2024 rok

Zarządzenie nr 95/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 sierpnia 2024 roku

w sprawie wprowadzenia zmian do Zarządzenia nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku w sprawie wprowadzenia w życie Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

Na podstawie art. 23 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r., poz. 742 z późn. zm.) § 5 ust. 2 i ust. 3 pkt 2 Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm. oraz art. 1043 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r., poz. 1465 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§ 1

W Regulaminie pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu stanowiącym załącznik do Zarządzenia nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku w sprawie wprowadzenia w życie Regulaminu pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:

1) § 2 pkt. 5) otrzymuje brzmienie: 

,,5) Statut: należy rozumieć – statut Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przyjęty uchwałą nr 42/2023 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 29 września 2023 roku w sprawie uchwalenia Statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu;”;

2) § 2 pkt. 8) otrzymuje brzmienie:

 ,,8) funkcje kierownicze – funkcje, o których mowa w § 39 ust. 1 statutu;”;

3) § 2 pkt. 9) otrzymuje brzmienie:

,,9) stanowiska kierownicze – stanowiska, o których mowa w § 20 ust. 7 Regulaminu Organizacyjnego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wprowadzonego zarządzeniem nr 152/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 3 października 2019 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego z późn. zm.;”;

4) § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

,,2. Postanowienia § 18 ust. 4-5, 7, 9, 10, 12, § 19 ust.1-5, § 20 ust. 2 i 3, § 22 ust. 5-6, nie dotyczą nauczycieli akademickich.”;  

5) § 6 ust. 1 otrzymuje brzmienie: 

,,1. Stosunek pracy z pracownikiem niebędącym nauczycielem akademickim nawiązuje i rozwiązuje rektor lub upoważniona przez rektora osoba, na podstawie umowy o pracę zawieranej: na okres próbny, na czas nieokreślony lub na czas określony.”;

6) w § 9 w pkt. 13) kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 14) w brzmieniu:

,,14) niedopuszczenie do pracy pracownika, jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że stawił się do pracy w stanie nietrzeźwości albo w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu lub spożywał alkohol, lub zażywał środki działające podobnie do alkoholu w czasie pracy.”;

7) w § 18 ust. 14 otrzymuje brzmienie: 

,,14. Jeżeli dobowy wymiar czasu pracy pracownika wynosi, co najmniej 6 godzin, pracownikowi przysługuje przerwa w pracy trwająca 15 minut, którą wlicza się do czasu pracy. Jeżeli dobowy wymiar czasu pracy pracownika jest dłuższy niż 9 godzin, pracownikowi przysługuje dodatkowa przerwa w pracy trwająca 15 minut, którą wlicza się do czasu pracy. Jeżeli dobowy wymiar czasu pracy pracownika jest dłuższy niż 16 godzin, pracownikowi przysługuje dodatkowa przerwa w pracy trwająca 15 minut, którą wlicza się do czasu pracy. Godziny rozpoczęcia przerw ustala kierownik jednostki organizacyjnej w porozumieniu z pracownikami.”;

8) w § 19 ust. 2 i ust. 3 otrzymują brzmienie: 

,,2. Praca o której mowa w ust. 1. jest dopuszczalna tylko w razie:

1) konieczności prowadzenia akcji ratowniczej dla ochrony życia lub zdrowia ludzkiego bądź dla ochrony mienia lub usunięcia awarii; 
2) szczególnych potrzeb pracodawcy. 

