniem nieruchomości po byłych Rolniczych Zakładach Doświadczalnych,
  16. Biuro Rektora – umowy darowizny, porozumienia o współpracy , w tym ze związkami zawodowymi zawierane przez rektora i prorektorów,
  17. Dział Kadr i Spraw Socjalnych – umowa o dzieło i umowy zlecenia zawierane z osobami fizycznymi, umowy o podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, umowy związane z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych w tym umowy pożyczki,
  18. Biuro Zamówień Publicznych i Umów - umowy zawierane przez Uczelnię w trybie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity, Dz. U. z dnia 22 czerwca 2016 r. poz.2164 ze zmianami.),
  19. Centrum Sieci Komputerowych – umowy na dostawę internetu , z operatorami telefonii, przyłącza , okablowanie, na wykonanie i remont sieci komputerowej, sprzętu komputerowego, zakup programów komputerowych,
  20. Biblioteka Główna – umowy na dostawę czasopism i książek elektronicznych oraz książek i czasopism w wersji papierowej, licencję systemu bibliotecznego oraz licencję chroniącą system biblioteczny przed włamaniem i wirusami,
  21. Centrum Kształcenia Ustawicznego – umowy na usługi szkoleniowe,
  22. Ośrodek Badań Środowiska Leśnego i Hodowli Zwierząt Łownych – umowy związane z organizacją polowań oraz sprzedażą zwierzyny.
  23. Studium Wychowania Fizycznego i Sportu – umowy związane z wynajmem hali sportowej, pływalni, obsługą lekarską i instruktorską.
  24. Dziekanaty – umowy na świadczenie usług edukacyjnych na studiach niestacjonarnych, stacjonarnych ( nauka w języku obcym, powtarzanie przedmiotu ), na przeprowadzanie przewodów doktorskich i postępowań habilitacyjnych,
  25. Kierownicy jednostek , w ramach których realizowane są studia podyplomowe – umowy na świadczenie usług edukacyjnych na studiach podyplomowych oraz umowy zlecenia i umowy o dzieło realizowane w ramach studiów podyplomowych,
  26. Kierownicy projektów realizowanych w ramach funduszy Unii Europejskiej – umowy zlecenia i umowy o dzieło realizowane w ramach tych projektów, oraz umowy związane z realizacją projektów
  27. Kierownicy jednostek organizacyjnych – wszystkie umowy niewymienione w punktach 1-26, dotyczące drobnych spraw związanych z funkcjonowaniem jednostki, z wyjątkiem robót budowlanych, których wartość nie przekracza 5.000 euro oraz umów zlecenia i umów o dzieło realizowanych osobiście przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej,
  28. RZD Swojec – wszystkie umowy związane z działalnością zakładu.
§ 3
Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych do zapoznania wszystkich pracowników z niniejszym zarządzeniem i zapewnienia przestrzegania zarządzenia.

§ 4
Nieprzestrzeganie zasad postępowania, o których mowa w § 1 ust.1 i 2 zarządzenia skutkuje odpowiedzialnością dyscyplinarną pracowników.

§ 5
  1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
  2. Traci moc zarządzenie Rektora Nr 22/2013 ze zm. z dnia 27 lutego 2013 r. w sprawie ustalenia zasad postępowania na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu w związku z zawieraniem umów cywilnych i dokonywania innych czynności prawnych.

Rektor

prof. dr hab. Tadeusz Trziszka


Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniający Zarządzenie nr 135/2022 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 lipca 2022 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 10-08-2017
Opublikowane przez: Tomasz Lewandowski
Data publikacji: 05-09-2017 07:17
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 18-11-2022 08:07