2018 rok

Uchwała nr 22/2018 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 27 kwietnia 2018 roku

w sprawie wprowadzenia zmiany do uchwały nr 26/2015 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 24 kwietnia 2015 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu studiów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późniejszymi zmianami

Na podstawie art. 62 ust. 1 i art. 161 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity Dz. U. 2017 poz. 2183 ze zm.) oraz § 103 ust. 6 statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu uchwala się, co następuje:

§ 1

W Regulaminie studiów Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadza się następujące zmiany:

  1. W § 2 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
    „Student w uzasadnionych przypadkach, po uzyskaniu zgody właściwych dziekanów może zmienić kierunek studiów w ramach wydziału w trakcie pierwszego semestru do końca trzeciego tygodnia zajęć. Dziekan właściwy dla nowego kierunku studiów ustala obowiązki studenta wynikające z różnic programowych”.
  2. W § 5 dodaje się ust. 3 o następującym brzmieniu:
    „Na studiach rozpoczynających się od semestru letniego:
    1) pierwszy rok realizowany jest przez 1 semestr w roku akademickim rozpoczęcia studiów;
    2) drugi rok realizowany jest przez semestr 2 i 3 w kolejnym roku akademickim;
    3) trzeci i czwarty rok realizowane są odpowiednio w semestrach 4 i 5 oraz 6 i 7 w kolejnym roku akademickim;”.
  3. W § 5 dodaje się ust. 4 o następującym brzmieniu:
    „Planową datą ukończenia studiów jest:
    1) 30 września – dla studiów kończących się w semestrze letnim;
    2) 28/29 lutego – dla studiów kończących się w semestrze zimowym”.
  4. W § 9 dodaje się ust. 12 o następującym brzmieniu:
    „Zasady korzystania przez studentów z lektoratów języka obcego oraz zajęć z wychowania fizycznego regulują odrębne przepisy”.
  5. § 29 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    „Wszystkie rodzaje zajęć z danego przedmiotu realizowane w jednym semestrze podlegają zaliczeniu łącznemu”.
  6. W § 33 dodaje się ust. 6 o następującym brzmieniu:
    „Status studenta wygasa z powodu śmierci studenta. Dziekan z zaniechaniem procedur poprzedzających skreślenie wydaje w tej sprawie decyzję i składa w teczce studenta”.
  7. § 34 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
    „Student, który został skreślony z powodu niezłożenia pracy dyplomowej, może w ciągu roku od daty skreślenia ubiegać się o wznowienie studiów w celu złożenia pracy dyplomowej i egzaminu dyplomowego.
  8. W § 35 ust. 2 dodaje się pkt 4 o następującym brzmieniu:
    „ uzasadnione przyczyny uniemożliwiające ukończenie pracy dyplomowej”.
  9. § 37 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
    „na studiach pierwszego stopnia student zobowiązany jest złożyć pracę dyplomową (inżynierską, licencjacką) w semestrze zimowym do 20 stycznia, w semestrze letnim do 15 czerwca.”
  10. § 37 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
    „Dziekan, na wniosek opiekuna pracy lub studenta, może przesunąć termin złożenia pracy dyplomowej maksymalnie do końca ostatniego semestru studiów, z powodu:
    1) długotrwałej choroby studenta potwierdzonej odpowiednim zaświadczeniem lekarskim;
    2) niewykonania pracy dyplomowej w obowiązującym terminie z uzasadnionych przyczyn niezależnych od studenta;
    3) innych szczególnie uzasadnionych przypadków”.
  11. W § 37 dodaje się ust. 5 o następującym brzmieniu:
    „Student, który nie złoży pracy dyplomowej w terminie o którym mowa w ust. 1 i nie uzyska zgody dziekana na przedłużenie terminu na złożenie pracy dyplomowej, zostaje skreślony z listy studentów”.
  12. W § 37 dodaje się ust. 6 o następującym brzmieniu:
    „W uzasadnionych przypadkach po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1 i 3, student może ubiegać się o udzielenie urlopu, zgodnie z zasadami określonymi w § 35 na okres nie dłuższy niż jeden semestr”.
  13. § 39 ust.1 otrzymuje brzmienie:
    „Warunkiem dopuszczenia do egzaminu dyplomowego jest:
    1) uzyskanie zaliczenia i złożenie egzaminów z wszystkich przedmiotów i praktyk przewidzianych w planie studiów oraz wymaganej w toku studiów liczby pkt ECTS;
    2) uzyskanie co najmniej dwóch pozytywnych recenzji pracy dyplomowej”.
  14. § 39 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
    „Egzamin dyplomowy powinien odbyć się w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od daty złożenia pracy dyplomowej”.
  15. § 44 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
    „W przypadku niezłożenia egzaminu dyplomowego w drugim terminie dziekan wydaje decyzję o skreśleniu z listy studentów. Osoba skreślona może ubiegać się w terminie dwunastu miesięcy o ponowne przystąpienie do egzaminu dyplomowego”.

§ 2

Pozostałe postanowienia uchwały nr 26/2015 nie ulegają zmianie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 października 2018 r.

Przewodniczący Senatu

prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka

Uzgodniono z Organem Uchwałodawczym Samorządu Studentów.

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Uchwała nr 26/2015 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 24 kwietnia 2015 roku

Historia wersji
Wytworzył: Tadeusz Trziszka
Data wytworzenia: 27-04-2018
Opublikowane przez: Piotr Kaługa
Data publikacji: 08-05-2018 19:42
Ostatnio zaktualizował: Joanna Kołaczyńska
Data ostatniej aktualizacji: 25-11-2022 09:01