3. W przypadku szczególnych potrzeb uczelni pracownik może być zobowiązany do pracy w dzień wolny. Za pracę wykonaną w tym dniu pracownik otrzyma dzień wolny, tak, by nie została naruszona przeciętna tygodniowa norma czasu pracy w kwartalnym okresie rozliczeniowym. W szczególności za pracę wykonaną w niedziele i święta: 

1) kierowcy należy udzielić innego dnia wolnego od pracy – w następnym tygodniu; 
2) pozostałym pracownikom (z wyjątkiem pracowników obsługi wymienionych w pkt 3) przysługuje, oprócz normalnego wynagrodzenia, dodatek w wysokości 100% tego wynagrodzenia lub na żądanie pracownika udzielenie innego dnia wolnego od pracy – w następnym tygodniu;
3) powyższe ustalenia nie dotyczą pracowników obsługi, dla których dniami wolnymi są dni przewidziane w miesięcznym harmonogramie jako dni wolne.”;

9) § 24, § 25 i § 26 uchyla się;
10) w § 29 ust. 1. nadaje się treść: 

,,Dowodami usprawiedliwiającymi nieobecność w pracy są w szczególności:”; 

11) w § 29 uchyla się ust. 2;
12) w § 36 ust. 3 otrzymuje brzmienie: 

,,3. Kolejny urlop dla poratowania zdrowia może być udzielony nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia zakończenia poprzedniego urlopu. Łączny wymiar urlopu dla poratowania zdrowia w okresie całego zatrudnienia nie może przekraczać 3 lat.”;

13) po § 39 dodaje się § 39a w brzmieniu: 

,,Pracownikowi przysługuje w ciągu roku kalendarzowego zwolnienie od pracy, w wymiarze 2 dni albo 16 godzin, z powodu działania siły wyższej w pilnych sprawach rodzinnych spowodowanych chorobą lub wypadkiem, jeżeli jest niezbędna natychmiastowa obecność pracownika. Warunki i zasady udzielenia zwolnienia reguluje art. 1481 Kodeksu pracy”;

14) Rozdział XI otrzymuje nazwę: „Ochrona pracy kobiet, ochrona pracy rodziców”;
15) w § 52 ust. 2 i 3 otrzymują następujące brzmienie:

,,2. Nauczyciela akademickiego będącego w ciąży lub wychowującego dziecko do ukończenia przez nie 4. roku życia nie można zatrudniać w godzinach ponadwymiarowych bez jego zgody.
3. Pracownika wychowującego dziecko do ukończenia przez nie 8 roku życia nie wolno bez jego zgody zatrudniać w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej, w systemie czasu pracy, o którym mowa w art. 139 Kodeksu pracy, oraz delegować poza stałe miejsce pracy.”;

16) Rozdział XIV otrzymuje nazwę: ,,Odpowiedzialność dyscyplinarna i porządkowa”;
17) § 56 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

,,2. Za nieprzestrzeganie przez pracownika przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy lub przepisów przeciwpożarowych, opuszczenie pracy bez usprawiedliwienia, stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwości albo w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu lub spożywanie alkoholu lub zażywanie środka działającego podobnie do alkoholu w czasie pracy - pracodawca może również stosować karę pieniężną.”;

18) § 63 ust. 10 otrzymuje brzmienie: 

,,10. Skorzystanie przez pracownika z uprawnień przysługujących z tytułu naruszenia przepisów prawa pracy, w tym zasady równego traktowania w zatrudnieniu, nie może być podstawą jakiegokolwiek niekorzystnego traktowania pracownika, a także nie może powodować jakichkolwiek negatywnych konsekwencji dla pracownika, zwłaszcza nie może stanowić przyczyny uzasadniającej wypowiedzenie stosunku pracy lub jego rozwiązanie bez wypowiedzenia przez pracodawcę.”;

19) § 65 ust. 4 otrzymuje brzmienie: 

,,4. Pracownik, który doznał mobbingu lub wskutek mobbingu rozwiązał umowę o pracę, ma prawo dochodzić od pracodawcy odszkodowania w wysokości nie niższej niż minimalne wynagrodzenie za pracę, ustalane na podstawie odrębnych przepisów.’’;

20) w spisie treści po Rozdziale XVII dodaje się Rozdział XVII A Kontrola trzeźwości;
21) w treści Regulaminu pracy po Rozdziale XVII dodaje się Rozdział XVII A o treści:

„XVII A 

Kontrola trzeźwości

§ 66a

1. Pracodawca stosuje kontrolę trzeźwości pracowników w uzasadnionych przypadkach w celu zapewnienia ochrony życia i zdrowia pracowników lub innych osób oraz ochrony mienia.
2. Kontrola trzeźwości dotyczy wszystkich grup pracowników oraz osób fizycznych wykonujących pracę na innej podstawie niż stosunek pracy oraz osób fizycznych prowadzących na własny rachunek działalność gospodarczą, których praca jest organizowana przez uczelnię.
3. Kontrola trzeźwości może nastąpić zarówno w czasie pracy jak i przed przystąpieniem pracownika do pracy i nie jest ograniczona co do częstotliwości.
4. Proces kontroli trzeźwości przeprowadzany jest z zachowaniem godności oraz innych dóbr osobistych pracownika.
5. Podstawowym obowiązkiem pracownika jest zachowanie trzeźwości w miejscu i w czasie pracy.
6. Obowiązek zachowania trzeźwości dotyczy zarówno zakazu spożywania napojów alkoholowych i używania środków działających podobnie do alkoholu w miejscu i w czasie pracy, jak również zakazu stawienia się do pracy w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub po użyciu środków działających podobnie do alkoholu.
7. Stan po użyciu alkoholu zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie wynosi lub prowadzi do:

1) stężenia we krwi od 0,2‰ do 0,5‰ alkoholu albo
2) obecności w wydychanym powietrzu od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.

8. Stan nietrzeźwości zachodzi, gdy zawartość alkoholu w organizmie wynosi lub prowadzi do:

1) stężenia we krwi powyżej 0,5‰ alkoholu albo
2) obecności w wydychanym powietrzu powyżej 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.

9. Wprowadza się zakaz wnoszenia na teren zakładu pracy napojów alkoholowych i środków działających podobnie do alkoholu. Niniejszy zakaz nie dotyczy sytuacji związanych z wnoszeniem przez pracowników na teren zakładu pracy napojów alkoholowych, gdy wynika to z zakresu obowiązków lub charakteru wykonywanej pracy, w szczególności wykonywania badań naukowych lub do celów promocyjnych.
10. Nadzór nad przestrzeganiem obowiązku, o którym mowa w ust. 5, sprawuje bezpośredni przełożony pracownika. Powyższe obejmuje również, w sytuacji określonej w ust. 24, wzywanie organu powołanego do ochrony porządku publicznego, stosownie do art. 50 ust. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
11. Każda osoba, o której mowa w ust. 2, w stosunku, do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że uchybiła obowiązkowi zachowania trzeźwości, może być poddana w każdym czasie kontroli trzeźwości.
12. Kontrola trzeźwości przeprowadzana jest przez pracodawcę w sposób wynikający z niniejszych przepisów, przepisów Kodeksu Pracy i przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie, w szczególności rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 16 lutego 2023 r. w sprawie badań na obecność alkoholu lub środków działających podobnie do alkoholu w organizmie pracownika oraz innych przepisów powszechnie obowiązujących.
13. Kontrolę trzeźwości przeprowadzają:

1) osoby upoważnione przez pracodawcę lub 
2) organ powołany do ochrony porządku publicznego,

z tym, że badanie pracownika na obecność w jego organizmie środków działających podobnie do alkoholu przeprowadza wyłącznie organ powołany do ochrony porządku publicznego, na żądanie pracodawcy lub pracownika niedopuszczonego do pracy. Jednakże również w przypadku badania na obecność alkoholu pracodawca może w danym przypadku zrezygnować z samodzielnego badania,  w szczególności gdy pracownik odmawia badania albo jego przeprowadzenie jest z innych powodów niemożliwe lub utrudnione.  Wówczas pracownika odsuwa się od pracy a badanie przeprowadza organ powołany do ochrony porządku publicznego, który wzywa się na żądanie pracodawcy lub pracownika odsuniętego od pracy.
14. Kontrolę trzeźwości u pracodawcy przeprowadzają osoby upoważnione przez pracodawcę. W badaniu uczestniczą co najmniej dwie osoby. W szczególności w tym zakresie upoważnieni są: pracownicy Działu BiHP oraz Ochrony PPOŻ, pracownicy Działu Kadr i Płac, Społeczny Inspektor Pracy, przełożony podejrzanego pracownika.
15. Kontrolę trzeźwości wykonuje się w miejscu, który zapewni badanemu pracownikowi zachowanie godności oraz nie pozwoli na naruszenie innych dóbr osobistych pracownika.
16. Kontrola trzeźwości prowadzona przez pracodawcę w zakresie zakazu spożywania napojów alkoholowych przeprowadzania jest za pomocą posiadającego ważny dokument potwierdzający jego kalibrację lub wzorcowanie urządzenia do pomiaru zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu wyposażonego w sensor elektrochemiczny.
17. U pracodawcy do badania trzeźwości w zakresie zakazu spożywania napojów alkoholowych  pracodawca stosuje: analizator wydechu  ustnikowy, analizator wydechu bezustnikowy. 
18. Kontrola trzeźwości w zakresie zakazu spożywania napojów alkoholowych polega na stwierdzeniu braku obecności alkoholu w organizmie pracownika albo obecności alkoholu wskazującej na stan po użyciu alkoholu albo stan nietrzeźwości w rozumieniu art. 46 ust. 2 albo 3 ustawy z 26. 10. 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jedn.: Dz. U. 2023 r., poz. 165 ze zm.). Drugi pomiar wykonuje się po upływie 15 minut od dokonania pierwszego pomiaru w przypadku uzyskania w pierwszym pomiarze wyniku ponad 0,00 mg/dm³. Trzeci pomiar wykonuje się niezwłocznie po dokonaniu drugiego pomiaru, w przypadku uzyskania w pierwszym pomiarze wyniku równego lub większego od 0,10 mg/dm³, a w drugim pomiarze wyniku 0,00 mg/dm³. 
19. Za równoznaczne ze stwierdzeniem braku obecności alkoholu w organizmie pracownika uznaje się przypadki, w których zawartość alkoholu nie osiąga lub nie prowadzi do osiągnięcia wartości właściwych dla stanu po użyciu alkoholu. Powyższe nie uniemożliwia odsunięcia pracownika od wykonywania pracy, jeśli zachodzi uzasadnione podejrzenia naruszenia obowiązku zachowania trzeźwości w zakresie środków działających podobnie do alkoholu. 
20. Pracodawca nie dopuszcza pracownika do pracy w przypadku gdy kontrola trzeźwości wykaże naruszenie obowiązku zachowania trzeźwości albo gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie naruszenia obowiązku zachowania trzeźwości.
21. W przypadku gdy wynik badania nie wskazuje na naruszenie obowiązku zachowania trzeźwości, okres niedopuszczenia pracownika do pracy jest okresem usprawiedliwionej nieobecności w pracy, za który pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia.
22. Informację dotyczącą podstawy niedopuszczenia pracownika do pracy przekazuje się pracownikowi do wiadomości.
23. W sytuacji, gdy pracownik, który naruszył obowiązek zachowania trzeźwości, swoim zachowaniem  daje powód do zgorszenia lub znajduje się w okolicznościach zagrażających jego życiu lub zdrowiu albo zagraża zdrowiu lub życiu innych osób, jego przełożony zobowiązany jest do wezwania policji lub pogotowia ratunkowego.
24. Na żądanie pracodawcy lub pracownika niedopuszczonego do pracy badanie stanu trzeźwości pracownika przeprowadza uprawniony organ powołany do ochrony porządku publicznego.
25. Organ powołany do ochrony porządku publicznego przeprowadza badanie stanu trzeźwości pracownika przy użyciu metod niewymagających badania laboratoryjnego.
26. Organ powołany do ochrony porządku publicznego zleca  przeprowadzenie badania krwi w sytuacjach, gdy:

1) nie ma możliwości przeprowadzenia badania metodą niewymagającą badania laboratoryjnego;
2) pracownik niedopuszczony do pracy odmawia poddania się badaniu metodą niewymagającą badania laboratoryjnego;
3) pracownik niedopuszczony do pracy żąda przeprowadzenia badania krwi – pomimo uprzedniego przeprowadzenia badania metodą niewymagającą badania laboratoryjnego;
4) stan pracownika niedopuszczonego do pracy uniemożliwia przeprowadzenie badania metodą niewymagającą badania laboratoryjnego;
5) nie ma możliwości wskazania stężenia alkoholu z powodu przekroczenia zakresu pomiarowego urządzenia wykorzystywanego do pomiaru.

27. Osoba przeprowadzająca kontrolę trzeźwości pracownika sporządza protokół z kontroli. Osoba przeprowadzająca kontrolę i badany pracownik składają pod protokołem własnoręczne podpisy. W razie odmowy złożenia przez pracownika podpisu pod protokołem osoba przeprowadzająca kontrolę odnotowuje to na obu egzemplarzach protokołu. Kopię protokołu z przeprowadzonej kontroli trzeźwości wydaje się pracownikowi. 
28. Z zastrzeżeniem ust. 13 pkt 2, pracodawca dokumentuje przeprowadzone badanie trzeźwości w protokole przeprowadzenia badania trzeźwości pracownika.
29. Pracodawca przetwarza informacje o dacie, godzinie i minucie oraz wyniku badania przeprowadzonego przy użyciu metody niewymagającej badania laboratoryjnego za pomocą urządzenia posiadającego ważny dokument potwierdzający jego kalibrację lub wzorcowanie oraz wyniku badania przeprowadzonego przez organ publiczny. Powyższe informacje są przetwarzane w przypadku wyników wskazującego naruszenie obowiązku zachowania trzeźwości wyłącznie, gdy jest to niezbędne do zapewnienia ochrony dóbr takich jak ochrona życia i zdrowia pracowników lub innych osób lub ochrona mienia. W przypadku braku stwierdzenia wyników wskazującego naruszenie obowiązku zachowania trzeźwości nie sporządza się protokołu, a gdyby został sporządzony podlega niezwłocznie zniszczeniu.  
30. Z zastrzeżeniem ust. 31, powyższe dane przekazywane są do Działu Kadr i Płac i przechowywane są w aktach osobowych pracownika przez okres nieprzekraczający roku od dnia ich zebrania.
31. Wydłużenie okresu przechowywania powyższych danych ma miejsce w sytuacji, gdy mogą one stanowić lub stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa, a pracodawca jest stroną tego postępowania lub powziął wiadomość o wytoczeniu powództwa lub wszczęciu postępowania. W takich przypadkach okres przechowywania danych ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
32. Po upływie okresów przechowywania danych podlegają one usunięciu.
33. W przypadku zastosowania kary upomnienia, kary nagany lub kary pieniężnej pracodawca przechowuje informacje o dacie, godzinie, minucie badania oraz jego wyniku wskazującym na naruszenie obowiązku zachowania trzeźwości, w aktach osobowych pracownika do czasu uznania kary za niebyłą zgodnie z art. 113 Kodeks pracy.
34. Przebieg badań stanu trzeźwości przeprowadzanych przez organ uprawniony do ochrony porządku publicznego przy użyciu metod niewymagających badania laboratoryjnego oraz badania krwi, które są przeprowadzane przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe dokumentowany jest z uwzględnieniem:

1) daty, godziny i minuty oraz miejsca przeprowadzenia badania;
2) wyniku badania;
3) danych osobowych pracownika – imienia i nazwiska, numeru PESEL, a jeżeli nie posiada - serii i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość pracownika, daty urodzenia, płci, wzrostu, masy ciała, informacji o chorobach, na jakie pracownik choruje, oraz podpisu pracownika – jeżeli dane te pozyskano w związku z przeprowadzanym badaniem;
4) imienia i nazwiska oraz podpisu osoby przeprowadzającej badanie;
5) imienia, nazwiska, stanowiska i podpisu osoby przeprowadzającej pobranie próbek materiału biologicznego do badań;
6) imienia i nazwiska oraz podpisu osoby, w obecności której przeprowadzono badanie;
7) informacji o objawach lub okolicznościach uzasadniających przeprowadzenie badania oraz dacie i godzinie ich stwierdzenia;
8) innych informacji niezbędnych do oceny wiarygodności i poprawności badania;
9) w przypadku odstąpienia od pobrania próbek krwi – informacji o przyczynie odstąpienia.

35. Organ powołany do ochrony porządku publicznego przeprowadzający badanie przekazuje pracodawcy i pracownikowi niedopuszczonemu do pracy informację w formie pisemnej, obejmującą imię i nazwisko osoby badanej oraz jej numer PESEL, a w przypadku jego braku – serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, datę, godzinę oraz minutę przeprowadzonego badania, a także jego wynik. W przypadku przeprowadzenia kilku pomiarów organ przeprowadzający badanie przekazuje informację o czasie przeprowadzenia pomiarów i wyniku każdego z nich.
36. Dane osobowe, o których mowa w niniejszym paragrafie, przetwarzane są w celu:

1) wykonywania wszelkich obowiązków związanych ze stosunkiem zatrudnienia, nałożonych na Administratora na mocy przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. b i lit. c RODO); 
2) prowadzenia dokumentacji pracowniczej (art. 6 ust. 1 lit. b i lit. c RODO); 
3) udzielania informacji organom publicznym w zakresie wynikającym z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
4) wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez Administratora w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej (art. 9 ust. 2 lit. b RODO). 

37. Za kontrolę formalną dokumentacji, o której mowa w niniejszej procedurze, jej gromadzenie, przechowanie, usuwanie z akt pracownika oraz niszczenie odpowiedzialny jest Dział Kadr i Płac.
38. Wzór informacji o odsunięciu od wykonywania pracy stanowi załącznik nr 7 do Regulaminu Pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
39. Protokół z kontroli trzeźwości na zawartość alkoholu w organizmie stanowi załącznik nr 8 do Regulaminu Pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.”;

22) dodaje się załącznik nr 7 do Regulaminu Pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu ,,Wzór informacji o odsunięciu od wykonywania pracy” o treści stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia;
23) dodaje się załącznik nr 8 do Regulaminu Pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu ,,Protokół z kontroli trzeźwości na zawartość alkoholu w organizmie’’ o treści stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
24) § 70 otrzymuje brzmienie: ,,Załączniki nr 1–8 stanowią integralną część niniejszego regulaminu.’’.

§ 2

Pozostałe postanowienia Regulaminu Pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu nie ulegają zmianie.

§ 3

W związku z wprowadzeniem kontroli trzeźwości na UPWr., ADO udzieli stosownych upoważnień do przetwarzania danych osobowych, w szczególności w zakresie upoważnień do przetwarzania szczególnych kategorii danych osobowych.

§ 4

Zmiany do Regulamin Pracy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu wchodzą w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania ich do wiadomości pracowników poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Uczelni.


Z upoważnienia Rektora


prof. dr hab. inż. Adam Szewczuk

Pliki do pobrania

Zmiany

Zmiany
Status Akt zmieniający
akt zmieniany Zarządzenie nr 138/2019 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 16 września 2019 roku

Historia wersji
Wytworzył: Adam Szewczuk
Data wytworzenia: 22-08-2024
Opublikowane przez: Aleksandra Pomian
Data publikacji: 23-08-2024 13:00
Ostatnio zaktualizował: Aleksandra Pomian
Data ostatniej aktualizacji: 23-08-2024 13:46